Evo 3 sintterikytkin

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Moro!

Sellainen kysymys, että mahtaako joku tietää, kuinka paksut palat ralliartin 3 lapaisessa sintterilevyssä on uutena? Kone remppa käynnissä ja evoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta kyseinen kytkin hiljattain.. Mun mielestä kuitenkin näyttää, että levyn palat olis jotenki liian kuluneet, vaikkakin kytkin toimi hyvin ja täysin normaalisti ennenku kone purattiin!

Pitäis saada nopeasti tietää, jotta saan osat tilaukseen mahdollisimman pian!

Kiitos etukäteen! :)
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo 3 sintterikytkin

En osaa kyllä sanoa onko kolmosessa saman paksuinen kuin uudemmissa. Oman kävin tossa mittaamassa ni koko levy oli 3mm paksu. Ollut kyllä hetken kiinni. Jos siinä vielä näkyy ne urat joka palan keskellä ni ei ainakaan ole ihan loppu. http://www.rhdjapan.com/ralliart-clutch-disc-cp9a-cn9a-54429

Sitten tietysti kuinka helposti saat kytkintä myöhemmin vaihdettua ja kuinka mukava tuo sintteri oli ajaa. Ni haluaako ostaa uuden sintterin vai kokeilla kuinka pitkälle se vanha kestää tai jos mahdollista ni vaikka hiilikuituisen levyn ostais.
 

AeTc

GALANT VR4 RS//SUBARU IMPREZA WRX (ratapeli)
Liittynyt
27 Lokakuu 2003
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Itsekin ostin yhen uuden sintteri levyn ja ihmettelin että ei siinä uutuuttaankaan kovin paljon mielestäni ole pintaa.
Selittyy varmasti sillä että kestää kovat palat kulutusta paljon paremmin kun normilevy...
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo 3 sintterikytkin

AeTc sanoi
Itsekin ostin yhen uuden sintteri levyn ja ihmettelin että ei siinä uutuuttaankaan kovin paljon mielestäni ole pintaa.
Selittyy varmasti sillä että kestää kovat palat kulutusta paljon paremmin kun normilevy...
Ilmeisesti mulla menny sitten jotain täysin ohi ??? Ymmärtäny että sintteripala olisi pehmeetä ja siksi tarrais niin kovasti kiinni ja kuluisi nopeesti.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Taitaa nuo sintteripalat olla vähän samantyylistä materiaalia kun jarrupalat.
 

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Bosch sanoi
En osaa kyllä sanoa onko kolmosessa saman paksuinen kuin uudemmissa. Oman kävin tossa mittaamassa ni koko levy oli 3mm paksu. Ollut kyllä hetken kiinni. Jos siinä vielä näkyy ne urat joka palan keskellä ni ei ainakaan ole ihan loppu. http://www.rhdjapan.com/ralliart-clutch-disc-cp9a-cn9a-54429

Sitten tietysti kuinka helposti saat kytkintä myöhemmin vaihdettua ja kuinka mukava tuo sintteri oli ajaa. Ni haluaako ostaa uuden sintterin vai kokeilla kuinka pitkälle se vanha kestää tai jos mahdollista ni vaikka hiilikuituisen levyn ostais.

No mä ku mittasin tönärillä palasta palaan paksuuden niin 4mm näytti suurinpiirtein.. Ja urat tosiaan näkyi vielä.. Ihan mukava tolla oli ajaa ei ollu liian on/off tyyppinen.. Ja vaihtoehtona oon nyt ajatellu exedyn massalevyä tuolta camskilliltä ku ei oo kyl hinnalla pilattu.. Laadusta en sit tiiä.. ::) Kenelläkään kokemusta kyseisestä kytkimestä?!
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Taitavat nuo Exedyt olla enemmän tai vähemmän vakiokytkimen tasoisia, osa itse asiassa 100% samojakin. Onko se sitten huono asia vai ei? Ainakin Exedyn vakiokytkin uudemmassa Evossa piti 470 Nm ongelmitta, tosin autolla ei harrastettu kumin polttoa tai rajua paikaltaan lähtöä.
 

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Vs: Evo 3 sintterikytkin

ast sanoi
Taitavat nuo Exedyt olla enemmän tai vähemmän vakiokytkimen tasoisia, osa itse asiassa 100% samojakin. Onko se sitten huono asia vai ei? Ainakin Exedyn vakiokytkin uudemmassa Evossa piti 470 Nm ongelmitta, tosin autolla ei harrastettu kumin polttoa tai rajua paikaltaan lähtöä.

Aivan, tosiaan käyttö/talviautona toimii tuo evo, että kesällä ei tuu edes paljoo ajettua.. Eikä oo tarkotus ottaa tehookaan mitenkään ylimaltaisesti vaan ajella ns. perusvireillä (putkisto,filsa, ahtoja vähä nostettu)
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Evo 3 sintterikytkin

kifumatti sanoi
No mä ku mittasin tönärillä palasta palaan paksuuden niin 4mm näytti suurinpiirtein.. Ja urat tosiaan näkyi vielä.. Ihan mukava tolla oli ajaa ei ollu liian on/off tyyppinen.. Ja vaihtoehtona oon nyt ajatellu exedyn massalevyä tuolta camskilliltä ku ei oo kyl hinnalla pilattu.. Laadusta en sit tiiä.. ::) Kenelläkään kokemusta kyseisestä kytkimestä?!
No eiköhän siellä sitten oo tarpeeks vielä pintaa. Omasta kokemuksesta ihan liian on/off kuivalla asfaltilla. Joutui välttämään ylämäkiä kun kerran lähdin semmosesta mäestä että aina sammui eikä auttanu muu ku käy alhaalta hakemassa vauhtia. Tosiaan omassa oli tommonen vakio tehoilla ja ajoin 18t ja sitten hajos keskiö. Oli tosin ollu muutaman ek:n jossain kilpurissa ;D
Mutta tossa kohtaa kun hajos ni oli kyllä vielä pintaa jäljellä jonkun verra. Noilla sun tiedoilla ni mun mielestä kiinni vaan jos tykkää sillä muute ajaa.
 

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Tuli nyt vielä sellainen asia mieleen, kun noita kytkinvaihtoehtoja seilaillu tässä.. Mitä eroa näillä kahdella kytkimellä nyt käytännössä sitten on? Onko toi exedyn muka oikeasti kestävempi kuin tuo vakio?

Tässä linkit:
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2288p1502
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2288p2637

Ja mahtaako jostain suomesta saada "halvalla" pelkän uuden levyn? Sintteri tai massalvey ei niin väliä kunhan kestää enemmän vääntöä kuin vakio..
 

frede

Member
Club Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2008
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Eikös toi alempi linkki ole exedyn "stage 1" eli vähän jäykempi asetelma.
Itsellä evo 6 483nm ja vakio kytkin,joka vielä (toistaiseksi)pitää.
Evo 5:een vaihdettiin keväällä tollanen exedyn stage1,alussa vähän ravisti,mut ei enää.
Poljin tuntuma on vähän jäykempi ku vakiolla,ja hinta ero vakioon on aika mitätön,sen takia päädyttiin tohon stage1:een.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Omassa kolmosessa oli 430nm ja yhtään enempää ei kestänyt vakio kytkin. Nätillä ajolla sillä pärjäs mut kovaa ajoa se ei sit kestänytkään...
 

frede

Member
Club Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2008
Vs: Evo 3 sintterikytkin

lancer evo-r sanoi
Omassa kolmosessa oli 430nm ja yhtään enempää ei kestänyt vakio kytkin. Nätillä ajolla sillä pärjäs mut kovaa ajoa se ei sit kestänytkään...

Eli kehtys on mennyt uudempien mallien kohdalla oikeaan suuntaan...
Jos ei tehoa ole tarkoitus määrättömiä (suhteellinen käsite)ottaa nii toi exedyn vähän jäykemmällä asetelmalla varustettu paketti vosi olla aivan varteen otettava ratkaisu.
Tosin halvemmalla saattaa päästä jos sattuu löytämään samanlaisen levyn ku sul o ny.
 

AeTc

GALANT VR4 RS//SUBARU IMPREZA WRX (ratapeli)
Liittynyt
27 Lokakuu 2003
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Tilaa tuolta uus levy jos vanhan kunto sit epäilyttää .... http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

Kavereilla on tosi hyviä kokemuksia noista levystä ja itselläkin tollanen nelilapanen ratavehkeessä kiinni...

Hinta ja laatu kohdallaan ja vakio asetelman kanssa myös miellyttävä käyttää...

Ja kestää myös sikaa ja isompia tehoja nimer (kaksi vakio levyä polttaneena täydellä höngällä paikaltaan lähtiessä)
 

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Vs: Evo 3 sintterikytkin

AeTc sanoi
Tilaa tuolta uus levy jos vanhan kunto sit epäilyttää .... http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

Kavereilla on tosi hyviä kokemuksia noista levystä ja itselläkin tollanen nelilapanen ratavehkeessä kiinni...

Hinta ja laatu kohdallaan ja vakio asetelman kanssa myös miellyttävä käyttää...

Ja kestää myös sikaa ja isompia tehoja nimer (kaksi vakio levyä polttaneena täydellä höngällä paikaltaan lähtiessä)

No toihan oli hyvä sivu!!! :) Faija just sopivasti menos ens viikolla ouluun käymään nii natsais aika hyvin.. Nuo vissiin kaikki jousittamattomia?! Aattelin vaa minkälainen tollanen on ajaa kadulla? Onko liian on/off verrattuna tuohon ralliartin jousitettuun! Sellasta en ainakaan enää osta vaikka hyvä olikin ajaa, mutta kun on kulunu noin nopeasti eikä pysty vaihtamaan pelkkiä paloja..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Joskus ajanut jousittamattomalla ja aivan silkkaa tuskaa kadulla. Ei tosin ollut omassa autossa - eikä muuten varmasti myöskään tule :)
 

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Vs: Evo 3 sintterikytkin

ast sanoi
Joskus ajanut jousittamattomalla ja aivan silkkaa tuskaa kadulla. Ei tosin ollut omassa autossa - eikä muuten varmasti myöskään tule :)

Ite oon ajanu kaverin ex-skylineä (r33 gtr) jossa oli aika on/off sintteri ja meinas kyl aluks olla vähä hankalaa mut kyllä siihenki yhden illan aikana tottui :) Ei se aluks kyllä mitään hauskaa ollu ;D Mut toisaalta emmä ny tiiä olisko toi kytkin talvella kuitenkaan niin paha, kuitenkin kun tota luntakin nyt piisaa nii saa lähtee jokatapaukses sutien liikkeelle.. ::)

Muita käyttökokemuksia tosta sintteristä? Onko kenelläkään täällä evo3:ssa tollasta? :)
 

AeTc

GALANT VR4 RS//SUBARU IMPREZA WRX (ratapeli)
Liittynyt
27 Lokakuu 2003
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Nää on näitä mielipide hommia mistä ei pääse yli eikä ympäri jos ei periks anna...
Itsekin olin muutama vuosi sitten että mihinkään autoistani ei jäykkää sintteriä laiteta se on varma mutta kuinkas kävikään....
Kytkimiä kun on niin paljon vaihtoehtoja että vaikeehan niistä on päättää...
Eikä se kalliskaan välttämättä mukava ole...,
Mutta tarjosin vaan pudjetti vaihtoehon joka on varmasti hintansa väärti, itsekin oisin näissä pitkän pennin säästänyt jos en oisi ajatellut että ei noin halpa voi olla hyvä....
Mutta jokainen voi päättää sit ihan itse et mihin päätyy tai lähtee kokeilemaan, mutta itse en näkisi ongelmana esim emänän käyttikseen laittaa tollast levyy vakio asetelman kanssa (evo 3)...
exedy tuplalevy kytkintä ajoin tossa muutama viikko sitten ja ei sekään kovin mukava kyllä ole mutta kallis kun perkele....
 

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Vs: Evo 3 sintterikytkin

Jepjep.. Oon nyt päätyny siihen ratkaisuun, että evoon tulee toi ape-import:in 4-lapainen sintteri! Oli millainen oli mut näillä mennään ja kerron toki käyttökokemuksista heti kun sellaisia tulee ja evo on taas liikenteessä! :)

Kiitoksia kommenteista ja avusta joita olette antanut kyseiseen aiheeseen liittyen :)
 
Ylös Bottom