Dodge Colt -82

DodgeColt

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2008
Satuin käymään paikallisen Rinta-Joupin pihassa. Tarkoitus oli käydä ihmettelemässä ihan muuta autoa, mutta pihalla rivissä näinkin tämän. Hintakin oli naurettava 290€. Auto oli kuitenkin ihan hyvässä kunnossa ulkopuolelta ja ikkunoista tiirattuna. Mittarissakaan ei ole kuin +85tml ja autolla on ollut ennen minua yksi omistaja. Varusteina automaattivaihteisto ja mittariston säädettävät valot ;)

Nyt seuraakin sitten kysymyksiä:
*Auto on ihan kokonaan Mitsun tekemä vaihteistoa myöten?
*Tuleeko varaosien saamisessa ongelmaa?
*Yritin hakea foorumin haulla tämän kilven tietoja. Lähinnä koneen tiedot olisi kiinnostanut. Mitään hyödyllistäei kuitenkaan pelkällä g32b-hakusanalla tullut. Millainen moottori on kyseessä? Lähinnä kiinnostaa hihnanvaihdot yms.
*Miten yleinen tuo automaattilaatikko on? Onko odotettavissa ongelmia osien saannissa jos/kun tuo alkaa temppuilemaan?
*Saako tuohon lohkolämmitintä?
*Miten pitkälle manuaalivaihteisen ja automaattivaihteisen auton osat ovat sopivia, esim. startin solenoidi yms.

Ostin tuon aikalailla heräteostona, koska 250€ ei nyt ole niin iso summa. Jos kestää, niin sitten kestää. Jos ei kestä, laitan auton romuttamolle taikka myyn/annan jollekin kiinnostuneelle.
Toistaiseksi ainakin matka on taittunut ilman suurempia mutkia. Mitä nyt vissiin startin solenoidi temppuilee, koska avaimesta kääntäessä ei aina starttaa. Ei edes solenoidi naksahda.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Dodge Colt -82

Klassikko! Ja yksi parhaista (ellei paras) ;D Colt-malli.

Se tosiaan on Mitsubishin tekemä laite nimestään huolimatta. Varaosien saamisessa voi tulla jossain kohtaa hankalaa auton iän vuoksi, erityisesti peltiosien kohdalla jos sellaisille on tarvetta.

g32b viittaa 4G32 koneeseen, SOHC 8-valve 1597cc. About 75hv, ei mikään raketti, mutta kyllä sillä nyt eteenpäin pääsee. Samaa konetta on käytetty Suomessa eri muunnoksina mm. Trediassa, Cordiassa, Galanteissa.

Starttivika voi tosiaan johtua startista (epätodennäköistä noilla kilsoilla), virtalukosta, solenoidista (onhan solenoidin johto kunnolla kiinni?), ja sitten pitää muistaa, että automaatin startti ei pyörähdä ellei vaihdekeppi ole P tai N asennossa. Vaihdekepin kulissin alla on sellainen estokytkin -vika voi tietenkin olla myös siinä.

Älä nyt ainakaan varoittamatta paaliin pistä tuota, hieno peli.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Dodge Colt -82

oh my gawd, suomessa siis on dodge colttejakin ollut, tuolla kelpaa mennä jenkkiautojen sekaan :peukku
Onnittelut myös täältä, arvostusta ko. automallia kohtaan löytyy iteltäkin ;D (lisää kuvia)
 

DodgeColt

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2008
Vs: Dodge Colt -82

tiitus sanoi
Jos käytettyä osaa tarvit, niin mulla on purettavana vastaava
manuaali colt.
Laitankin yksityisviestiä tulemaan
Niko Päivinen sanoi
Älä nyt ainakaan varoittamatta paaliin pistä tuota, hieno peli.
Jos vain katsastuksessa ei pohjasta ilmena pahoja yllätyksiä, niin tarkoitus tuota olisi hiljalleen alkaa laittamaan museokatsastuskuntoon. Tosin siihenhän on aikaa vielä 4v, joten kiire ei ainakaan tule ;D

Tänään yritin käydä autoa katsastamassa, mutta kaikki asemat olivat menneet kiinni jo viiden aikaan, joten jäi se hupi ensi viikolle. Auto on tuntunut hiukan "nuhaiselle", joten tuossa motarin alussa polkasin kaasun kunnolla pohjaan ja kyllä sieltä menohaluja löytyi yllättävänkin paljon. Sen jälkeen perstuntumalta auto alkoi vetämään hiukan paremmin.
Illalla vielä tarkistelin autoa tarkemmin ja kaikki öljyt yms. olivat tallella ja valot (jopa mittaristonkin) toimivat. Muutoinkin muut vipstaakkelit toimivat moitteetta. Sehän on paremmassa kunnossa, mitä tuo "käyttöauto" ;)

J. Puhakka sanoi
(lisää kuvia)
Tässä olisi muutama. Lisääkin voin räpsiä, jos jollakulla mielenkiinto niitä riittää katsomaan.
Moottori
Moottori
Mittaristo
Sisältä
Takaa, ruma pakarin pää otettu pois
Takaa, ruma pakarin pää otettu pois
Edestä


Sitä pitikin vielä kysyä, että miten ihmeessä tuohon vaihdetaan ajovalojen polttimot? Katselin sitä lapsen käden mentävää aukkoa lamppujen takana ja siitä ei se kyllä ainakaan onnistu. Muutoin on peltiä niin hyvin edessä, että pitääkö siitä jotain ihan purkaa päästäkseen umpioihin käsiksi?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Dodge Colt -82

Erikoisen näköinen vehje. Äkistään löysin eroavaisuuksia "normaali" Colttiin:

-molemmat puskurit
-mittaristo luonnollisesti
-etuvilkut
-maski
-etulokasuojat (luultavasti)
-takakulmassa tuo ihmeellinen nurkkavalo

Jäähdytin on joko sama kuin turbossa, tai sitten siinä on vaihteiston jäähdytys samassa?
 

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Vs: Dodge Colt -82

Onnea löydöstä. Hienon ja siistin näköinen kulkine.

Hyvä jos näitä päätyisi museo kuntoon.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Dodge Colt -82

etuloksujen on pakko olla erilaiset että nuo vilkut(?) on tuohon saatu. eurocoltissahan ne juurikin on siinä sivussa..
On se vaan komea kampe :) (ja minun mielestäni vielä helvetin hyvä ajaa kokoisekseen ja erityisesti ikäisekseen, erillisjousitus ja kaikki :)
 

DodgeColt

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2008
Vs: Dodge Colt -82

Käytin autoa äsken katsastuksessa. Leima tuli paperiin heittämällä ja inssi kehui erikseen pohjan kuntoa. Jarruissakaan ei ollut suurta heittoa ja päästöt oli hyvät.
Nyt vain vuoden ajan kovaa ajoa ;D

Onko vika termostaatissa, jos auto ei ajossa nosta/pidä lämpöjä? Paikallaan seisottaessa lämmöt nousee hyvin ja pysyy, mutta ajaessa ne laskee ja auto heittää ryypyn päälle -> keskikulutus kutakuinkin 13l/100km :eek:
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Dodge Colt -82

DodgeColt sanoi
Käytin autoa äsken katsastuksessa. Leima tuli paperiin heittämällä ja inssi kehui erikseen pohjan kuntoa. Jarruissakaan ei ollut suurta heittoa ja päästöt oli hyvät.
Nyt vain vuoden ajan kovaa ajoa ;D

Onko vika termostaatissa, jos auto ei ajossa nosta/pidä lämpöjä? Paikallaan seisottaessa lämmöt nousee hyvin ja pysyy, mutta ajaessa ne laskee ja auto heittää ryypyn päälle -> keskikulutus kutakuinkin 13l/100km :eek:

Ekana kyllä vaihtaisin tosiaan termarin.
 

DodgeColt

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2008
Vs: Dodge Colt -82

Biim sanoi
Ekana kyllä vaihtaisin tosiaan termarin.
Termarin kävin noutamassa varaosamaailmasta. 1,6l Coltin koneeseen ei löytynyt mitään, joten katselimme muista malleista. Cordian ja Galantin termarin väliltä sitten arvoimme Galantin termarin.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Dodge Colt -82

Ko. autosta mitään tietämättä oletan että kyseessä on kaasarikone, joten kannattaa myös tarkastaa että ryypyn vivusto toimii moitteetta. Yhdessä omassa entisessä kaasarikäyttiksessä vivusto oli päässyt kuivumaan ja sen takia heikosti palautti ryyppyä vaikka se käsikäyttöinen olikin. Automaaryypyssä (jos tässä sellainen on) se voi jäädä huomaamatta paljon helpommin. Muutenkin vaijerin tai sen eristeen rispaantuminen yms jää helpolla huomaamatta, mutta heikentää toimivuutta hurjasti.
 

DodgeColt

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2008
Vs: Dodge Colt -82

Biim sanoi
Ko. autosta mitään tietämättä oletan että kyseessä on kaasarikone, joten kannattaa myös tarkastaa että ryypyn vivusto toimii moitteetta. Yhdessä omassa entisessä kaasarikäyttiksessä vivusto oli päässyt kuivumaan ja sen takia heikosti palautti ryyppyä vaikka se käsikäyttöinen olikin. Automaaryypyssä (jos tässä sellainen on) se voi jäädä huomaamatta paljon helpommin. Muutenkin vaijerin tai sen eristeen rispaantuminen yms jää helpolla huomaamatta, mutta heikentää toimivuutta hurjasti.
Auto on kaasarimalli automaattiryypyllä.

Ryypyn oletan toimivan, koska kun koneen käyttää lämpimäksi, laskee kierrokset huomattavasti siitä, mitä ne on kylmällä koneella.
Lisäksi eikös katsastus olisi jäänyt päästöistä kiinni, jos ryyppy olisi kokoajan päällä? Ennen katsastusta käytin auton lämpimäksi ja vielä konttorin pihassa käytin autoa varmuuden vuoksi, että kone varmasti on lämmin, kun menee päästömittaukseen.

Mutta kuten kirjoitit, kannattaa minunkin se ryyppy tarkistaa.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Dodge Colt -82

DodgeColt sanoi
Auto on kaasarimalli automaattiryypyllä.

Ryypyn oletan toimivan, koska kun koneen käyttää lämpimäksi, laskee kierrokset huomattavasti siitä, mitä ne on kylmällä koneella.
Lisäksi eikös katsastus olisi jäänyt päästöistä kiinni, jos ryyppy olisi kokoajan päällä? Ennen katsastusta käytin auton lämpimäksi ja vielä konttorin pihassa käytin autoa varmuuden vuoksi, että kone varmasti on lämmin, kun menee päästömittaukseen.

Mutta kuten kirjoitit, kannattaa minunkin se ryyppy tarkistaa.

Minä taas olen sitä mieltä että mitsun automaattiryyppy on "ikuinen" toimintavarmuudeltaan, kunhan sitä ei ole menty sorkkimaan ja säätelee omiin asetuksiin. (korjatakseen jonkin muun vian oireet.. kuten yleensä käy).

Ja sen mitä coltin tekniikasta tiedän, en todellakaan itse lähtis veikkaa ryyppyä viaksi siihen että kesken ajon menee ryyppy takaisin päälle, se kuitenkin muistaakseni toimii täysin jäähdytysnesteenlämpötilan anturin antaman tiedon perusteella.. ja jos termari auki kokoajan niin jäähtyyhän se..

Itsellä oli aikanaan cordiassa muistaakseni sekä termari vika että ei ollut ilmattu järjestelmää kunnolla niin kovalla pakkasella ryyppy oli päällä.. (paikallaan toimi moitteetta)
(siihen asti kunnes tuli ilmattua ja vaihdettua termari)
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Dodge Colt -82

Mikään ei ole ikuista. Varsin usein vanha automaattiryyppy jää jumittamaan lian ja väljistymisen takia. Noh, näin ainakin toyotissa mihin kommenttini perustan. Todennäköisin syy tässä tapauksessa kuitenkin lienee kuoleentunut termari. Ei vivuston tarkastamisessa ja öljyämisessä silti mitään menetä. :)
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: Dodge Colt -82

itse ehdottomasti tarkistaisin että jäähdytinnesteen lämmönvoimalla liikkuva sylinteri tosiaan liikkuu ja voitelisin vivuston sekä tarkistaisin/säätäisin ryyppyläpän perussäädön.on ollut tarvista tehdä pikku säätöä 2.6 kaasari pajeroon,-82 colttiin,-87 lanceriin,-82 galantiin...

jos on käyntiä jyväskylässä päin coltilla niin voin vaikka opastaa kuin se ryyppy toimii :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Dodge Colt -82

DodgeColt sanoi
Sitä pitikin vielä kysyä, että miten ihmeessä tuohon vaihdetaan ajovalojen polttimot? Katselin sitä lapsen käden mentävää aukkoa lamppujen takana ja siitä ei se kyllä ainakaan onnistu. Muutoin on peltiä niin hyvin edessä, että pitääkö siitä jotain ihan purkaa päästäkseen umpioihin käsiksi?

En tiedä onko dodgessa eritavalla, mutta euro coltissa mahtu raavaan miehenkin käsi sisälle siitä aukosta, ja kyllä ne siitä saa helposti vaihdettua kun tajuaa idean. johto irti ja sitten siinä on se sama metallinen klipsi edessä.
 

DodgeColt

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2008
Vs: Dodge Colt -82

ralli art sanoi
jos on käyntiä jyväskylässä päin coltilla niin voin vaikka opastaa kuin se ryyppy toimii :)
Aiha fiksumpien apu on tervetullutta ;)
J. Puhakka sanoi
En tiedä onko dodgessa eritavalla, mutta euro coltissa mahtu raavaan miehenkin käsi sisälle siitä aukosta, ja kyllä ne siitä saa helposti vaihdettua kun tajuaa idean. johto irti ja sitten siinä on se sama metallinen klipsi edessä.
Tässä olisi apukuskin puolelta (huono) kuva siitä, millainen tila siellä on sitä vaihtaa. Kyllähän se vaihto onnistuu, mutta ei mitenkään kovin käteväksi sitä olla tehty.
lampun%20vaihto.JPG

Niko Päivinen sanoi
Jäähdytin on joko sama kuin turbossa, tai sitten siinä on vaihteiston jäähdytys samassa?
Mitä kaverin kanssa tiirailtiin, näyttää tuo jäähdytin jäähdyttävän vaihteistoakin samalla.

Aikani kuluksi puhdistin sivuvalot mustasta maalista ja laitoin valot niihin. Aikamoista ongelmaa tuotti se, miten pieni tila sinne oltiin jätetty polttimolle. Loppujen lopuksi ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin etsiä led-lamput ja asennella ne sinne. Lamput siellä kuitenkin joskus on ollut, koska reikä löytyi lasin takaa ja takakontista valmiit liittimet.
huomiovalo.JPG

Kaikkea maalia en saanut hinkattua pois, koska alkoi jo lampun lasi hiukan kärsimään. Kuitenkin kelpaa minulle.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Dodge Colt -82

DodgeColt sanoi
Aiha fiksumpien apu on tervetullutta ;)Tässä olisi apukuskin puolelta (huono) kuva siitä, millainen tila siellä on sitä vaihtaa. Kyllähän se vaihto onnistuu, mutta ei mitenkään kovin käteväksi sitä olla tehty.
lampun%20vaihto.JPG
Mitä kaverin kanssa tiirailtiin, näyttää tuo jäähdytin jäähdyttävän vaihteistoakin samalla.

Jooh, tuosta nuo vesiastiat pois niin saa hivenen lisää tilaa ja sitten vaan käsi reilusti sisään ja eiku vaihtohommiin, katsoo vaikka taskulampulla eka vähän suuntimaa..
Sulla sentään ei tarvi akkua tuosta edestä ottaa poissa, muistelen että itellä oli akkukin edessä, onhan se vähän ahdas, mutta sinänsä sitten kun nuo aukot on puhtaat ja tietää sen tekniikan niin lampun vaihto vaihtuu ilman itkua. :peukku

Ja enpä aiemmin huomannut että tuo on 1.6 moottorilla, ja jos siinä on 75hv:kin vielä, niin sanoisin että sillähän jo ehtii, ainakin jos manuaali olisi, itse ehtiin kyllä varmasti jokaista kylän autoa vastaan aikani 1244cc moottorilla ;D (se kori ei paina paljon mitään niin se 55hv:kin jo liikuttaa pirteästi paikaltaan) (japanissa tuo tais olla myynnissä GT:enä ( http://www.youtube.com/watch?v=PvR_orgTw3c ), ja toinen hauska http://www.youtube.com/watch?v=PhBx7SKKTQg&feature=related )

ps. en tiedä paljonko automaattiaski mitsulla hidastaa, olen vain ollut siinä uskossa että mitsun tuon ikäinen automaatti toimii paremmin kuin monen uudemman?, mitäs olet mieltä?

Ja liitteenä joku herkku jonka joskus löysin trubo-mallista..
 

DodgeColt

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2008
Vs: Dodge Colt -82

J. Puhakka sanoi
Jooh, tuosta nuo vesiastiat pois niin saa hivenen lisää tilaa ja sitten vaan käsi reilusti sisään ja eiku vaihtohommiin, katsoo vaikka taskulampulla eka vähän suuntimaa..
Sulla sentään ei tarvi akkua tuosta edestä ottaa poissa, muistelen että itellä oli akkukin edessä, onhan se vähän ahdas, mutta sinänsä sitten kun nuo aukot on puhtaat ja tietää sen tekniikan niin lampun vaihto vaihtuu ilman itkua. :peukku
Otin taktisesti kuvan juuri siitä vaikeammalta puolelta. Tuossa on juurikin nuo astiat edessä. Toisella puolella on hiukan enemmän tilaa. Parkkien vaihto on sitten jo todella työläs, koska ne on sijoitettu ajovalojen alapuolelle. Eli jos haluaisi parkit vaihtaa, niin ajovalojen kanta pitää ottaa ensin pois.

J. Puhakka sanoi
ps. en tiedä paljonko automaattiaski mitsulla hidastaa, olen vain ollut siinä uskossa että mitsun tuon ikäinen automaatti toimii paremmin kuin monen uudemman?, mitäs olet mieltä?
Hidastaa, ja paljon! ;D Paikaltaan lähdettäessä varsinkin joutuu kaksin jaloin pomppimaan kaasun päällä, että jonnekin hievahtaa. Tosin osasyy saattaa olla auton karstasuus, jota olen välillä pyrkinyt hellästi poistamaan. Taas jos jostain 70km/h vauhdista lähtee kiihdyttelemään, kiihtyy auto jo ihan siedettävästi.

Tuo laatikko sinällään vaihtaa todella nätisti. Ainut valittamisen aihe on se, että 3-lovisen sijasta se saisi olla 4-lovinen. Nyt meinaa olla ykkönen ja kakkonen hiukan liian pitkiä. Kotiin mennessä on semmoinen suhteellisen pitkä ja jyrkkä ylämäki, niin välillä meinaa loppua usko sen ylös pääsemiseen.

J. Puhakka sanoi
Ja liitteenä joku herkku jonka joskus löysin trubo-mallista..
Katselinkin, että sinulla on Turbo-Coltti. Erittäin hankalan osien saatavuuden takia (Jenkeistä kyllä löytyy, mutta yksikään firma ei postita tänne) olenkin alkanut haaveilemaan, josko tuohon laittaisi turbon. Museointi kun taitaa olla mahdottomuus. Turha pelätä, auto muutoin kyllä pysyisi alkuperäisessä kuosissa :).
Nyt olen lähinnä etsinyt tietoa, että onko tuo 1,4l turbo Colt ja tämä minun Colt teknisesti miten lähellä toisiaan. Eli menisikö turbo siihen ihan muutoskatsastamalla vai pitäisikö alkaa jarruja yms. vaihtelemaan.

Mikä vannejako tässä autossa muuten on?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Dodge Colt -82

DodgeColt sanoi
Otin taktisesti kuvan juuri siitä vaikeammalta puolelta. Tuossa on juurikin nuo astiat edessä. Toisella puolella on hiukan enemmän tilaa. Parkkien vaihto on sitten jo todella työläs, koska ne on sijoitettu ajovalojen alapuolelle. Eli jos haluaisi parkit vaihtaa, niin ajovalojen kanta pitää ottaa ensin pois.
Hidastaa, ja paljon! ;D Paikaltaan lähdettäessä varsinkin joutuu kaksin jaloin pomppimaan kaasun päällä, että jonnekin hievahtaa. Tosin osasyy saattaa olla auton karstasuus, jota olen välillä pyrkinyt hellästi poistamaan. Taas jos jostain 70km/h vauhdista lähtee kiihdyttelemään, kiihtyy auto jo ihan siedettävästi.

Tuo laatikko sinällään vaihtaa todella nätisti. Ainut valittamisen aihe on se, että 3-lovisen sijasta se saisi olla 4-lovinen. Nyt meinaa olla ykkönen ja kakkonen hiukan liian pitkiä. Kotiin mennessä on semmoinen suhteellisen pitkä ja jyrkkä ylämäki, niin välillä meinaa loppua usko sen ylös pääsemiseen.
Katselinkin, että sinulla on Turbo-Coltti. Erittäin hankalan osien saatavuuden takia (Jenkeistä kyllä löytyy, mutta yksikään firma ei postita tänne) olenkin alkanut haaveilemaan, josko tuohon laittaisi turbon. Museointi kun taitaa olla mahdottomuus. Turha pelätä, auto muutoin kyllä pysyisi alkuperäisessä kuosissa :).
Nyt olen lähinnä etsinyt tietoa, että onko tuo 1,4l turbo Colt ja tämä minun Colt teknisesti miten lähellä toisiaan. Eli menisikö turbo siihen ihan muutoskatsastamalla vai pitäisikö alkaa jarruja yms. vaihtelemaan.

Mikä vannejako tässä autossa muuten on?

Mitäs osia olet vailla jenkeistä?, Turbo Colttien osat kyllä on kiven alla, mutta perus coltin osaa myy jo motonet ja muutkin varaosaliikkeet, ja 4g32 moottorin osaa löytyy kans joka liikkeestä, kuitenkin kyseessä "trukkimoottori" sanan siinä merkityksessä.
Peltiosien kanssa onkin sitten hissumpaa..

Sun pitää ajaa nosturille ja tarkistella auton eroja, erojahan euromallissa todella paljon siis suhteessa, itselä on semmonen kirjanen joka kertoo nuo erot, mutta jenkkimallista ei voi tietää, sen nähnee että onko esim. etujarrut jäähdytetyt ja onko taka-akselilla ylimääräinen kallistuksen vaimemennin jne, ongelmana vaan on se että colt turbossa on vain 105hp joten maksimitehoraja tulee varsin äkkiä täyteen.. vaihtehdoiksi voidaankin heittää just 1.6 turbomoottori (jossa 92kw) = 125hp, sitä vanhaa turbomoottoria en lähtis laittaa yhtään mihinkään enään.. (kaasariturbo)

Ja siihen eroavaisuuksiin en osaa sanoa muuten kun en tiedä mitkä on tuon jenkki dodge colt turbon erot tuohon euro colttiin (tosin tuossa yllä olevassa mainoksessahan ne osittain kerrotaankin), ja suomen mahtavan AKEN takiahan verrokkina ei voi käyttää Mitsubishi Colttia jos sinun autosi on Dodge Colt. Mutta eikös kaikki onnistu jos vain haluaa tarpeeksi, ja jos on autojen isommasta modaamisesta intoa enemmänkin niin eihän se ole kuin vaihtelee vaan osaa, tuohonkin muistaakseni taka-akselille saa suht pienellä vaivalla esim. e15 galantin levyjarrut jne.. (jos esim. on katsastuksen este, itse kyllä varmaan pitäisin ne rummut jos vaan mahdollista ;)

Jako on 4 x 114.3 , keskireikä 67.1, eli vanteita ei joka kiven takaa löydy ala 4 x 100, mutta kyllä niitä saa..
 
Ylös Bottom