EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

Haanpää

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2011
Sijainti
Valkeakoski
Tuli tällänen asia mieleen että onko EVO 1-3(+Eclipse Turbo) ja 4-9 alakerran osissa mitä eroja ?

Eli käykö kiertokanget ja laakerit keskenään 1-9 ja kampiakseli 1-4 ? Onko muita todettuja keskenään sopivia osia tiedossa ?
 
Vs: EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

Kiertokanget käyvät kaikista. Männät sillä varauksella 4-9 malleista että ne taitavat tulla 1-3 malleissa väärin päin.

Kampiakseli käsittääkseni käy seuraavasti
1-4 akseli käy 1-4 malleihin
5-9 akseli käy 1-9 malleihin
 
Vs: EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

ast sanoi
Kiertokanget käyvät kaikista. Männät sillä varauksella 4-9 malleista että ne taitavat tulla 1-3 malleissa väärin päin.

Kampiakseli käsittääkseni käy seuraavasti
1-4 akseli käy 1-4 malleihin
5-9 akseli käy 1-9 malleihin

mikä ero on kampuroiden keskirunko(päittäis laakeri) laakeroinnissa? onko evo5-9 leveempi kaula?
 
Vs: EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

Mr mmc sanoi
mikä ero on kampuroiden keskirunko(päittäis laakeri) laakeroinnissa? onko evo5-9 leveempi kaula?

Jep, eli sopii kapeammalle laakerille, mutta vanhempi akseli ei sovi leveämmälle laakerille.
 
Vs: EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

Ja kannentiivisteet käy myös jollakin varauksella? Mut anyway hyvä tieto, kun tarvii varmaan akseli hommata niin laajeni kirjo sopivasti. Tänks! :)
 
Vs: EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

Onko porukalla kokemusta näistä alle tonnin billet akseleista ? Vai meneekö miedosti paineistetussa siviilipelissä paremmin ihan vakioakseli? Kun oli mennyt ykkösen rk-liuska poikki ja jättäny ihan pikkusen jäljet kaulaan, että voisi tietty mennä viel kiillottamalla mut toisaalta olis hyvä syy hommata uusikin kun koneen joutuu kuitenkin ottamaan auki.
 
Vs: EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

Jatkan tätä aihetta kun en viitsi uutta tehdä.

Eli kun puhutaan 4G63 Early ja Late moottoreista, on ne ilmeisimmin verrattavissa 6-bolt ja 7-bolt nimityksiin? Mulla on Scat h-prof. kiertokanget jotka pitäisi sopia "4G63B 92-> Eclipse, Talon, Laser and later turbo's", eli nämähän pitäisi täten mennä myös Evoon siinä missä noihin 92> "urheilu-Mitsuihinkin".

Käsittääkseni Mitsun 7-bolt veivin alapää on 26,2mm leveä ja 6-bolt veivin alapää puolestaan 28,3mm. Eli mitkä perkeleet nämä on kun ylä ja alapäät on molemmat 25mm leveät?? :D Muut mitat täsmää kyllä Mitsun veiveihin, paitsi tuo leveys. Yläpäät on holkitettu 18mm tapille, eli olisko mahdollista että myös alapäätä on täten kavennettu, pakkaus on väärä tai sitten onko olemassa joku Ameriikan moottori mihinkä nää kuuluis?
 
Vs: EVO 1-3 ja 4-9 moottorinosat ?

Haanpää sanoi
Ja kannentiivisteet käy myös jollakin varauksella? Mut anyway hyvä tieto, kun tarvii varmaan akseli hommata niin laajeni kirjo sopivasti. Tänks! :)

Kannentiivisteet käy kaikki alkaen Galant VR4 4G63T-> Evo 9.
 
Takaisin
Ylös Bottom