Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
syksyllä 2005 hankin 1200A lancerin, tai sen mitä siitä oli jäljellä, työn alle huimaan 20e hintaan. no olihan se "aikas" raato, mutta kun parempaakaan ei silloin ollut löytänyt vaikka pidemmän aikaa näitä etsinkin. ihan käsittämätön työmäärä tässä on ollut ja on vielä paljon jäljellä...
jotain varmaan kertoo että auto on viimeksi katsastettu 17.9.1986, ja purattu -89. bonuksenahan oli se että auto vaikutti ostettaessa"yllättävän" kovapeltiselle, hitsattu oli ja ihan asiallisen näköistä...tosin oli sitten vedetty vanhan päälle lähes kaikki tai jotain ihme kotkauksia muuten. esim takaa lahonnut runkopalkki oli "korjattu" näppimällä kylkeen kulmaraudan pätkä, taka kotelot oli pellistä, ja kiinnitetty alustamassalla... :p tuossa kuvaa muutamista "paikoista" olisi vain alunperin pitänyt jaksaa kattella parempi aihio ja jättää tämä osiksi. No pikkuhiljaa kori on tullut parsittua kasaan, pohjatyöt ennen maalia vielä osittain jäljellä ja muuta näpräämistä.
eli:
vuosimalli: -1977
tekniikka: 2,0l 8v.4g63, sapporon "tuplat" ,280* nokka, kannesta imukanavia muotoiltu, pakokanavat siistitty, 5-vaiht. laatikko, sähköinen pensapumppu yms. pientä ja sievää.
alusta: aikalailla alkuperäinen, etujouset lyhyemmät ja uudet iskarit+ jarruosat tietenkin.
sisusta:"1600gsr" kojeluta ja ratti. muuten -76 1400gl sisustus (ovipahvit+niskatuet yms.)
ulkoasu: "ajan henkeen" lievästi rakenneltu, vanhemman -76-77 1600gsr:än ilmanottoaukot(muovit) konepeltiin, golfin takakaaret, 13' turbiinivanteet(205 kumit taakse), etulippa sekä 1400gl listat.

auto ostokunnossa... :-X
ostopaikalla4.jpg

konehuone
sisusta 1. ja 2.
joitain mätäpaikkoja:
vas. etutolppa ja tolpankotelo
takaloosterista
tässä oli sisälokari ;D
takapalkki
kynnyksen päät mallia tämä
kuulemma traktorin perälevyllä muotoiltuc-pilari
lattiaa avattuna, rälläkkä lauloi lisää ja paljon...

työstettyjä:
kuskinpuolenpohjaa
takapalkki
kynnyksenpää sisältä
takakulmaa
C-pilari ja kaari sovitettuna
Jo helpotti,pohja happomaaleissa puhalluksen jäljiltä

hiekkaranta ja kaksi auringonpalvojaa? ;D
DSCN2111.jpg

pitihän se A-pilariki siihen sitten vaihtaa...melkeen suoraan oli saanut edellinen

nykytilanne aikalailla tämä, pitäisi enemmän aikaa ja lämmin paikka hommata missä laittaa, kun taas olis into päällä.
DSCN5393.jpg

mutta saahan kaikkea muuta väsättyä talvella ;)
sitten joitain muita liittyviä kuvia:
historiakin alkaa olla selvillä. luovareita löytyy muutamia ja huomaa vihreä -86 rekisteri ote. tuon kanssa on sitten hieno mennä konttorille kun sen aika tulee ;D
tässä nämä maahantuojan todistus muutosta varten sekä nokan kuitti
Ja kirjallisuutta olla pitää, näillä pärjää jo hyvin.
puskurit jynssättynä, etupuskuri maksoi hurjat 20e purkaamolla, ja sai siitäkin vielä ihan kohtuullisen...
kokeilin korjata useasta kohtaa halkeilleen kojelaudan pehmusteen:ennen ja jälkeen kuvat.
yksi satsi pitäisi vielä viedä osia kelta-apassivoitavaksi, tässä edelliset.

osiksi hankin -76 mallisen töysästä
DSCN1861-1.jpg

paljon on tuostakin hyödynnetty, mm. a-ja c-pilarit, ovet, takaluukku, takapuskin yms.

ja sitten on vielä osiksi tämä -78 1,6(alunp. 1,2)
DSCN5386.jpg

toimi uskollisesti 3v kovaa jää ja peltokäyttöä... ripee vehje, 1,6 celesten ketjukone ja 1,2 laatikko ;D

niin ja on sitte pirun kätevä keksintö tämä "keinu" eli toiselta puolelta pyörät pois, pultataan napoihin kiinni ja käännetään kyljelleen, ei osu mihinkään. saa kokonaisenkin auton kunhan ottaa akun pois ja laittaa esim trasseli tupon öljytikun putkeen. muut nesteet pysyneet ainakin Cherryssä ja 140y datsunissa sisällä.
eli tämmönen keksintö:
irrallaan
paikoillaan
kyljellään

lisää kuvia Mitsuista, Datsuneista, Mazdan työstämisestä, Mopedeista, purkaamolta ja tapahtumista

LINKKI projekti-keskusteluun
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

Nätti peli. Milloinkahan kerkeis rueta laittamaan tuota omaa Colt Lanceria...
 

jykäh

peltoauto..
Liittynyt
5 Huhtikuu 2006
Sijainti
vaasa
Vs: Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

hyvällä mallilla projekti :peukku

asut ilmeisesti jos vaasan seudulla? käytkö usein tuola smedsillä?

ajattelin vaan jos muistaisit nähneesi jotain sapporon raatoja sielä pelloilla?
tai takaveto galantteja kyl noissa sun kuvissa ainaki 1 tai 2 galanttia tais olla.

onko noi kuvat kuinka vanhoja? kuinka ahkerasti sielä on siivottu viimeaikoina?
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

onhan tässä jotain pientä taas yritetty:
pahoottelen kuvien laatua-> tuo meikälääsen "pajan" valaistus ei ihan viimesen päälle tosiaan ole(sähkömiehenä päivätöissä... ::) )
DSCN4557.jpg


DSCN4542.jpg


DSCN4550.jpg


DSCN4553.jpg


onkohan tuo nostotalja riittävän tukeva? ;D kuormaliinalla sai laatikkoa mulkattua aika hyvin

DSCN4532.jpg


DSCN4531.jpg


jos se nyt tämän vuoden vapuksi...
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

savut otettu eilisaamuna 8) toisen kaasarin kiihdytyspumppu mykkänä, muuten tuntu pelaavan. tietty säätää täytyy muutenkin
tänään sovelsin sähköjen kanssa, on kaukokeskuslukko ja takakannen avaus säätimestä/sisältä.
vanteissa oliki pikkusen isompi työmaa: ilmeisesti metallirae puhallettu joskus... yhden viikon illat meni sitten niitä siloitellessa, mutta nytten nekin on jo väreissä.

soittimena Roadstarin kahteen suuntaan kelaava nuppimankka, musiikin tahtiin vilkkuvilla valoilla. tai siis nuppimankka toimittaa radion ja koristeen virkaa, uudempi soitin hanskalokeron alla(nuppimankan kaiutintasot "kuristettu" uudemman soittimen aux. liitäntään)
laitoin "sokkomittarin" paikalle celesten kierroslukumittarin tosiaan joskus aikoja sitten, ilmeisesti oli poltettu vehje kun ei ruvennut pelaamaan millään. Pilteman kierroslukumittarista sai pikku askartelulla sovellettua celesten mittarintaustaan ja omaan mittaristoon sopivan jenkataulun ;D. nyt pitääs matot, hattuhylly, jalkatilan sivu verhoiut värkätä ja penkit nakata kiinni ja muuta pientä...eikö se siitä.
alkup. kilvet odotteloo jo konttorilla :p
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

ei tullu vapuksi... mm. jarrutehostin oli sitten kuollu ja eihä siitä ny paljoa pitäny purkaa, ja onneksi oli jarrunesteetki jo kaadettuna :seina
vielä kun tuon joku osais säätää ;D

DSCN4660.jpg


DSCN4671.jpg


DSCN4665.jpg


DSCN4664.jpg


DSCN4673.jpg


DSCN4668.jpg


DSCN4666.jpg


DSCN4678.jpg


DSCN4679.jpg


pitää teetättää vielä kylkiin ne perinteiset 3raitaa+ mitsubishi teksti keskelle

ne kilivet...ne kilivet 8)
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

täs olis hiljalleen heränny muutamia ajatuksia.
oliskohan kuinka tuhoon tuomittu ajatus sovittaa tuonne gti-galantin moottori...? eli onko se nyt sitten e33 korinen 80/90 taitteen keksintö.
eikös sen lohkon nyt ainakin pitäis sopia tuohon nykyiseen laatikkoon(4g63).
vesiletkujen lähdöt varmaan olis ihan muutettavissa kun kone kumminkin kääntyy "oikeinpäin" ruiskun kans saattaais lähinnä tulla tiukkaa, tällähetkelläkään ei mitään suuria tiloja jarrupääsylinterin ja kaasarien väliin jää.
konttorilla jo tuos kesällä vähä kyselin eikä vissiin sen puoleen mitään isompaa ongelmaa olis.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Colt-Lancer 1977/-76 projekti 1.2->2.0

Miksei CS9A/W Lancerista lohko ja siihen paperit ja sitten CT9A/W lohkosta lainaa siihen vähän osia ja rusetin putkeen. Tai jotain vielä hauskempaa kuten läppikset :) Toki tällöin ylä ja alavesiletkujen lähdöt olisi koneen ja tulipellin välissä ::)

Silloin ei olisi ahdasta imusarjankaan kanssa, kun tulisi sinne toiselle puolelle. Vaikka onhan tommonen 1gen 4G63 hieno laite, vaikkakin melko alaväännötön vs. uudempi 4G63.
 
Ylös Bottom