Auton maalaus

TurboRuoska

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2007
Onko tietoa paljon maksaa auton maalaus?

Itselläni on -95 lancer jonka haluaisin maalauttaa metallihohto mustaksi.
mitään paikkauksia/korjauksia ei tarvitse tehdä.

jos on suosituksia/kokemuksia niin kertokaa ihmeessä.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Auton maalaus

ylimaalaus on kallista puuhaa kyl maalaamoissa.

Koita itse maalata se :) mukavaa puuhaa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Auton maalaus

hinnat pyörii siin 1000e-2500e välissä riippuu miten paljon pitää pakkeloida&korjailla lommoja

jos auto on lommoton ja itse purkaa maalaus kuntoon niin voipi alle 1000e:llä päästä...

itse kauppoja väännän eräästä valkoisesta mitsusta ja se pitäs mulle tullessa maalauttaa kiiltäväksi mustaksi...
saas nähdä miten arvokkaaksi menee :'(
 

Sami_K

New Member
Liittynyt
30 Huhtikuu 2007
Sijainti
Helsinki
Vs: Auton maalaus

Mikäli itsellä mahdollisuus tehdä pohjatyöt itse (suhteellisen helppoa mikäli ei pahoja kolhuja / ruostetta ) niin maalarit ei yleensä pelkästä ruiskutuksesta hirveästi ota. Maalit ja lakka siinä vaiheessa se kallein osa. Mikäli maalari joutuu itse tekemään pohjatyöt silloin hinta nousee roimasti.
 

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Vs: Auton maalaus

olisin vienyt konepellin, kuskinoven ja puskurin päällä olevan pellilistan kunnon maalarille maalattavaksi
mutta 450€ hinta tuntui liian suolaiselta.
Yhtään lommoa ei ollut.
Pohjatyöt olis kuulunut hintaan.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Auton maalaus

Olis tarkoituksena maalauttaa vain konepelti kiveniskemistä ja samalla jotain pienempiä korinosia. Kenelläkään suosituksia/referenssejä pääkaupunkiseudulla toimivasta maalarista tai maalaamosta, jonka kanssa homman sais kerralla kuntoon ja pinnasta tulis hyvä ilman, että autosta löytyy maalarin jäljiltä maalisumua muilta pinnoilta tai että sävyt ovat vain "tarpeeksi lähellä" vaan just eikä melkein? En etsi halvinta nyrkkipajaa vaan osaavaa tekijää, joka omaa sen verran ammattiylpeyttä, että saa hommat kerralla kuntoon kuitin kanssa eikä samaan asiaan tarvitse sen jälkeen palata tai lähteä huomauttelemaan työstä. Tarkoitus on parantaa lopputulosta nykyisestä, ei maksaa siitä, että luodaan uusia harmeja yrittämällä oikoa jokaista mutkaa. Aikaani haluan käyttää johonkin ihan muuhun kuin huonosti tehdyn työn korjauttamiseen ja siitä väittelyyn.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Auton maalaus

Itse itselleni vastaten...

Parista kioskista tarjouspyyntöön vastanneiden ja luettuani niistä kirjoitetuista kokemuksista päädyin lopulta Tattarisuolla sijaitsevaan J.M. Pro-Paintiin, joka maalasi konepellin siihen kertyneiden kiveniskemien vuoksi ja irtonaisena viemäni Vortex Generatorin korin väriin.

Yleensä kirjoitetaan herkästi kun hommat kusee mutta tällä kertaa ei ollut mitään huomauttamista työn jäljessä vaan voin onneksi vain jakaa kehuja :peukku
Maalauksen jälki oli hyvää, pinta oli käytännössä lähes virheetöntä eikä valumia tai usein toisaalta korista maalausten jäljiltä löytyviä maalisumujakaan löytynyt edes tarkemmassa läpikäynnissä. Auto oli myös pesty ennen luovutusta. Sijaisautokin järjestyi suht edullisesti työn ajaksi ja työ valmistui nopeammin kuin alunperin luvattiin. Kokemukseni perusteella uskallan suositella kyseistä maalaamoa ja aion käyttää jatkossakin heidän palvelujaan maalaukseen liittyvissä korjauksissa mikäli tarvetta tulee. Ei varmasti ollut halvin mahdollinen vaihtoehto mutta haussa olikin asiansa osaava pulju, joka hoitaa homman kerralla kuntoon ilman tarvetta käydä yhden työn vuoksi moneen kertaan kokeilemassa josko nyt olis tuuria ja homma saatais edes tyydyttävällä tasolla kuntoon.
 
Ylös Bottom