evi iv puskurin alalippa

evo4

New Member
Liittynyt
13 Maaliskuu 2010
Sijainti
porvoo
mistä sais hommattua puskurin alalipan vai saako sitä edes erikseen?? ja mistä taka puskuriin lippa?? :driver
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: evi iv puskurin alalippa

nimimerkki maurichia haki mitsubishin varaosatiskiltä, hinta oli suolanen ja sai kuulemma kaikki erikseen :)
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: evi iv puskurin alalippa

joo siis viime talven ryminässä multa hajos takapuskuri + lippa takaata ja etupuskurissa mulla ei koskaan sitä lippaa edes ollut mutta kun rikoin etupuskurinkin niin vakuutuksiin kaikki sitten.. hintaa kaikille etupuskuri + lippa ja takapuskuri + lippa oli 2700€ ja molempien puskurien lipat on 3 osaisia ja saat ostettua sieltä vaikka toisen kulman tai keskiosan erikseen (ainakin lahden mega-autossa näin) ja puskurit ja lipat tulevat valkoisina sieltä eli jos sulla on valkonen evo ni ei tartte maalaillakkaan (näin oli mullaki)
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: evi iv puskurin alalippa

Juu nuo lipat tulee valmiiksi auton värisinä. Veholta ja Rinta-joupilta turussa ei saanut kuin kaikki yhdessä vaikka tuli jokainen pala eri maasta.
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: evi iv puskurin alalippa

juu tulee aina auton värisinä jos on vaan oikeen värinen auto eli valkonen ;D mulle ainakin mega-autossa ilmotettiin et ne tulee valmiiks ihan pintamaalissa ja se on valkonen aina ja sitähän meikäläinenkin jännitti et osuuko sävy kohilleen kun ei tienny värikoodia.. no kyl se ainakin tohon mun evon orkkisvalkoseen osu :p
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: evi iv puskurin alalippa

[jo sanoi
Veholta ja Rinta-joupilta turussa ei saanut kuin kaikki yhdessä vaikka tuli jokainen pala eri maasta.
ja onhan toi nyt aika typerää tollanen jos vaikka talven ryminässä hajoo yks kulma etulipasta vaikka ni joudut sit maksamaan sen jotain tuhannen euroo siitä etulipan palasesta... :nykii ku ne hinnatki oli tyyliin jotain näinki fiksuja että oikee etukulmapala lippaan 360€ ja keskiosa sitte 290€ jne... ::)
ainiin ja edittiä sen verran että ne sellaset spesiaalit kiinnikepultit millä lipat tulee puskureihin kiinni EIVÄT sisälly hintaan.. ne on sitte 2,50€/kpl ja takapuskuriin niitä muistaakseni menee 21kpl ;D
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: evi iv puskurin alalippa

maurichia sanoi
juu tulee aina auton värisinä jos on vaan oikeen värinen auto eli valkonen ;D mulle ainakin mega-autossa ilmotettiin et ne tulee valmiiks ihan pintamaalissa ja se on valkonen aina ja sitähän meikäläinenkin jännitti et osuuko sävy kohilleen kun ei tienny värikoodia.. no kyl se ainakin tohon mun evon orkkisvalkoseen osu :p

Itellä kyllä hopeinen ja sen värisenä tulivat :)
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: evi iv puskurin alalippa

ei multa kyselty minkä värinen auto mulla on vaan mulle ilmotettiin suoraan et ne tulee kaikki valkosiks maalattuina tehtaalta :nykii
 

Oude

New Member
Liittynyt
19 Syyskuu 2011
Vs: evi iv puskurin alalippa

Nostellaas vanhaa aihetta. Eli millähän tuo alalippa on kiinni puskurissa? Päistään oli ainakin ruuveilla kiinni, mutta millä se on keskeltä ja onko kuinka helposti otettavissa irti. Huomenna pitäisi katsoa miten omasta ottaisi irti ja korjailisi kun halkesi lippa oikealta puolelta. Tietäisi vaan millaisilla työkaluilla hommaan varustautuisi :D.
Mitä materiaalia tuo lippa on alkuperäisessä osassa (omani oli lasikuitua)? Millä olette tuota korjailleet, kun ei uutta osaakaan ole kovin helposti saatavilla järkevään hintaa.
 

Haanpää

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2011
Sijainti
Valkeakoski
Vs: evi iv puskurin alalippa

Oude sanoi
Nostellaas vanhaa aihetta. Eli millähän tuo alalippa on kiinni puskurissa? Päistään oli ainakin ruuveilla kiinni, mutta millä se on keskeltä ja onko kuinka helposti otettavissa irti. Huomenna pitäisi katsoa miten omasta ottaisi irti ja korjailisi kun halkesi lippa oikealta puolelta. Tietäisi vaan millaisilla työkaluilla hommaan varustautuisi :D.
Mitä materiaalia tuo lippa on alkuperäisessä osassa (omani oli lasikuitua)? Millä olette tuota korjailleet, kun ei uutta osaakaan ole kovin helposti saatavilla järkevään hintaa.

Päistään lippa on kiinni sisälokasuojassa yhteensä neljällä muovikiinnikkeellä sekä kuudella 10mm kannalla olevalla pultilla, ne avataan lipan päästä sekä puskurin sisäpuolelta. (Eli 2+3 per puoli) Näiden lisäksi lippa on sisäreunastaan muutamalla (tais olla 4kpl) 10mm kannalla olevalla pultilla kiinni puskurin alareunassa. On suht helppo irroittaa ja työhön tarvitaan 10mm räikkä jatkolla tai pitkällä hylsyllä sekä pienet tasapää ja ristipää meisselit. Ja lipan keskiosa on sitten kulmapaloissa kiinni yhdellä 10mm kannalla olevalla mutterilla per puoli.

E: Ja materiaali on alkuperäisessä osassa ihan PP muovia, ja muovihitsaamalla sekä laminoimalla itse korjasin omani. Jos se on lasikuitua niin helpoin tapa on korjata se lasikuidulla.
 

Oude

New Member
Liittynyt
19 Syyskuu 2011
Vs: evi iv puskurin alalippa

Kiitoksia neuvoista, nopeutti hommaa mukavasti :). Yksinkertainen ja nopeahan tuo oli ottaa irti. Ja muovia tuo minunkin oli, joku edeltävistä omistajista oli vaan näköjään kertaalleen paikannut puskurin samasta kohtaa lasikuidulla, josta se nytkin lohkesi.
 
Ylös Bottom