AWD
Member
- Liittynyt
- 5 Marraskuu 2007
- Sijainti
- Petäjävesi
Koetin hakea vanhoja topicceja aiheesta, muttei ainakaan heti silmään pistänyt.
Eli ongelma on seuraavanlainen:
Coltti kävi normaalia tyhjäkäyntiä vielä perjantaina, viikonloppuna vaihdoin siihen kansipahvin. Vuoti öljyä kannen välistä.
Nyt autoon on tullut aivan uusi ominaisuus; liian matala tyhjäkäynti(mittarin alaviivalla ja vaivaista...). Tämä kuitenkin vain rullatessa, kun auto pysähtyy se nostaa pienellä viiveellä tyhjäkäynnin reiluun 1000r/min!?
Auton ollessa pukeilla pahvinvaihdon jälkeen, sitä lämpimäksi käyttäessäni havaitsin saman ilmiön.
Eli kun etupyörästä pyöräytti(ilmassa), se meinasi sammua.
Voin kuvitella, että se osaisi katkaista polttoaineensyötön moottorijarrutuksella, mutta kun ei se edes sammu, käy vain tuota surkean matalaa tyhjäkäyntiä. Enkä ole mokomaa aiemmin havainnut. Ainakaan tuota viivettä ei ole ollut, vaan moottori on käynyt nätisti valoihin pysähtyessäkin.
Vikaan ei tunnu vaikuttavan moottorin lämpötila. Eilen -5 asteessa aivan samanlainen, tänä aamuna lohkolämmittimestä lähtiessä ja lämpimänä vielä työpaikalle tullessakin.
Ai niin! Tulihan siihen toinenkin vika: Lämpömittari ei toimi. Sen "yksikarvaisen" anturin jo mittasinkin ja antoi lämpimässä koneessa n. 450 Ohmin vastusarvon. Uskoisin, että viat voisi olla kytköksissä, mutta antaako tuo anturi ECUllekin tietoa?
Alfamerin opuksen kytkentäkaavion mukaan se on vain lämpömittarin anturi. Koetin tuon anturin liitintä rapsutella puhtaaksi, mutta kontaktia ei tuntunut syntyvän. Ainakaan mittari ei ole herännyt.
Ei ymmärrä... ??? :seina
Eli ongelma on seuraavanlainen:
Coltti kävi normaalia tyhjäkäyntiä vielä perjantaina, viikonloppuna vaihdoin siihen kansipahvin. Vuoti öljyä kannen välistä.
Nyt autoon on tullut aivan uusi ominaisuus; liian matala tyhjäkäynti(mittarin alaviivalla ja vaivaista...). Tämä kuitenkin vain rullatessa, kun auto pysähtyy se nostaa pienellä viiveellä tyhjäkäynnin reiluun 1000r/min!?
Auton ollessa pukeilla pahvinvaihdon jälkeen, sitä lämpimäksi käyttäessäni havaitsin saman ilmiön.
Eli kun etupyörästä pyöräytti(ilmassa), se meinasi sammua.
Voin kuvitella, että se osaisi katkaista polttoaineensyötön moottorijarrutuksella, mutta kun ei se edes sammu, käy vain tuota surkean matalaa tyhjäkäyntiä. Enkä ole mokomaa aiemmin havainnut. Ainakaan tuota viivettä ei ole ollut, vaan moottori on käynyt nätisti valoihin pysähtyessäkin.
Vikaan ei tunnu vaikuttavan moottorin lämpötila. Eilen -5 asteessa aivan samanlainen, tänä aamuna lohkolämmittimestä lähtiessä ja lämpimänä vielä työpaikalle tullessakin.
Ai niin! Tulihan siihen toinenkin vika: Lämpömittari ei toimi. Sen "yksikarvaisen" anturin jo mittasinkin ja antoi lämpimässä koneessa n. 450 Ohmin vastusarvon. Uskoisin, että viat voisi olla kytköksissä, mutta antaako tuo anturi ECUllekin tietoa?
Alfamerin opuksen kytkentäkaavion mukaan se on vain lämpömittarin anturi. Koetin tuon anturin liitintä rapsutella puhtaaksi, mutta kontaktia ei tuntunut syntyvän. Ainakaan mittari ei ole herännyt.
Ei ymmärrä... ??? :seina