Aasiakas.net

Evoluutio5

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2009
Käykääs lukee tuolta juttuja ;D siis aivan käsittämättömiä juttuja :eek: mm. tämä ;D

Kaikki, jotka ovat työskennelleet kaupassa/kioskissa/baarissa ym. missä on rahapelikoneet, varmasti yhtyvät mielipiteeseeni, että ne ovat myyjän yksi suurimmista v*tutuksen aiheista. Jo pelkästään se ainainen rahanvaihtaminen käy hermoille päivinä, jolloin kolikot on loppu ja jokaisen kanssa saa siitä riidellä.

Olin pitkään töissä huoltoasemalla ja meillä ainakin lähes päivittäin sai kuulla huutoa/kommentteja pelikoneista ja lause ”miten sinä voit nukkua yösi hyvin varastaen/huijaten ihmisiltä rahaa, viet ihmisiltä niiden eläke/säästö/palkka/lomarahat” oli yllättävän yleinen. Niin, jos joku ei vielä ole tiennyt, niin myyjilläkin on kyllä ihan työehtosopimus minkä mukaan maksetaan palkkaa, eikä todellakaan saada esim. sen pelikoneen tuottoja omaan pussiin…

Parhaimman RAY:n salaliittoteorian minulle paljasti eräs vakiasiakkaistamme. Tämä sama herra myös tapasi huutaa usein ja lujaa (ilmeisesti muutaman häviön jälkeen) että ”paina nyt p*rkele tyttö sitä nappia sieltä kun tää ei taas anna mulle mitään”. Juust, joo odota ihan hetki niin minäpä kipaisen laittamassa sinulle täältä pari jättipottia, ihan pieni hetki.

Eräänä iltana sitten häviöputken jälkeen kävin allaolevan keskustelun asiakkaan kanssa:

A: ”Toi kone ei taas antanu mulle mitään, kun tiesi että mä oon voittanu jo…”

M: (tottunut miehen paasaukseen ja jorinaan) ”Jaa jaa, no voi harmi kun ei nyt tullut voittoa.”

A: ”Joo olen tässä miettinyt että miten pitkällä sitä pitäis käydä pelaamassa, että noi ei tajuais että mä oon jo pelannu…”

M: ”Ööö…?!??!!?”

A: ”Niin, mä voitin äsken tuolta S-Marketista pari kymppiä niin nyt toi ei anna mulle voittoja, oiskohan Prisman koneet siinä samassa verkossa?”

M: (mitä h*lvettiä tuo selittää) ?!?!

A: ”Joo kato kun noi koneet tunnistaa ihmisen pelityylin ja viestittää sitten muille koneille, että tää on jo voittanut, että älkää antako sille enempää voittoja tänään. Taidan lähteä kokeilemaan jos naapurikaupungin koneet ei vielä tietäis mun voitosta.”

M: ”…..okei…..hyvää päivänjatkoa?”

Kyllä oli naurussa pidättelemistä, mutta myös aika huolestuttavaa… Joka päivä oppii töissä uusia asioita, itsekään en ollut ennen tätä päivää tiennyt että rahapelikone osaa A) tunnistaa ihmisen pelityylin B) keskustella toisten, toisessa yrityksessä sijaitsevien, rahapelikoneiden kanssa.

Jaksamista kaikille asiakaspalvelutyöhön!

T:rusina
 

Chiqi_

Member
Liittynyt
16 Elokuu 2008
Sijainti
Halikko
Vs: Aasiakas.net

RAY:lle töitä tehneenä on kyllä monta kertaa saanut kuulla olevansa mulkku, homo, idiootti, apina tai joku muu mieltä ylentävä tapaus kun en suostunut tietokoneelta "säätämään" automaatteja että antais enemmän rahaa kun monella tuntu olevan tuttuja RAY:lla ja ne oli kertonu että koneelta voi säätää... ::) :seina
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Aasiakas.net

Katsastushommissa on jos jonkunlaista porukkaa liikenteessä kanssa. 95% asiakkaista on tosi mukavia ja niiden kanssa on hauska heittää kaikkea läppää. Joidenkin kanssa joskus jopa voi heittää sellasta juttua, minkä joku muu kokisi loukkaavana tai muuten vittuiluna.

Tuossa oli yksi poika jonka autoa X ajoin jarrurullilla ja ennen kun maksimivoimat edes kerkesi tulla, katkesi jarruputki. Oli asiakas kovasti sitä mieltä että konttorin kuuluu maksaa korjaus ja auton pois vienti. Olin ihan mitä vittua ??? -ilmeellä päällä ja jokunen hetki siinä meni kun sain sen sitten ymmärtämään että a) auton viat eivät kuulu korvattavien piiriin ja b) ehkä oli parempi että putki katkesi katsastuksessa eikä missään äkkijarrutusta vaativassa tilanteessa.

Noita on paljon muitakin. Ehkä huvittavimpia tapauksia ovat yleensä nuoret jätkät, jotka tulevat katsatukseen mukaan jo valmiiksi sillä asenteella että katsari on mulkku ja vittumaisin ihminen heti poliisin jälkeen. Yleensä ne saa pehmitettyä hyvin heittämällä jotain petrinygård-tason läppää heti alkuun. Joskus se ei tietysti toimi.

Näistä n. 20 erilaisesta katsastuksen asiakasryhmästä saisi kirjotettua varmaan pienen kirjankin... ::)
 
M

mikada

Guest
Vs: Aasiakas.net

miikka sanoi
Katsastushommissa on jos jonkunlaista porukkaa liikenteessä kanssa. 95% asiakkaista on tosi mukavia ja niiden kanssa on hauska heittää kaikkea läppää. Joidenkin kanssa joskus jopa voi heittää sellasta juttua, minkä joku muu kokisi loukkaavana tai muuten vittuiluna.

Tuossa oli yksi poika jonka autoa X ajoin jarrurullilla ja ennen kun maksimivoimat edes kerkesi tulla, katkesi jarruputki. Oli asiakas kovasti sitä mieltä että konttorin kuuluu maksaa korjaus ja auton pois vienti. Olin ihan mitä vittua ??? -ilmeellä päällä ja jokunen hetki siinä meni kun sain sen sitten ymmärtämään että a) auton viat eivät kuulu korvattavien piiriin ja b) ehkä oli parempi että putki katkesi katsastuksessa eikä missään äkkijarrutusta vaativassa tilanteessa.

Noita on paljon muitakin. Ehkä huvittavimpia tapauksia ovat yleensä nuoret jätkät, jotka tulevat katsatukseen mukaan jo valmiiksi sillä asenteella että katsari on mulkku ja vittumaisin ihminen heti poliisin jälkeen. Yleensä ne saa pehmitettyä hyvin heittämällä jotain petrinygård-tason läppää heti alkuun. Joskus se ei tietysti toimi.

Näistä n. 20 erilaisesta katsastuksen asiakasryhmästä saisi kirjotettua varmaan pienen kirjankin... ::)
No löytyykö kokemusta paljon minun kategoriasta. Kun käytin viimeksi auton katsastuksessa, niin tivasin inssiltä, että mistä tulee nuo Galantin kolinat keulasta. Ja kun katsari sanoi , että ei täällä ole mitään väljää, niin tivasin, että pakko olla, kun kolisee (kuvailin vielä tilanteet milloin kolahtaa) ja nyt pitää löytää mikä on vikana :) Se yhteistä, että meinas se insii kyllä hermostua minuunkin.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Aasiakas.net

MitsuMi sanoi
No löytyykö kokemusta paljon minun kategoriasta. Kun käytin viimeksi auton katsastuksessa, niin tivasin inssiltä, että mistä tulee nuo Galantin kolinat keulasta. Ja kun katsari sanoi , että ei täällä ole mitään väljää, niin tivasin, että pakko olla, kun kolisee (kuvailin vielä tilanteet milloin kolahtaa) ja nyt pitää löytää mikä on vikana :) Se yhteistä, että meinas se insii kyllä hermostua minuunkin.

Katsastus ei ole mitään kolinanmetsästystä, se äänen aiheuttaja saattaa löytyä katsastuksen yhteydessä tai sitten ei. Kyllä noihinkin joutunut pari kertaa sanomaan että mee korjaamolle kyselemään missä vika, katsastuksen kannalta kaikki on ok. :p
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Aasiakas.net

MitsuMi sanoi
No löytyykö kokemusta paljon minun kategoriasta. Kun käytin viimeksi auton katsastuksessa, niin tivasin inssiltä, että mistä tulee nuo Galantin kolinat keulasta. Ja kun katsari sanoi , että ei täällä ole mitään väljää, niin tivasin, että pakko olla, kun kolisee (kuvailin vielä tilanteet milloin kolahtaa) ja nyt pitää löytää mikä on vikana :) Se yhteistä, että meinas se insii kyllä hermostua minuunkin.

Itelle on käynyt vastaava keissi parikin kertaa, ääneen olen ihmetellyt katsurille että ihme on kun väljää ei löydy nivelistä vaikka kolisee. Kolina on löytynyt aina vakaajantangon puslista sitten, se on kolissut runkoa vasten. :)

Topiciin liittyvä pointti on se että kertaakaan katsuri ei kyllä ole onneksi hermostunut, tosin en ole viitsinyt jankatakkaan. :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Aasiakas.net

Siihen rahaan mitä katsastus nykyään maksaa pitäs kyllä katsastajan jo bout levittää punainen matto asiakkaalle ja hymyillä extra leveästi.
 

Evoluutio5

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2009
Vs: Aasiakas.net

J. Puhakka sanoi
Siihen rahaan mitä katsastus nykyään maksaa pitäs kyllä katsastajan jo bout levittää punainen matto asiakkaalle ja hymyillä extra leveästi.
Täysin samaa mieltä ja mun mielestä vois siihen rahaan vaikka "nuolla kengätkin puhtaaks" en nyt kirjaimellisesti tarkoita tätä mutta kuitenkin.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Aasiakas.net

J. Puhakka sanoi
Siihen rahaan mitä katsastus nykyään maksaa pitäs kyllä katsastajan jo bout levittää punainen matto asiakkaalle ja hymyillä extra leveästi.

Tuskin se katsuri sitä rahaa niin paljo käärii. Mutta kukas sitä sitte käärii, kyllä sitä jonkun on pakko noilla pian 400e tuntihinnoilla!
 
M

mikada

Guest
Vs: Aasiakas.net

Juu kyllä tää Suomi on aika ihme maa. Aina kun joku toimiala vapautetaan vapaalle kilpailutukselle kuten katsastus, niin lopputuloksena on, että hinnat nousee. Montakohan kymppiä se pikkupullo kossuakin hetken päästä maksaisi jos Alkon monopoli loppuis ja viinanmyyntikin vapautettaisiin vapaaseen kilpailuun. Nousihan sitä sähkön hinnatkin, kun mahdollistettiin kilpailutus ja etenkin siirtohinnat. :seina
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Aasiakas.net

MitsuMi sanoi
Juu kyllä tää Suomi on aika ihme maa. Aina kun joku toimiala vapautetaan vapaalle kilpailutukselle kuten katsastus, niin lopputuloksena on, että hinnat nousee. Montakohan kymppiä se pikkupullo kossuakin hetken päästä maksaisi jos Alkon monopoli loppuis ja viinanmyyntikin vapautettaisiin vapaaseen kilpailuun. Nousihan sitä sähkön hinnatkin, kun mahdollistettiin kilpailutus ja etenkin siirtohinnat. :seina

Se on tämä markkinatalous.. Joka vuosineljänneksellä pitää tehdä lisää tulosta (ei riitä että tehdään hyvää tulosta tasaisesti, vaan pitää saada lisää tulosta ja kasvua).. Ja koska autojen määrä ei suomessa kasva, on tuloksen kasvattaminen tehtävä nostamalla katsastuksen hintoja.. (Tosin nythän ne on laskemassa sitä kynnystä pistää konttoripystöön joka varmasti tulee laskemaan hintoja kun kaikkia katsastus-asemia ei omista ulkomaalaiset sijoittajat)
 
Ylös Bottom