ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

juu,kyllä se ayc ölpän vaihtoväli kannattaa puolittaa mikä manuaalissa lukee.mä luulen että säästys monet pumput kun vaihtaa kerta vuoteen tai 20tkm välein :)
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ja nykyisin toi öljyjen vaihto onnistuu myös TI-keijoilta kun Evoscan 2.7:lla toimii vihdoin se AYC/ACD systeemien ohjaus.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Vielä kerran voisin taas sanoa , että VAIHTAKAA NE ÖLJYT !! (jos oikein kovasti yritän niin tämä oli sitten viimeinen kerta...) :-X

On ihan turhaa lukea mitään huolto ohjetta. Jos on mustaa niin vaihtoon ne öljyt vaikka olis edellisestä kerrasta vain 5tKm.

Missäpäin tämä hoituu eteläsuomessa laadukkaasti? Vai pitääkö itsellä olla läppäri+ ohjelma että nämä "öljyt" tulee vaihdettua kunnolla ??? 33tkm takana ja näitä litkuja ei vaihdettu 30tkm huollossa :(
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

se onkin manuaalin mukaan 45tkm kohdalla vaihto.st-motors varmasti vaihtaa ja itse käytin ysiä mega-autossa lahdessa ;)
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Vaihtuuko/kiertääkö tuo säiliössä oleva neste käytössä, vai onko niinkuin jarruneste, että sama litku makaa säiliössä? Jos vaihtuu, niin nyt ayc-öljynvaihdon jälkeen voisi ottaa tavaksi moottoriöljyn vaihdon yhteydessä vaihtaa noi säiliössä olevat ayc nesteet. Säiliön saisi nätisti tyhjäksi vaikka jarrujen ilmaamiseen tarkoitetulla alipaine imurilla.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

artova sanoi
Vaihtuuko/kiertääkö tuo säiliössä oleva neste käytössä, vai onko niinkuin jarruneste, että sama litku makaa säiliössä? Jos vaihtuu, niin nyt ayc-öljynvaihdon jälkeen voisi ottaa tavaksi moottoriöljyn vaihdon yhteydessä vaihtaa noi säiliössä olevat ayc nesteet. Säiliön saisi nätisti tyhjäksi vaikka jarrujen ilmaamiseen tarkoitetulla alipaine imurilla.

Kyllä ne kiertää. Säilössä 0,2 l ja järjestelmässä yhteensä 0,8 - 0,7 l eli parempi mielestäni vaihtaa ne kaikki kerralla kuin ,että joka viikko vain säiliön huuhtelu.

Huono öljy on aina huonoa öljyä vaikka siihen uutta seikoittaisikin.

Työt onnistuu vaikka VEHO nimisissä autohuolto paikoissa ,jos ei itse halua työtä tehdä.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Vielä kerran voisin taas sanoa , että VAIHTAKAA NE ÖLJYT !! (jos oikein kovasti yritän niin tämä oli sitten viimeinen kerta...) :-X

On ihan turhaa lukea mitään huolto ohjetta. Jos on mustaa niin vaihtoon ne öljyt vaikka olis edellisestä kerrasta vain 5tKm.

kyllä, käskystä laitetaan öljyt vaihtoon. ;D mutta pystyykö säiliössä olevan öljyn väristä siis päättelemään, kuinka likaista öljy on? mielestäni se ei ole vielä ollenkaan mustaa, eikä määräkään ole liian vähäinen.

mitenkäs noi vikakoodit? jääkö sinne mitään muistiin vai nollaantuuko ne itsestään jonkun ajan kuluessa? viime kerrasta, kun acd-valot syttyivät, on jo pari kuukautta aikaa. ja oliko se niin, että jos pumpussa olisi vikaa, niin vikakoodit nollattaessa pumpun koodi ei poistuisi ollenkaan? ja tarkoitan tätä nyt takuun kannalta. eli tapauksissa, joissa pumppu on pistetty uusiksi takuuseen (oli siinä nyt sitten vikaa tai ei), onko tämä vika ollut "päällä" koko ajan kelistä riippumatta vai miten vaihtamisen tarve on päätelty? reilun vuoden kokemuksella mielikuva vehon mitsuhuollosta ei ole ihan kaikkein positiivisin. :( hassua sinänsä, sillä hondien kanssa homma toimi hienosti samassa talossa. ilmeisesti tehtaan kanta eri takuuasioihin on sitten erilainen.. ??? vai lieneekö evoluutio mitsu sitten niin eri luokan auto kuin typerä sivikki. ;)
 

epestrand

evoVIII
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

nahkuri sanoi
kyllä, käskystä laitetaan öljyt vaihtoon. ;D mutta pystyykö säiliössä olevan öljyn väristä siis päättelemään, kuinka likaista öljy on? mielestäni se ei ole vielä ollenkaan mustaa, eikä määräkään ole liian vähäinen.

mitenkäs noi vikakoodit? jääkö sinne mitään muistiin vai nollaantuuko ne itsestään jonkun ajan kuluessa? viime kerrasta, kun acd-valot syttyivät, on jo pari kuukautta aikaa. ja oliko se niin, että jos pumpussa olisi vikaa, niin vikakoodit nollattaessa pumpun koodi ei poistuisi ollenkaan? ja tarkoitan tätä nyt takuun kannalta. eli tapauksissa, joissa pumppu on pistetty uusiksi takuuseen (oli siinä nyt sitten vikaa tai ei), onko tämä vika ollut "päällä" koko ajan kelistä riippumatta vai miten vaihtamisen tarve on päätelty? reilun vuoden kokemuksella mielikuva vehon mitsuhuollosta ei ole ihan kaikkein positiivisin. :( hassua sinänsä, sillä hondien kanssa homma toimi hienosti samassa talossa. ilmeisesti tehtaan kanta eri takuuasioihin on sitten erilainen.. ??? vai lieneekö evoluutio mitsu sitten niin eri luokan auto kuin typerä sivikki. ;)
Kyllä vikakoodit jää muistiin.
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Kyllä ne kiertää. Säilössä 0,2 l ja järjestelmässä yhteensä 0,8 - 0,7 l eli parempi mielestäni vaihtaa ne kaikki kerralla kuin ,että joka viikko vain säiliön huuhtelu.

Huono öljy on aina huonoa öljyä vaikka siihen uutta seikoittaisikin.

Työt onnistuu vaikka VEHO nimisissä autohuolto paikoissa ,jos ei itse halua työtä tehdä.

"nyt ayc-öljynvaihdon jälkeen" - Luetaan viestit ajatuksella läpi ;D

Olivat jättäneet vaihdossa säiliön sen verta vajaaksi, että jouduin ostamaan oman pänikän tuota dexron 3:sta, että sain seisonnan jälkeen säiliön yläpintaan. Nyt ajattelin sen "lähivuosina" tuonne kaadella. Veholle en autoani vie, varaosamyyjä ei ollut ikinä AYC/ACD pumpusta kuullutkaan, kun kerran hintaa kysyin. Kerrottuani, että kyseessä on lukkojen hydraulipumppu, kysymys oli "jaa ovenlukkojen?" :seina"
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

artova sanoi
Veholle en autoani vie, varaosamyyjä ei ollut ikinä AYC/ACD pumpusta kuullutkaan...

Kannattaa huoltoa varailla huollon puolelta ei varaosista. :)
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

artova sanoi
"nyt ayc-öljynvaihdon jälkeen" - Luetaan viestit ajatuksella läpi ;D

Olivat jättäneet vaihdossa säiliön sen verta vajaaksi, että jouduin ostamaan oman pänikän tuota dexron 3:sta, että sain seisonnan jälkeen säiliön yläpintaan. Nyt ajattelin sen "lähivuosina" tuonne kaadella. Veholle en autoani vie, varaosamyyjä ei ollut ikinä AYC/ACD pumpusta kuullutkaan, kun kerran hintaa kysyin. Kerrottuani, että kyseessä on lukkojen hydraulipumppu, kysymys oli "jaa ovenlukkojen?" :seina"


olisit vaan sanonu että juu,ovenlukkojen..olis saanu ihmetellä seuraavan vuoden niistä räjäytyskuvista että missä se pumppu on :D
kun tuntuu että noissa isoissa merkkihuolloissa kukaan ei osaa sanoa ja tiedä mitään autoihin liittyviin kysymyksiin ilman puolentunnin räjäytys kuvan tuijottamista..
harmi kun mitsuille ei ole mitään omaa (pikku merkki pajaa niin kun subaruille tossa keravalla) kaikki subaru miehet tietää mistä puhun..ei tarvi kun soittaa ja kysyä niin on vastaukset.tietokoneetkin varmaan tuli vasta pari vuotta sitten sinne(karkeesti sanottuna) ;D mutta homma toimii ja luottaa voi aina :peukku
 

epestrand

evoVIII
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

uusis sanoi
olisit vaan sanonu että juu,ovenlukkojen..olis saanu ihmetellä seuraavan vuoden niistä räjäytyskuvista että missä se pumppu on :D
kun tuntuu että noissa isoissa merkkihuolloissa kukaan ei osaa sanoa ja tiedä mitään autoihin liittyviin kysymyksiin ilman puolentunnin räjäytys kuvan tuijottamista..
harmi kun mitsuille ei ole mitään omaa (pikku merkki pajaa niin kun subaruille tossa keravalla) kaikki subaru miehet tietää mistä puhun..ei tarvi kun soittaa ja kysyä niin on vastaukset.tietokoneetkin varmaan tuli vasta pari vuotta sitten sinne(karkeesti sanottuna) ;D mutta homma toimii ja luottaa voi aina :peukku
kyllä evojen tuntemusta löytyy,esim Printsport ja varmasti osaavat homman!+ salosta löytyy myös osaajia.
 

overboost

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2008
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Kyllä ne kiertää. Säilössä 0,2 l ja järjestelmässä yhteensä 0,8 - 0,7 l eli parempi mielestäni vaihtaa ne kaikki kerralla kuin ,että joka viikko vain säiliön huuhtelu.
??? Eihän järjestelmässä ole paluuta.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Siinä se vika onkin. Nämä kaverit ei välitä autosta pätkän vertaa >: Kokemusta on mm. jarrujen osalta 18tkm. ajettuun autoon kuuluu kulemma se että etu Bremboissa ei ole lakkapintaa jäljellä: Vastaus "sitä se suola teettää ei kuulu takuun piiriin" Mitään rata/ streetfun touhua ei ollut ajettu.:( Minun autoon nämä jehut ( ja niiden esimiehet) eivät koske. Sorry :mad: Mun puolesta sutaskoon tumppunsa koko takuuhuolto :seina
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Samppa sanoi
Tais samainen firma pukata postia joku aika sitten, että pystyvät korjaamaan noita hajonneita pumppuja.

Kyllä vaan ja hyvä ,että korjaavat. Taas jaksaa nukkua yönsä vähän levollisemmin.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Missä kannattais vaihtaa AYC/ACD- hydraulijärjestelmän öljyt Tampereen lähialueilla? Mikä on kyseisen homman ohjeaika?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Twilight sanoi
Missä kannattais vaihtaa AYC/ACD- hydraulijärjestelmän öljyt Tampereen lähialueilla? Mikä on kyseisen homman ohjeaika?

VEHO Hatanpää vois olla yks paikka. siinä 100 - 150 € hinta. Tunti menee vähintäin... ehkä puolitoista.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
VEHO Hatanpää vois olla yks paikka. siinä 100 - 150 € hinta. Tunti menee vähintäin... ehkä puolitoista.

Eli käytännössä n. 75-90€/h + pientarvikelisä ja testerin käyttömaksu. 100-150€ on aika lähellä totuutta. Onko kukaan tehnyt tätä kotikonstein? Pystyykö jollain evoskannereilla tekeen ton saman ilmausohjelman?
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Twilight sanoi
Eli käytännössä n. 75-90€/h + pientarvikelisä ja testerin käyttömaksu. 100-150€ on aika lähellä totuutta. Onko kukaan tehnyt tätä kotikonstein? Pystyykö jollain evoskannereilla tekeen ton saman ilmausohjelman?

Oon tehnyt pumpun öljynvaihdon itse, Evoscan 2.7:ssa toimii nyt noi aktuaattorit jolloin pumpun saa käyntiin sekä venttiilit auki.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pietari sanoi
Oon tehnyt pumpun öljynvaihdon itse, Evoscan 2.7:ssa toimii nyt noi aktuaattorit jolloin pumpun saa käyntiin sekä venttiilit auki.

Osaisitko nopeesti heittää työvaiheet tähän hommaan? Tyhjennys, täyttö, ilmaus, testaus.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Twilight sanoi
Osaisitko nopeesti heittää työvaiheet tähän hommaan? Tyhjennys, täyttö, ilmaus, testaus.

Testerillä/Evoscanilla pumppu pyörimään.
Ilmausnipoista vanha mäjelle ja uutta säiliöön tilalle.
0,8l on järjestelmän tilavuus eli litran pytty kamaa.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Testerillä/Evoscanilla pumppu pyörimään.
Ilmausnipoista vanha mäjelle ja uutta säiliöön tilalle.
0,8l on järjestelmän tilavuus eli litran pytty kamaa.

Siinä viralliset tilavuudet Evo 7.

aycacd.jpg


Eli tämä homma ei tarvitse kuin MUT-II tai vastaavan laitteen millä saadaan AYC- hydraulimoottori pyörimään ja kehitettyä painetta.

-Keskilukon ilmaus;
Ilmaus ainoan ilmausruuvin kautta, ohjauspyörää käännetään rauhallisesti myötä- sekä vastapäivään. Tämä toistetaan niin kauan kunnes ilmaa ei enään tule.
-Taka- akselin ilmaus;
Ilmaus VASEMMAN ilmausruuvin kautta, ohjauspyörää käännetään rauhallisesti myötäpäivään jonka aikana ruuvi aukaistaan. Tämä toistetaan 2-3 kertaa kunnes ilmaa ei enään tule.
Ilmaus OIKEAN ilmausruuvin kautta, ohjauspyörää käännetään rauhallisesti vastapäivään jonka aikana ruuvi aukaistaan. Tämä toistetaan 2-3 kertaa kunnes ilmaa ei enään tule.
-Säiliö täytetään oikeaan tasoon.

Eli nopeasti toteutettuna 20-40min homma. Ainoo että toi MUT-II puuttuu.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Twilight sanoi
Siinä viralliset tilavuudet Evo 7.

Eli nopeasti toteutettuna 20-40min homma. Ainoo että toi MUT-II puuttuu.

Jep eli 1l kamaa. MUT-II = Evoscan.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Eikös keskilukon voi ilmata siten että laittaa virrat päälle ja sekunti siittä painaa kaasun pohjaan niin pumppu lähtee käyntiin ja nostaa paineet? (muistanko väärin et toimiko tää siviilipeleissä)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Eikös keskilukon voi ilmata siten että laittaa virrat päälle ja sekunti siittä painaa kaasun pohjaan niin pumppu lähtee käyntiin ja nostaa paineet? (muistanko väärin et toimiko tää siviilipeleissä)

Kyllä tästä juttua on ollut eli pitäis toimaa.
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Kyllä tästä juttua on ollut eli pitäis toimaa.

Mun kokemusten mukaan tää "poljin pohjaan - virrat päälle" metodi ei toimi koska ei ilmeisesti aukaise keskilukon ohjaussolenoidia. Joskus aikoinaan tuli kokeiltua, öljyä vaan ei herunut pisaraakaan vaikka pumppu pyörii.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pietari sanoi
Mun kokemusten mukaan tää "poljin pohjaan - virrat päälle" metodi ei toimi koska ei ilmeisesti aukaise keskilukon ohjaussolenoidia. Joskus aikoinaan tuli kokeiltua, öljyä vaan ei herunut pisaraakaan vaikka pumppu pyörii.
virrat ensin päälle ja sitte vasta 1sek myöhemmi poljin pohjaan..ja poljinta pitää pitää siel siis kun toinen avaa ilmausproppuu
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
virrat ensin päälle ja sitte vasta 1sek myöhemmi poljin pohjaan..ja poljinta pitää pitää siel siis kun toinen avaa ilmausproppuu

Joo, voipi mennä noinkin, pääasia varmaan että pumppu lähtee pyörimään eli saatoin hyvinkin muistaa väärin tuon järjestyksen tai sit toimii molemmilla tavoilla. Kaksi miestä meitä oli turaamassa eli toinen ilmauspropulla valmiina. Ja öljyä ei vaan saatu tulemaan.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia


tänään vihdoin sain käytettyä ysin veholla, että tsekkaisivat vikakoodit ja testaisivat ton ayc-järjestelmän. acd-valoja auto sytytteli helteillä joskus heinäkuussa muistaakseni, ei enää sen jälkeen kertaakaan. lopputulos oli aika ennalta-arvattava; ei vikakoodeja muistissa, pumppu luo painetta ja venttiilit aukenevat. se siitä sitten.. takuu loppuu vuodenvaihteessa ja pumppu leviää varmaan sitten keväällä. :p metrejä lasissa nyt vajaa 27tkm.

ayc-öljyjä en ole (tiedän, olisi pitänyt) saanut aikaiseksi vaihdattaa, mutta ajattelin hoitaa asian keväällä ja laittaa samalla peräöljytkin vaihtoon, auto kun todennäköisesti menee nyt joksikin aikaa seisontaan. tai voisihan ne vaihdattaa vielä ens viikolla, kun oven nitinän metsästäminen jatkuu, mutta eipä kai sillä niin väliä, jos ei autolla pahemmin edes aja hetkeen.

ot: mielenkiintoista, että kun yritin ruinata takuuseen uutta tulppien muovisuojaa (haljennut, ilmeisesti kiristetty ruuvi liian voimalla), niin ei kuulemma pysty, kun on huollettu muualla kuin ko paikassa. sinänsä järkeenkäypää, mutta ei kai asiakas aina tutki jokaista osaa huollon jälkeen, varsinkaan niitä, mihin ei luule asentajan kajonneen.. miksiköhän toi suoja on ylipäätään joskus irroitettu (jos on)? olen kyllä kuullut tapauksesta, jossa nimeltä mainitsemattomassa virallisessa mitsuhuollossa seisoi melkein uusi ysi, koska siellä ei osattu laittaa tulpanjohtoja oikein takaisin. eli kuuluuko johonkin ensihuoltoon sitten joku homma, missä suojamuovi pitää ottaa pois? (joo, ei ole iso asia. uuden suojan ovh 55€. taidan ostaa hiilarisen.) omassa vessassa siis vielä orkkistulpat paikoillaan.
 

Soppamies

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mulla on tuo pumppu koko ajan päällä kun laittaa akun navan kiinni?? muuten tuntuis toimivan, mutta tyhjentää akkua vain. Tuleeko ohjaus boksin kautta vai onko pumpulle vielä irrallinen rele mistä voisi kosketin olla juminut? Ja näkeekö OBD:n kautta pumpun vikakoodit ja paineet?
 

maapas

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

eilen luettu evoIX:n 06 vikakoodit lahden Maga autossa

tulos:acd pumppu paskana

autolla ajettu vast 72000km p...kele :seina
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Vattu!!! Oli auto lämpimäs tallis aamupäivän,ja kun ajoin ulos niin ayc valot loistaa jälleen mittaristossa. tosiaan koko talvena ei ole kertaakaan vilautellut. Valot syttyy ajossa,mutta kun sammutan auton ja autoon ns. jää virrat päälle turbotimerin takia,niin ylimääräiset valot sammuvat,ainoastaan snow-palaa,niin kuin pitääkin...siel täytyy olla jokin anturi häiriö ainoastaan...kun auto kuitenkin vetää juuri niinkuin pitääkin. Kuitenkin jos käynnistän pumpun kaasupolkimella,niin vikavalot syttyvät jälleen. -Mielestäni "pumppu paskana" tuomio on liian laaja käsite. Kun tuomi tuntuu olevan kaikille sama vaikka oireet olisivat eri.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
Vattu!!! Oli auto lämpimäs tallis aamupäivän,ja kun ajoin ulos niin ayc valot loistaa jälleen mittaristossa. tosiaan koko talvena ei ole kertaakaan vilautellut. Valot syttyy ajossa,mutta kun sammutan auton ja autoon ns. jää virrat päälle turbotimerin takia,niin ylimääräiset valot sammuvat,ainoastaan snow-palaa,niin kuin pitääkin...siel täytyy olla jokin anturi häiriö ainoastaan...kun auto kuitenkin vetää juuri niinkuin pitääkin. Kuitenkin jos käynnistän pumpun kaasupolkimella,niin vikavalot syttyvät jälleen. -Mielestäni "pumppu paskana" tuomio on liian laaja käsite. Kun tuomi tuntuu olevan kaikille sama vaikka oireet olisivat eri.

No nyt se oli 1 tunnin tos pihal parkis ja kävin kaupassa niin ongelmia ei ollut,eli "jokin" on nyt taas "jäähtynyt"...outo juttu...perin outo...
 

epestrand

evoVIII
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
No nyt se oli 1 tunnin tos pihal parkis ja kävin kaupassa niin ongelmia ei ollut,eli "jokin" on nyt taas "jäähtynyt"...outo juttu...perin outo...
Pumppu vetää viimeisiä! :'(
 

maapas

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

tänään menee pumppu vaihtoon
saa nähdä sitten mitä kustantaa
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pietari sanoi
Vanha talteen jos mahdollista, noita saattaa joskus tuurilla pystyä korjaamaan :)

Mulla on yks seiskan pumppu tuolla josta on ainakin moottori kyrvähtänyt, muut osat saattaa vielä toimia.. onkohan suomessa ketään joka noita korjailis? Englannissahan olis tuo rogerrally vissiin joka korjaa suht edullisesti noita ja vaihtaa kaikki kuluvat osat (moottori, painekytkin, paineakku.. jne), mutta en oo oikein saanu yhteyttä tyyppiin.. liekkö sitten ei korjaile ulkomaalaisten pumppuja lainkaan.
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Mulla on yks seiskan pumppu tuolla josta on ainakin moottori kyrvähtänyt, muut osat saattaa vielä toimia.. onkohan suomessa ketään joka noita korjailis? Englannissahan olis tuo rogerrally vissiin joka korjaa suht edullisesti noita ja vaihtaa kaikki kuluvat osat (moottori, painekytkin, paineakku.. jne), mutta en oo oikein saanu yhteyttä tyyppiin.. liekkö sitten ei korjaile ulkomaisten pumppuja lainkaan.

Ok, mulla taas olis yksi hyvä moottori :). En ole kuullut että kukaan noita kaupallisesti Suomessa korjaisi mutta pumpun rakenne on niin yksinkertainen että ihan normaalit koneistamotkin pystyy niille tekemään kaikenlaista jos vaan vielä tehtävissä on eli ettei koko pumppu ole syöpynyt puhki ja että sen saa purettua käyttämättä kovin isoa lekaa.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pietari sanoi
Ok, mulla taas olis yksi hyvä moottori :). En ole kuullut että kukaan noita kaupallisesti Suomessa korjaisi mutta pumpun rakenne on niin yksinkertainen että ihan normaalit koneistamotkin pystyy niille tekemään kaikenlaista jos vaan vielä tehtävissä on eli ettei koko pumppu ole syöpynyt puhki ja että sen saa purettua käyttämättä kovin isoa lekaa.

Aijaa, no prkle.. mitä hintaa mahtasit pitää moottorilla? Ainakin päällisinpuolinhan toi moottorin vaihto vaikuttaa aika simppeliltä? Tuo mun pumppu on kyllä aivan karmeessa kunnossa myös ulkoapäin ja pieni epäilys on just painekytkintä ja akkua kohtaan.

Itekkin tuossa mietiskelin aikasemmin, että varmasti jossain "normaalissa" korjaamossa noitakin laittaisivat.
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Aijaa, no prkle.. mitä hintaa mahtasit pitää moottorilla? Ainakin päällisinpuolinhan toi moottorin vaihto vaikuttaa aika simppeliltä? Tuo mun pumppu on kyllä aivan karmeessa kunnossa myös ulkoapäin ja pieni epäilys on just painekytkintä ja akkua kohtaan.

Itekkin tuossa mietiskelin aikasemmin, että varmasti jossain "normaalissa" korjaamossa noitakin laittaisivat.

Jätän vielä moottorin jemmaan kun noitahan nyt tarvii aina. Jos tarviit moottoria kannattaa katella ebaysta, siellä on ainakin joskus niitä ollut kuten myös painekytkimiä ja -akkuja. Moottorin vaihtaminen on helppo homma jos saat vanhan siististi irti.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pietari sanoi
Jätän vielä moottorin jemmaan kun noitahan nyt tarvii aina. Jos tarviit moottoria kannattaa katella ebaysta, siellä on ainakin joskus niitä ollut kuten myös painekytkimiä ja -akkuja. Moottorin vaihtaminen on helppo homma jos saat vanhan siististi irti.

Jees, on noita tullu vähä vilkuiltua. Onneks mulla on nyt "uusi" pumppu kuiteskin autossa niin ei oo siitä kiinni.. vaan olishan tuo hyvä laittaa kuntoon kun aika arvokkaasta laitteesta kuitenki kyse :)
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Hitto, nyt kahtena aamuna ACD-valot palannu mittaristossa.
Auto ollut yön +10 asteisessa tallissa. Päivällä kun olen töistä lähtenyt
niin valot eivät ole enään palanneet. Viime kesänä teki helteillä saman pari
kertaa. Pumppu vaihdettu 30 tkm sitten. Öljyt vaihdettu 5 tkm sitten
St-motorsin toimesta. Toivottavasti pumppu ei oo taas paskana :seina
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
Vattu!!! Oli auto lämpimäs tallis aamupäivän,ja kun ajoin ulos niin ayc valot loistaa jälleen mittaristossa. tosiaan koko talvena ei ole kertaakaan vilautellut. Valot syttyy ajossa,mutta kun sammutan auton ja autoon ns. jää virrat päälle turbotimerin takia,niin ylimääräiset valot sammuvat,ainoastaan snow-palaa,niin kuin pitääkin...siel täytyy olla jokin anturi häiriö ainoastaan...kun auto kuitenkin vetää juuri niinkuin pitääkin. Kuitenkin jos käynnistän pumpun kaasupolkimella,niin vikavalot syttyvät jälleen. -Mielestäni "pumppu paskana" tuomio on liian laaja käsite. Kun tuomi tuntuu olevan kaikille sama vaikka oireet olisivat eri.

Meikällä oireilee samaa, normaalisti koko talven ollu auto pihalla, AYC valot ei pakkasessa syttyny koko talvena, nyt ku muutamana päivänä ollu lämmintä ni syttyy ku lähtee ajaan. Sama talvella kun oli muutamia kertoja lämpöses tallis ni sytty AYC valo liikkeelle lähön jälkee... `Missä vikaa???
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pumpulle päivän hinta , tänään tarkastettu (Vemic/Delta) : 3350 € .....veti aika hiljaiseksi.
 
Ylös Bottom