ASX -10 Etupään kolina

silvennoinen

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2023
Morjes.

Mulla tuommoinen 2010 vm 1.6 cleartec.

Vaihtelin tuossa syksyllä liukutapit joka nurkkaan kun takapää kolisi. No takapään kolina loppui ja ensimmäisten pakkasten aikaa alkoi etupää kolisemaan. Oon nyt käyttänyt useamman kerran jarrut auki, rasvannu liukuja jne mutta ei.. Ei mitään vaikutusta. Heti kun jarruja painaa niin kolina häviää. Mäntä liikkuu kyllä, eikä palat näyttäs pääsevän elämäänkään. Mikä seuraavaksi? Mietin jo että onko olka-akseli väljä, että laakeri eläisi ja jarruttaessa tasottuisi.?

Vai onko nyt jokin muu mikä siellä kolisee?
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Morjes.

Mulla tuommoinen 2010 vm 1.6 cleartec.

Vaihtelin tuossa syksyllä liukutapit joka nurkkaan kun takapää kolisi. No takapään kolina loppui ja ensimmäisten pakkasten aikaa alkoi etupää kolisemaan. Oon nyt käyttänyt useamman kerran jarrut auki, rasvannu liukuja jne mutta ei.. Ei mitään vaikutusta. Heti kun jarruja painaa niin kolina häviää. Mäntä liikkuu kyllä, eikä palat näyttäs pääsevän elämäänkään. Mikä seuraavaksi? Mietin jo että onko olka-akseli väljä, että laakeri eläisi ja jarruttaessa tasottuisi.?

Vai onko nyt jokin muu mikä siellä kolisee?
Helpoimmalla pääsee ku käytät konttorilla Mut jos nosturi löytyy nii kokeilemaan puslien ja nivelten väljyyksiä
 
Viimeksi muokattu

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Oletko kokeillut että "koiranluut" ja kallistuksen vakaimen puslat on timmit? Vois kait olla nekin kun jarruttaessa keula painuu ja osat kiristyy, -ei kolinaa.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Hups!! luin nyt vasta että etupään kolina, jotenki ajattelin takajarruja Kun oli puhetta jarruista ja ASX:stä, aika varmasti joko koiran luut taikka vakaajan tangon puslat syyliset
 

silvennoinen

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2023
Hups!! luin nyt vasta että etupään kolina, jotenki ajattelin takajarruja Kun oli puhetta jarruista ja ASX:stä, aika varmasti joko koiran luut taikka vakaajan tangon puslat syyliset
Katoin ja ainakin nuo vakaajan puslat on hyvinkin timmit, ei väljyyttä. Koitan huomenna vaihtaa nuo koiranluut mikäli löytyy hyllystä. Katoin vielä nuo vetaritkin, heiluttelin kaikkiin suuntiin mutta ei niissä tunnu väljystä kummassakaan päässä. Onko kohta vaihdettava nuo satuloiden rungot sit jos ei koiranluillakaan parane.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Katoin ja ainakin nuo vakaajan puslat on hyvinkin timmit, ei väljyyttä. Koitan huomenna vaihtaa nuo koiranluut mikäli löytyy hyllystä. Katoin vielä nuo vetaritkin, heiluttelin kaikkiin suuntiin mutta ei niissä tunnu väljystä kummassakaan päässä. Onko kohta vaihdettava nuo satuloiden rungot sit jos ei koiranluillakaan parane.
elä ny hyvä ihminen laita rahoja ku sokkona, tulee halvemmaks ku käytät konttorilla tai huollossa tarkastuksessa niin ei tartte arvuutella ja moneen kertaan uusia osia joita ei tartte uusia, yks kans tuli mieleen olisi tuo taaempi moottorin tuenta jos on väljä, se tekee kolauksen jarruttaessa/kiihdyttäessä
 

silvennoinen

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2023
elä ny hyvä ihminen laita rahoja ku sokkona, tulee halvemmaks ku käytät konttorilla tai huollossa tarkastuksessa niin ei tartte arvuutella ja moneen kertaan uusia osia joita ei tartte uusia, yks kans tuli mieleen olisi tuo taaempi moottorin tuenta jos on väljä, se tekee kolauksen jarruttaessa/kiihdyttäessä
No nuo alustan osat nyt ei niin kauheita maksa etteikö kärsisi laittaa, jossakin kohdin kuitenkin nuo menevät ja saa eliminoitua sitten tulevia väljyksiä.
Tuo moottorin tuenta täytyy tarkistaa.
 

3xxx

New Member
Liittynyt
3 Tammikuu 2023
No nuo alustan osat nyt ei niin kauheita maksa etteikö kärsisi laittaa, jossakin kohdin kuitenkin nuo menevät ja saa eliminoitua sitten tulevia väljyksiä.
Tuo moottorin tuenta täytyy tarkistaa.
Koiranluut monesti kolisee.
Kerran oli myös moottorin alatuenta pettänyt.
Sen etsiminen kesti.
Ei edes katsastuskonttori löytänyt sitä vikaa.
Sitkeä korjauspaja onnistui paikantamaan vian.
Ylesiseti ottaen autot ovat huonoja tuotteita kun verta niitä käyttötunteihin.
Autoihin on kasattu iso määrä tarpeettomia ( ns mukavuus ) osia jotka nostaa hintaa ja
tekee niistä kalliita vikapesiä.
 

silvennoinen

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2023
Koiranluut monesti kolisee.
Kerran oli myös moottorin alatuenta pettänyt.
Sen etsiminen kesti.
Ei edes katsastuskonttori löytänyt sitä vikaa.
Sitkeä korjauspaja onnistui paikantamaan vian.
Ylesiseti ottaen autot ovat huonoja tuotteita kun verta niitä käyttötunteihin.
Autoihin on kasattu iso määrä tarpeettomia ( ns mukavuus ) osia jotka nostaa hintaa ja
tekee niistä kalliita vikapesiä.
Ei hävinnyt koiranluilla. Seuraavaks vien auton merkkikorjaamolle ja tutkikoot siellä.
Alettava tutkimaan seuraavaa häiritsevää vikaa, tajuton ylipaine tankissa ja tyhjäkäynnillä kun kuuntelee pakoputken päästä niin röpöttää/supsattaa ihan kun yrittäis polttaa putkessa.
 
Ylös Bottom