Evo 3 ja läppärilla ecuun

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Morjes!
Tarkotuksena olis päästä kurkistamaan vähän moottorinohjauksen henkielämään miltä siellä näyttää.
Autossa on paikallaan vakio evo 3 ecu runko mihin joku on vaihtanut aikoinaan jonkun Gizzmon lastun.
Kaapelit löytyy 12pin mitsu -> obd2 ja siitä usbille flässäys moduulin läpi(kiinahankinta).

Kysymys kuuluu että milläs softalla saan nyt läppärin yhdistettyä tuonne moottorinohjaukseen?
Openport 2.0 asennettu ja ecuflash, mutta ecuflashistä löytyy vain uudemman mallin evot ?

Jotain merkillistä tuolla moottorinohjauksessa on kun esim. kierrosrajoitun puuttuu kokonaan ja Gizzmon lastulla se pitäis olla nostettu vaan johonkin 8000rpm tai vastaavaa,
eli joku on siellä käynyt varmasti.

Kaikki ohjeet ja vinkit otetaan mieluusti vastaan! 8)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Eiköhän noiden kanssa tarvita joko prommeri irtomuistin ohjelmointiin tai Ostrich emulaattori jos haluaa livenä säätää
Ecuflashilla et tee mitään etkä OpenPort 2.0 kaapelilla. Evoscan ehkä saattaa jollain piuhalla toimia, osaako joku muu sanoa varmaksi?
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Evoscan ainoo mil pääsee noihi vanhoihin sisään? Kaitpa sitä täytyy koittaa sitten ::)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Olihan niihin jotain muitakin dataloggereita kai. Mutta softan saa luettua vaan irrottamalla muistipiirin ja lukemalla sen erikseen esim EPROM ohjelmointilaitteessa.
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Ostin ton Evoscan softan mutta ei päästä siltikään sisään... Mikäs nyt neuvoks
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Mä josain kohtaa kuulin että jos poksiin joku penkityspajan heppu on säädelly ja jotenki pistäny sen lukkoo niin ei pääse muut sorkkii tietoi ..
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Voipi olla kyl mun kaapelissakin vika jollei tykkää sillä yhdistää.. Varsinais-Suomen alueelta ketään kellä ois tohon sopiva kaapeli?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Eikait kolmosii ole evoscannil päässy mitää lukee? Vai muistanko väärin..
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Harri K sanoi
Eikait kolmosii ole evoscannil päässy mitää lukee? Vai muistanko väärin..

Kovin väittää et tukee nykyään kaikkia Mitsuja vm 1994 eteenpäin
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Sen verta lähellä tuo evo3 ecu omaa että tässä lähes varmaa faktaa:
-evoscan toimii tuolla, kunhan on oikea kaapeli
-ecuun(piirin sisältöön) et pääse käsiksi mitenkään muuten kuin irroittamalla piiri ja tyrkkäämällä se eeprom laittteeseen, Ellei ecuun ole lisätty jotain porttia/liitintä softaamista varten. (Esim ostrich)
-jonkun pajan tekemä lastu voi olla lukittu eli sen dekryptaaminen voi olla lähes mahdotonta ilman oikeita työkaluja
-ecujen säätöön vanhoille mitsuille on esim TunerPro, vaatii harrastuneisuutta, mitään ei ole valmiina, toki muiden käyttäjien valmiita pohjia löytyy myös Evo3:n eculle
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Noniin, nyt on Ostrich hommattu ja ladattu jotain perus karttoja ja muut tiedot TunerPro RT:tä varten.
Nyt ois viellä probleema saada seokset kohilleen kun vakio maffi vaihdettu evo4:sen maffiin.

Vinkkejä säätöä varten? Laajakaista huutaa punasta vallan...
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

peNKku sanoi
Noniin, nyt on Ostrich hommattu ja ladattu jotain perus karttoja ja muut tiedot TunerPro RT:tä varten.
Nyt ois viellä probleema saada seokset kohilleen kun vakio maffi vaihdettu evo4:sen maffiin.

Vinkkejä säätöä varten? Laajakaista huutaa punasta vallan...

Ajamaan ja loggaamaan, osakaasu ja tyhjäkäyntihän se varmaan eniten pielessä on jos maffi vaihdettu. Evo 4 maffi ei ihan hirveästi poikkea kolmosen vastaavasta, onko muita muutoksia tehty ilmanotto/pakoputkistopuolelle? Ja tosiaan itse bensakartoista ei säädetä noita maffin muutoksia vaan maffin kartasta/skaalauksesta.
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

dani sanoi
Ajamaan ja loggaamaan, osakaasu ja tyhjäkäyntihän se varmaan eniten pielessä on jos maffi vaihdettu. Evo 4 maffi ei ihan hirveästi poikkea kolmosen vastaavasta, onko muita muutoksia tehty ilmanotto/pakoputkistopuolelle? Ja tosiaan itse bensakartoista ei säädetä noita maffin muutoksia vaan maffin kartasta/skaalauksesta.

Sain tänään seokset kohilleen ja tyhjäkäynnin pelittää tasasesti yms yms, vedoissa AFR kohillee ainaki sillee ettei mee laihalle...TunerPro:lle ei oikeen löydä mitään kunnon XDF tiedostoa vanhoihin evoihin, DSM listoi löytyy mut ei pelitä.
e31f91b5e1.png

Tossa kaikki säädöt mitä on nyt säädettävissä... aika nihkeet on.
Muutkin kun ajaa tolla ostrichilla on kyselly muilta foorumeilta noita XDF listoja ja BIN tiedostoja niin vastaus on tyyliin vaan et homma joku nykyaikasempi standalone ecu...
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Heivaa se gizzmon rommi pois aja aja vakio eb12a tms rommilla. Siihen korjaat air flow correction taulukkoon nelosen maffin korjauskertoimet ?

Eikö geekmappedista / dsmecu sivustoilta löydy täydellistä xdf:ää ?
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

tepi sanoi
Heivaa se gizzmon rommi pois aja aja vakio eb12a tms rommilla. Siihen korjaat air flow correction taulukkoon nelosen maffin korjauskertoimet ?

Eikö geekmappedista / dsmecu sivustoilta löydy täydellistä xdf:ää ?

Samaa mieltä, orkkisrommi sisälle. Geekmapped on ollu nyt ellen väärin muista ainakin kuukauden alhaalla..

Tollanen liitteen mukanen xdf löytyy multa+stock bin. En ite tietenkään ole päässy näitä kokeilee kun ei ole tollasta ecua mutta ainakin xdf täsmää binnin kanssa. Heitä vaik email ni isken sulle noi.
 

Liitetiedostot

  • evo3xdf.JPG
    evo3xdf.JPG
    114 KB · Lukukerrat 379

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

Pistin dani:lle sähköpostia 8)

Juu tosiaan alottelin säädöt nyt perjaattees ihan orkkis romilla mut oli aika nihkeet kun noi säädöt aika rajalliset...
Valehtelematta käyttäny ainakin 80 tuntia tohon tiedon hakuun et löytäis sen kunnon XDF listan ja muita rommei mut ei, ei löydy.
Jotain lupaavii linkkei on tullu vastaan paljon muilta foorumeilta mut sit ku koittaa linkkiä avata niin yllätys yllätys, sivusto ei ole enään käytössä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 3 ja läppärilla ecuun

peNKku sanoi
Pelittää hienosti toi sun XDF! Kiitos!

Hienoa kuulla! Ei muuta kun säätämään :peukku. Hyvin näistä vanhoista ecuista saa irti kun vähän jaksaa nähdä vaivaa.
 
Ylös Bottom