ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mulla Evo7:ssa palaa välil kaikki kolme valoa. Ihmeellistä kyllä, kun aamulla kuuden jälkee töihin ajelee, ei mitään ongelmaa jos on viileä ilma. Sit iltapäiväl vähän matkaa ajanu lämpimäl kelil ni kaikki valot syttyy. Onneks menee keskiviikkona huollettavaks ni kattovat samalla mikä mahtais olla vikana...
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

mulla 4 teki kans samaa, viileel kelil toimii jotenkuten, lämpösel ei ollenkaan. Käytin st-motorsil.

Diagnoosi: pumppu sökö
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
mulla 4 teki kans samaa, viileel kelil toimii jotenkuten, lämpösel ei ollenkaan. Käytin st-motorsil.

Diagnoosi: pumppu sökö

Laaja käsite jälleen tuo "pumppu sökö", Mikä oli koodi/koodit? Ihan olis mielen kiintoista kerätä listaa siitä,että mitkä koodit yhdistettynä toisiinsa,ovat aiheuttaneet tuon pumpun vaihdon.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
Laaja käsite jälleen tuo "pumppu sökö", Mikä oli koodi/koodit? Ihan olis mielen kiintoista kerätä listaa siitä,että mitkä koodit yhdistettynä toisiinsa,ovat aiheuttaneet tuon pumpun vaihdon.

Koodi 82, muita koodeja ei anna.

St-motorsin asentaja sanoi ihan kokemuksen perusteella että pumppu on rikki, ei uskonut esim painekatkasija vikaan.
Perusteina niin säälittävä liru mikä ilmaruuvista tulee kun ilmaa "auto käyntiin ja rattia veivaa" periaatteella.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Koodi 82, muita koodeja ei anna.

St-motorsin asentaja sanoi ihan kokemuksen perusteella että pumppu on rikki, ei uskonut esim painekatkasija vikaan.
Perusteina niin säälittävä liru mikä ilmaruuvista tulee kun ilmaa "auto käyntiin ja rattia veivaa" periaatteella.
Eipä sieltä suihkua tavallisella ecu:lla!
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

mulla kans 82 ja "säälittävä" liru tulee...mutta eikös tuo paineensäädin juurikin voi aiheutaa tuon (ihan vaan maalaisjärjelläkin ajateltuna)...en tiedä mutta tässä joku päivä aion kokeilla...toinen "ehjä" pumppu tulossa niin pääsee hieman tutkimaan. ei oo kiire, täytyy käydä eteläs välil ;D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
mulla kans 82 ja "säälittävä" liru tulee...mutta eikös tuo paineensäädin juurikin voi aiheutaa tuon (ihan vaan maalaisjärjelläkin ajateltuna)...en tiedä mutta tässä joku päivä aion kokeilla...toinen "ehjä" pumppu tulossa niin pääsee hieman tutkimaan. ei oo kiire, täytyy käydä eteläs välil ;D

maholliselle se kuulostaa munkin maalaisjärkeen kyllä, kuin myös se että pumppu on oikeesti niin finaalissa ettei jaksa enempää pumpata :D

Sama tänne tulossa kanssa toinen pumppu, joka pitäisi olla ehjä.. :)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
maholliselle se kuulostaa munkin maalaisjärkeen kyllä, kuin myös se että pumppu on oikeesti niin finaalissa ettei jaksa enempää pumpata :D

Sama tänne tulossa kanssa toinen pumppu, joka pitäisi olla ehjä.. :)

Jess!!! Huono tuuri jos on niin kädes on 2 paskaa pumppua ;D EVOilua :peukku
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

mikä niistä pumpuista menee rikki yleensä? onko kuitenkin "normi" hytikka pumppu? miks ei vois korvata normaalilla 12v hytikkapumppu paketilla sitä orkkista? mitsuilu niiin tuore laji mulle että en oo saanu pidellä pumppua viellä kädessä mutta epäilen että jotain sille vois keksiä.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

laineracing sanoi
mikä niistä pumpuista menee rikki yleensä? onko kuitenkin "normi" hytikka pumppu? miks ei vois korvata normaalilla 12v hytikkapumppu paketilla sitä orkkista? mitsuilu niiin tuore laji mulle että en oo saanu pidellä pumppua viellä kädessä mutta epäilen että jotain sille vois keksiä.

No olikos siinä nyt 3 "ohjaus-venttiiliä" jotka ohjailee keskilukkoa ja perän paineita(joilla ohjataan akseleille välittyviä voimia) 1 paine anturi,joka tiettävästi on heikko lenkki ainakin briteissä,ja on niitä jokunen täälläkin päin vaihdettu onnistuneesti. Ongelma lähinnä on ollut että tuohon et saa mitään erikseen, eli ostat siis koko pumpun. Sitä että mikä pumpuissa yleensä pettää,sitä yritetään selvittää tässä pikku hiljaa. On purettu pumppuja jotka ovat hapettuneet niin pahasti että karat eivät liiku...mutta toistaiseksi ei ole ainakaan minun tietooni tullut,että on diagnoosilla "pumppu-p*skana",vaikka muuten pyörii, purettu atomeihin tai mitattu paineita ja katsottu mikä siellä oikeasti se heikko lenkki oli. "normi" hydr pumpun asennus/sovellus niin suuritöinen juttu, kun lisätään listaan että järjestelmä toimii yksiin myös ratin asennon,ja g-voimien mukaan, niin eiköhän tähän löydetä jokin helpompikin ratkaisu...toki kaikki on mahdollista :peukku
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Itsellä oli pumppuvika jossa pumppu pyöri, mutta mitään ei tapahtunut. Ilmauksessa ei öljyä herunut kuin pikku tilkka. Irroitin pumpun ja purin osiin, testasin solenoidit, putsasin jokapaikasta hapettumat ja uusin tiivisteet. Kasauksen jälkeen järjestelmä ilmattiin ja pumppu toimii kuin uusi. Varsinaista vikaa ei siis löytynyt, enkä usko että tuon mallinen pumppu kulumalla kuluu loppuun, toimintaperiaate on sama kuin auton öljypumpussa, eikä tuo edes pyöri kuin harvakseltaan.. Hämmentävintä oli siis se ettei pumppu kyennyt ennen purkamista edes siirtämään nestettä, saatika tekemään painetta. Ääni kuulosti siltä kuin pumppu pyörisi kuivillaan, mutta toisaalta nestettä ei ollut vuotanut mistään. Nyt on toiminut 2 kk ilman ongelmia.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Minkälainen paineensäätö/ylipaineventtiili siinä on? Ettei ois ollu jumissa? Harvon Kai tommonen pumppu tosiaan kuluu rikki. Ennemmin just joku solkku jumittaa tai muuta.
Jostain saatava rikkinäinen pumppu ni pääsis itekkin tutkimaan.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cantoona sanoi
No olikos siinä nyt 3 "ohjaus-venttiiliä" jotka ohjailee keskilukkoa ja perän paineita(joilla ohjataan akseleille välittyviä voimia) 1 paine anturi,joka tiettävästi on heikko lenkki ainakin briteissä,ja on niitä jokunen täälläkin päin vaihdettu onnistuneesti. Ongelma lähinnä on ollut että tuohon et saa mitään erikseen, eli ostat siis koko pumpun. Sitä että mikä pumpuissa yleensä pettää,sitä yritetään selvittää tässä pikku hiljaa. On purettu pumppuja jotka ovat hapettuneet niin pahasti että karat eivät liiku...mutta toistaiseksi ei ole ainakaan minun tietooni tullut,että on diagnoosilla "pumppu-p*skana",vaikka muuten pyörii, purettu atomeihin tai mitattu paineita ja katsottu mikä siellä oikeasti se heikko lenkki oli. "normi" hydr pumpun asennus/sovellus niin suuritöinen juttu, kun lisätään listaan että järjestelmä toimii yksiin myös ratin asennon,ja g-voimien mukaan, niin eiköhän tähän löydetä jokin helpompikin ratkaisu...toki kaikki on mahdollista :peukku

niin 3 venaa on evo VII:stä eteenpäin. 4-6:ssa on vain 2.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Calypsomike sanoi
Itsellä oli pumppuvika jossa pumppu pyöri, mutta mitään ei tapahtunut. Ilmauksessa ei öljyä herunut kuin pikku tilkka. Irroitin pumpun ja purin osiin, testasin solenoidit, putsasin jokapaikasta hapettumat ja uusin tiivisteet. Kasauksen jälkeen järjestelmä ilmattiin ja pumppu toimii kuin uusi. Varsinaista vikaa ei siis löytynyt, enkä usko että tuon mallinen pumppu kulumalla kuluu loppuun, toimintaperiaate on sama kuin auton öljypumpussa, eikä tuo edes pyöri kuin harvakseltaan.. Hämmentävintä oli siis se ettei pumppu kyennyt ennen purkamista edes siirtämään nestettä, saatika tekemään painetta. Ääni kuulosti siltä kuin pumppu pyörisi kuivillaan, mutta toisaalta nestettä ei ollut vuotanut mistään. Nyt on toiminut 2 kk ilman ongelmia.
Jumiutunut venttiili tekee mun mielestä juurikin on.

Minkälainen paineensäätö/ylipaineventtiili siinä on? Ettei ois ollu jumissa? Harvon Kai tommonen pumppu tosiaan kuluu rikki. Ennemmin just joku solkku jumittaa tai muuta.
Jostain saatava rikkinäinen pumppu ni pääsis itekkin tutkimaan.

Klubin suljetuissa osioissa (näkyy vain jäsenille) on mun tekemä artikkeli kuvien kera, mitä tuollainen hapettunut pumppu on syönyt (purettuna). Tuossa se nytkin makaa jalkani vieres toi pumpunraato ;D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Sittenhän se o joku pvä maksettava jäsenmaksua että pääsee kovienjätkien puolellekki
8)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Jumiutunut venttiili tekee mun mielestä juuri noin.

Venttiilin pitäisi jumiutua siten että öljy pääsee siitä läpi pääsemättä perälle menevään haaraan. En tiedä, eikä tullut tutkittua, löytyykö venttiilistä sellaista asentoa. Venttiili kaiketi ohjaa paineen perälle tai sitten perältä paluupuolelle. Sen pitäisi jumiutua johonkin puoleen väliin. Ainakin jotain ääntä noista solenoideista kuului ensimmäiselläkin ilmausyrityksellä. Mene ja tiedä...
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Johtuukoha keskilukost kun kiihdyttää reippaammin ni tuntuu et syöttö pätkäsee ja sit nykien nousee kierrokset? Välil kuuluu peräst myös paukahdus... Ja kaikki keskilukon valot siis palaa
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Epäilen suuresti että ei johdu. Ei kuitenkaan suoraan ajaessa pitävällä alustalla vaikuta juuri mihinkään.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tuli tos mieleen et evoon vaihdettiin jakopään hihna samal ku tarkastelivat keskilukkoa. Jako siis vähän pielessä???
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No nyt on "uus" ayc pumppu tallissa.. Asennusta odottamassa. Jos toimii ni vanha risa pumppu on tarkotus purkaa ja vähä tutkia :p

Onko jotain tärkeetä mitä tarttis huomioida pumpun vaihossa?
mekaanisesti tuo systeemi sitte ilmataan, eli pyörät ilmaan ja rattia veivaten
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Noniiiin poijjaat!

Pumpun vaihon jälkeen ajeltu n.30km ja välillä menty jopa mukavasti poikittain, näyttäis toimivan käytetty Evo V:sen pumppu! :peukku

No more pump failure!! ;D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Täällä alko kanssa kaikki valot palaa. Perus ongelmat, käynnistättäessä ei pala mut jo kohta syttyy ku ajaa hetken. Ensviikolle oli jo varattu ACD litkujenvaihtokin. Kannattaako niitä nesteitä ny enää sinne sit vaihella? This is motorsport.

Oisko PK-seudulla mahdollisesti ystävällisiä vikakoodinlukijoita ?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

^- kyllä ne kannattaa vaihtaa ,eikä se pumppu ole välttämäti rikki.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxbrotha sanoi
Oisko PK-seudulla mahdollisesti ystävällisiä vikakoodinlukijoita ?
Korson lähimaastosta löytyisi evoscan vikakoodien lukuun.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

:eek: Mulla ayc toimii päinvastoin kuin monilla; kun kelit rupes lämpenemään, ayc alkoi toimia "jopa" 3km startin jälkeen.
Tänään se toimi koko matkan Hesasta Turkuun. :palvo

EDIT: Lisähuomio, kun lähtee kylmällä autolla pihasta, valot syttyy muutaman sadan metrin jälkeen niinkuin yleensä, mutta kun käy jossain ja lähtee lämpimänä liikkeelle, toimii vaikka 100km.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nostetaan tätä vielä pohdittavaksi, kun alkaa löytyä jonkinlaista logiikkaa.
Ostin auton viime elokuussa, ja vielä ekat 3 päivää oli helteistä ja pumppu toimi.
Sitten lämpötila laski alle 20°C ja alkoi sytyttää valoja.
Viime viikko oli helteinen ja pumppu toimi koko viikon paitsi aamuisin ekassa startissa.
Maanantaina tuli taas kylmä ja valot syttyi heti.

Loogista, mutta miksi? ::) :)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

JaniB sanoi
Nostetaan tätä vielä pohdittavaksi, kun alkaa löytyä jonkinlaista logiikkaa.
Ostin auton viime elokuussa, ja vielä ekat 3 päivää oli helteistä ja pumppu toimi.
Sitten lämpötila laski alle 20°C ja alkoi sytyttää valoja.
Viime viikko oli helteinen ja pumppu toimi koko viikon paitsi aamuisin ekassa startissa.
Maanantaina tuli taas kylmä ja valot syttyi heti.

Loogista, mutta miksi? ::) :)

Mun mielestä tossa logiikka vaihtelee koska aika monella muulla (itseni mukaanlukien) toimii juurikin toisinpäin eli kovalla helteellä sytyttelee valoja.. ::)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No siinä olet oikeassa, mutta tarkoitinkin että tämä kyseinen pumppu toimii jotenkin nyt loogisesti. :)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Evokuutio sanoi
Mun mielestä tossa logiikka vaihtelee koska aika monella muulla (itseni mukaanlukien) toimii juurikin toisinpäin eli kovalla helteellä sytyttelee valoja.. ::)

samaa mieltä, ei tunnu olevan järkevää logiikkaa. vehollakin laittoivat kyllä helteen piikkiin, kun eivät järjestelmästä löytäneet vikaa syksyllä. mielenkiintoista sinänsä, että viime lauantaina 500km lenkki helteessä sisältäen normaalia rankempaakin käyttöä ei sytyttänyt valoja. :) toivottavasti viime kesäiset "ongelmat" sitten todella johtuivat kuun asennosta tms. yhtä pätevästä syystä..
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

http://highboostforum.com/forum/showthread.php/25719-ACD-pump-issues

Linkin ohjeiden mukaan kokeiltu tänään acd pumpun toimintaa, eli autosta vaan virta päälle ja painaa kaasua

- Tasaista surinaa jonkin aikaa (10-20s) ja sitten sammuu ja 3 acd valoa syttyy: diagnoosi pumppu paskana
- Katsottu myös testerillä ja antaa vikakoodin 82: pump failure
- Myös keskilukon ilmausta yritetty tuolla virta päälle ja kaasua painamalla, kovin heikko liru tulee ilma ruuvista
Eikö keskilukko pitäisikin pystyä ilmaamaan tuolla tavalla? Taka-akselille ei ilmeisesti saa painetta tolla metodilla?


Kuitenkin auto jaksaa pyöriä kuivalla asfaltilla ympyrää oikein hyvin vaikka acd on häiriötilassa, mutta ilmeisesti taka-akselille pumppu tekee painetta?

Osaisko joku kommentoida tähän jotain? ::)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
- Myös keskilukon ilmausta yritetty tuolla virta päälle ja kaasua painamalla, kovin heikko liru tulee ilma ruuvista
Eikö keskilukko pitäisikin pystyä ilmaamaan tuolla tavalla? Taka-akselille ei ilmeisesti saa painetta tolla metodilla?

Ei onnistu omien kokemusten mukaan kun sitä keskilukon solenoidia tuo kikka ei aukaise, kerran tuolleen kokeiltiin ja eipä herunut kuin tippa. Ilmaus onnistuu Evoscanilla v2.7 tai uudempi, älä käytä Motor Drive nappia vaan käytä joko Air Bleed tai Op Check, molemmat moodit tais aukaista solenoidit mutta itse taisin viimeksi tehdä sen tuolla Op Check toiminnolla. Motor Drive nappula ei osaa katkaista pumpun moottoria painekytkimen rajaan.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pietari sanoi
Ei onnistu omien kokemusten mukaan kun sitä keskilukon solenoidia tuo kikka ei aukaise, kerran tuolleen kokeiltiin ja eipä herunut kuin tippa. Ilmaus onnistuu Evoscanilla v2.7 tai uudempi, älä käytä Motor Drive nappia vaan käytä joko Air Bleed tai Op Check, molemmat moodit tais aukaista solenoidit mutta itse taisin viimeksi tehdä sen tuolla Op Check toiminnolla. Motor Drive nappula ei osaa katkaista pumpun moottoria painekytkimen rajaan.

Joo no itseasiassa tota pähkäilinki jälkeepäin että näinköhän avaa venttiiliä tuo kikka..

Mutta toi mietityttää että JOS pumppu paskana ni miten voi takaperä pitää noin hyvin että pystyy ympyrää pyörittää?
olisko kuitenkin joku anturi vika
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Joo no itseasiassa tota pähkäilinki jälkeepäin että näinköhän avaa venttiiliä tuo kikka..

Mutta toi mietityttää että JOS pumppu paskana ni miten voi takaperä pitää noin hyvin että pystyy ympyrää pyörittää?
olisko kuitenkin joku anturi vika

Tuosta ohjeet Evoscanniin, pystyy loggaamaan myös järjestelmän painettakin ja voisin jossain vaiheessa vaikka kokeilla omassakin autossa toimiiko loggaus ja esim. millä paineella pumppu pysäytetään.



Use EvoScan v2.8.0005 or later

The G-Force sensors seem to be reading out to 2G, though this has not been properly tested (by me anyway).
So I have currently set the EvoScan Eval="(x-128)/32.
MUT1D = G_Lon, + numbers are decel, - numbers are accel.
MUT1E = G_Lat, + numbers are left turns, - numbers are right turns.

Foot Brake = MUT01, Eval="x bit 16" Units="Off=0 On=1"
Hand Brake = MUT02, Eval="x" Units="Off=0 On=1" though you could set the Eval="x bit 1"

MUT 10, 11,12,13 are the 4 wheel speeds, where Eval="x" Units="kph"

MUT18 is also vehicle speed (a composite of the 4 wheels?), where Eval="x" and Units="kph"

MUT21 is Pressure (in the accumulator), where Eval="x/5" and Units="bar"

MUT1A seems to be something like an "extra effort" factor. It normally sits at 13, but jumps considerably on hard accel or hard decel.
I have currently set Eval="x-13"

MUT03 is the ACD Mode Switch, but you can only see the switch toggling, not the current setting.
Set Eval="x bit 64" Units="Off=0 On=1"

MUTs 14,15,16,17 are also wheel speed, where I think the Eval="x/2" Units="kph"

MUTs 42,43,44 seem to be the steering sensor outputs, where the byte value toggles between 83, 84, 183, 184. This would indicate the direction (left or right) and I guess the ECU counts the toggles to get the total wheel movement.

MUT1C is TPS, Eval="x*100/255

MUT19 is Volts, Eval="x/10"
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Piti käydä asiakseen kokeilemassa miten ACD:n loggaus toimii ja kyllähän se toimi ainakin versiolla 2.8. Yllä olevat requestit olivat evoscannissa jo valmiina mutta osa niiden yhtälöistä ei joten ne sinne pitää jumpata. MUT 14-17 yhtälö ei taida olla tuo x/2 ainakaan jos myös MUT10-13 yksikkö pitäisi olla tuo kph eli niiden pitäisi näyttää samaa, lisäksi MUT14-17 saturoituvat nopeuden noustessa yli 50kmh. MUT10-13 itsessään näytti järkevää MUT18:aan ja nopeusmittariin verrattuna.

Ja se pumpun paine. Kun pumppu käynnistyy, paine nousee 15bar:iin jossa pumppu pysähtyy. Ajossa paine laskee pikkuhiljaa noin 11.6bar:iin saakka ja pumppu käynnistyy uudelleen. Samaa 15bar:n rajaan pumppu pysähtyy jos se käynnistetään sillä kaasupoljin kikalla.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mikäs on tämän hetkinen hinta maahantuojalla tuolla pumpulla? Entä saako aftermarket-osana mistään ulkomailta?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
offtopic: Anko ostitko Villeltä hetki sitten autosi?
- Toukokuun alussa haettu Karjaalta..



Delta-autossa pumppu 3500e, virossa vissiin kalliimpi ja printsportin hyllystä viimisen sain noin puoleenhintaan deltaan verrattuna :)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

RS_COS sanoi
Mikäs on tämän hetkinen hinta maahantuojalla tuolla pumpulla? Entä saako aftermarket-osana mistään ulkomailta?

Käytettyjä pumppujahan saa englannista, toimitusaika varmaankin reilun viikon.. ja pumppuja riittää sielläpäin helvetisti, myös korjauksia tekevät jos jaksaa sinne asti lähettää, 250 puntaa + mahdollinen painekytkin n. 100 puntaa lisää muistaakseni. Myös uusia/korjattuja pumpun moottoreita saa 100 punnalla tilattua.

Itse ostin Evo seiskaan pumpun joskus helmikuussa englannista, 10tkm ajetusta ysistä ja hintaa oli n. 800e postikuluineen, ja on toiminut moitteetta ja kertaakaan ei ole valoja vilkutellut.. ja kilsoja on tullut aika reilusti.

Mulla ois hyllyssä toi entinen pumppu odottelemassa korjaustaan.. ainakin moottori rikki(ei pyöri, ynähti vaan kerran kun akusta laitoin virtaa suoraan moottorille)

Pumpun vaihto itse on myös hemmetin helppo homma, n. puolituntia menee ja pumppu on vaihdettu.. joutuu vaan sitten ilmauksen jne tekemään asianmukaisilla vehkeillä, tai sitten liikkeessä(150e)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jees kiitti hyvästä vinkistä! Täytyy heti koputtaa puuta kun toistaiseksi vielä omassa autossa on pumppu kunnossa, mutta vähän pelon sekaisin tuntein oottelen sitä aamua kun se sitte ei enää toimikkaan :-\
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Käytettyjä pumppujahan saa englannista, toimitusaika varmaankin reilun viikon.. ja pumppuja riittää sielläpäin helvetisti, myös korjauksia tekevät jos jaksaa sinne asti lähettää, 250 puntaa + mahdollinen painekytkin n. 100 puntaa lisää muistaakseni. Myös uusia/korjattuja pumpun moottoreita saa 100 punnalla tilattua.

Itse ostin Evo seiskaan pumpun joskus helmikuussa englannista, 10tkm ajetusta ysistä ja hintaa oli n. 800e postikuluineen, ja on toiminut moitteetta ja kertaakaan ei ole valoja vilkutellut.. ja kilsoja on tullut aika reilusti.

Mulla ois hyllyssä toi entinen pumppu odottelemassa korjaustaan.. ainakin moottori rikki(ei pyöri, ynähti vaan kerran kun akusta laitoin virtaa suoraan moottorille)

Pumpun vaihto itse on myös hemmetin helppo homma, n. puolituntia menee ja pumppu on vaihdettu.. joutuu vaan sitten ilmauksen jne tekemään asianmukaisilla vehkeillä, tai sitten liikkeessä(150e)
faior!Muistatko mistä tilasit pumpun?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

epestrand sanoi
faior!Muistatko mistä tilasit pumpun?

Muistan, http://www.evobreakers.co.uk/

Tuonne vaan mailia niin pitäs löytyä käsittääkseni.. ja sitten toinen mahtava paikka on http://www.lancerregister.com/index.php , myyntiosiosta löytyy pumppuja aika paljon, etenkin noista liikkeiden omista myyntiketjuista.

Itse sain pumpun kun laitoin tuonne foorumin ostetaan-palstalle ilmotuksen, meni varmaan 5 minuuttia ja pumppu löytyi :peukku Tuli aika useasta paikasta tarjouksia mailiin heti.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Noita käytettyjä pumppuja ostaessa voi jo aika paljon päätellä pumpun ulkonäöstä. Jo valmiiksi reilummin korrosoitunut pumppu ei todennäköisesti ole kovin pitkäikäinen vaikka vielä ostettaessa ehjä olisikin, tämä kannattaa muistaa varsinkin briteistä ostettaessa ellei sitten löydä just tuollaista 10tkm ajettua. Jossain oli myös kuvia ns. korjatusta pumpusta ja ainakin kyseisen yksilön olisin itse jättänyt ostamatta. Jos korjausaihio on valmiiksi läpimätä ei siitä korjaamallakaan saa enää kovin hyvää.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pietari sanoi
Noita käytettyjä pumppuja ostaessa voi jo aika paljon päätellä pumpun ulkonäöstä. Jo valmiiksi reilummin korrosoitunut pumppu ei todennäköisesti ole kovin pitkäikäinen vaikka vielä ostettaessa ehjä olisikin, tämä kannattaa muistaa varsinkin briteistä ostettaessa ellei sitten löydä just tuollaista 10tkm ajettua. Jossain oli myös kuvia ns. korjatusta pumpusta ja ainakin kyseisen yksilön olisin itse jättänyt ostamatta. Jos korjausaihio on valmiiksi läpimätä ei siitä korjaamallakaan saa enää kovin hyvää.

Näinhän se menee, eihän sitä koskaan tiedä paljo noilla on oikeasti ajettu.. mulle tarjottiin samasta firmasta siis 45tkm ajettua ja sitten toi 10tkm ajettua, hintaeroa oli muistaakseni 100 puntaa..

Ja tän näkönen oli se pumppu kun otin paketista ulos:

http://faior.miumau.net/Evo/hilppeet.jpg

Aika puhtaalta näyttää, hieman hapettumaa rungossa, mutta onhan tuo nyt toiminut ihan ok.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Näinhän se menee, eihän sitä koskaan tiedä paljo noilla on oikeasti ajettu.. mulle tarjottiin samasta firmasta siis 45tkm ajettua ja sitten toi 10tkm ajettua, hintaeroa oli muistaakseni 100 puntaa..

Ja tän näkönen oli se pumppu kun otin paketista ulos:

http://faior.miumau.net/Evo/hilppeet.jpg

Aika puhtaalta näyttää, hieman hapettumaa rungossa, mutta onhan tuo nyt toiminut ihan ok.

Tuohan on ihan priima, tollasia käytettyjä vois jo ostellakin :)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ja paluu AYC-vikojen salattuun maailmaan, part 2. Eli pari kuukautta sitten Evo VII alkoi herjaamaan vikaa, no vika löytyikin ja piti tulla pyörintänopeusanturin vaihdon myötä kuntoon. Mutta edelleen antaa vikakoodeja 25 ja 26 (25 Abnormal diameter tyres, 26 Vehicle wheel speed sensor system output signal abnormal), eli herjaa edelleen jotain. Testerillä katsottu että jokaisesta nurkasta tieto tulee. Tyhjäkäynnillä vedon ollessa päällä, heittää takarenkaitten pyörintä nopeus 2-3 kmh verrattuna etupyöriin. Ja takarenkaissa on keskenäänkin heittoa. Ja mikä asiasta tekee ihmeellisen, on se, että välittömästi antaa koodit uudestaan heti, vaikka vikakoodit on pyyhitty pois. Riippumatta siitä että onko veto päällä vaiko ei.

Yksi syy tietysti voi olla se, että toinen perästä lähtevistä hydrauliputkista on melkein kokonaan painunut kasaan, että eipä taida virtaukset olla kovin hyvät siinä putkessa. Voisiko tämä kuitenkaan antaa vikakoodia silloinkin, kun auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä?! :seina
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
joutuu vaan sitten ilmauksen jne tekemään asianmukaisilla vehkeillä, tai sitten liikkeessä(150e)

Voiko auton ajaa liikkeeseen jos ei ole ilmattu?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Odez sanoi
Voiko auton ajaa liikkeeseen jos ei ole ilmattu?

Ei voi ajaa, ellet ota pistoketta irti pumpusta ajon ajaksi, kuten siis itse tein. Muutenhan pumppu pyörii tyhjää ilman voitelua ja kyrvähtää uudelleen.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mark78 sanoi
Ja paluu AYC-vikojen salattuun maailmaan, part 2. Eli pari kuukautta sitten Evo VII alkoi herjaamaan vikaa, no vika löytyikin ja piti tulla pyörintänopeusanturin vaihdon myötä kuntoon. Mutta edelleen antaa vikakoodeja 25 ja 26 (25 Abnormal diameter tyres, 26 Vehicle wheel speed sensor system output signal abnormal), eli herjaa edelleen jotain. Testerillä katsottu että jokaisesta nurkasta tieto tulee. Tyhjäkäynnillä vedon ollessa päällä, heittää takarenkaitten pyörintä nopeus 2-3 kmh verrattuna etupyöriin. Ja takarenkaissa on keskenäänkin heittoa. Ja mikä asiasta tekee ihmeellisen, on se, että välittömästi antaa koodit uudestaan heti, vaikka vikakoodit on pyyhitty pois. Riippumatta siitä että onko veto päällä vaiko ei.

Yksi syy tietysti voi olla se, että toinen perästä lähtevistä hydrauliputkista on melkein kokonaan painunut kasaan, että eipä taida virtaukset olla kovin hyvät siinä putkessa. Voisiko tämä kuitenkaan antaa vikakoodia silloinkin, kun auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä?! :seina
Haa!Mulla oli rataskehä irti,eli rupes lipeemään ja heitti vikaa!
 
Takaisin
Ylös Bottom