Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Joo elikkäs oma evo kolmonen alkaa oudosti ulisemaan kun polkee kaasua. Ääntä on tosi vaikea paikantaa, mutta tuntuisi tulevan "jostain pellin alta." Elikkä autolla ajettaessa tasakaasulla ei pidä ääntä, mutta kun antaa hiemankaan kaasua alkaa outo ja kovaääninen ulina kuulumaan. Vähänku suorakytkentälaatikko olis. Eli siis pienimmässäkään moottorin kuormitustilassa alkaa ulina.
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Kulmavaihde tai laatikko ulisee. Yleensä ulina noista paikoista kertoo laakeriviasta.
Onko öljyt vaihdettu?
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Molemmissa uudet öljyt, oiskoha castrollin jotai 75w90 6-speed manuaaliöljyä, ja jakolaatikossa tais osaa sitä shockprooffia raskasta mallia. Ja siis laitettu laatikkoon öljyt 50km sitte ku konerempasta valmistui...ainakin osittain siis.
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Eikö ulina viittais huonoon tai väärään hammaskosketukseen? Voi tietysti johtua kuluneista laakereista se huono hammaskosketuskin.
Itse en ehkä noita shockprooffeja käyttäis. Tulihan kulmavaihde varmasti tarpeeksi täyteen öljyä?
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

MakeM sanoi
Eikö ulina viittais huonoon tai väärään hammaskosketukseen? Voi tietysti johtua kuluneista laakereista se huono hammaskosketuskin.
Itse en ehkä noita shockprooffeja käyttäis. Tulihan kulmavaihde varmasti tarpeeksi täyteen öljyä?

Juurikin lakrut sielt ensin pettää ja hammaskosketus muuttuu. Toki voi laatikon kuoretkin paisua, mutta eipä ne iha heti suorakytkyissäkää väljäks mene.
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Harri K sanoi
Juurikin lakrut sielt ensin pettää ja hammaskosketus muuttuu. Toki voi laatikon kuoretkin paisua, mutta eipä ne iha heti suorakytkyissäkää väljäks mene.

Mulla oli nimittäin laakerit aika heikossa jamassa, ja ei kyllä vielä vonkunut. Melkonen rohina alkoi kyllä kuulumaan kuumilla öljyillä.

Ennen remppaa ei pitänyt mitään ääntä vai?
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Noniin! Joutaa vastailla. Siis se on mixaus se shockproof, eli sitä on mixattu muihin öljyihin ja tätä ei ole kuin perässä ja kulmavaihteessa. Laatikossa ei. Kyllä siellä kulmavaihteessa öljyä pitäis olla. Oil- propusta kun tuli ulospäin öljyä proppu kiinni.
Joo elikkä voimansiirrolle ei ole tehty mitään remontin yhteydessä, pelkät öljyt jokapaikkaan. Jep, ennen remonttia ei kuulunut mitään ylimääräistä mistään. Ja autossa pn exedyn 4-lapane jousitettu sintterilevy. Sitä ennen helixin 4-lapane. Autostahan hajos 2 kytkintä pieneen aikaan, viittaisko jotai kytkinakselin laakeroinnista?
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Noiden sintterilevyjen kanssa, varsinkin jousittamattomien, voi kuulua kyllä kaikenlaista ääntelyä, mutta ulina ei oikein ole normaalia.
Vaikuttaako siihen ulinaan pelkästään nopeus vai esim. vaihde?
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Siihen vaikuttaa eniten se miten paljon kuormittaa kaasulla, ei nopeus tai vaihde. ainoa ehto on vain, että liikutaan etiäppäin. Paikallaan ei ääntä kuulu..ulina on kyllä aika kovaäänistä, kuin olis suorakytkentäloota kiinni !
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Voisko turbo pitää ääntä? Jos siitä ois laakerit antautumassa?
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Noku sekin on just huollettu.....et en tiiä oisko finturbolla käyny jokin kämmi mahdollisesti..
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Jarrua vasten nosta paineita että uliseeko sillon. Eli auto paikallaan. Mut varovasti ettei käy kytkimen päälle.

Ja tarkista ny toki että laatikossa ja kulmassa oikeasti on öljyä oikea määrä.
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Harri K sanoi
Jarrua vasten nosta paineita että uliseeko sillon. Eli auto paikallaan. Mut varovasti ettei käy kytkimen päälle.

Ja tarkista ny toki että laatikossa ja kulmassa oikeasti on öljyä oikea määrä.

En kyllä paikallaan nostais? Mutta kuuleehan sen kyllä milloin ahdin spoolaa, voimansiirron ääniin verrattuna siis.
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Ahtimen ulinaa voi muutella kaasulla ja kierroksien mukaan, voimansiirto vinkuu usein kun vaan on vähänkin vetoa päällä.
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Sain motivaatiota ja selvitin vian. Turbon imusiivet ihan paskana. Näyttäs että jotaki ois menny läpi, mutta kysymys kuuluu, että mikä ? Ja miten ? Turbokin just huollettu, että oisko joku kämmi käynyt? Auton imupuolelta on kyllä putsattu kaikki hyvin, että ei käy järkeen että turbon läpi ois joku menny. Koska autolla ei ole edes ajettu tiellä juuri muutakuin koevetoja.
 
Vs: Evo 3 ulisee kuormitustilassa??

Minkälainen filtteri on?
Ota cooleri irti ni sieltä ne palaset löytyy melkeen jos jotai mennyt läpi.
 
Takaisin
Ylös Bottom