Aussien vr4 projektia

Joikale

niinpä niin, jaapa jaa, trallalallalaa
Liittynyt
7 Maaliskuu 2008
Sijainti
Kajaani
Kattelinpas netin ihmeellistä maailmaa ja törmäsin tällaiseen rojektiin, mielenkiinnon herätteli jonkinmoinen ahtopaineen rajoitin (aivan sivun lopussa), liekkö sellaisen poistamalla vaikutusta vakioahtoihin? (S14:sta on FBU, vai mikä se oli onko tämä sitten samanmoinen...)

http://www.rpw.com.au/shop/index.php?option=com_content&task=view&id=221&Itemid=40

Yöllisen pläräyksen tuloksia, ainakin kyseinen pulju tuottaa myös downpipet kohtuullisen kokoisina
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Aussien vr4 projektia

Onkos tuossa kyse samasta ahtopainetta rajoittavasta nipasta kuin tonnareissakin...?
 

Joikale

niinpä niin, jaapa jaa, trallalallalaa
Liittynyt
7 Maaliskuu 2008
Sijainti
Kajaani
Vs: Aussien vr4 projektia

Sitäpäs se minäkin, kun tuntuu että ahdetuissa pulkissa on monessa pieniä ahtopainetta rajoittavia nippeleitä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Aussien vr4 projektia

Eiköhä tuos ole se syy miks 96-97 automaateis o sen 20hp vähemmä tehoa ::)
 

Joikale

niinpä niin, jaapa jaa, trallalallalaa
Liittynyt
7 Maaliskuu 2008
Sijainti
Kajaani
Vs: Aussien vr4 projektia

Jos sen nipan poistamalla saa sen 20 hepoa ni eipä luulis olevan kallis viri ::)

Paitti tietysti jos koneesta mosahtaa jotain muuta ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Aussien vr4 projektia

Joikale sanoi
Jos sen nipan poistamalla saa sen 20 hepoa ni eipä luulis olevan kallis viri ::)

Paitti tietysti jos koneesta mosahtaa jotain muuta ;D

eiköhä ku noita aletaa tutkii jokainen omissamme niin olen varma että suurimmasta osasta ne prefaceliftei ne on otettu jo aiemmi pois ;D
Itelleki ahtomittarin asennus tulee kohta..sehän sen kertoo sitten viimeistää.
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Aussien vr4 projektia

Kyllä löytyi kyseinen rajoitin, ja lähti poiskin :) En tosin autoa vielä kokeillut, jos nyt kuitenkin hommaisi ensin sen ahtopainemittarin.. Mites muilla?
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Aussien vr4 projektia

Muistelen jostain lukeneeni että automaattien tehontiputus ei ole tehty ahtopainetta tiputtamalla vaan [jotenkin] muuten softan avulla.

Ja lisäksi: Onko kannattavaa alkaa nostamaan tehoja automaattiin, jos ne on tarkoituksella tiputettu alhaisemmaksi? Ja tämä oli niille, joilla ei ole ollut ajatusta parannella sitä automaattilaatikkoa faceliftiä vastaavaksi, joka sitten taas kestää ilmeisen paljon paremmin potkua.
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Aussien vr4 projektia

miikka sanoi
Muistelen jostain lukeneeni että automaattien tehontiputus ei ole tehty ahtopainetta tiputtamalla vaan [jotenkin] muuten softan avulla.

Ja lisäksi: Onko kannattavaa alkaa nostamaan tehoja automaattiin, jos ne on tarkoituksella tiputettu alhaisemmaksi? Ja tämä oli niille, joilla ei ole ollut ajatusta parannella sitä automaattilaatikkoa faceliftiä vastaavaksi, joka sitten taas kestää ilmeisen paljon paremmin potkua.
Tehoeron satavarmaa toteutustapaa olen koittanut kaivaa, mutta tuloksetta. Jossakin on että ahdolla säädetään ja jossakin taas että ohjelma on eri. Varmasti jostakin vastaus löytyy.

Jos 20 lisähp/-nm tappaa mun laatikon (ilman muutoksiakin), se on tehty pykimään ;)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Aussien vr4 projektia

Eihän laatikos muuta ole kuin se ettei sitä aja lämpöiseksi kun ei ole jäähdytystä.
Sama laatikko se muuten on ja kestävä jos evoissakin kestää...
 

Joikale

niinpä niin, jaapa jaa, trallalallalaa
Liittynyt
7 Maaliskuu 2008
Sijainti
Kajaani
Vs: Aussien vr4 projektia

Mites tuo öljyn lauhdutin/lämmitin toimii uudemmissa Leguissa? Onko niissäkin se sydeemi alavesisäiliössä? Meinaan vaan et toimiiko laatikko pakkasilla hyvin?
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Aussien vr4 projektia

MikkoM sanoi
Alkuperäisen alavesisäiliössä majailevan öljynjäähdyttimen tehoa voisi kasvattaa sarjaan kytkettävällä vesi/öljy-lämmönvaihtimella. Vaihdin syylärin alavesiletkuun ja vaihteiston jäähdytinkierto sen kautta. Tällöin vaihdin toimisi myös vaihteistoöljyn lämmittimenä niin kuin on tarkoitettukin ja erillistä termostaattiohjausta ei tarvita.

http://www.tescon.fi/DCbowax.htm
Tällaista vastaavaa justiinsa keväällä etsin ja kyselin, kohdalle sattui Laminovan vastaava jäähdytin. Tarvinnee asentaa joku tämänsorttinen, vaikuttaa juuri asialliselta näihin.
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Aussien vr4 projektia

Enpäs malttanut olla kokeilematta ilman sitä kuristinta, kävin mutkan heittämässä. Kyllä mielestäni ahdot hiukan nousi ja kulkupuoli parani. En huomannut mitään epämääräistä käytöksessä, joten tämä asetus taitaa jäädä nyt päälle. Varmuuden nykyahdoista saa kunhan saan hommattua ahtomittarin. Jos jollakin on jo mittari, mitä mahtaa näyttää ilman kuristinta, jos muita uskaliaita?

Edit: Vaikutus lienee tässäkin luokkaa 1-3psi eli 0.07-0.2bar (lähtökohtana melkein samat ahdot)..


 

jlx

Member
Liittynyt
3 Kesäkuu 2013
Vs: Aussien vr4 projektia

mikäslainen nippeli ja mistä löytyy? ???
 
Ylös Bottom