-99 Colt 1.6 ei käynnisty -tuskaa

mikaveee

New Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2015
Moi.

Ensi alkuun pahoittelut jos tästä on jo topicci. Haulla en löytänyt.

Elikkäs, auton virkaa tosiaan toimittaa VM 99 Colt. Auto nyki pienillä kierroksilla joten päätin kaikessa viisaudessani lisätä tankkiin Biltemasta ostamaani Bensiinin lisäainetta. Puolipulloa kaadoin ja lähdin ajamaan, kaikki meni hyvin, jopa nykiminen loppui. Mutta kolmannella kerralla kun piti ajamaan lähteä niin auto ei käynnisty.(aineen lisäämisen ja täämän ongelman välillä ajoin noin 5-6km) Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään? Onko bensasuodatin tukossa? Vai meninkö tekemään suuren virheen laittaessani tuota litkua tankkiin ylipäätänsä..



Lähetetty minun ONE A2001 laitteesta Tapatalkilla
 
Vs: -99 Colt 1.6 ei käynnysty -tuskaa

Nykiminen esiintyy pienillä kierroksilla = vika lienee sytkäpuolella. Tuo lisäaine tuskin vaikutti mitään mihinkään.

Mitä tapahtuu kun käännät avaimesta? Pyörittää mutta ei lähde käyntiin? Lupaileeko (köhiikö) edes?

Ota yksi sytytystulppa irti (tai osta varaosaliikkeestä yksi irtotulppa), tökkää se tulpanjohtoon kiinni ja pyydä jotakuta kaveria kääntämään avaimesta. Iskeekö tulppa kipinää? (Huom: pidä tulppa irti metallista ja syttyvistä aineista ettei kipinä pääse sytyttämään tulipaloa...)
 
Vs:

Ei se edes lupaa. Auton edellinen omistaja suositteli vaan tuota lisäaineen lisäämistä. Tähän väliin voittekin suositella halpaa Mitsu korjaamoa, itsellä kun ei ole mahdollisuutta alkaa tekemään juurikaan mitään muuta kuin raapia päätå.

Lähetetty minun ONE A2001 laitteesta Tapatalkilla
 
Vs:

mikaveee sanoi
Tähän väliin voittekin suositella halpaa Mitsu korjaamoa, itsellä kun ei ole mahdollisuutta alkaa tekemään juurikaan mitään muuta kuin raapia päätå.

Voidaan suositella hyvää tai halpaa korjaamoa (tai ehkä jopa hyvää ja kohtuuhintaista jos lähistölle osuu), kunhan jotain osviittaa saisi paikkakunnasta? Suomi kun on melko iso maa... ::)
 
Vs: Vs: Vs:

DaJackal sanoi
Voidaan suositella hyvää tai halpaa korjaamoa (tai ehkä jopa hyvää ja kohtuuhintaista jos lähistölle osuu), kunhan jotain osviittaa saisi paikkakunnasta? Suomi kun on melko iso maa... ::)

Sori, my bad. Turku siis on asuin paikka

Lähetetty minun ONE A2001 laitteesta Tapatalkilla
 
Vs:

Tätä voisi sen verran nostaa että auto on nyt ollut korjaamolla jo kohta kuukauden, ja soittivat ettei tosiaankaan tiedä mikä on vialla. Sanoivat että toiseen ruisku linjaan ei tule riittävästi virtaa?

Eli mitä tämä tarkoittaa? Vai tarkoittaako mitään?

Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
 
Vs: -99 Colt 1.6 ei käynnisty -tuskaa

Toiseen ruisku linjaan??
Hmmmm..

Nyt ihan ekana onko vikakoodit luettu?
Ja kovasti ecu vialta tuntuis
 
Vs:

Pa-pumppu toimii, sitä aluksi mietittiin. Vikakoodeja ei ole luettu, koska puuttu kalusto joka lukisi/tunnistaisi näin vanhan auton murheet. Mutta tämän osalta etsintä jatkuu josko sellaisen vehkeen käsiin saa.

En nyt sana tarkkaan muista mitä mekaanikko sanoi, mutta se liittyi siihen että jännite katoaa ennen osaa "Y" syystä "X"

Liittyykö ajonestolaite mahdollisesti tähän kuvioon? Jostain sellaisesta olen ollut lukaissut

Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
 
Vs: -99 Colt 1.6 ei käynnisty -tuskaa

Kannattaisko auto viedä johonkin oikeaan korjaamoon?
 
Vs: -99 Colt 1.6 ei käynnisty -tuskaa

Jääkö Check Engine-valo palamaan kun virrat laittaa päälle? Rautalankavirityksellä tuosta pitäisi kyllä koodit ulos saada mikäli niitä on. Ellei sitten ole ECU lahonnut.
 
Vs: -99 Colt 1.6 ei käynnisty -tuskaa

Sitten kun alkaa ottaan päähän niin auton voi myydä vaikka mulle, kunhan laitat kuvaa yksityisviestillä niin katsotaan lisää :) !
 
Takaisin
Ylös Bottom