Hakutulokset

  1. Z

    Outlander phev ostoa harkitsevat

    Tuohan oli tietysti laskettu (tarkoitushakuisesti?) väärin.. noin 4000kg on arvioitu esim Tesla Semin akun painoksi. Kapasiteetiksi on ilmoitettu 600kWh, kyllä se paino siitä on laskettavissa vaikka autoa ei tietenkään vielä olekaan julkaistu. Lisäksi huomioitava että normi rekassa on iso ja...
  2. Z

    Outlander phev ostoa harkitsevat

    No käytännön tilanteessa maantiellä tuskin kuskia kiinnostaa miten auton "pitää lähteä", kunhan lähtee.
  3. Z

    Sähköautojen lataus

    Öh, miten se on väkkyrää? Ihan normaali hakkurivirtalähde se on, kuten kännykkälaturi tai tietokoneen virtalähde. Tehoa toki enemmän. Mutta verrataan nyt vaikka hitsauskoneeseen, niissä on tehoa helposti saman verran ja tyypillisesti käytetään kokonaan ilman vikavirtasuojaa. B- ja A-tyypin...
  4. Z

    Sähköautojen lataus

    Tuohon sen verran, type1 ja type2 erohan on vain siinä että type2 tukee kolmivaihelatausta, ja siitä syystä myös liitin on eri. Mutta voit hyvin ostaa type2 latausaseman jossa ei ole kiinteää johtoa, vaan type2-liitin laturin kyljessä. Sitten ostaa erillisen type2-type1 johdon, joka käy autoon...
  5. Z

    Outlander PHEV ajoakun kunto

    Joo kiihdytyksessä jännitteet saa notkatakin. Se on oikeastaan idle-jännite mitä pitäisi seurata, eli tyyliin 5min auto sammuksissa ja sitten katsoo miltä näyttää. Mutta sitä nyt ei tietenkään ajon aikana pysty tekemään. Mutta jotain osviittaa saa juuri tuosta matka-ajon jännitteestä, ei se...
  6. Z

    Outlander PHEV ajoakun kunto

    BMU reset-ohjeissa ainakin haetaan joku sopivan matala jännite (noin 8V ?) akun johtoihin, ja samaan aikaan kytketään autoa käyntiin tai latausjohtoa kiinni että BMU herää. Oikealla jännitteellä BMU suostuu lähtemään käyntiin mutta sekoaa heti ja resetoi itsensä tehdasarvoihin. Jos jännite on...
  7. Z

    Outlander PHEV, venttiilien välykset, huolto

    No siis mites se tarkastetaan venakoppaa avaamatta?
  8. Z

    Outlander PHEV, venttiilien välykset, huolto

    Mega-Auto Lahti, 100tkm huolto: venttiilejä ei säädetty ja hintalappu silti 500eur..
  9. Z

    Outlander PHEV 2014 puhaltaa sisään vain viileää

    Tämä ketju on ihan mielenkiintoista luettavaa. Jonkun verran on Pehvanlämmittimen asentaneilta tullut kysymyksiä kun auto ei olekaan lämmennyt odotetusti. Suurimmalla osalla kuitenkin toimii! Eli ihan hyvin voi ongelmapotilailla olla joku tämmöinen vika päällä. Ilman Pehvanlämmitintä ei vaan...
  10. Z

    Outlander phev akun kunto

    Juu. Jatkuvasti tulee vastaan tuo väite että akun hiipuminen olisi BMU:n "virhe". Se ei pidä paikkaansa, BMU:n hyväksymä jännitealue on tuo 3.85V - 4.1V ja tuo ei mihinkään muutu. Akku vaan hiipuu ja tyhjenee nopeammin tuohon alarajalle. Se on sitten toinen kysymys onko nuo rajat järkevät. Aika...
  11. Z

    Outlander PHEV modaukset

    Hmm. Mulla taisi omassa olla Android 7, mutta mielestäni se toimi ilman roottia. Mä laitoin sen reagoimaan puhelinsoittoon tunnetusta numerosta, silloinhan näyttö tulee päälle itsestään kun puhelin alkaa soida.
  12. Z

    Type 2 to CHAdeMO latauskaapeli

    https://www.designwerk.com/en/mobile-dc-charger-22-kw-mdc22/ On noita teoriassa olemassa. Tuolla sivulla ei ole hintaa mutta jostain toisaalta löysin tuolle 12000£ hinnaksi.. Painoakin 22.5kg, vähän jo vaatii asennetta nostella tuommoista takapaksista ostoskeskuksen pihassa. :)
  13. Z

    PHEV Box - fully electric drive

    Niin siis PHEVbox ei anna "kaasun vaatetta lisää" kuten kirjoitit, vaan lähinnä päinvastoin. Se on kuin puupalikka kaasupolkimen alla. Kaasua ei pysty psinamaan niin syvälle että polttomoottori hörähtäisi. Mutta kyllä se toki helpottaa kun ei tarvi olla niin tarkkana kaasun kanssa...
  14. Z

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Tuo 38Ah/40Ah tuli watchdogiin vasta hiljattain. Se on minusta ihan hölmö homma. :) Se on ymmärtääkseni juuri tämmöisestä nettikeskustelusta lähtenyt kun Mitsu ilmoittaa 38Ah ja Yuesa 40Ah ja sitten kukaan ei tiedä kumpi on oikein, niin onpahan nyt sitten molemmat. Tuo 5500 latauskertaahan on...
  15. Z

    Outlander PHEV huolto

    Joissain autoissa taas venttiili painuu syvemmälle kanteen, eli nousee "ylöspäin".. silloin välys pienenee.
  16. Z

    Sähköautojen lataus

    Joo hyvin toimii.
  17. Z

    Outlander PHEV huolto

    Ei se kyllä noin ole, kylmänä on välys isompi. Vai onko tässä jotenkin erilainen venttiilikoneisto kuin autoissa yleensä?
  18. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    No ajattelin että auton pohjassa oleva akusto lämpenee kun siinä yläpuolella möllöttävä kabiini saadaan kuumaksi? Voin olla väärässäkin, vähän oli mutua mukana. :) Ja myös se että kaikki akusta otettava virta lämmittää akkua. Ihmeen varovaista on Mitsulla akun käyttö. Litiumakun lataaminen...
  19. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Jostain jäänyt mieleen -15C, mutta en varma ole. Mutta sehän on nimenomaan akun lämpötila, ei ulkoilman. Sisätilan lämmitys lämmittää myös akkua jonkun verran, ja toisaalta akku lämpenee myös käytössä. Eli helposti vai akku olla reilustikin lämpimämpi kuin mitä mittari näyttää. PHEV watchdogilla...
  20. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Joo kyllä se tekee noin, oli Pehvanlämmitin tai ei. Akuston lämpötila ratkaisee.
Ylös Bottom