Evo 7,8,9 kytkin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jupe88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

TimoI sanoi
Kuinka tarkkaa on vauhtipyörän kunnon kanssa jäykempää asetelmaa ja vakiolevyä käyttäessä? hiilikuitukytkimen kanssa pitäisi olla ilmeisesti "kuin uusi"?
Jossei ole ihan sininen niin menee uusi kytkin + levy
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kytkin on antamassa pikkuhiljallee periksi, ku alkoi luistaa pikkuisen. Elikä vaihto on edessä. :/

Elikä kysymys kuuluu onko tosta camskill kykästä mihinkään?

http://www.camskill.co.uk/m8b0s6226p80382/EXEDY_RACING_CLUTCH_PARTS_-_Organic_Clutch_Kit_%28Heavy_Duty_Cover%29_-_Mitsubishi_Lancer_EVO_9_%5BCT9A%5D

720NM lupaa ainakin valmistajan sivulla.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

weni_ sanoi
Kytkin on antamassa pikkuhiljallee periksi, ku alkoi luistaa pikkuisen. Elikä vaihto on edessä. :/

Elikä kysymys kuuluu onko tosta camskill kykästä mihinkään?

http://www.camskill.co.uk/m8b0s6226p80382/EXEDY_RACING_CLUTCH_PARTS_-_Organic_Clutch_Kit_%28Heavy_Duty_Cover%29_-_Mitsubishi_Lancer_EVO_9_%5BCT9A%5D

720NM lupaa ainakin valmistajan sivulla.

Eiköhän tuo passaa varsin hyvin.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

weni_ sanoi
Kytkin on antamassa pikkuhiljallee periksi, ku alkoi luistaa pikkuisen. Elikä vaihto on edessä. :/

Elikä kysymys kuuluu onko tosta camskill kykästä mihinkään?

http://www.camskill.co.uk/m8b0s6226p80382/EXEDY_RACING_CLUTCH_PARTS_-_Organic_Clutch_Kit_%28Heavy_Duty_Cover%29_-_Mitsubishi_Lancer_EVO_9_%5BCT9A%5D

720NM lupaa ainakin valmistajan sivulla.

vai toi:
http://shop.mamasan.fi/product/show/3402/kytkimet-ja-vauhtipyorat/2145/competition-clutch-stage-2-street-series-2100-kytkinpaketti

Kumpi olisi järkevämpi, hinnoissa ei paljonkaa eroa? :)
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

weni_ sanoi
vai toi:
http://shop.mamasan.fi/product/show/3402/kytkimet-ja-vauhtipyorat/2145/competition-clutch-stage-2-street-series-2100-kytkinpaketti

Kumpi olisi järkevämpi, hinnoissa ei paljonkaa eroa? :)
Ihan näin periaatepohjalta:
Tue kotimaista yrittäjää :)
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

tottakai tuenkin. ;)

Mutta käyttökokemuksia ja kumpi olisi parempi tässä olen hakemassa. :)

Nissania tunnenkin paremmin, mutta evo omistanut vasta ikään n. 1,5kk. :D

Anteeksi jos kyselen tyhmiä ihan näin alkuun. :)
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Itsellä tuo Competition Clutch stage2. Poljin hieman jäykempi kun vakio mutta erittäin hyvä käyttää normi ajossa.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Tuli tilattua Mamasanilta kytkinta ja eilen tuli perille, ja viikoloppuna aletaan jumppaa sen paikoillen.

Eli herää kysymys, mitä kaikkea muita öljyä tarvitaan/varautua ostaa valmiiksi, kun jakolootan, vaihteisto ölppiä?

Onko suositusta?





lancer evo-r sanoi
Itsellä tuo Competition Clutch stage2. Poljin hieman jäykempi kun vakio mutta erittäin hyvä käyttää normi ajossa.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

weni_ sanoi
Tuli tilattua Mamasanilta kytkinta ja eilen tuli perille, ja viikoloppuna aletaan jumppaa sen paikoillen.

Eli herää kysymys, mitä kaikkea muita öljyä tarvitaan/varautua ostaa valmiiksi, kun jakolootan, vaihteisto ölppiä?

Onko suositusta?

Castrolia.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kokemuksia Clutchmasters fx300 kytkimestä evoissa. Pitäisi laittaa kytkintä tilaukseen, kun omassa ysissä alkaa olemaan loppu.

Mitä kytkintä suosittelette?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Tontsa78 sanoi
Kokemuksia Clutchmasters fx300 kytkimestä evoissa. Pitäisi laittaa kytkintä tilaukseen, kun omassa ysissä alkaa olemaan loppu.

Mitä kytkintä suosittelette?

Ralliart/Exedy (sama asetelma siis) ja vakio levy jos tehot on alta 400hp. Vallan mainio normiajossa ja kestävä kombo. Aavistus jäykempi poljin mutta ei häiritsevästi.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kuten ylempänä niin Competition clutch stage2. Hyvä ja helppo käyttöinen. Ja saa järkirahaan kotimaasta.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

http://www.camskill.co.uk/m8b0s6226p80382/EXEDY_RACING_CLUTCH_PARTS_-_Organic_Clutch_Kit_%28Heavy_Duty_Cover%29_-_Mitsubishi_Lancer_EVO_9_%5BCT9A%5D

Onko tämä vastaava, kuin ralliart asetelma. Pitäis tilata camskilliltä vähän muutakin, niin menis samalla toi kytkinpaketti.

Tai sit suosiolla toi Competition Clutch Stage 2 Street Series 2100 kytkinpaketti. Ainakin kehuttu hyväksi.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Itse tilasin juuri ACT HD ja 6-lapaisen jousitetun sintterin. Vanha ysin kytkin ralliartin asetelmalla oli jo aika lopussa. Irroitusongelmia radalla korkeilla kierroksilla.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Harri K sanoi
Ralliart/Exedy (sama asetelma siis) ja vakio levy jos tehot on alta 400hp. Vallan mainio normiajossa ja kestävä kombo. Aavistus jäykempi poljin mutta ei häiritsevästi.

+1
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Sachs Race Engineering. Massalevyllä on yhtä mukava ku orkkis mut pitää paljon paremmin. Sintterillä kestää vielä enempi vääntöä.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Mistähän kannattais ruveta kahtelee kytkintä evoon, taitaa oma olla pikku hiljaa tiensä päässä :driver Tällähetkellä 360/500, mutta tarkotus ois joskus viellä saada enemmänkin pihalle autosta.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

*SS* sanoi
Mistähän kannattais ruveta kahtelee kytkintä evoon, taitaa oma olla pikku hiljaa tiensä päässä :driver Tällähetkellä 360/500, mutta tarkotus ois joskus viellä saada enemmänkin pihalle autosta.

Suomesta jos halajaa niin Mamasan ja Printsport nyt ainakin.

Ulkomailta jos tilailee niin Norris Designs taikka RossSportti.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kiitos vinkistä, käyttö kokemuksia kytkimistä kaipailisin myös ^^
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Mulla on noi SRE kytkimet toiminu oikein hyvin. Mukavia käyttää mut ei oo luistanu.
 
Vs: Vs: Evo 7,8,9 kytkin

*SS* sanoi
Mites tuo asetelma eroaa alkuperäsestä? Ja mistä kannattaa kysellä moisia?

SRE:tä saa melkein minkä tahansa varaosaliikkeen kautta ja tuota Ralliarttia mun täytyy kysyä kaverilta että mistä se sen hankki. Veikkaisin et Printsportilta.
 
Vs: Vs: Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Basbarduu sanoi
SRE:tä saa melkein minkä tahansa varaosaliikkeen kautta ja tuota Ralliarttia mun täytyy kysyä kaverilta että mistä se sen hankki. Veikkaisin et Printsportilta.
Joo tuolta printsportilta löytyy http://shop.printsport.fi/fin/client/index/58 tuollasta, kuulostaa kalliilta pelkkä ra asetelma 480e + levy 150e?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kiitos kaikille vastanneille :peukku Sain tarjouksen EVO 9:sin Xtremen HD massalevystä, oisko kellään kyseisestä kytkimestä antaa risuja / ruusuja :driver ???
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Ralliartin asetelmaa ei enään saatavilla, Printsportkin myy nykyään SRE:n tuotteita pelkästään.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

ST sanoi
Ralliartin asetelmaa ei enään saatavilla, Printsportkin myy nykyään SRE:n tuotteita pelkästään.

Se on Exedy (jotain?) , RA:ta ei siinä lue missään mutta sama asetelma. Perskeles kun pakkaus lähti kiertoon.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Tänään lähtiessäni viemään vanteita maalattavaksi kytkin tuntui hieman oudolta parkista startatessani ja hetken ajon jälkeen kytkin alkoikin jäämään pohjaan mutta palasi takaisin kun nosteli jalkaterällä ylös. Ajoin hieman syrjemmälle ihmettelemään asiaa ja pysäytin auton. Jarrunestesäiliöstä oli ainakin pinta laskenut sieltä takaosasta reilummin. Nyt vaihteet ei enää mene päälle ja kytkin jäi lattiaan. Ei palaudu enää jalkaterällä auttaessa. Tilasin hinurin ja odottelen kyytiä ST-Motorsille. Jäi toistaiseksi vanteet maalaamatta...
Mahtaisko joku sylinteri olla antanut periksi? Aiemmin ei siis mitään oireita ja kytkin on pelannut tähän saakka täysin moitteetta. Tilanne eskaloitui aika äkkiä ja autosta tuli nopeasti ihan mahdoton..onneksi ei ehditty vielä lähteä reissuun mutta nyt pitäs tietty saada kuntoon ennen viikonloppua
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Jarrunestesäiliöhän on yhteinen jarru/kytkimelle ja siellä on väliseinä juuri senvuoksi että jos toinen piiri vuotaa niin toinen pystyy pelaamaan silti.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Konehuone: tulipellissä ratinkohdalla venttiili , ilman suodattimen alla laatikon kyljessä sylinteri. Veikkaan että tuossa venttiilissä jokin vuotaa ? Toki kannattaa molemmat katsoa onko jossain märkää ?

Säiliössä etu puoli muistakseni kytkimelle ja taka osa jarruille... ?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Tulipellin puoleinen säiliö vajosi ensin. Jarrut toimi ok siihen saakka kun pystyi ajamaan ja sen jälkeenkin. Siitä päättelin sen taaemman osan olevan kytkimelle. Auto jäi nyt ST-Motorsille ihmeteltäväksi. Jotain jostain vuotaa, koska auton alle tuli pieni märkä läikkä hinuria odottaessa ja se ei siis ollut ilmastoinnin kondensaatiovettä. Mukana ei ollut ihmeemmin työkaluja lähteä irrottamaan tai avaamaan mitään, että olis voinu ihmetellä enemmän. Kuten sanoin niin mitään oireita ei ollut aiemmin vaan homma eskaloitui melko nopeasti ja yllättäen.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Tarzi sanoi
Tulipellin puoleinen säiliö vajosi ensin. Jarrut toimi ok siihen saakka kun pystyi ajamaan ja sen jälkeenkin. Siitä päättelin sen taaemman osan olevan kytkimelle. Auto jäi nyt ST-Motorsille ihmeteltäväksi. Jotain jostain vuotaa, koska auton alle tuli pieni märkä läikkä hinuria odottaessa ja se ei siis ollut ilmastoinnin kondensaatiovettä. Mukana ei ollut ihmeemmin työkaluja lähteä irrottamaan tai avaamaan mitään, että olis voinu ihmetellä enemmän. Kuten sanoin niin mitään oireita ei ollut aiemmin vaan homma eskaloitui melko nopeasti ja yllättäen.

Olisko letku liitin tai letku moro sieltä laatikon päästä ? Muuten on teräsputkeä tuo linja.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Jaa'a, paha sanoa kun ei pässyt purkamaan mitään. Kytkinletku on vaihdettu vuosi tai kaksi takaperin HEL:n teräspunosletkuun.
Katotaan mitä löytyy. Muutaman edeltävän päivän kuului normaalia enemmän epämääräistä narinaa edestä jarruja polkiessa, mahtaako liittyä tähän mitenkään? Jarrut siis toimi muuten ihan normaalisti, eikä oireillut mitään.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Tarzi sanoi
Jaa'a, paha sanoa kun ei pässyt purkamaan mitään. Kytkinletku on vaihdettu vuosi tai kaksi takaperin HEL:n teräspunosletkuun.
Katotaan mitä löytyy. Muutaman edeltävän päivän kuului normaalia enemmän epämääräistä narinaa edestä jarruja polkiessa, mahtaako liittyä tähän mitenkään? Jarrut siis toimi muuten ihan normaalisti, eikä oireillut mitään.

Vaihtuiko HEL kokomatkalle vai pelkästään se orkkis letkun osuus ?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

HEL:n letku osoittautui pettäneeksi osaksi, josta nesteet pääsi vuotamaan. Nyt tilalle vaihdettu taas alkuperäinen letku ja homma toimii. HEL oli paikallaan siis vain letkun matkalta.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Tarzi sanoi
HEL:n letku osoittautui pettäneeksi osaksi, josta nesteet pääsi vuotamaan. Nyt tilalle vaihdettu taas alkuperäinen letku ja homma toimii. HEL oli paikallaan siis vain letkun matkalta.

Hyvä homma ! :peukku
 
Vs:

Mulla ois neloseen uudemman evon (7-9) kytkinpaketti nyt hommattuna mutta vähän houkuttais kyl hommata siihen jäykempi asetelma. Vai mitenhän tuo vakiokytkin kestää jos innostuu vaikka ysin turbon + e85 joskus laittaa? Oisko se printsportin sre asetelma paras hinta/laatusuhteeltaan (480€) vai mitä se ralliart/exedy asetelma maksaa ja mistä niitä saa?
 
Vs:

simppako sanoi
Mulla ois neloseen uudemman evon (7-9) kytkinpaketti nyt hommattuna mutta vähän houkuttais kyl hommata siihen jäykempi asetelma. Vai mitenhän tuo vakiokytkin kestää jos innostuu vaikka ysin turbon + e85 joskus laittaa? Oisko se printsportin sre asetelma paras hinta/laatusuhteeltaan (480€) vai mitä se ralliart/exedy asetelma maksaa ja mistä niitä saa?
SRE on erittäin hyvä. Sitä saa kyllä melkein mistä vaan varaosaliikkeestä. Kannattaa kysästä tarjouksia. Printsport myy Ralliarttia joka on myös ihan hyvä ratkaisu.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

nonii minäkin etsin uutta kytkintä, mistä suomen sivuilta saa tilata ja mikä kestää oikeesti
 
Takaisin
Ylös Bottom