Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Mikähän mahtaa vaivata kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle niin ekan ~kilometrin,auto käy laihalla ja pientä nykimistä havaittavissa.
Seokset pyörii jossain 15.5-16 välillä,ilmeisesti lamda alkaa sitten korjata lämmettyään.
Moottorin lämpötila-anturi ainakin näyttäisi evo scannilla katsottaessa ihan oikein,eli kylmällä moottorilla lähelle samaa kuin ulkolämpötila on.
Mitä muilla on seokset, heti liikkeelle lähdettyä ja pintakaasulla ajellessa?
Kesällä ei asia ole niin haitannut,mutta esim. tänä aamuna kun lämpötila oli lähelle nollaa oli nykiminen pahempaa.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Onkos siellä boksiin kajottu? Kylmäkäynnistys"kartat" olemassa?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Minä en ole boksiin tehnyt mitään muutoksia,japanialaisista en sitten tiedä.
Mutta uskoisin että sinne ei ole koskettu,koska auto oli muutenkin ihan vakio kunnossa.
Tuo kylmänä nykimis vika ei ole ollut aina,vaan alkoi ilmetä muistaakseni vasta viime talvena.
Vikakoodeja ei löydy muutakun joku nopeusanturin koodi (Vehicle speed sensor) tms.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Mulla kun höräytän tallissa käymään on seokset kans n:15.5 mut heti kun ajaa ulos tai koskee kaasuun tippuu sinne 14.5 seuduille
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Harri K sanoi
Eli joutokäynnin vikakoodi?
En osaa sanoa,olen luullut että liittyisi johkin vaihdelaatikon anturiin tuo koodi?
Nopeusmittari kyllä toimii normaalisti.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Mulla pyörii kans siellä 15-16 kieppeillä seos kylmänä. Kai se ominaisuus on?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Onkos pojilla vvsuodatin..?

Omassa se oli samaa 15-16afr kunnes muokkasin maffin muutos prosentti karttoja. Tosin jos teillä on vakiosuodattimet niin se onkin asia erikseen..

Pahoittelen epäselvästä vastauksesta.. Hereillä liian kauan.. :p
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Mulla ainakin on ihan vakio suodatin.
Voisikohan se sitten tuo nykiminen johtua jostain muusta kuin pelkästään seoksista...
Olen vaan huomannut että se loppuu heti kun seokset alkaa olla taas sielä 14 puolella.
Lisäksi mitä kylmempi ilma sitä enemmän nykii,kesä helteillä ei ongelmaa ole juuri lainkaan.
Minkäs mukaan auto menee bensakartoilla silloin(kylmänä) kun lambda ei vielä säädä,kaasuläpän asennon?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
Minkäs mukaan auto menee bensakartoilla silloin(kylmänä) kun lambda ei vielä säädä,kaasuläpän asennon?

Ilmamassamäärämittarin?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

cubeqtio sanoi
Onkos pojilla vvsuodatin..?

Omassa se oli samaa 15-16afr kunnes muokkasin maffin muutos prosentti karttoja. Tosin jos teillä on vakiosuodattimet niin se onkin asia erikseen..

Pahoittelen epäselvästä vastauksesta.. Hereillä liian kauan.. :p

Jep, kartiosuodatin löytyy. Myös maantienopeudessa tasakaasulla tuntuu hiukan laihalle vetävän, mutta sitten taas täyskaasu kiihdytyksissä seos on siellä missä pitääkin.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

MAF skaalaus/muutoskartat hieman pielessä vaparisuodattimen takia.

Itsellä tosiaan oli kylmäkäynnistyksessä 14-15afr. Parin loggailukerran jälkeen ja muutosprosenttien vaihto MAF:lle pisti kylmäkäynnistyksen 12-13.5afr.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tilasin briteistä toisen ilmamassamittarin,täytyy kokeilla jos tulisi sillä kuntoon...
Radalla Jurvassa kun loggailtiin niin keskialueella meni laihalle ja nakutusta pahimmillaan 10 pistettä.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Huomasin kans että ihan kylmänä pintakaasulla vetää jotain 15 (siis ei toki ihan kylmällä kelillä mutta tossa kun kesällä lähti töistä takaisin) ja juurikin sen aikaa mitä se ei lambdaa lue. Mulla on k&n paneeli jonka ei pitäis sotkee mitään. Maantiellä sais kyllä vähän vetääkkin laihemmalle kun näyttäs käyvän keskimäärin 14.4 (14.1-14.7 väliä seilaa), onko tuolla sitten niin isoa väliä. :p

Lisäksi pitää todeta että hieman tuohon laihalle vetää vain ajossa, paikallaan ei joten voi myös olla automaattiin liittyvä homma.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

mystinengalant sanoi
Huomasin kans että ihan kylmänä pintakaasulla vetää jotain 15 (siis ei toki ihan kylmällä kelillä mutta tossa kun kesällä lähti töistä takaisin) ja juurikin sen aikaa mitä se ei lambdaa lue. Mulla on k&n paneeli jonka ei pitäis sotkee mitään. Maantiellä sais kyllä vähän vetääkkin laihemmalle kun näyttäs käyvän keskimäärin 14.4 (14.1-14.7 väliä seilaa), onko tuolla sitten niin isoa väliä. :p

Lisäksi pitää todeta että hieman tuohon laihalle vetää vain ajossa, paikallaan ei joten voi myös olla automaattiin liittyvä homma.

Ainakaan omaan korvaan tuo ei pahalta kuullosta.

Omassa laitoksessa pyörii tasakaasulla 13.9-14.9 AFR. Tosin enempi tossa 14.3-14.6afr.

Tunari-82 sanoi
Tilasin briteistä toisen ilmamassamittarin,täytyy kokeilla jos tulisi sillä kuntoon...
Radalla Jurvassa kun loggailtiin niin keskialueella meni laihalle ja nakutusta pahimmillaan 10 pistettä.

Sulla oli HKS tattisuodatin? Kuka tehnyt kartat?

Linkistä pääset mun bensakarttoihin: http://www.geekmapped.com/forums/showpost.php?p=13848&postcount=76 <- Tossa siis tilanne kun MAFin skaalausta ei ollut vielä korjattu tai muuta. Näet miten paljon pitää laittaa enempi bensaa koneeseen.

http://www.geekmapped.com/forums/showpost.php?p=13921&postcount=80 <- Tässä MAFi skaalausta jo modattu pariin otteeseen. Huomaa miten kartta tasoittunut ja ei "aaltoa" enää.

Tosiaan kun jaksaa perehtyä ja loggailla niin saa helposti esille mistä voi johtua. Omani on nyt toiminut hyvin (ehkä liiankin) ja kaikki rullaa.

Ast:n kanssa tuli huomattua että napua saattaa joskus ilmetä kun vetää todella lujaa kanttarin yli. Että tiedoksi myös se.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Vakio suodatin,vakio kotelossa autossa ei muita muutoksia kuin 3" putki turbolta taakse,walbro tankissa ja ahdot 1bar.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
Vakio suodatin,vakio kotelossa autossa ei muita muutoksia kuin 3" putki turbolta taakse,walbro tankissa ja ahdot 1bar.

Kokeileppas tehdä tuollanen "kuoppa" tohon 3500-5000rpm välille..

Bensasuodatin vaihdettu?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Suodatin on viimeksi vaihdettu joskus viime syksynä.
En päässyt katsomaan noita laittamiasi karttoja,kun pitäisi olla rekisteröitynyt tuonne geekmapped foorumille,joskus sinne yritinkin rekisteröityä mutta se ei jostain syystä onnistunut.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Oisit heti sanonut..

Liitteenä kuvat.

Ver 1.0 ja ver 1.8.
 

Liitetiedostot

  • 1.0_fuel.JPG
    1.0_fuel.JPG
    114.2 KB · Lukukerrat 642
  • rom_1.8_fuel.jpg
    rom_1.8_fuel.jpg
    120.2 KB · Lukukerrat 625
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Pumppu tai suodatin ei voi olla syyllinen koska silloin bensa loppuisi korkeilla kierroksilla. Näin ei käy vaan kyseinen auto on vähän laihalla 4500 rpm asti ja siitä eteenpäin menee hieman turhan rikkaalle. Muutos on täysin tasainen ja erikoista on lähinnä se ettei normaali Evo 6 vakiosuodattimella käy yhtä laihalla.

Mahdollisesti chipattu jo Japanissa? Lue se rommi ulos niin voidaan katsoa.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Mitenkäs tuo rommin luku käytännössä menee?
Lähden tästä etsimään sitä pikkujohtoa,johtosarjasta...
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
Mitenkäs tuo rommin luku käytännössä menee?
Lähden tästä etsimään sitä pikkujohtoa,johtosarjasta...

Se on teipattuna johtosarjaan lähellä OBD II töpseliä. Molemmat johdot kiinni, Ecuflashista read ja virrat päälle. Ei siinä sen kummempaa.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

No eipä mennyt tämäkään niinkuin stömsöössä,eli nyt ei löydä kone yhteyttä ite autoon ollenkaan,ei evoscanilla eikä ecuflashillä :seina
Valittaa vaan että openport2.0 usb cable not responding tjsp.
Koitettu vaihtaa navigaattorista toinen johto,koitettu että koneen usb portti toimii,koitettu käynnistellä konetta uudestaan,mutta ei...
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Olin yhteydessä tuonne obd adapterin myyneeseen firmaan,sieltä vastattiin:
Yleisin ongelma näiden USB-adapterien kanssa on ajureiden
kanssa eli voisi koittaa pakottaa ne uudelleen asentumaan. Tarkista että
tuo laite löytyy laitehallinnasta, se kettoo aika paljon jo laitteen
tilasta. Onko auton puolella OBD-liittimelle omaa sulaketta?


Tuohon obd liittimen sulakkeen palamiseen (mikäli sellaista edes on) en oiken jaksa uskoa,koska adapterissa kyllä palaa ne merkkivalot kun sen kytkee,eli kyllä sinne virta tulee,mutta täytyy jatkaa tutkimuksia kun pääsee töistä kotio...
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

ast sanoi
Asenna Ecuflash uudelleen, siinä tulee ajurit.
Tämä auttoi,nyt pelittää taas...paitsi sitä engine loadia en saa näkyviin evoscanilla vieläkään.
Tollanen kartta sieltä löyty.
Sekä alla pari vetoa,kolmos vaihteella 3000-7500rpm kolme kertaa ja nyt on se "uusi" maf.fi kiinni,aamulla näkee oliko mitään apua nykimiseen.
 

Liitetiedostot

  • High octane fuel map.jpg
    High octane fuel map.jpg
    198.6 KB · Lukukerrat 709
  • EvoScanDataLog_2010.09.07_18.00.41.csv
    77.6 KB · Lukukerrat 115
  • EvoScanDataLog_2010.09.07_18.05.23.csv
    41 KB · Lukukerrat 86
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Vakio VI GSR bensakartalta näyttää.

Liitteenä oma orggis VI GSR kartta.
 

Liitetiedostot

  • stock.jpg
    stock.jpg
    86 KB · Lukukerrat 697
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Onnistuuko 2 byte loadin lisäys kutosen kaikkiin rommeihin? Mikä rom id sulla Tunari-82 on? Ei tarvitsisi loggailla kalkuloitua jonka tarkkuus on vähän sinne päin.

Edit: jos on toi 24430002 niin 2 byte load on MUT00 f19e ja MUT01 f19f.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

No enpä ymmärtänyt melkein mitään tuosta pietarin tekstistä,muistakaa jätkät että tänään ekakerran avasin ecuflashin ja muistakin moottorin ohjauksien säädöistä kokemusta tasan 0 ;D
Mutta kyllä tuo infernal id näyttäis olevan tuo 24430002
 

Liitetiedostot

  • Rom info.jpg
    Rom info.jpg
    19.8 KB · Lukukerrat 641
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
No enpä ymmärtänyt melkein mitään tuosta pietarin tekstistä,muistakaa jätkät että tänään ekakerran avasin ecuflashin ja muistakin moottorin ohjauksien säädöistä kokemusta tasan 0 ;D
Mutta kyllä tuo infernal id näyttäis olevan tuo 24430002

Sieltä (ehkä Misc alavalikon alta) löytyy MUT Table johon noi 2 byten osoitteet pitää vaihtaa, ladata ROM sisään ja tuon jälkeen pitäisi loggaus onnistua käyttäen evoscannin 2 Byte Loadia joka on oletuksena konffattu lukemaan MUT osoitteita 00 ja 01. Ennen muutetun rommin latausta (tai oikeastaan ennen muutoksia) kannattaa tarkastaa jostain luotettavasta lähteestä että itse MUT taulukon osoite on oikea koska itse olen törmännyt mm. evo 9 kuvaustiedostoihin jossa tuo MUT osoite on ollut väärä, tällöin muutetaan jonkun väärän muistipaikan sisältämää arvoa ja sittenpä ei ole hajuakaan mitä muutos ecun toiminnassa aiheuttaa. Tässä 2 byte loadin käyttämisessä on siis se paha puoli että tuon rommin latauksen ecuun joutuu tekemään jotta loggaus onnistuu eli jos haluaa pysyä pelkässä loggailussa, ei tämä kikka toimi. Tosin mun mielestä tarkkuus on tässä sen verran parempi että vähänkään tosimielessä loggaillessa suosittelen tän tekemään kun nykyisin mahdollista on.

Onko Mr Cube kokeillut 2 byte loadia kutosessa? Ton 24430002:n äx-äm-äl antaa MUT taulukon osoitteeksi 2fad0, voiko joku vahvistaa onko toi oikea? Taulukon sisältö näytti samalta kuin esim. Ceddyn rommissa (huomioiden siihen tehdyt modaukset) ja siitä päätellen itse olisin sen verran hullu että kokeilisin lähteekö toimimaan, jokainen tekee ton päätöksen kuitenkin itse :) Tuosta Ceddyn rommista saat itseasiassa esimerkin kuinka tuo 2 byte load mulkkaus rommiin tehdään kun tarkastelet MUT taulukon vasenta yläkulmaa 00x ja 0 sekä 00x ja 1 risteyskohdista (löydät siis nuo osoitteet F19E ja F19F joita luetaan evoscannilla MUT requestillä 00 ja 01).
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Pietari sanoi
Onko Mr Cube kokeillut 2 byte loadia kutosessa? Ton 24430002:n äx-äm-äl antaa MUT taulukon osoitteeksi 2fad0, voiko joku vahvistaa onko toi oikea? Taulukon sisältö näytti samalta kuin esim. Ceddyn rommissa (huomioiden siihen tehdyt modaukset) ja siitä päätellen itse olisin sen verran hullu että kokeilisin lähteekö toimimaan, jokainen tekee ton päätöksen kuitenkin itse :) Tuosta Ceddyn rommista saat itseasiassa esimerkin kuinka tuo 2 byte load mulkkaus rommiin tehdään kun tarkastelet MUT taulukon vasenta yläkulmaa 00x ja 0 sekä 00x ja 1 risteyskohdista (löydät siis nuo osoitteet F19E ja F19F joita luetaan evoscannilla MUT requestillä 00 ja 01).

Kyl ja toimii. Täytyy vain tietää oikeet MUT taulun arvot. :) Mulla on jossain johonkin toiseen rommiin noita.

CeddyRommissa käytetään 1byte loadia joka pitäis olla vielä tarkempi (ja mun autossa ainakin on jos vertaa muutos suhde solu mitä muutti).
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

cubeqtio sanoi
Kyl ja toimii. Täytyy vain tietää oikeet MUT taulun arvot. :) Mulla on jossain johonkin toiseen rommiin noita.

CeddyRommissa käytetään 1byte loadia joka pitäis olla vielä tarkempi (ja mun autossa ainakin on jos vertaa muutos suhde solu mitä muutti).

Joo, eli 24430002:lla jos itse MUT taulu on 2afd0 -> MUT00=F19E ja MUT01=F19F. Jos MUT taulun osoite on oikea ei ole vaaraa muuttaa sen sisältöä, 2 byte load ei vain näytä oikein.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Nyt on parina aamuna menty nykimättä,mutta ei vielä uskalla mennä sanomaan varmaksi että pääsikö tuosta vaivasta tyystin eroon,massamittarin vaihdolla.
Pakkaskelejä odotellessa...
Tuohon keskialueen hieman laihaan seokseen tämä tuskin vaikuttaa mitään,kun kerran kaasupohjassa mennään polttoainekarttojen mukaan.
Oli tullut sähköpostiin ilmoitus evoscan v2.7 päivityksestä,voisi koittaa ladata sen ja katsoa alkaako näkyä tuo calculated engine load ,mikäli ei niin sitten kokeilla ottaa tuo 2byte load käyttöön.
5000rpm paikkeilla tuota pientä nakutusta/laihalla käyntiä on esiintynyt,mutta ilmeisesti ei seoskarttoja oikein tiedä mennä rikastamaan,kun ei tiedä sitä load.ia,että millä kuormitus alueella seos menee laihalle?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
Tuohon keskialueen hieman laihaan seokseen tämä tuskin vaikuttaa mitään,kun kerran kaasupohjassa mennään polttoainekarttojen mukaan.

Evon ECU käyttää aina ilmamassamittaria ja tietää aina loadin eli pääpolttoainekarttaa käytetään joka kertoo halutun seossuhteen.
Ei ole niinkuin vanhat boschit jotka tippuu mittarin kartalta jo varhain ja mennään sokkona pelkällä kierroslukurikastuksella.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

jcarlson sanoi
Evon ECU käyttää aina ilmamassamittaria ja tietää aina loadin eli pääpolttoainekarttaa käytetään joka kertoo halutun seossuhteen.
Ei ole niinkuin vanhat boschit jotka tippuu mittarin kartalta jo varhain ja mennään sokkona pelkällä kierroslukurikastuksella.
Ahaa,elikkäs aina oppii jotain uutta :peukku
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tulipa tuossa pakon sanelemista syistä harrastettua pientä coolerijumppaa. Vakiocoolerilla ja aftermarket ahtoputkilla seokset 3. vaihteella kiihdytetteässä 12.3-12.5 ja aftermarket coolerilla ja putkilla 11.9. Miksihän tuo seos muuttuu noin paljon coolerin vaihdolla?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

TRollis sanoi
Tulipa tuossa pakon sanelemista syistä harrastettua pientä coolerijumppaa. Vakiocoolerilla ja aftermarket ahtoputkilla seokset 3. vaihteella kiihdytetteässä 12.3-12.5 ja aftermarket coolerilla ja putkilla 11.9. Miksihän tuo seos muuttuu noin paljon coolerin vaihdolla?

Jos ahtopaine ei ole ecun ohjaama vaan joku muu säädin pitää sen vakiona niin todennäköisesti (jos aftermarket cooler on parempi..) load-arvo nousee koska saman paineen tuottamiseen tarvitaan suurempi massa tiheämpää viileämpää ilmaa. Korkeammassa load solussa taas on seos säädetty rikkaammalle.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

No eihän se nykiminen kylmänä loppunut,aina vaan tekee samaten.
Käväisin ohimennen mitsun huollossa perjantaina,sielä meinasivat kovin varmoina että syttypuolen vika jos nykii eikä ole vikakoodeja.
Puola vikaa ehdottelivat...yleensähän puolavika taitaa kyllä ilmetä kaasupohjassa kovilla ahdoilla.
Nyt tuo nykii pääsääntöisesti vain kylmänä,kylläkin sitten pahemmin jos painaa kaasua senverran että menee ahtopaineen puolelle.
Joskus on tehnyt niin että jos on ohittanut vaikka rekan,kaasupohjassa niin sitten kun on palannut omalle kaistalle ja nostanut jalan kaasulta(auto moottorijarruttanut) ja sitten kun taas painanut kaasua niin heti ei ole tapahtunutkaan mitään,pari kaasun pumppausta ja taas toimi normaalisti.
Onko kukaan tilannut noita camskillin myymiä puolia,ovatko ihan ok tavaraa?
Voisihan koittaa nekin vielä vaihtaa,niin voisi sulkea sen mahdollisuuden pois pelistä.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
Onko kukaan tilannut noita camskillin myymiä puolia,ovatko ihan ok tavaraa?
Voisihan koittaa nekin vielä vaihtaa,niin voisi sulkea sen mahdollisuuden pois pelistä.

Mulla nuo on tainnu reilut pari vuotta nyt olla. Hyvin ovat toimineet.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Ei vaikutusta puolilla.
Alan kohta laskea tämän yhdeksi evon ominaisuuksista ja ajan menemään ;D
Saattaisiko nuo ngk.n iridium tulpat olla syylliset nykimiseen,jos eivät vielä kylmällä moottorilla toimi kunnolla?
Mutta noin kilometrin ajomatkan jälkeen seos kyllä rikastuu mittarin mukaan ja sen jälkeen meno on ihan normaalia eikä nykimistä tapahdu.
Toisaalta taas nykiessä jos painaa reippaammin kaasua,niin paukkuu putkeen joka viittaisi syttypuolelle ???
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
Ei vaikutusta puolilla.
Alan kohta laskea tämän yhdeksi evon ominaisuuksista ja ajan menemään ;D
Saattaisiko nuo ngk.n iridium tulpat olla syylliset nykimiseen,jos eivät vielä kylmällä moottorilla toimi kunnolla?
Mutta noin kilometrin ajomatkan jälkeen seos kyllä rikastuu mittarin mukaan ja sen jälkeen meno on ihan normaalia eikä nykimistä tapahdu.
Toisaalta taas nykiessä jos painaa reippaammin kaasua,niin paukkuu putkeen joka viittaisi syttypuolelle ???

Aika jännä ominaisuus.. Itselläni ei ainakaan oo ikinä tollee tehnyt..
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tähän mennessä vaihdettuja osia on:
Tulpat (ngk iridium)
Johdot (Magnegor)
Puolat
Massamittari
Ja vika tosiaan päällä vain ekan kilometrin ajan,kunnes kuin taikaiskusta seos pomppaa 15.5-16 paikkeilta 14 tuntumaan ja meno paranee,nykiminen poistuu. ::)
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Olen ajatellut että ei oikein sovi enään olemaan muita vaihtoehtoja kuin tuo lambda tai moottorin lämpötila-anturi.
Säätääkös tuo lambda evossa myös täyskaasu kiihdytyksissä,kun tässähän on ollut seoksissa laiha kohta ja pientä nakua havaittavissa 5000-6000kierroksen paikkeilla.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Tunari-82 sanoi
Olen ajatellut että ei oikein sovi enään olemaan muita vaihtoehtoja kuin tuo lambda tai moottorin lämpötila-anturi.
Säätääkös tuo lambda evossa myös täyskaasu kiihdytyksissä,kun tässähän on ollut seoksissa laiha kohta ja pientä nakua havaittavissa 5000-6000kierroksen paikkeilla.

Ei säädä enkä usko että Lambdassa on vikaa jos lämpimänä menee 14.7 seoksilla.

Lämpötila-anturi on mahdollinen, mutta sen voit tarkistaa helposti seuraamalla lämpötila-arvoa Evoscanissa.

Koko tämä homma liittyy jotenkin yhteen ja samaan eli auto käy hieman laihalla silloin kun ei mennä Lambda-ohjauksessa (kylmällä moottorilla ja suurilla loadeilla). Olen melko varma että jos tarkistat fuel trimmit ne ovat melko reippaasti positiivisia.

Bensanpaineet voisi vielä tarkistaa.
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

Voisi koittaa huomenna laittaa läppärin/evoscanin kiinni kun lähtee aamulla töihin ja koittaa loggailla.
Mitähän kaikkia arvoja sitä kannattaisi laittaa loggaillen?
-Moottorin lämpötila
-Lamda
-Seos
-Kierrosluku
-?
 
Vs: Evo 6 käy laihalla,kylmänä?

low, mid ja high fuel trimmit.
 
Takaisin
Ylös Bottom