ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
psst psst... acd pumppu printsportin sivuilta 1800e.

Tuo oli suora Vemichinta. "Huoltopäällikkö" sanoi myös ettei koskaan tilaa pumppua tuolta , koska ulkomailta saa edullisemmin. Katseltiin samalla myös muiden osien hintoja ja naureskeltiin... :)

PS. Aikaedullisia vielä nuo Mitsubishi merkkiset osat. Brembon varaosa hinnaston katseleminen sai aikaan reaktion jossa ensi hätään riittänee pätkäköyttä + sopiva kattoparru.
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Pumpulle päivän hinta , tänään tarkastettu (Vemic/Delta) : 3350 € .....veti aika hiljaiseksi.

Jos ei paremmin tietäisi niin tätähän vois luulla aprillipilaksi... :)
Eli on pumppuja ja pumppuja ja niihin hintoja ja hintoja. MR580018 jota käytetään lienee EVO IX 6-vaiht. malleissa (GSR) 1850e ja MR580057 (RS) 5-vaiht. malleissa 3310e.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

uge sanoi
Jos ei paremmin tietäisi niin tätähän vois luulla aprillipilaksi... :)
Eli on pumppuja ja pumppuja ja niihin hintoja ja hintoja. MR580018 jota käytetään lienee EVO IX 6-vaiht. malleissa (GSR) 1850e ja MR580057 (RS) 5-vaiht. malleissa 3310e.

Hyvä tietää tuokin. Vielä kun jokin kristallipalllo kertoisi ,että miksi lähes saman tuotteen hinta on kaksinkertainen ?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
PS. Aikaedullisia vielä nuo Mitsubishi merkkiset osat. Brembon varaosa hinnaston katseleminen sai aikaan reaktion jossa ensi hätään riittänee pätkäköyttä + sopiva kattoparru.

Joo ja kun Bremboja ei saa edes ulkomailta halvemmal..suoraan Ralliart Italy:ltä sain hinnat joskus :)

Uge: ihmeesti ne halvemmat vaa soppii näihi täysin ;)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Joo ja kun Bremboja ei saa edes ulkomailta halvemmal..suoraan Ralliart Italy:ltä sain hinnat joskus :)

10.9 M6 pultin hinta.... n.35 € !! :peukku Ja tämä oli sieltä edullisimmasta päästä...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
10.9 M6 pultin hinta.... n.35 € !! :peukku Ja tämä oli sieltä edullisimmasta päästä...

Jossa kanta on neliö ja vinokin vielä yhdeltä kantilta ;)
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Viime kesänä noi ACD-valot alkoivat kummitteleen aika pian AYC-nesteiden vaihdon jälkeen.
Ilmiö tuli ainoastaan hellepäivinä.
Olisiko mahdollista, että järjestelmä olisi ilmattu huonosti?
Vai olisiko toi Valvolinen litku herkempi lämpötiloille?
Käyttääkö moni foorumilaisista AYC nesteenä valvolineä?
Aikaisemmin käytössä oli mitsun omaa litkua.
Tuntuu vaan oudolta, että lämpötila vaikuttaa tuohon
vikavalojen syttymiseen. Edellisellä kerralla kun pumppu
hajosi, niin silloin ei lämpötilalla ollut vaikutusta.(joulukuu)
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia


mulla kanssa sytytteli valoja viime kesänä pahimmilla helteillä. takuuajan loppuvaiheessa joulukuussa järjestelmä testattiin veholla, eikä mitään vikaa löytynyt.. ilmeisesti noi luokkaa +35˚C lämpötilat saattavat aiheuttaa onkelmia monessa asiassa.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Itselläni ei onneksi ole toistaiseksi noita valoja vilkutellut, vaikka auton entisessä kotimaassa kesät oli huomattavasti pidempiä ja lämpötilat joka kesä helposti pitkiäkin aikoja reilusti yli tuon +35 asteen. Enemmän on pelottanut nämä suomen pakkaset. Tuohon pumppuvikaan lienee syynä suomen olosuhteet ja monen muun tekijän yhteissumma, sillä Unkarissa tuota vikaa ei tietääkseni kovinkaan yleisesti esiintynyt.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tarzi sanoi
Itselläni ei onneksi ole toistaiseksi noita valoja vilkutellut, vaikka auton entisessä kotimaassa kesät oli huomattavasti pidempiä ja lämpötilat joka kesä helposti pitkiäkin aikoja reilusti yli tuon +35 asteen. Enemmän on pelottanut nämä suomen pakkaset. Tuohon pumppuvikaan lienee syynä suomen olosuhteet ja monen muun tekijän yhteissumma, sillä Unkarissa tuota vikaa ei tietääkseni kovinkaan yleisesti esiintynyt.

niin, onhan suomen talvi varmasti rankempi olosuhteiden puolesta kuin unkarin kesä. silti uskon/toivon, että omassani valot syttyivät ainoastaan kuuman kelin takia, sillä mun evo on kyllä päässyt aika helpolla; talviajoa hyvin vähän, suolassa lillumista ei juuri lainkaan, viimiset vajaat pari vuotta "asuntona" lämmin autohalli. silti 25tkm taulussa alkoi valoshow, joka toistui vain niillä ylikuumilla keleillä. :-[

toisaalta, onhan maailmassa toki hyvin paljonkin paikkoja, missä kesät ovat todella paljonkin kuumempia kuin meillä. sinänsä mielenkiintoista, ettei unkarissa ole esiintynyt vastaavaa ongelmaa.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Heppara sanoi
Viime kesänä noi ACD-valot alkoivat kummitteleen aika pian AYC-nesteiden vaihdon jälkeen.
Ilmiö tuli ainoastaan hellepäivinä.
Olisiko mahdollista, että järjestelmä olisi ilmattu huonosti?
Vai olisiko toi Valvolinen litku herkempi lämpötiloille?
Käyttääkö moni foorumilaisista AYC nesteenä valvolineä?
Aikaisemmin käytössä oli mitsun omaa litkua.
Tuntuu vaan oudolta, että lämpötila vaikuttaa tuohon
vikavalojen syttymiseen. Edellisellä kerralla kun pumppu
hajosi, niin silloin ei lämpötilalla ollut vaikutusta.(joulukuu)

Mulla mittarissa 61tkm eikä ole kertaakaan vilkutellut valoja tms.(kop kop) ja mulle vaihdettiin muistaakseni 40tkm kohdalla Valvolinet. Ei tuolla valoshowlla näytä olevan mitään "järjestelmällisyyttä" ku nahkurinkin autossa esiintynyt oireilua. Voisiko auton käyttö tai siis miten sitä käyttää vaikuttaa? Ruostesuojaus(suojaa sitä mötikkää) jne..... ???
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Peke sanoi
Mulla mittarissa 61tkm eikä ole kertaakaan vilkutellut valoja tms.(kop kop) ja mulle vaihdettiin muistaakseni 40tkm kohdalla Valvolinet. Ei tuolla valoshowlla näytä olevan mitään "järjestelmällisyyttä" ku nahkurinkin autossa esiintynyt oireilua. Voisiko auton käyttö tai siis miten sitä käyttää vaikuttaa? Ruostesuojaus(suojaa sitä mötikkää) jne..... ???

tai sitten se ruostesuojaus pahentaa asiaa, mullakin uutena vedetty kunnon massat pohjaan.. ;D

niin, ehkä ne pumput on yksilöitä ja koko homma ihan tuurissaan. tai sitten kevyt "sunnuntaikäyttö" on juurikin pahinta, kuten oman autoni suhteen voisin ajatella.. takuun loputtua, hiukan jäi pelko persiiseen, vaikka veholla kaiken todettiinkin olevan kunnossa. tai ehkäpä voin tulevaisuudessa, mikäli pumppu menee vaihtoon, katsoa peiliin.. kun en ole vieläkään niitä ayc-litkuja vaihtanut, eikä tietääkseni 1. omistajakaan. se onkin aika kärjessä to-do-listalla, kun otan evon taas liikenteeseen.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Sinänsä mielenkiintoista, että tuosta pumpusta ei ole pystytty suunnittelemaan helpommin huollettavaa vaan viallinen pumppu tarkoittaa lukemani perusteella käytännössä aina uutta pumppua. Tätä forumia lukiessa voisi helposti kuvitella että tuo osa on vähintään yhtä susi kuin joku CTR EP3:n ohjausvaihde ja laukeaa jokaisesta jossain vaiheessa. Onneksi auton hankkiessa oli jo valmiiksi asennoitunut siihen, että halpaa tästä lystistä ei tule ja että ylläpito- ja huoltokustannukset pitää huolen ylimääräisen rahan jatkuvasta tarpeesta. ;D
Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin ollut toistaiseksi vain ja ainoastaan positiivisesti yllättynyt auton laadusta ja ylimääräisten korjaamokäyntien puutteesta, toisin kuin aikanaan Hondan kanssa. Ainoastaan tyhjäkäyntisensori joku vuosi sitten antoi koodia, mutta sekin hoitui huollon yhteydessä putsaamalla ilman kiukutteluja.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia


hieman ot: mulla meni EP3 typerästä ohjausvaihde 15tkm kohdalla ja oli melko huvittavaa, että kun se oli juuri vaihdettu, niin melkein samantien ajoin tiessä olevaan normi routakuoppaan -> sama väljyys taas ohjausvaihteessa. tähän verrattuna evon ayc-pumppu tuntuu suorastaan kestävältä. ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

OT: Mulla taas tuo kuuluisa ohjausvaihde toimi ihan ok loppuun asti. Tokihan sitä välillä käytiin herkistelemässä ja puhdistelemassa Veholla kun alkoi ohjaus takkuilla pariin kertaan.
Lämmitys laitteen vivusto kun meni , niin laskun nähtyäni kuului kyllä perkeleitä. Onneksi maksoin laskusta loppujen lopuksi vain murto osan kokonais summasta.

(..mutta oli kyllä kovarauta tuo EP3...) :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
(..mutta oli kyllä kovarauta tuo EP3...) :peukku

offtopikkia :
pakko myöntää kun eipä monella nykyautolla ole 10v historiaa nykypäivinä rallissa, autolla jolla menestyy edelleen :)
Tulipa sitä yksi purettua ja kasailtua viime kesänä kun rebuildi tehtiin siihen :peukku
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Yritin lukea koodeja kun valot syttyivät...Eli auto oli käynnissä ja kytkin kaapelin kiinni,openport 1.3, ja käytössä evoscan 2.7 sekä 2.8
Vikakoodien luku ei "evoscan-sivuston" mukaan ole mahdollista tällä yhdistelmällä,mutta vikakoodit pitäisi pystyä nollaamaan,vaikkei itse koodeja saisikaan selville... MUTTA ku painan "Clear DTS" -> Kaikki Pyyhitty,mutta kun otan kaapelin irti,niin edelleen kolme valoa jää palamaan koje tauluun...
Ei kai se vaan toimi ::)
 

overboost

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2008
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

nahkuri sanoi
tai sitten se ruostesuojaus pahentaa asiaa, mullakin uutena vedetty kunnon massat pohjaan.. ;D
Ainakin teoriassa jäähdytys huononee, jos paksut mömmöt päällä..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nesteen vaihtoon tuli tämmöne mieleen että kannattaisko itse noita nesteitä vaihtaa imasemalla se kontin säiliö tyhjäks ja lisäämällä täyteen. Mielestäni 50% ainakin pitäisi pystyä nesteen määrästä vaihtamaan tällä tavoin, ilman ilmaamisen tarvetta?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Nesteen vaihtoon tuli tämmöne mieleen että kannattaisko itse noita nesteitä vaihtaa imasemalla se kontin säiliö tyhjäks ja lisäämällä täyteen. Mielestäni 50% ainakin pitäisi pystyä nesteen määrästä vaihtamaan tällä tavoin, ilman ilmaamisen tarvetta?

Tokihan se myös noin onnistuu , mutta on kyllä mielestäni itsenä pettämistä. Olisko n.2dl tuolla säiliössä ja systeemissä on n.7dl...
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
Yritin lukea koodeja kun valot syttyivät...Eli auto oli käynnissä ja kytkin kaapelin kiinni,openport 1.3, ja käytössä evoscan 2.7 sekä 2.8
Vikakoodien luku ei "evoscan-sivuston" mukaan ole mahdollista tällä yhdistelmällä,mutta vikakoodit pitäisi pystyä nollaamaan,vaikkei itse koodeja saisikaan selville... MUTTA ku painan "Clear DTS" -> Kaikki Pyyhitty,mutta kun otan kaapelin irti,niin edelleen kolme valoa jää palamaan koje tauluun...
Ei kai se vaan toimi ::)

Varmaan tiesitkin, mutta tosiaan siitä kaapelista pitäs katkasta PIN9 jota käytetään subaruissa, sitten pitäs AYC-hommat pelata evoscannilla.

Vikakoodit saa myös luettua kun lyö Pin1 maihin siitä OBD-pistokkeesta ja laskee montako kertaa valot vilkkuu. Pitkä välähdys on kymmenet ja lyhyt yksiköt, jos valo vilkkuu tasasen tappavaan tahtiin kokoajan, koodeja ei ole.

Ja koodit saa nollattua kun ottaa akun kengän irti ja laskee 15sekkaa mielessään.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Koodi olisi nyt sitten 82! Voinko yrittää ilmata tuota "kaasupolkimella-pumppu pyörimään" taktiikalla?
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
Koodi olisi nyt sitten 82! Voinko yrittää ilmata tuota "kaasupolkimella-pumppu pyörimään" taktiikalla?

Eli Pump failure.. tosin se voi tarkottaa vaikka mitä.

Kannattaa tuota kaasupoljin hommaa tietysti kokeilla kunhan oot nollannu koodit(akku irti..) ja jos pumppu pyörähtää niin ainakaan moottori ei ole sökönä. Jos ei tapahdu mitään niin itse lähtisin ainakin suoraan kokeilemaan akun avulla että onko se moottori ehjä ylipäänsä.. eli vähän pumppua irti sieltä takaa että saa sen 2 napasen ison liittimen irti, sitten vaan + ja - ja akusta suoraan +12V sinne moottoriin sekunniks niin tietää onko moottori jumissa.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kyllä tuo pumppu pyörii iloisesti...ja vikatila nollautuu ihan auton sammuttamalla,eli ei jää mitään muistiin. Eli mä voisin vaikka lyödä vatoa että tuo paineanturi on kaikkeen syyllinen...Nyt enää puuttuis se vihje että mistä saan sen erikseen ostettua ;) Olisko jollain hyllys??
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
ebayssa noita taitaa olla erikseenkin

Vanhoja ilmoituksia näyttäis olevan tällä hetkellä.

Nyt viel lisä infona että antoi koodeja 45-Pressure Sensor system , 74-Proportional control valve <ACD> system, ja tuon 82-Electric pump system ...
tuohon 45 ja 74 on näköjään listan http://www.evoscan.com/technical-vehicle-manuals/62-acd-ayc-sayc-at mukaan katkennut piuha tai huonomaadoitus...hmmm...onkos kellään tietoa mistä tuo järjestelmä itsensä maadoittaa???
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

overboost sanoi
Ainakin teoriassa jäähdytys huononee, jos paksut mömmöt päällä..

Mutta tonne ei pääse kosteutta, vettä, paskaa tms. kun on paksu massakerros päällä. Täällähän oli kuva jostain avatusta pumpusta ja ai että oli ruostunut jo sisältäkin.
 
M

Mark78

Guest
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ettei totuus unohtuisi... Täälläkin alkoi eilen ACD-valot muistuttamaan olemassa olostaan. ;D Sammuvat kun käyttää virtoja pois, mutta syttyy taas noin 50m ajon jälkeen.

Alkaa muistuttamaan joulukuusta tuo evosen mittaristo, kun ABS-valokin palaa kaiken hyvän lisäksi. Onko noilla kahdella asialla sitten yhteinen tekijä, se jää nähtäväksi...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

AYC ja ABS käyttävät esim samoja pyörä-antureita, joten yhteys on mahdollinen.
 
M

Mark78

Guest
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ast sanoi
AYC ja ABS käyttävät esim samoja pyörä-antureita, joten yhteys on mahdollinen.

Kiitokset tiedosta, tuosta voisikin tehdä nopeasti johtopäätöksen, että joku antureista on viallinen. Mutta katsellaan... :)
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Voiko ayc pumpun toimintaa kokeilla suoralla 12V sähköllä liittimeen ? ettei riko mitään? ???
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Voiko ayc pumpun toimintaa kokeilla suoralla 12V sähköllä liittimeen ? ettei riko mitään? ???

Kyllä, kunhan ei turhan kauaa pyörittele ettei pala koko moottori, eli jotain parin sekunnin pyöräytyksiä niin on ainakin turvallista ja pitäs selvitä onko jumissa.
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

pyöräytin moottoria muutamaan otteesee aina parin sekunnin ajan, hyvin tuntuu surraavan ja pitää ihan normaalia sähkömoottorin ääntä. Vikavalon tuo taas sytytti kun ajamaan lähti mutta josko pumppu ois ehjä kuitenki :)
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Heppara sanoi
Hitto, nyt kahtena aamuna ACD-valot palannu mittaristossa.
Auto ollut yön +10 asteisessa tallissa. Päivällä kun olen töistä lähtenyt
niin valot eivät ole enään palanneet. Viime kesänä teki helteillä saman pari
kertaa. Pumppu vaihdettu 30 tkm sitten. Öljyt vaihdettu 5 tkm sitten
St-motorsin toimesta. Toivottavasti pumppu ei oo taas paskana :seina

Asia selvitetty. Pumppu sökönä. Ei auttanut vaikka kävi vaihdattamassa öljyt ja ilmaaamassa järjestelmän
uudestaan. :'(
No täytyypi ruveta katteleen uutta pumppua tilalle.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Heppara sanoi
Asia selvitetty. Pumppu sökönä. Ei auttanut vaikka kävi vaihdattamassa öljyt ja ilmaaamassa järjestelmän
uudestaan. :'(
No täytyypi ruveta katteleen uutta pumppua tilalle.

Nyt kiinnostais että mikä koodi sielt tuli? Kun onhan se pumppu kuitenkin pyörinyt,niin mittasko ne paineet sieltä? oliko paineissa vikaa? Vai viittasiko koodi pelkkään paine anturiin? miksi ei vaihdettu pelkkää anturia? Vinkin sain tuossa että Printsport ainakin vaihtaa noita antureita jos vikakoodi viittaa siihen...eli ei rokota heti tuota 1800e pumppua :peukku
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
Nyt kiinnostais että mikä koodi sielt tuli? Kun onhan se pumppu kuitenkin pyörinyt,niin mittasko ne paineet sieltä? oliko paineissa vikaa? Vai viittasiko koodi pelkkään paine anturiin? miksi ei vaihdettu pelkkää anturia? Vinkin sain tuossa että Printsport ainakin vaihtaa noita antureita jos vikakoodi viittaa siihen...eli ei rokota heti tuota 1800e pumppua :peukku

Käytin auton Akr-Sportilla ja siellä sanoivat vaan, että pumppu on sökönä. Ei tuota tarpeeksi paineita. Pumppu kuitenkin pyörii. En hoksannu kysyä vikakoodeista. Täytyypi soitella pääsiäisen jälkeen asiasta. Itse sain luettua ainoastaan koodin 82 (pump failure). Testasivat kuitenkin ettei ainakaan suuntaventiileissä vikaa ollu, olis ollu heillä siihen toimivat käytetyt venttiilit. Heillä ei kuitenkaan paineantureita ole, mutta hyvä tietää, että Printsport pystyy vaihtamaan sen :peukku
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

raaka maailma jos 30tkm ja pumppu ei enää kehittäis painetta :eek: mut jäädään odottelee lisä tietoja. Kaverin auto just printsportilla...koodilla 46 (pressure sensor) varustettuna :peukku
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
raaka maailma jos 30tkm ja pumppu ei enää kehittäis painetta :eek: mut jäädään odottelee lisä tietoja. Kaverin auto just printsportilla...koodilla 46 (pressure sensor) varustettuna :peukku

Toivottavasti kaverilla tokenee paineanturin vaihdolla, olis se vaan vähän edullisempaa ;D
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Aikaisemmin on ollut täällä puhettä, ettei rallivehkeissä ole noita pumppuja mennyt. Olen saannut semmoisen käsityksen,
että niissä käytetään eri pumppua ( RS:n pumppu) http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?cPath=39_21&products_id=1594

Toki voin olla väärässäkin 8)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Heppara sanoi
Aikaisemmin on ollut täällä puhettä, ettei rallivehkeissä ole noita pumppuja mennyt. Olen saannut semmoisen käsityksen,
että niissä käytetään eri pumppua ( RS:n pumppu) http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?cPath=39_21&products_id=1594

Toki voin olla väärässäkin 8)

sama se pumppu on, ei ole vain sitä ohjauspiiriä takaperälle (RS:ssä vain keskilukolle siis)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tuota uge:n viestiä lainaten :

uge sanoi
MR580018 jota käytetään lienee EVO IX 6-vaiht. malleissa (GSR) 1850e ja MR580057 (RS) 5-vaiht. malleissa 3310e.

Minkähän hintainen tuo MR580018 oikesti on ,kun Printsport myy tuota kalliimpaa MR580057 hintaan 1800 € ?
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
sama se pumppu on, ei ole vain sitä ohjauspiiriä takaperälle (RS:ssä vain keskilukolle siis)

Ok, mutta kokonaisuus on erilainen. Se oli tässä mun kommentissa tarkoitus, toimii eri lailla :peukku
Eli pieniä eroavaisuuksia on.
 

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Moroo, eli mä olen cantoonan kaveri jolla evo printsportilla. Tänään sain helpotuksekseni kuulla että anturin vaihdolla alko taas pumppu elämään. :peukku Räikkönen mainitsi että tämä oli toinen mitsu siellä pumppuremontissa olleista jossa vika korjaantu anturilla. Kerrankin meikäläisellä hyvää tuuria. :)
 

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Niin ja kuulemma nyt kannattaa pumpun ulkopinta putsata huolellisesti ja sen jälkeen suihkuttaa ohut kerros kotelosuojaa päälle. Ja uusiin pumppuihin ainakin vetää kevyt suoja pintaan niin pidentää ikää huomattavasti! :peukku
 

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jupe sanoi
Moroo, eli mä olen cantoonan kaveri jolla evo printsportilla. Tänään sain helpotuksekseni kuulla että anturin vaihdolla alko taas pumppu elämään. :peukku Räikkönen mainitsi että tämä oli toinen mitsu siellä pumppuremontissa olleista jossa vika korjaantu anturilla. Kerrankin meikäläisellä hyvää tuuria. :)

Hyvä, että korjaantu noin helposti. :peukku Paljonko kyseisen anturin vaihto maksoi?
 

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Huomena menen autoa hakemaan niin sitte tiiän hinnan. Mutta anturin hinta oli 200-250e
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jupe sanoi
Niin ja kuulemma nyt kannattaa pumpun ulkopinta putsata huolellisesti ja sen jälkeen suihkuttaa ohut kerros kotelosuojaa päälle. Ja uusiin pumppuihin ainakin vetää kevyt suoja pintaan niin pidentää ikää huomattavasti! :peukku

Taisinpa aikasemmin jo jotain tällästä täällä ääneen mietiskellä, mulla ei oo valoja vilkutellu ja reilu 60tkm mittaris. Ja heti uutena ruostesuojattu! :)
 

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jep, ite kyllä meinasin heti vetästä tohon omaan vanhaan vielä jotain suojaa päälle jos sillä nyt vielä vähä kilometrejä saatas lisää. Ja jos uutta laittaa niin ehdottomasti massaa tai jotain päälle. Ei kuulemma käy niin kuumana että tosta suojaamisesta haittaa olisi.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Peke sanoi
Taisinpa aikasemmin jo jotain tällästä täällä ääneen mietiskellä, mulla ei oo valoja vilkutellu ja reilu 60tkm mittaris. Ja heti uutena ruostesuojattu! :)

niin ja toisaalta mullakin heti uutena massattu, mutta valot ilostuttivat elämää 25tkm kohdalla.. :( no, toivon todella, että se oli ns. "väärä hälytys", vaikka tekikin sen monta kertaa.
 
M

Mark78

Guest
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mark78 sanoi
Ettei totuus unohtuisi... Täälläkin alkoi eilen ACD-valot muistuttamaan olemassa olostaan. ;D Sammuvat kun käyttää virtoja pois, mutta syttyy taas noin 50m ajon jälkeen.

Alkaa muistuttamaan joulukuusta tuo evosen mittaristo, kun ABS-valokin palaa kaiken hyvän lisäksi. Onko noilla kahdella asialla sitten yhteinen tekijä, se jää nähtäväksi...

Vika paikallistettu, yksi pyörintänopeusantureista viallinen. Oli johto hankautunut hajalle, ja lyönyt anturin maihin. No ei muuta kuin uutta anturia tilaukseen. :p
 
Ylös Bottom