asx kiven iskemät takapyörän kaaressa

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
moron.

Onkos muilla asx:sän omistajilla takapyörän kaarissa tai takaovien takareunassa ilmennyt kiveniskun jälkiä ? .

Mulla on mutta taitaa olla turha mennä noista rutisemaan et takuuseen korjaisivat ..

Saakohan tuohon isompia kuralätkiä muutakun itse tekemällä
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: asx kiven iskemät takapyörän kaaressa

Itselläni ei ole ASX:ää mutta ongelma on tuttu Evossakin ja roiskeläppien asennus ei asiaan juurikaan auttanut vaan roiskeläpistä huolimatta tuo takaoven taaempi alareuna ja takapyörän kaaren etuosa hukkasi maalinsa kiveniskuihin edelleen ikävän herkästi. Kun olet hoitanut maalipinnan kuntoon niin paras vaihtoehto nähdäkseni on suojata tuo alue kunnollisella kiveniskukalvolla tai vaihtoehtoisesti olla välittämättä asiasta, vaihtaa autoa tai ajella vain hissukseen pelkästään hyväkuntoisilla teillä. Viimeinen ehdotus ei tietty ole nykysuomessa edes mahdollista, joten valinta helpottuu hieman :)

Itselläni on ollut jo yli 7 vuotta takaovien koko alareuna pokkaukseen asti ja takakaaren etuosa samaan korkeuteen saakka teipattuna läpinäkyvällä kiveniskukalvolla eikä ongelma ole enää vaivannut. Viime kesänä vaihdoin kalvot uusiin kun toisesta takaovesta piti maalata iso naarmu. Kalvo lähti siististi ja helposti irti ilman liimajäämiä paljastaen altaan virheettömän pinnan. Kalvoa ei erota ovesta kuin läheltä katsomalla kun sen laittaa huolellisesti ilman ilmakuplia ja sovittaa kalvon reunan oven pokkaukseen. Alkuperäiset kalvot oli 3M:n tavaraa ja melko hintavaa kun tilasin haluamieni mittojen mukaan mutta helposti halvempaa kuin oven maalaaminen tai aiheesta murehtimisen aiheuttama stressi. Uudet kalvot tilasin täältä:
http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=3694

Hinta oli sopiva, järkeviä valmiita kokoja ja vaihtoehtoina paria eri paksuutta sekä nopea toimitus. Aika näyttää kestääkö yhtä hyvin suomen olosuhteita kuin 3M:n kalvo mutta toistaiseksi kaikki on kunnossa ja vajaan vuoden jälkeen olen toistaiseksi ollut tyytyväinen. Alunperin laitoin kalvoa myös muihin maalipinnan kulumiselle alttiisiin paikkoihin, kuten esimerkiksi takakontin stoppareiden alle, ilmansuodattimen suulakkeen alle ja noissa paikoissa on edelleen alkuperäiset kalvot paikallaan hyvässä kunnossa eikä maali ole enää kulunut pois.
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: asx kiven iskemät takapyörän kaaressa

moron

Mä tota vähä aattelinki et kai siihe joku kalvo suojaksi täytyy kehittää kun ei toho viitti ite alkaa isompii helmoja tekee mikä estäs kiskemät , helma-muovi on mut on se sitte justii muotoiltu vääri et pääsee kivet justii iskee kaarii mikä on justii niinku ei pitäs .

täytyypäs tilailla tuolta tota teippiä ja askarrella siitä palaset kaarii ja taka-oven takareunaa ..

Mulla kun toi työmatka koostuu pikitiestä ja toinen puoli mettäteistä niin kyllähä niitä kiviä lenteleee :)
 

codriver

New Member
Liittynyt
31 Tammikuu 2013
Vs: asx kiven iskemät takapyörän kaaressa

itsellä outlanderin takakaaret aivan kiveniskemillä :seina
 
Ylös Bottom