Öljypropun tiivisteet mitsuissa

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Onkohan about kaikissa mitsuissa se 14mm tiiviste öljypropulle vai onko tähän jotain eroavaisuuksia?

Asia tuli mieleeni kun ryhdyin etsimään vuotavan tilalle uutta 1.6 CS -Lanceriin. Meinasin jos tänään sais nopeesti öljyt sipastua.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Eiköhän se tuo ole, mutta ei se nyt montaa euroa voi maksaa timanttitiskilläkään jos haluaa olla varma. Muistaakseni ihan kupariprikkaa käytin myös 4g18 moottorissa.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Kupariprikkaa itsekin käytän, rtv:tä väliin jos käy pelottaa!
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Eipä ole koskaan vuotanut uusi kupariprikka, missään tapauksessa silikonia ei tarvita. Ja joka kertahan tuo pitää vaihtaa, muutaman kymmenen sentin osa.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

ast sanoi
Eiköhän se tuo ole, mutta ei se nyt montaa euroa voi maksaa timanttitiskilläkään jos haluaa olla varma. Muistaakseni ihan kupariprikkaa käytin myös 4g18 moottorissa.

Nojoo lähinnä se kokokysymys. Yllättävän vaikee löytää niitä prikkoja muuten. Motonet ei enää tunne niitä kupariprikkoja tiskillä kysyttäessä :D Naurettavaa. Hommasin jossain vaiheessa kasan mutta se on taas häviksissä kun eihän mulla ole mitään paikkaa mistä löytäisin tommosia sitte ku olen ne laittanut.

Mutta että 14mm nyt varmasti kaikissa?

Urran väitti että sillä on eri kokoinen prikka 2.0 Gti dynyssä ku mitä 2.0 Sport lancerissa oli. Gti koneessa se ainakin oli 14mm niinkuin kaikissa galantin koneissa ollut :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Delta-autosta kyselemään ,jos ei muualta löydy , Tampereella ainakin taas homma pelaa (kun vain ostaja tietää mitä haluaa) , ei ole ollut edes "kallista" kun siellä olen tässä viimeaikoina asioinut.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

-JP- sanoi
Delta-autosta kyselemään ,jos ei muualta löydy , Tampereella ainakin taas homma pelaa (kun vain ostaja tietää mitä haluaa) , ei ole ollut edes "kallista" kun siellä olen tässä viimeaikoina asioinut.

Kyllä tommosta perusosaa pitäis saada ihan prismasta. Jotenki huvittavaa että niitä ei automaattisesti tuu filtterin mukana. Tosiaan lancelotissa toi vuotaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Itse olen vaihtanut öljyjä ikäluokassa 1980-2010 luku, ja aina ollut tuo 14mm.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

mystinengalant sanoi
Kyllä tommosta perusosaa pitäis saada ihan prismasta. Jotenki huvittavaa että niitä ei automaattisesti tuu filtterin mukana. Tosiaan lancelotissa toi vuotaa.
en tiä mitä filsuu käytät mut ainaki mulla tulee orkkis filsun mukana prikka...
ps-vanhan voit "elvyttää" esim tehokkaalla kuumailmapuhaltimella puhaltamalla tulikuumaksi ja annat jäähtyä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

ST sanoi
Itse olen vaihtanut öljyjä ikäluokassa 1980-2010 luku, ja aina ollut tuo 14mm.

Tähän olen itsekkin taipuvainen.

Harri K: Camskill lähettää joo mutta enpä ole enää minkään tarvikesuodattimien (Framit yms) mukana nähnyt noita. Eikä kyllä mun mielestä timanttitiskinkään. Ei jouda juoksemaan missään tommosilla tiskeillä kun pitää istua siirtelemässä rivejä ohjelmasta toiseen. :seina
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

mystinengalant sanoi
Tähän olen itsekkin taipuvainen.

Harri K: Camskill lähettää joo mutta enpä ole enää minkään tarvikesuodattimien (Framit yms) mukana nähnyt noita. Eikä kyllä mun mielestä timanttitiskinkään. Ei jouda juoksemaan missään tommosilla tiskeillä kun pitää istua siirtelemässä rivejä ohjelmasta toiseen. :seina
pitää siellä joku aavistus isompikin jos löytyy..ei sen ny tarvi olla täysin tiukka kunhan tiivistepintaan sopii..esim 15 tai jopa 16mm sopinee ja käyttää järkeä tulppaa kiristettäessä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Harri K sanoi
pitää siellä joku aavistus isompikin jos löytyy..ei sen ny tarvi olla täysin tiukka kunhan tiivistepintaan sopii..esim 15 tai jopa 16mm sopinee ja käyttää järkeä tulppaa kiristettäessä.

Totta...näin voisin kuvitella.
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Luulisi noita autotarvikeliikkeistä (esim. Fixus) löytyvän ihan kohtuuhinnoin. Eiköhän semmoinen sullekin työmatkan varrelle osu.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Jouni_K sanoi
Luulisi noita autotarvikeliikkeistä (esim. Fixus) löytyvän ihan kohtuuhinnoin. Eiköhän semmoinen sullekin työmatkan varrelle osu.

Käyn kattoo saako nummelasta... niillä on vaan tyyliin hyllyt aina tyhjinä.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Mulla on galantin filsuja kasa ja kaikissa tuo tiiviste. Eiköhän liikene
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

ast sanoi
Eipä ole koskaan vuotanut uusi kupariprikka, missään tapauksessa silikonia ei tarvita. Ja joka kertahan tuo pitää vaihtaa, muutaman kymmenen sentin osa.

No jaa. Varmaan fiksua olisi, mutta en ole tainnut vaihtaa kertaakaan sitä prikkaa yhteenkään omaan mitsuun ja koskaan ei ole vuotanut. "Pitää" on siis ehkä hieman turhan vahva ilmaisu. :)
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

mystinengalant sanoi
ei ole todellista. Motonetissa puuttuu just tuo 14mm kuparitiiviste. Ei he*v***i :D

Missä motonetissä ei ollu? Lohjalla oli ainakin tänään jopa valinnan varaa oli kapeampi ja vähän leveempi 14mm kupariprikka ;D
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

calle sanoi
Missä motonetissä ei ollu? Lohjalla oli ainakin tänään jopa valinnan varaa oli kapeampi ja vähän leveempi 14mm kupariprikka ;D
ei oo Eka kerta kun Lohjan motonetissä ei tiedetä sanaa öljypropun tiiviste "siis öljypohjaan voidaan ehkä tilata mut ei Tää tarjoo siihen proppuun mitää??"
eli jos motonetin kaikkivaltias varaosaohjelma ei osaa mainitse niin sitä ei ole? ;D
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Mä pyysin vaan öljypropun tiivisteen ja 14mm niin nuori kloppi kävi hakemassa ja kysy vielä et kumpi kapeempi vai leveempi noh tietenkin otin sen leveemmän :D
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

calle sanoi
Mä pyysin vaan öljypropun tiivisteen ja 14mm niin nuori kloppi kävi hakemassa ja kysy vielä et kumpi kapeempi vai leveempi noh tietenkin otin sen leveemmän :D
kieltämättä riippuu ihan myyjästä. Siellä on Se kalju parrakas äijä joka ainakin osaa hommansa
 

TomiH

Mitsubishi Lancer 1.5 GLi vm.1991
Club Member
Liittynyt
8 Elokuu 2006
Sijainti
Nurmes
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Motonetin sivuilta tuotenumero:27-3114

Tuote: Kuparitiiv ø14mm leveä, 0,90€

Netin varastosaldon mukaan pitäisi tällä hetkellä löytyä kaikista muista paikoista paitsi Hämeenlinnasta ja Kouvolasta.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

TomiH sanoi
Motonetin sivuilta tuotenumero:27-3114

Tuote: Kuparitiiv ø14mm leveä, 0,90€

Netin varastosaldon mukaan pitäisi tällä hetkellä löytyä kaikista muista paikoista paitsi Hämeenlinnasta ja Kouvolasta.
kuten sanoin, myyjästä kiinni :p joko osaaminen tai jaksamus
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Joo otinpa tietysti sen kapeamman ku ei se vitun kloppi osannut tarjota kun yhtä 14mm tiivistettä. Lohjan motonetissä..... ähhhh perushuoltojen teko noin vaikeeta kun varaosamyyjät on tommosia.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

DaJackal sanoi
No jaa. Varmaan fiksua olisi, mutta en ole tainnut vaihtaa kertaakaan sitä prikkaa yhteenkään omaan mitsuun ja koskaan ei ole vuotanut. "Pitää" on siis ehkä hieman turhan vahva ilmaisu. :)

Ilmottaudun muuten samaan jengiin. :D yhden kerran on taidettu laittaa uus kupari vanhan tilalle, kun se oli edellisen omistajan jäljiltä yhdestä kohdasta lytyssä.

Oon tässä kymmenen vuoden aikana kuitenki muutaman öljynvaihdon suorittanut neljään galanttiin. :)

En kyllä sitäkään sano että eikö sitä vois vaihtaa joka kerta, ja varmaan parempi oiskin. Ottaahan se päähän jos se sieltä tiputtelee öljyä pihamarmoreille.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Meidän paikallisessa varaosaputkassa nuo 14mm kupariprikat maksaa sen 20snt kpl. Joka kerta olen vaihtanut ja aina niitä tuossa tallin seinällä roikkuu naulassa riittävästi :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Se on vähän niin että jos kerrankin joutuu laskemaan uudet öljyt pois siksi ettei tiiviste pitänytkään kaikki vaihtamattomuudesta elämän aikana saatu säästö on hävitty.

50 sentin kappalehintaan itse saisin tehdä yli 100 öljynvaihtoa ilman vuotoja että hommasta tulisi kanattavaa, öljyt kuitenkin sen verran hintavaa tavaraa.

Toisaalta toiset eivät vaihda suodatintakaan joka kerta tai edes niitä öljyjä ajallaan...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Ast: mikäs estää niitä kalliita öljyi uudelleen laittaa koneeseen?
Kilpureis en ole kuin tiivisteen rikkoutues uuden laittanu ja jos ahdin huollettu ja uudehkot öljyt olleet nii kyl samat öljyt takaisin on koneesee menny.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

^Ehkäpä en tässä hakenutkaan säästöä sen prikan vaihtamattomuudella, vaan ihan kylmästi olen vain ollut laiska, tyhmä ja saamaton kun en ole sitä uutta prikkaa hommannut. :) Voisihan noita kyllä käydä varaosaputkasta samalla sen tusinan verran varastoon jos muistaa ja yrittää vaihtaa tästä eteenpäin.

Ja korjataan edellistä statementtia sen verran, että tonnariin olen muuten vaihtanut sen prikan kerran! Greddyn öljypropun mukana tuli uusi. ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Noh ei jokaisella ole niin hyviä fasiliteettaja ja mahdollisuuksia tehdä noita vaihtoja. Itsekin lähtökohtaisesti soisin että se prikka tulisi mukana. Varsinkin kerran kävi niin että mullahan ei sitä ollut. Noh se lensi toki helvettiin eikä löytynyt. Sitten paniikissa metsästämään liikkeet läpi ennenkun kaikki on kiinni. Motonetissa oli sillon joku toinen keskenkasvunen nulkki joka väitti silloin että heillä ei ollut ollenkaan kupariprikkoja. Nooh...

Ennen oli ihan huolto-osana autokohtaisesti motonetin katalogissa-> ei enää.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Harri K sanoi
Ast: mikäs estää niitä kalliita öljyi uudelleen laittaa koneeseen?

Mulla ei ole niin puhtaita astioita tallissa että kaataisin kerran ulos otettua öljyä enää takaisin moottoriin. Öljypohjaa pitkin valuu kuitenkin aina osa, putsaatko sen huolella ensin vai suodatatko öljyn jotenkin? Vai eikö sillä ole niin väliä?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

ast sanoi
Mulla ei ole niin puhtaita astioita tallissa että kaataisin kerran ulos otettua öljyä enää takaisin moottoriin. Öljypohjaa pitkin valuu kuitenkin aina osa, putsaatko sen huolella ensin vai suodatatko öljyn jotenkin? Vai eikö sillä ole niin väliä?
valkoisee astiaan otan jos laitan samat takas että näkee jääkö pohjalle mitään. Ja öljypohja pyyhitään ensin toki huolellisesti.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

Jokainen voi tehdä sen tiivisteen kanssa niinkuin huvittaa... :) Mitsun ja useimpien muidenkin autojen kohdalla jos pinnat ovat kunnossa niin tiiviste pitää vaikka sen käyttäisi kymmenen kertaa uudelleen mutta eipä se kyllä kallis juttu ole uusiakaan jos vähänkään arveluttaa... :)
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Öljypropun tiivisteet mitsuissa

ei kallis ;) ite en oo kun muutaman vaihtanu siltikään. koskaan ei oo tulpasta vuotanu. mutta viimeks ostin 10kpl varastoon juurikin lohjan motonetista niitä leveempiä.olin numeron kotona kattonu valmiiks.
 
Ylös Bottom