4d56/4d56t Kampiakselien erot

Juhani.K

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2017
Eli autoni on L200 vm.05 ja moottorina 100kw 2,5td (Eli vanhaa korimallia faceliftattuna). Nythän sitten kävi huono tuuri ja kiertokangen laakeri antautui ja teki selvää jälkeä myös kampurasta. Tuli sitten hommattua kone mikä huohotti siinä toivossa, että saan kyseisestä moottorista kiertokangen ja kampiakselin. Kone jonka hommasin tilalle oli jostain vanhemmasta L200:sta. No tilannehan on nyt sellainen että kiertokanget olivat kyseisessä moottorissa erilaiset, mutta kampura vaikuttais äkkiä mitattuna ja silmäiltynä samanlaiselta. Tulikin sitten mieleen, että onkoha täällä foorumilaisilla tietoa näistä kampiakseleista? Onko näissä eroja eri vuosimalleissa, kun lohkohan on samalainen ollut vissiin jo iät ja ajat?

Toisena kysymyksenä, joka ei nyt tähän liity, mutta polttoaineen kulutus on minun autossani ainakin mielestäni melko suuri. Ei tahdo alle 14l/100km päästä edes matka ajossa, mutta eipä se kulutus toisaalta nousekkaan kaupunki pyörityksessä. Onko muilla minkälaisia kulutuksia näissä vehkeissä? Ja jos jollakin on hyviä vinkkejä millä kulutusta saisi kuriin niin mielelläänhän niistä lueskelisi.
 

Crash77

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2018
Vs: 4d56/4d56t Kampiakselien erot

Aika hurjat on kulutukset. Omassa vanhassa fossiilissa -92 noin 200 heppasena kuluttaa 7-8 satasella, sit jos antaa saapasta niin 10 satasella. En mene amatööri mitsuilijana ihmeemmin arvailemaan, mutta voisin veikkaa että 2007 asti on aika samat hilut koneessa. Saattaa olla pidemmällekkin ja nää hundait?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: 4d56/4d56t Kampiakselien erot

Muuta varmaa tietoa ei ole kuin että kampiakselin laakeroinnin tyyppi vaihtui jossain välissä, keskellä oleva "iso" laakeri muuttui sellaiseen moniosaiseen laakeriin jossa on erikseen ne päittäislaakerit.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 4d56/4d56t Kampiakselien erot

Tarkistapa ensimmäisenä ettei mikään jarru laahaa. Nostaa kulutusta pirullisen huomaamattomasti. Muita seikkoja on esimerkiksi ahtovuoto ja tukossa oleva pakoputki, mutta näistä kyllä näkyy selvänä merkkinä myös runsas musta savu putken päästä kiihdyttäessä.

Kampura-asiaan en osaa ottaa kantaa.
 
Ylös Bottom