6bolt vr4 alakerta

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs:

Urran sanoi
Hetko. Eikös perus dynyn 6-bolt ole sama lohko, kampura ja veivit? Männät toki on eri.
Vaparikoneesta puuttuu öljyruiskut männille. Jos tarve niin pystyy kyllä jälkikäteenkin asentamaan. Muuten pitkälti samaa kamaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: 6bolt vr4 alakerta

dani sanoi
Vaparikoneesta puuttuu öljyruiskut männille. Jos tarve niin pystyy kyllä jälkikäteenkin asentamaan. Muuten pitkälti samaa kamaa.
Riippuu vuosimallista, jopa 8v koneissa on öljyruiskut, muistaakseni muuttui ruiskullisiin 6/90->.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Muuttuu jo 87/88 eli e15 korinen -> e3x kori niin tulee öljyruiskut. Muuten eroa 16v vs 8v lohkoissa runkopukit on järeämmät 16v koneessa/laakerit samat, mutta kestää se erillispukki alakertakin hyvin todistetusti yli 400hv
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs:

Eli siis kaikissa E38/39A malleissa on halutunlainen kattila?

Näin minäkin olen siis ymmärtänyt.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: 6bolt vr4 alakerta

... paitsi E38 SOHC malleissa. Joita Lipposlovakiaan on tuotu.

Kaikissa 16V DOHC + 6-bolt alakerroissa on öljyruiskut ja silloitetut laakeripukit. Turbossa on sitten vaan erilaiset männät.

(noh, 6-pulttista ei kaiketi ole koskaan tehty 16V SOHC varianttina, mutta kuitenkin...)
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs:

Loistavaa! Nikon tietämys kattilasta on kyllä melko käsittämätön - olen ymmärtänyt että moni kun maailmalla vaihtelee GSXää (dyny) turbottaessa VR4 veivejä :D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Ainakin 90/6 on glsi (e38 )dynyssäkin sama alakerta kuin muissakin eli on ne öljy ruiskut yms kuten perus gli/glsi koneissa, vain gti mallissa on ne yhtenäiset runkopukit
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Niko Päivinen sanoi
... paitsi E38 SOHC malleissa. Joita Lipposlovakiaan on tuotu.

Kaikissa 16V DOHC + 6-bolt alakerroissa on öljyruiskut ja silloitetut laakeripukit. Turbossa on sitten vaan erilaiset männät.

(noh, 6-pulttista ei kaiketi ole koskaan tehty 16V SOHC varianttina, mutta kuitenkin...)
Kyllä Niko niistä SOHC koneistakin öljyruiskuja löytyy kun katsoo uudemman..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: 6bolt vr4 alakerta

ST sanoi
Kyllä Niko niistä SOHC koneistakin öljyruiskuja löytyy kun katsoo uudemman..

Juu niin varmasti löytyy, mutta tuskin sentään öljyruiskuja JA silloitettuja laakeripukkeja? Ei ainakaan minulle ole tullut koskaan vastaan 6-bolt SOHC 8V + öljyruiskut + silloitetut laakeripukit-yhdistelmää..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: 6bolt vr4 alakerta

137a065bdc05178f070f9d6ad03bea8d.jpg

E33 gti vm -89

b42f7e7104788983425c8763f9e4b724.jpg

E38 glsi vm 91
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Niko Päivinen sanoi
Juu niin varmasti löytyy, mutta tuskin sentään öljyruiskuja JA silloitettuja laakeripukkeja? Ei ainakaan minulle ole tullut koskaan vastaan 6-bolt SOHC 8V + öljyruiskut + silloitetut laakeripukit-yhdistelmää..

Eikös tuo E15 turbo engine oo semmonen?, ainakin ruiskut on.
 

jykäh

peltoauto..
Liittynyt
5 Huhtikuu 2006
Sijainti
vaasa
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Itellä oli joskus e33 -88 sedan ja e33 -89 HB kumpikin 4g63 8v, kummassakin oli öljy truikkoot mut ei sillotettuja runkolaakeripukkeja.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: 6bolt vr4 alakerta

jykäh sanoi
Itellä oli joskus e33 -88 sedan ja e33 -89 HB kumpikin 4g63 8v, kummassakin oli öljy truikkoot mut ei sillotettuja runkolaakeripukkeja.

Mitä tuo silotettu runkolaakeripukki tässä yhteydessä tahtoo sanoa?
Muistelin kanssa että kampuroissa oli kans jotain eroa, oliko jossain valmiiksi tehtaalla nitratut kampurat tms?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: 6bolt vr4 alakerta

J. Puhakka sanoi
Mitä tuo silotettu runkolaakeripukki tässä yhteydessä tahtoo sanoa?
Muistelin kanssa että kampuroissa oli kans jotain eroa, oliko jossain valmiiksi tehtaalla nitratut kampurat tms?

Kampurat on (näköjään) kaikissa vanhemmissa nitrattuja, sanoi koneistamon ukko kun kiikutin 6-bolt SOHC akselin pajalle. Silloitetut laakeripukit: kts. Jounin kuva. DOHC laakeripukit on liitetty pareittain toisiinsa. Uudemmissa (7-bol) ei ole erillisiä pukkeja enää lainkaan, vaan alempi laakeripukki on yksi yhtenäinen "kehikko".
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: 6bolt vr4 alakerta

Niko Päivinen sanoi
Kampurat on (näköjään) kaikissa vanhemmissa nitrattuja, sanoi koneistamon ukko kun kiikutin 6-bolt SOHC akselin pajalle. Silloitetut laakeripukit: kts. Jounin kuva. DOHC laakeripukit on liitetty pareittain toisiinsa. Uudemmissa (7-bol) ei ole erillisiä pukkeja enää lainkaan, vaan alempi laakeripukki on yksi yhtenäinen "kehikko".

No niin.. SILLOITETUT, ei siloitetut, näemmä oma lukihärö :D.. ihmettelinkin että kyllä mulla on aina kiiltänyt laakeripinnat
ja sen ns. 7-bolt yhtenäisen runkopukkikehikon tms. apulaitteen saa ostettua myös 6-pulttiseen. Tosin tais tulla vaan pulttien alle.
 
Ylös Bottom