evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

makelele

New Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2011
Mitä hyötyä tosta katin poistosta olisi, entä haittaa. Tällähetkellä evossa 3" putki katilta tääksepäin, tarkoituksena turbolta katille tehdä tuo 3" ja katti mäkeen välistä. Mitenkä katin lamda-anturi, ihan vaan putkeen kiinni ko kö? onko jollain kokemuksia asiasta?
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

+ Putkiston vastapaine vähenee, joka mahdollisesti tuo tai mahdollistaa suuremmat tehot.

- maailma tuhoutuu


Anturille paikka siihen putkeen.
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

Lämpöanturi, tarpeeton (sytyttää valon mittaristoon jos oikosulkee johdot).
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

jcarlson sanoi
Lämpöanturi, tarpeeton (sytyttää valon mittaristoon jos oikosulkee johdot).

Oikosulku sammuttaa valon, avoin piiri sytyttää valon 8)

Ja jep, lämpöanturi se oletettavasti on Evo 2:ssa myös. Näitä ei ole enää ollut Evo 5 eteenpäin, ilmeisesti havaittiin hyödyttömäksi?
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

ast sanoi
Oikosulku sammuttaa valon, avoin piiri sytyttää valon 8)

Ja jep, lämpöanturi se oletettavasti on Evo 2:ssa myös. Näitä ei ole enää ollut Evo 5 eteenpäin, ilmeisesti havaittiin hyödyttömäksi?

eli johdot poikki ja yhteen 8)
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

Sanovatko leimalla jotain, jos valo ei syty kun laittaa virrat päälle?
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

Ei oikosulkeminen mitään siihen valon toimintaan vaikuta. Anturi on sellainen että sen resistanssi on hyvin pieni kunnes se lämpenee tarpeeksi ja resistanssi kasvaa niin isoksi että valo syttyy. Oikosulku = hyvin pieni resistanssi = kylmä anturi.

Katalysaattorin poistosta seuraa tietenkin muita murheita leimalla eli ei tieliikenteessä oleviin ajoneuvoihin suositeltava toimenpide.
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

ast sanoi
Katalysaattorin poistosta seuraa tietenkin muita murheita leimalla eli ei tieliikenteessä oleviin ajoneuvoihin suositeltava toimenpide.

tottakai tarkotus olisi niin tehdä että katin saisi heittää paikalle sitten aina kun leiman aika on :) jos tuo kaasuun vastaaminen paranis tuosta alkuputken suurentamalla ja katin poistolla niin olisi mitä on haettu :)
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

MakeM sanoi
Sanovatko leimalla jotain, jos valo ei syty kun laittaa virrat päälle?

Eipä taida olla suomessa vaadittava varuste muutenkaan tuo katin lämpövaroitin joten lienee ihan sama palaako valo vai poistaako koko merkin mittaristosta. Ei ole tähän mennessä valittanut mistään muistakaan varoitusvaloista mitä mulla on pimeenä ollu katsastuksissa edellisissä autoissa..
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

dani sanoi
Eipä taida olla suomessa vaadittava varuste muutenkaan tuo katin lämpövaroitin joten lienee ihan sama palaako valo vai poistaako koko merkin mittaristosta. Ei ole tähän mennessä valittanut mistään muistakaan varoitusvaloista mitä mulla on pimeenä ollu katsastuksissa edellisissä autoissa..

Airbagin ja moottorin vikavalon (ainakin uudemmissa autoissa) pitää vilkahtaa, muulla ei oman käsityksen mukaan ole merkitystä. Katin lämpötilavalolla ei ainakaan ole mitään merkitystä.
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

Juu ja mulla oli viimekatsastuksessa yks hylkäyksen syy abs merkkivalon puuttuminen. Unohdin polttimon laittaa takasin ;D
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

dani sanoi
Eipä taida olla suomessa vaadittava varuste muutenkaan tuo katin lämpövaroitin joten lienee ihan sama palaako valo vai poistaako koko merkin mittaristosta. Ei ole tähän mennessä valittanut mistään muistakaan varoitusvaloista mitä mulla on pimeenä ollu katsastuksissa edellisissä autoissa..

ABS, ESP, SRS ja MIL (01->) ovat sellaisia että täytyy syttyä ja sammua käynnistäessä.
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

Älä turhaan katko johtoa...nippusiteellä kiinni jonnekin auton pohjaan (pistä antura muovipussiin ettei ruostu/likastu) koska tarvii laittaa katti takas katsastukseen...ei varmana mene päästöistä läpi ja vaikka sulla olis "tehty" lappu valmiina päästöistä, kun katsastusmies huomaa katin olevan pois, mittaa varmaan päästöt uudelleen. Itsellä E3:ssa joka vuosi pari pakollista putken vaihtoa.
Turbo herää hieman aikaisemmin, tosin mulla on peltipakosarja, turbo elbow ja 3" down pipe ja loppu suoraa rööriä. Lisäksi mines ecu,uus välijäähdytin, vapari,jne. Perstuntumalta katin poisto kyllä auttaa.
Mulla ei ainakaan mitään valoa pala mittaristossa.
 
Vs: evo 2 katalysaattorin poisto, hyödyt-haitat

miikka sanoi
ABS, ESP, SRS ja MIL (01->) ovat sellaisia että täytyy syttyä ja sammua käynnistäessä.

Aihetta vähän sivuten, mitä jos muutat mittariston kokonaan etkä asenna noille merkkivaloja "uuteen", meneekö läpi, olettaen että nuo itse laitteet kuitenkin toimivat?

Enivei, todella harva katsuri siltikään näyttäis kiinnostuvan noista merkkivaloista.
 
Takaisin
Ylös Bottom