E39 gallun jäärataseikkalut - keskustelu

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
En käsitä miksi haluaisit käyttää Evo4 ECUa tossa mut kuten sanoit eipä me sille mitään voida.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
En oikein minäkään, vaan kun sellanen tallin nurkasta löytyi niin johonkinhan se on laitettava. Järkeväähän se ei ole.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Siinä kuvassa missä tp-akselin rulla olis muka väärinpäin niin se taitaa itseasiassa olla silleen ihan oikeinpäin... Eli reunus pitää olla itseesi päin...
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Hmm jaa, mulla on koneella joku 3000 sivuinen "manuaali" ja siinä on kaulus sisään päin, mutta näyttäs google löytävän kyllä virallisen oloisia kuvia kaulus ulos päin. Aika jännä homma, kaulus sisään päin mä olen noita laitellut eikä nuo oo kyllä hajoilleet niin päin. No täytyy korjata väite tuonne
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
Itse laittaisin laipan sisäpuolelle , koska kampiakselin pyörässä on laippa hihnan ulkopintaa vasten ja kiristimessä silloin sisäpuolella. Jos ajattelee asiaa siltä kantilta ,että hihna jostain syystä pyrkii pois pyörien päältä sivuttain , niin silloin molemmilla reunoilla on vastassa laippa.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Jos sen systeemin on nähnyt niin eipä se hihna sieltä karkaa ja ihan Mitsun varaosaohjelmassa on esitetty se rulla niinpäin kuten sanoin...
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Jos sen systeemin on nähnyt niin eipä se hihna sieltä karkaa ja ihan Mitsun varaosaohjelmassa on esitetty se rulla niinpäin kuten sanoin...

Niin kaulus ulospäin? No ei se sillon ainakaan "karkaa", toki ei "karkaa" kaulus sisäänpäinkään. Ja mulla on joku mitsun oma tuhansien sivujen manuaali missä se on kaulus sisäänpäin, turhaan me tästä kinastellaan. Laittaa kukakin niin päin kuin haluaa.

Mistä olet löytänyt cyclone imusarjan?

Ostin koko auton joskus 10v sitten jossa tuli tuo turbomotti mukana.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Juu no ei hitossa siitä nyt kinaamaan aleta ja saahan sen jättää vaikka pois kokonaan kuten moni on tehnytkin... :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Ite tekisin varmaan ton cyclonen ohjauksen kans niin että testais ajelemalla kello lukittuna nippusiteellä ja sit ilman lukitusta, jääratahommissa ei varmaan eroa niin paljoa kuitenkaan, ja kannattanee tähdätä sinne alapään vääntöihin tottakai. En nyt muista ulkoa että kumpi kellon asento on kumpi imusarjan pituus mutta erot on jokatapauksessa kohtuu marginaalisia. Knoppitietona että JDM ECU:n Cyclonen ohjauspinni on sama kun euroissa EGR:n ohjaus. JDM VR-4:sessa ei onneks ole mitään EGR -sontaa. :) Kun taas euroissa ei ole Cyclonea.

Niin ja tosta TP akselin rullasta, aina on ollut itelläkin noin päin kun kuvassa ja noinpäin se on myös tullut laitettua takaisin, sanoisin siis että noi se on oikein että reunus on ulospäin.
 
Viimeksi muokattu

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Se Evo4 ecu ei ole säädettävä joten voit unohtaa niiden ennakoiden muuttamisen sen kans. Evo 5-6 ecut ois säädettäviä...
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Se Evo4 ecu ei ole säädettävä joten voit unohtaa niiden ennakoiden muuttamisen sen kans. Evo 5-6 ecut ois säädettäviä...

Niin ihan perusennakon säätöä mietin, toki tuon muuten tiesinkin.

Edit: Ja toki jos tuota ei saa noin pelaamaan oikein millään lailla niin ensi talveksi hommataan uudempaa evon ecua ja työnnetään tephraa sisään.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Kysytäämpä vaikka täällä varmistusta nopsaan kun mulla on nyt pieni epäilys: evo 4 ecun pitäs vissiin välkytellä koodit ulos kun lyö pinnin 56 maihin ja vikavalon lähtö ois pinni 36?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Joo niin pitäs välkytellä. OBD pistokkeen pinnin 1 maadoittamalla, joka taitaa olla juurikin tuo ecun pinni 56.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Joo niin pitäs välkytellä. OBD pistokkeen pinnin 1 maadoittamalla, joka taitaa olla juurikin tuo ecun pinni 56.

Kiitos. Tosiaan obd:tä ei ole tullut vielä tuohon värkkäiltyä kiinni ja jostain syystä en nyt meinaa saada tuota välkyttelemään mitään vaikka vähintään nakuanturistahan tuon pitäisi kyllä huutaa jotain mun järjellä. Miten se välkyttelee jos ei ole koodeja tallessa?
 
Ylös Bottom