Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Dani84

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2010
Sijainti
Hanko
Omasta viitosesta hajosi tuo kyseinen hihnapyörä ja nyt haluisin kuulla muilta että onko tuollainen http://www.japspeed.co.uk/Mitsubishi-EVO/Engine-Tuning/Mitsubishi-Evo-Lightweight-Crank-Pulley/p-17-73-229/ hyvä vai huona? että pitääkö sinne hankkia alkuperäinen?
Kysyn teiltä kenellä on enemmän kokemusta näistä kun minulla.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Ensimmäistä kertaa itse tuollaiseen kevennettyyn törmään...
Mielenkiinnosta kysyn että hajosiko vulkanointi alkuperäisestä ja millä km-määrällä? Aiheuttiko tuhoja hajoaminen vai huomasitko ajoissa?
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Omasta vitosesta myös hajosi vulkanointi.

Uuden alumiinisen ostin ebayn kautta ja myyjänä oli englantilainen pulju joka itse tekee noi pyörät, kiinan tekeleet kun on mitä on niin jätin ne hyllyyn. Heiltä sai vakio kokoista tai hieman pienempää pyörää, aika moni kiinan tekeleistä on paljon pienempiä.
Voin kaivella tuon puljun tiedot jos joku kaipaa.


Tuon vanhan vulkanoinnin voi korjata myös sikamassalla, itse tein kumiin rautasahalla uria 3mm välein ja laikalla sama ulkokehän pinnalle(kumi siis jäi keskiöön), sitten sormeen sikaa ja huolellinen levitys/tartutus, jonka jälkeen painaa kehän paikoilleen ja antaa kuivua ainakin yön yli. Hyvin kesti, mutta lopulta vaihdoin tuon alumiinisen tilalle.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

vulkanointi petti ajossa tapajtui mutta ei sen suurempia vaurioita tullut. joutui ajamaan kuitenkin vähän matkaa että pääsi paikkaan jossa voi korjailla.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Pistetään tänne. nyt uusi hihnapyörä paikallaan mutta minkä pituinen hihna on vakiona evo 5. kun nyt kokeiltiin 1800mm pituista hihnaa ja ei se halua mennä paikoilleen millään.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Haulla pitäisi löytyä nuo hihnojen mitat,ilmastoinnilla ja ilman.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Onko tuon vakion siivapyörän vaihdosta kiinteään malliin koneen keston kannalta haittaa?? Luulisi värinöitä ilmaantuvan?? Tuttu diisselivirittelijä kertoili että ainakin kutoskoneissa katkoo herkemmin kampiakselin noi värinät..
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Vanha aihe, mutta itselle olisi tulossa alumiininen hihnapyörä, niin onko niistä kokemuksia?
Jotku vaan meinas että enemmän haittaa kuin hyötyä.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Olihan noista haittavaikutuksista paljonkin juttua ulkomaisilla foorumeilla, en tiedä mikä on todellinen tilanne. Ihan loogisesti kyllä mahdollista, että esim. laakerit kuluvat enemmän.
Päädyin itse käyttämään orkkispyörää sen sijaan että miettisin asiaa liikaa ;D
Itse kun vaihdoin uuden tuon vanhan "rikkotuneen" tilalle, niin tyhjäkäynti oli korkeampi ennenkuin ecu opetteli sen uudelleen. Eli kai sillä vaimennusominaisuudella jotain vaikutusta on :)
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

MakeM sanoi
Itse kun vaihdoin uuden tuon vanhan "rikkotuneen" tilalle, niin tyhjäkäynti oli korkeampi ennenkuin ecu opetteli sen uudelleen. Eli kai sillä vaimennusominaisuudella jotain vaikutusta on :)
..vai olisiko kuitenkin johtunut siitä,että pyöritit konetta ilman virtoja->CAS antanut eculle arvoja->arponut sen vuoksi hetken aikaa.

On meinaan monessakin aiheuttanut ongelmia,kun pyöritellään konetta ilman että virrat on päällä/akku irti,kun "varausvirta" kuitenkin jää.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

ST sanoi
..vai olisiko kuitenkin johtunut siitä,että pyöritit konetta ilman virtoja->CAS antanut eculle arvoja->arponut sen vuoksi hetken aikaa.

On meinaan monessakin aiheuttanut ongelmia,kun pyöritellään konetta ilman että virrat on päällä/akku irti,kun "varausvirta" kuitenkin jää.

Voi olla, kyllähän se siinä varmaan vähän notkahteli kun pultteja availi. Kesti kyllä hyvin pitkään, kauemmin kuin tyhjäkäynnin opettelu normaalisti. Vaikuttaahan tuo fluiddamperikin tyhjäkäyntiin, niin miksei vaimennettu hihnapyöräkin pienemmässä määrin. Tuskin siitä täysin huvikseen on niin monimutkaista tehty.
Mutta summa summarum, tuskin aiheuttaa niitä vakavimpia ongelmia tyhjäkäynnin kulmilla vaan yläkierroksilla jos oikeasti jossain aiheuttaa. Vauhtipyörällä on kuitenkin paljon suurempi hitausmomentti, joten sieltä ehkä itse keventäisin jos haluaisin.
 
Vs: Evo 5 Kampiakselin hihnapyörä.

Miten ton vulkanoinnin pettämisen pystyy toteamaan? Itellä lähti ilmastoinnin kompura välistä pois ja uusi lyhyempi hihna tilalle, mutta silti tehostaja ei toimi tyhjäkäynnillä. Toki toi uusi hihna on 3mm pidempi mitä pitäisi olla, mutta jollakin oli 2mm liian pitkä kiristynyt hienosti.
 
Takaisin
Ylös Bottom