6bolt vr4 alakerta

Vs:

Urran sanoi
Hetko. Eikös perus dynyn 6-bolt ole sama lohko, kampura ja veivit? Männät toki on eri.
Vaparikoneesta puuttuu öljyruiskut männille. Jos tarve niin pystyy kyllä jälkikäteenkin asentamaan. Muuten pitkälti samaa kamaa.
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

dani sanoi
Vaparikoneesta puuttuu öljyruiskut männille. Jos tarve niin pystyy kyllä jälkikäteenkin asentamaan. Muuten pitkälti samaa kamaa.
Riippuu vuosimallista, jopa 8v koneissa on öljyruiskut, muistaakseni muuttui ruiskullisiin 6/90->.
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Muuttuu jo 87/88 eli e15 korinen -> e3x kori niin tulee öljyruiskut. Muuten eroa 16v vs 8v lohkoissa runkopukit on järeämmät 16v koneessa/laakerit samat, mutta kestää se erillispukki alakertakin hyvin todistetusti yli 400hv
 
Vs:

Eli siis kaikissa E38/39A malleissa on halutunlainen kattila?

Näin minäkin olen siis ymmärtänyt.
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

... paitsi E38 SOHC malleissa. Joita Lipposlovakiaan on tuotu.

Kaikissa 16V DOHC + 6-bolt alakerroissa on öljyruiskut ja silloitetut laakeripukit. Turbossa on sitten vaan erilaiset männät.

(noh, 6-pulttista ei kaiketi ole koskaan tehty 16V SOHC varianttina, mutta kuitenkin...)
 
Vs:

Loistavaa! Nikon tietämys kattilasta on kyllä melko käsittämätön - olen ymmärtänyt että moni kun maailmalla vaihtelee GSXää (dyny) turbottaessa VR4 veivejä :D
 
Ainakin 90/6 on glsi (e38 )dynyssäkin sama alakerta kuin muissakin eli on ne öljy ruiskut yms kuten perus gli/glsi koneissa, vain gti mallissa on ne yhtenäiset runkopukit
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Niko Päivinen sanoi
... paitsi E38 SOHC malleissa. Joita Lipposlovakiaan on tuotu.

Kaikissa 16V DOHC + 6-bolt alakerroissa on öljyruiskut ja silloitetut laakeripukit. Turbossa on sitten vaan erilaiset männät.

(noh, 6-pulttista ei kaiketi ole koskaan tehty 16V SOHC varianttina, mutta kuitenkin...)
Kyllä Niko niistä SOHC koneistakin öljyruiskuja löytyy kun katsoo uudemman..
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

ST sanoi
Kyllä Niko niistä SOHC koneistakin öljyruiskuja löytyy kun katsoo uudemman..

Juu niin varmasti löytyy, mutta tuskin sentään öljyruiskuja JA silloitettuja laakeripukkeja? Ei ainakaan minulle ole tullut koskaan vastaan 6-bolt SOHC 8V + öljyruiskut + silloitetut laakeripukit-yhdistelmää..
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

137a065bdc05178f070f9d6ad03bea8d.jpg

E33 gti vm -89

b42f7e7104788983425c8763f9e4b724.jpg

E38 glsi vm 91
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Niko Päivinen sanoi
Juu niin varmasti löytyy, mutta tuskin sentään öljyruiskuja JA silloitettuja laakeripukkeja? Ei ainakaan minulle ole tullut koskaan vastaan 6-bolt SOHC 8V + öljyruiskut + silloitetut laakeripukit-yhdistelmää..

Eikös tuo E15 turbo engine oo semmonen?, ainakin ruiskut on.
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Itellä oli joskus e33 -88 sedan ja e33 -89 HB kumpikin 4g63 8v, kummassakin oli öljy truikkoot mut ei sillotettuja runkolaakeripukkeja.
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

jykäh sanoi
Itellä oli joskus e33 -88 sedan ja e33 -89 HB kumpikin 4g63 8v, kummassakin oli öljy truikkoot mut ei sillotettuja runkolaakeripukkeja.

Mitä tuo silotettu runkolaakeripukki tässä yhteydessä tahtoo sanoa?
Muistelin kanssa että kampuroissa oli kans jotain eroa, oliko jossain valmiiksi tehtaalla nitratut kampurat tms?
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

J. Puhakka sanoi
Mitä tuo silotettu runkolaakeripukki tässä yhteydessä tahtoo sanoa?
Muistelin kanssa että kampuroissa oli kans jotain eroa, oliko jossain valmiiksi tehtaalla nitratut kampurat tms?

Kampurat on (näköjään) kaikissa vanhemmissa nitrattuja, sanoi koneistamon ukko kun kiikutin 6-bolt SOHC akselin pajalle. Silloitetut laakeripukit: kts. Jounin kuva. DOHC laakeripukit on liitetty pareittain toisiinsa. Uudemmissa (7-bol) ei ole erillisiä pukkeja enää lainkaan, vaan alempi laakeripukki on yksi yhtenäinen "kehikko".
 
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Niko Päivinen sanoi
Kampurat on (näköjään) kaikissa vanhemmissa nitrattuja, sanoi koneistamon ukko kun kiikutin 6-bolt SOHC akselin pajalle. Silloitetut laakeripukit: kts. Jounin kuva. DOHC laakeripukit on liitetty pareittain toisiinsa. Uudemmissa (7-bol) ei ole erillisiä pukkeja enää lainkaan, vaan alempi laakeripukki on yksi yhtenäinen "kehikko".

No niin.. SILLOITETUT, ei siloitetut, näemmä oma lukihärö :D.. ihmettelinkin että kyllä mulla on aina kiiltänyt laakeripinnat
ja sen ns. 7-bolt yhtenäisen runkopukkikehikon tms. apulaitteen saa ostettua myös 6-pulttiseen. Tosin tais tulla vaan pulttien alle.
 
Takaisin
Ylös Bottom