Engine started to maintain fuel system

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Eli tilanne nyt tämä: ajeltu pitkään työmatkoja pääasiassa sähköllä. Auton mukaan nyt täytyy välillä käyttää konetta ja uusia polttoainetta, tästähän päästään kun vaan tankkaa auton niin taas sähkökin kelpaa. Mutta, mulla on tankki melkein tyhjä kun olen kytännyt vähän halvempaa tankaushetkeä. Täältä on nyt senverran matkaa että polttoaine voi loppua kesken. Kysymys kuuluu: antaako se ajaa sähköllä tankilla jos kone pysähtyy bensan loppumiseen vai jääkö siihen? Nythän sitä ei saa käyttämään sähköä vaikka akku täynnä.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Tämä ratkesi ajamalla ruohonleikkuri bensalla huoltoasemalle. Välillä kylmäsi kun polttisrange näytti pelkkää viivaa. Kun sai bensat tankkiin, auto lähti heti sähköllä matkaan.
Olisihan tuo fiksumpi jos ensin kehoittaisi tankkaamaan, eikä tekisi tällaisia pakkokeinoja.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Mä olen joutunut tankkaamaan auton useamman kerran tuon takia, ajoista kun niin suuri osa menee sähköllä. Olen huomannut että tarkka aikaväli edellisestä tankkauksesta on 99 päivää (ohjekirja puhuu kolmesta kuukaudesta) ja auto sallii 99. päivänä edellisestä tankkauksesta yhden käynnistyksen ja sähköllä ajon, toisella käynnistyskerralla tulee tuo ilmoitus ja alkaa polttomoottori jauhaa.

Käytännössä siis tankkaamalla vähintään 15 litraa tasan 14 viikon välein (98 päivää) välttyy tuolta ilmoitukselta. Ja esimerkiksi viimeksi kun kävin tankkaamassa, en tankannut täyteen, koska on olemassa riski siitä että 15 litraa ei pala taas seuraavan 14 viikon aikana.

Noin yleisesti bensan loputtua auto käsittääkseni antaa ajaa sähköllä. Nimittäin yksi modaus jota jotkut ovat käyttäneet omatekoisena EV-nappina on kytkin, joka huijaa auton luulemaan että tankki on tyhjä. Itse en ole koskaan tankkia tyhjäksi ajanut, enkä varsinkaan silloin kun on bensan pakkopoltto päällä, joten varmaksi en osaa sanoa mitä tapahtuu jos bensa loppuu kesken pakkopolton.
 
Ylös Bottom