Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Kys laite kannattaa siis laittaa kellon paikalle (tässä on kellokin) ja sitten tod näk kytkennät ruiskun suutinohjaukseen sekä nopeussensorille
 
R

riivio

Guest
mystinengalant sanoi
Kys laite kannattaa siis laittaa kellon paikalle (tässä on kellokin) ja sitten tod näk kytkennät ruiskun suutinohjaukseen sekä nopeussensorille

jep tajusin.. pastesin tos muutama kk sit kyseisen videon tosta.. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36148.0
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Ei pöllömmän näköinen laite, kiinnostaa minuakin mutta pitää tsekata mihin se Evossa sopisi kojelautaan.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Täälläkin vois olla kiinnostusta, täytyy vaan tarkastaa FTOsta minne siihen tommosen jemmais :)

Sit asiaan vähän liittyen niin minkäväriset valot Legnumeissa on mittaristossa? :)
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Tässähän herää ihan väkisin kiinnostus tommosee laitteeseen.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Ois kyllä todella mielenkiintoinen värkki, kuinkahan vittumainen asentaa? Tuolla mystinen jo kertoihin mitä tarvitsee kytkeä perusjuttujen toimimiseksi, mutta käytännössä ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Mä en tiiä olisko viisainta että tilaisin ite ensin, ja asentaisin. MuTTA voin järjestää kimppatilauksenkin kyllä ihan mielelläni, tuo tosiaan käy kaikkiin autoihin missä on ruisku ja esittelyvideota on youtubessa kuinka legnumissa moinen on kiinni (tossa toi Riiviö) oli sen löytäny. En usko että kytkennässä tulee muuta v-mäistä kun se, että pitää kolvata eculle menevään johtosarjaan. GalantY/legnumissa paras paikka laitteelle on korvaamaan kello, onhan tässä kellokin ! Veikkaan että ihan varmasti lähettävät suomeen jos tämmönen lössi tilaa, nimittäin toihan on suht pieni laite. :)

Jatkaakseni juttua. Laite maksaa tosiaan euroissa vajaa 70e, rahdeista ei vielä tietoa. Tosiaan tuo pitää kalibroida oikean kulutuksen kanssa siihen injector pulssiin eli ei lähde toimimaan kuin manun iltapala mutta varmasti kalibroinnilla saadaan tarkka laite. Olin käsittävinäni kuvista että tuolla voi tehdä jotain arviota myös suorituskyvystä. Sitten näyttäisi että tuo voidaan kytkeä bensamittarin signaaliin jotenkin... ehkäpä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
laitetaa linkki suoraa uk murteella:
http://www.telwis.pl/universal-trip-computer-utcomp-p-119.html?language=en

näkyy myyjäl oleva ebay tilikin ja paypallin kautta maksut hoitunevat myös sivuillakin.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Tekijä ei ole kovin mielelläään myymässä ulkomaille, mahd isompi erä tulossa(clubvr4:llä yhteyshenkilö puolaan). Parin viikon sisään tästä tulee versio 2.0 jossa on lisäksi ahtomittaria ja AFR mittariakin, mutta ehdottivat että sinne asti odottaisi.

edit: koitan nyt itte silti tilata tuolta verkkokaupasta, kyllä ainaki posti hinnottelee siellä shipping to FI et katotaan, toimin koekaniinina :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Mulle lähtee huomenna tuleen sieltä nyt se 1.versio, ei ole kunnollisia eng kielisiä ohjeita. Hinnaksi jäi noin 71 euroa postin kautta, tulee sitte kun tulee :D Testaan laitteen toimivuuden ja raportoin sitte lisää.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Meiti nyt haluais nähdä vaan tuon manuaalin että mitä se syö sisään. Suoraan jännitettä joka sit kalibroidaan suuttimien/VSS jne mukaan?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Jos joku saa selville mikä on tuon tukema maksimi suutinkoko niin kiinnostaa myös se.

Sisäänhän tuolle tulee minimissään +12V, maa, suuttimen ohjauksen pulssi ja nopeustietopulssi. Nopeustietopulssi ja suuttimien tuotto kun on kalibroitu niin tuosta laskee jo vaikka mitä kulutukseen liittyvää.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Ei siinä varmaan ole mitään maksimiskaalausta sillä suutinhommalle, luulis että sen voi skaalata niin isoksi kun haluaa. Eli inputtina yhden suuttimen signaali joka sitten kerrotaan suutinten määrällä + sitten kalibroinnillahan se homma hoidetaan varmaan että ajat tankillisen ja katot kulutuksen ja siitä sitten näpy näpy ja homma tehty.


Siellä on sitte +12V:tä eri asennoista, sitten tällä on omat lämpöanturit käytössä, kaksi ylimäärästä analogisisääntuloa vissiin. 2-vaiheen vehkeessä se osaa jo lukea suoraan map anturia. Mutta nykyiselläkin vissiin näkee ainakin lambdajännitteen mut mitäpä sillä tekee. Manuaali on kehitysasteella ja saan sen pdf:n kun se on valmis, tosiaan tilasin laitteen normipostissa niin heitän arvion että se on minulla 2 viikon päästä?

version 2 liitännät:

vss signal
- injector #1
- battery 12V
- acc 12V
- ground
- analog wideband 0-5v
- analog 0-5v map sensor
- analog temp sender signal (for oil, coolant, etc purpose)
- digital temp sensors (3 signals: ground, 12v, signal) for custom use (inside passenger cabin, and external weather temp)
- analog 12v input signal (for cooling fan working signalisation)
- signal and warning of driving lights switched on (some countries requires all year lights on)
- warning buzzer
- remote switches (4 wires)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Offtopiccina: Liettuasta bemariin tilattuna ebayn kautta tuli viikossa öljynpinta-anturi...luokkaa samaa sanoisin toimituksen Puolasta olevan. Riippuu ehkä vähän millä taval maksoit?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Harri K sanoi
Offtopiccina: Liettuasta bemariin tilattuna ebayn kautta tuli viikossa öljynpinta-anturi...luokkaa samaa sanoisin toimituksen Puolasta olevan. Riippuu ehkä vähän millä taval maksoit?

Sielloli kato kaks vaihtoehtoo, joko normiposti 7 puntaa tai sitte joku 45 puntaa joku toinen tapa....aattelin et ei täs ny niin hätä oo ton kanssa. Sitten eriasia jos tilaa enemmän. Se varmaan tulee vähän economy mailia vastaavalla, ihan ku oisin jostain lukenu että 4-15 pvä toimitusaika.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Mukana ! jos nyt ei mitään älyttömiä tuu maksaa !
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Todella jännittävää. Seuraan mielenkiinnolla miten homma etenee. :D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Kiinnostaisi, mutta ei taida dieseleihin käydä?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

kiinnostaa, kunhan tulee palkka tai joku ostaa jonkun mun ruoskista :D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

nokonzok sanoi
Kiinnostaisi, mutta ei taida dieseleihin käydä?

Vss signaali diisselissä varmaan on mutta ei taida olla mitään vastaavaa pulssiohjausta polttoaineen syötölle ton aikakauden pajerossa, pitänee hieman syventyä asiaan.

Myyjä sanoi mulle että se onkin 2.0 versio jo minkä hän lähettää, jännä nähä onko siinä jo toi AFR ja MAP mittaus suoraan.
 

PetuS

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Tuossa on tuon v2.0:n manuaali http://www.telwis.pl/downloads/user_manuals/english/utcomp_v2-0_universal_trip_computer_user_manual.pdf
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Manuaalissa lupaillaan noita AFR ja boost juttuja mutta vissiin toiminnassa jotain ongelmaa, noh sehän on vaan bonusta.

Ja mitä tuohon bensamäärän tarkkailuun tulee niin tässä EI ole anturia sille vaan homma tehdään niin että tankkauksen yhteydessä ilmoitetaan joko tankattu määrä tai tieto että tankki on nyt täysi. Itse ainakin tankkaan AINA täyteen joten sopii minulle. Keskikulutuksen laskentaa ei ole pakko nollata tankkauksen yhteydessä. Tuossa tulee vissiin mukana parit lämpöanturit ja sitten tuon voi kytkeä esim ajovaloihin siten, että se sanoo jossei ajovalot ole päällä (tosi hyvä toiminto jdm:n mun mielestä).

Diisselikoneista: Mikäli on mekaaninen syöttöpumppu jota ohjataan kaasuvaijerilla suoraan ei onnistu kyllä...
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Jännä kun itse olen pyrkinyt koko ajan hommaamaan sellaisia menopelejä missä ei moista turhaa elektroniikkaa ole. :) Kiihtyvyysmittausmahdollisuus tosin hieman houkuttelisi...

Tuo tankatun bensamäärän syöttö kyllä kuulostaa aika karulta tavalta seurata jäljellä olevan menoveden määrää. Varsinkin kun helposti saa tankkausmäärät heittämään litrankin verran vaikka tankkaisi aina "täyteen".
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

DaJackal sanoi
Jännä kun itse olen pyrkinyt koko ajan hommaamaan sellaisia menopelejä missä ei moista turhaa elektroniikkaa ole. :) Kiihtyvyysmittausmahdollisuus tosin hieman houkuttelisi...

Tuo tankatun bensamäärän syöttö kyllä kuulostaa aika karulta tavalta seurata jäljellä olevan menoveden määrää. Varsinkin kun helposti saa tankkausmäärät heittämään litrankin verran vaikka tankkaisi aina "täyteen".

Kyllä sen saa aika tarkaksi, itse olen nyt 4 vuotta tankkaus.com käyttänyt ja samaa autoa tankkaa aina samalla tavalla.. ensin liipasin pohjassa niin kauan että eka naksahdus, sit 2 litraa lisää = täys :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

J. Puhakka sanoi
Kyllä sen saa aika tarkaksi, itse olen nyt 4 vuotta tankkaus.com käyttänyt ja samaa autoa tankkaa aina samalla tavalla.. ensin liipasin pohjassa niin kauan että eka naksahdus, sit 2 litraa lisää = täys :)

Ite teen silleen että ekaan naksuun. Sitte pitkä tauko ja sitte tokasta naksusta seis.

Mutta tosiaan eipä tolla nyt niin väliä, jälejellä olevaa bensaa se vaan arvioi. Tosiaan helpoin silleen et tankkaa aina täyteen niinku tosimiehet tekee.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Kannattaa aina olla pessimistinen noitten saapumisaikojen suhteen, ihmettelin vaan postin saapumisilmoitusta et mitäköhä mä oon taas tilannu :D
 

Shaq

Delica 4WD
Liittynyt
3 Elokuu 2011
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

mystinengalant sanoi
Kannattaa aina olla pessimistinen noitten saapumisaikojen suhteen, ihmettelin vaan postin saapumisilmoitusta et mitäköhä mä oon taas tilannu :D
Oho olipas se nopiaa toimintaa :eek: On se jännä ku tuntuu että esim. englannistakin tulee tavarat nopeempaa kuin suomen sisältä.. ::)
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

ShaQ sanoi
Oho olipas se nopiaa toimintaa :eek: On se jännä ku tuntuu että esim. englannistakin tulee tavarat nopeempaa kuin suomen sisältä.. ::)
:eek:fftopic
eikös tänään jotain uutisoitu itellan työntekijöistä? oliko 350 paikkaa vaarassa mitä sivusilmällä katsoin
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Joo edeltävä kerran ku postissa kävin (eli viimeviikon autoroinat) niin kuulin ku puhuivat että konttoreita suljetaan.

Noh nyt on "johtosarja" kolvattu kasaan, pitäisi vielä kolvata autoon se. s*aatanan sade ja pimeä jarruttaa. Tuo on nyt vähän testi vaiheessa vielä joten kytkimien kytkentä ei ole lopullinen, välissä abicot jotta saan ne irti kun meinaan modata kytkimet tuon kellon orkkiskytkimiin. Yksinkertaisuudessaan laite ei tarvitse muuta kuin maan, virran, herätteen, vss ja injector pulset. Itse meinasin kokeilla tuota wideband signaalin toimintaa, ja mahdollisesti myös toimisiko tuo autogaugen ahtopaineanturi tuon kanssa yksiin. So far so good. JOS nyt huomenna pääsisi jo testaamaan.

small


Nuo siniset teipit on merkkejä siitä mikä johto on tarkoitettu millekkin jotta voin lisätä sinne toimintoja (tuossa on siis vissiin 3 lämpöanturipaikkaa, sitten valojen päälläolon /konehuoneen tuulettimen indikaattori, ja tosiaan noi 2 analogista sisääntuloa lisäksi. Sitten olis tuo summerikin mukana jos jaksais laittaa. Meikäläisen autossa sitä on puuhasähköä jo riittämiin :)

PC:llä sain jo alustavasti ohjelmoitua tuota boksia. :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

akio sanoi
Mitäs töhertelit sinne?

No muunmuassa Aloitusviestiksi jonkun Galant Vr-4 Ralliart edition full boost tms... sitte just kattelin vähä mitä säätöjä siellä muuten on ja laitoin laajakaistan sisääntulon kaavan oikeaksi. :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Ekat savut otettu ulos, jos kohta pääsis tien päälle testaamaan......kiva oli taas asentaa vesisateessa ja kolvikin ihan loppu.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Ja nyt pelittää. Kulutusten kalibrointi menee helposti kun on evoscanni apuna. Käytännössä siellä on nyt 378cc suutinta vastaava kerroin, nyt vaan hakemaan seuraavalla tankkauksella tarkka kerroin. Tuo piti vissiin laittaa acc asentoon mutta laitoin on asentoon, samaan joka kontrolloi ecua jotta startin aikana kulunut bensa huomiodaan. :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Siellä se nyt on, nappulatkin toimii kellon nappuloista. Kun on maadoittava kytkin kyseessä niin piipparin ei tarvitse "huutaa" nappulaa testattessa vaan riittää että ohmit putoaa jollekki kivalle tasolla. Kuva sen verran valoisassa valehtelee että kyllä se vähintäänkin riittävästi sieltä näkyy. Tosiaan se menee väkisin noin alas koska muuten se ottaa yläosastaan se näyttö kiinni. Noh onpahan itse tehty.

small



Linkki kokokuvaan
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/ajotietokone/18092011657.jpg/full
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Sait asentamisen kuulostamaan niin helpolta, että pitää varmaan itelle tilata tän vuoden puolella ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Kalle-koo sanoi
Sait asentamisen kuulostamaan niin helpolta, että pitää varmaan itelle tilata tän vuoden puolella ;D

Noh autosähkön päälle pitää kyllä tajuta jonkin verran. Ei tuo nyt helppo juttu ole mut mitäkös sitä ei tekisi autonsa eteen :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Nyt en kyllä osaa sanoa onko toi näyttö ottanut itseensä vai oliko se tuollainen jo valmiiksi, näkyy siis noi hieman vaaleemmat alueet näytössä. Jossain määrin häiritsevät, näkyy kyllä kuvasta. Ei nyt ihan hirveä juttu. Epäilen vaan että on laittanut valmistaja hieman sekundaa näytöksi.

Teen mahd. asennusohjeen tonne omaan päiväkirjaani miten tämä homma menee.

Kello taitaa vissiin päivittyä automaattisesti kun laite on yhteydessä tietokoneeseen tai ainakin siinä se tehdään, kaikkia asetuksia VOI myös viilata ilman PC:tä eli ei ole täysin välttämätön, helpompaa vaan käyttää USBia.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Nyt on laite yhdellä täydellä tankillisella kalibroitu. Eli jos hommaatte tämän niin ainakin mun autossa aika tarkan kalibraation saa kun:

Nopeuskorjaus = 2
Suutinkorjaus = 0,000529

Näillä päästään aika hyvään tarkkuuteen, nopeus ja sitä kautta kulutus on tosin otettu GPS arvoina eli todellisuudessahan matkamittari näyttää liian vähän sillä nopeusmittari on aika tarkka ja matkamittari sitten luonnollisesti näyttää tuttuun tapaan vähemmän kilsoja kuin mitä nopeusmittarilta tulisi. Noh, nämä arvot pätevät tosiaan automaatti vr4:selle 225/45/17 renkailla.

Tänään tuli lasku ja tasan 73,14e maksoi laite.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

Oisko tästä nyt mahdollisuus puuhata jotain kimppatilausta? Olisin mukana.
Ja oliskohan se päivitetty versio jo saatavilla?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Ajotietokone mm. VR4 (käy kaikkiin ruiskuihin)

http://www.telwis.pl/universal-trip-computer-utcomp-p-119.html

Tietäen mitä postit maksaa täällä ei välttämättä ole hyötyä jossei ole selkeästi isompaa joukkoa että toi antais alennusta. 6-7e oli postin osuus tuolta muistutan. Helppo tilata verkkokaupasta, ihan normi paypal -maksu. Pitänee kysellä siltä koska se uus versio tulee.
 
Ylös Bottom