ei ole otettu huomioon vaikeita ajo-olosuhteita + valmistus osien laatu huonontuu mitä uudempaa autoa tulee, hassua vaikka katumaasturi, tavallaan luulisi että nämäkin olisi suunniteltu tiesuolaa yms. paremmin kestämään, muttei ne hirveesti vlamistusmaata pidemälle mieti, taikka että mitä sielä jää pyörimään 4 vuoden ajon jälkeenTaitaa olla lähes kaikkien nyky autojen ongelma. Stefat on niin onnettomat ettei suojaa kuin on ajateltu.
itse asiassa ei, niin monet palaverit töissä pidetty ja automyynti aina monta monta miljoonaa enemmän tehny tulosta ku korjaamo, ja parempaa saatais tehtyy mut auton valmistukseen koitetaan päästä niin pienelllä budjetilla ku mahdollistaPlanned obsolesence. Ne on tahallaan tehty noin, toi varaosamyynti ja huoltotoiminta kun tuntuu tuovan autoliikkelle paremmin sen rahan kuin se uuden myynti. Kyllä nykytekniikalla (robotiikka jne.) saataisiin tehtyä samaan hintaan parempaakin.
Helpommin menee kun tekee saman homman kahteen kertaan, harrastelijalta menee aika siihen muistutteluun aikaa puolet ajasta. Sen toisen saa vaihdettua puolet nopeammin, kun muistaa/tietää mitä kannattai missäkin järjestyksessä tehdä.
Hanki uudet osat rikkonaisten tilalle.Kikka kolmosia?
Moro, mulla 2015 PHEV ja ajettu sen 102000km. Paljonko sulla oli kilometrejä tuossa kohtaa?Mullakin 90tkm ajetussa 2014 pehvassa toinen takapyörän laakeri meni vaihtoon, oli ihan loso väljä että pyörä heilui kolkotikolkoti.. En itse jaksanut ihmetellä vaan Mega-Auto vaihtoi vuosihuollon yhteydessä. Kallis remppa oli kyllä, kuten huoltokin..
Mullakin 90tkm ajetussa 2014 pehvassa toinen takapyörän laakeri meni vaihtoon
Moro, mulla 2015 PHEV ja ajettu sen 102000km. Paljonko sulla oli kilometrejä tuossa kohtaa?
Oh, aika halvalla sait, missäs liikkeessä?560€ molempien napojen vaihto, sisältää navat 115€ kappale.
Kumpikin takalaakeri vaihdettiin viimeksi, nyt on 146000 km mittarissa ja oikea laakeri sökö söö, 23000 km se siis kesti. En tiedä kenen laakerit viimeksi laittoivat. Vielä pitää 500 km ajaa ennen remonttia.Nyt on vm. 2014 Outlanderissa 123000 km mittarissa ja toinen takapyörän laakeri alkoi ääntämään.
Laakereista ja pallonivelistä yleisesti. Aika hintsusti niihin on tehtaan toimesta vaseliinia laitettu ja eikä aina edes kunnon laatusta, siksi ne ei kestä katsos kun niitä pitää saada myytyä.Kumpikin takalaakeri vaihdettiin viimeksi, nyt on 146000 km mittarissa ja oikea laakeri sökö söö, 23000 km se siis kesti. En tiedä kenen laakerit viimeksi laittoivat. Vielä pitää 500 km ajaa ennen remonttia.
juurikin näin, itellä sama, joskus jos joku iha hoppuhomma on etg tarttee viiä leimalle niin sitten saatan jättää väliinLaakereista ja pallonivelistä yleisesti. Aika hintsusti niihin on tehtaan toimesta vaseliinia laitettu ja eikä aina edes kunnon laatusta, siksi ne ei kestä katsos kun niitä pitää saada myytyä.
Itse oon aina lakrut ja pallinivelet vatukoinu kunnolla (laakerivaseliinilla) ennen asentamista ja eivät oo kuivuuteen hajonneet ennen aikojaan.
Korjaamon kaiffarille terveisiä ett käyttää sitä kunnon laakerivaseliinia eikä vaan lyö niitä paketista paikoilleen.
Lainataas tätä. Mulla on vähän sama, että kuulostaisi vialliselta laakerilta, mutta tarkennatko miten tuo jarruista tuleva ääni voisi kuulostaa laakerilta?tullu pari my14 outlanderia töissä vastaan missä myös hyvin pienillä kilsoilla oli jo pyöränlaakerit menny, ja toisekseen, ei varsinaisesti tähän liittyen mutta oottekos huomanneet että my14 pehveissä -> jarrrulevyjen "ulompi" puoli on ohkasempi ja melkein jo valmiiksi alamitassa, johtuu tietysti että sähkömoottori hoittaa suurimman osan jarrutuksesta, mutta tullut siis pari pehviä huoltoon ja sanonut että laakeri ääntää taas vaikka juuri vaihdettu, kyseessä kummiskin ollut loppuun kuluneet jarrut eikä laakerit
Pakko sanoo et nyt en 4 vuoden jälkeen iha tarkkaan muistaLainataas tätä. Mulla on vähän sama, että kuulostaisi vialliselta laakerilta, mutta tarkennatko miten tuo jarruista tuleva ääni voisi kuulostaa laakerilta?
Sitten kysympä lämpimikseni. Onko PHEVin etupyörän laakerin vaihto minkälaiset työkalut vaativa operaatio?
Nyt olen ajanut tuon napojen vaihdon jälkeen 48000 km ja tänään oli viides navan vaihto. Siis viisi napaa alle 50000 kilometrillä!!!! Aika kuraa on laatu noissa halvoissa joita korjaamot asentaa. Nyt maksoin vähän välirahaa takuukorjaukseen niin tuli SKF:n napa, jospa sillä pääsis yli 10 tuhatta. Odotettavissa vielä kerran tuon toisen joulukuussa vaihdetun takuukorjaus.560€ molempien napojen vaihto, sisältää navat 115€ kappale.