Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Laitetaanpa tälläinen threadi pystyyn , koska takuu korjauksiakin on autoihin jo tehty.
Tovottavasti mahdollisimman moni osallistuu listan tekoon. :)


----------------------------------------------------------------------------------

Evo IX , 07


- Viallinen happianturi ,11 tKm. Tiedon kulku pätki anturilta , vika koodi 0125 , vaihdettiin takuisiin.

----------------------------------------------------------------------------------
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Evo IX -06, 21tkm
Jakopään kiristinrulla (+muut jakopään osat)
Laakeri piti "kahisevaa" ääntä.
Vaihdettu kaikki osat takuuna.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Evo IX 06

46tkm, takuuna korjattu samalla kertaa
- katalysaattori vaihdettu, käynyt rikkaalla
- painepuolelta vaihdettu letkuja, ( yksi tai useampi, en kysynyt tarkemmin ) antureita ja solenoideja vian etsinnässä, ilmeisesti turhaan
- softapäivitys tehty, korjattu rikkaalla käymistä
- viallinen letkunpätkä jonka sisässä kuristin, tosin eipä ollut kuristinta tehtaalla lähtiessä ollut jonka takia alipaineet olleet väärät joka sitten generoi loput ongelmat

Hauskan paljon remonttia, reilu 4 viikkoa oli kaikkiaan pajalla, viallinen osa maksaisi ehkä 10 centtiä jos sitä saisi edes tilattua.

Kuristimen puuttuminen aiheuttaa nykimistä kun paineet pitäisi nousta kunnolla, eli 3 vaihteella siinä 6000 jälkeen alkaa vaikee rasti. Sen huomaa varmasti jos tuo vika on. Lisäksi ahtopaineet ei nouse lähellekään oikeita arvoja, mulla oli 0,9 kun pitäisi olla 1,3-1,4 piikkipaineet. No nyt on hiukan yli 1,5, antoivat olla siinä sitten. Ai juu, auto oli Muuralan Vehossa huollossa, jos jotakin kiinnostaa. Ja aika turha syyttää osaamattomuudesta, maahantuojalta löyty fiksua porukkaa ongelmaa selvittämään. Kävivät kohta kohdalta kaiken läpi kun ei mitään selitystä löytynyt eikä Japanista saanut mitään ohjeita enää. Niin löyty se kuristin tai itse asiassa sen puute sitten. Se pitää työntää piikillä ulos sieltä putkesta, tippumaan se ei pääse. Eikä voi tietty kovin helpolla irrota muuten se ei siellä edes pysyisi.

Koska skeptinen olen vaikka auto kulkee taas loistavasti, varasin dynoajan St-motors:lta. Saa nähdä mitä vakioevosta lähtee niiden penkissä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

UltimateIX sanoi
Koska skeptinen olen vaikka auto kulkee taas loistavasti, varasin dynoajan St-motors:lta. Saa nähdä mitä vakioevosta lähtee niiden penkissä.

Laitahan tuloksia sitten näkyville kun olet käynyt penkissä :peukku Sorry :eek:fftopic
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Koska sul on siel dyno aika??
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Mul on ens perjantaina huolto siel....aattelin jos ois vaikka vahingossa ollu samana päivänä...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Pitäsköhän käyttää vertailun vuoks toi oma ST-Motorssilla penkissä...? ::) UltimateIX, mitä sanovat hinnaks?
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Peke sanoi
Pitäsköhän käyttää vertailun vuoks toi oma ST-Motorssilla penkissä...? ::) UltimateIX, mitä sanovat hinnaks?
70e maksaa pelkkä yks veto. Jos säädetään tai jotain niin 70e/h siihen lisää kun tulee lisätöitä. En tiedä onko halpa vai kallis, mut ainakin sijaitsee lähellä mua ja hyvämaineinen paja, se riittää mulle.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

ST-Motorsilla ainakin on ollut kyllä esihistorilliasen aikainen dyno käytössä elleivät ole sitä uusineet siellä hikikopissa jossa auton lämmötkin nousevat raamatullisiin mittoihin.

Kannattanee miettiä mieluummin Harisen penkkiä tai AMW:tä auton mittaamiseksi ellei paikkausta ole tullut.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

UltimateIX sanoi
70e maksaa pelkkä yks veto. Jos säädetään tai jotain niin 70e/h siihen lisää...

No ei kyl kallista, eikä säätää tartte.
Toisaalta AMW:llä on käyttäny Evon ainakin Juischi, sais hyvin vertailtua eri muutosten vaikutusta... ::)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

malinen sanoi
ST-Motorsilla ainakin on ollut kyllä esihistorilliasen aikainen dyno käytössä elleivät ole sitä uusineet siellä hikikopissa jossa auton lämmötkin nousevat raamatullisiin mittoihin.

Kannattanee miettiä mieluummin Harisen penkkiä tai AMW:tä auton mittaamiseksi ellei paikkausta ole tullut.

Ei kai sillä sinällään ole mitään väliä kuinka vanhat vehkeet on, kunhan vaan toimivat. ST-Motorsilta tulee ainakin allekirjoittaneen mielestä hyvinkin realistisia lukemia. Muuton myötä hikikoppikin hieman suureni, mutta eihän se vieläkään mikään teollisuushalli ole. Allekirjoittaneen autoilla ei koskaan ole ollut lämpöongelmia dynoajeluissa.

Jahka tulee taas Evo alle niin yritän toteuttaa uhkaukseni käydä samalla autolla parissa kolmessa penkissä niin päästään vertailemaan.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Ei kai sillä sinällään ole mitään väliä kuinka vanhat vehkeet on, kunhan vaan toimivat. ST-Motorsilta tulee ainakin allekirjoittaneen mielestä hyvinkin realistisia lukemia.
No hyvä jos on hyvä :) Tosin menen sinne anyway, mua kiinnostaa asia sen takia että tahdon tietää auton olevan varmasti kunnossa ja sen nyt näkisi "huonommassakin" penkissä onko se edes sinne päin.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Evo 8 : - Jarrut täristivät---sorvasivat levyt takuuseen -> eivät täristä enään
- Kuskin puolen ikkunan karmin "reunateippaukset", olivat vähän rispaantuneet. Vaihtoivat takuuseen.
- Lambda-anturi vaihdettu takuuseen, syytä en tiedä kun en ollu vielä silloin omistaja
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Evo ix 07

14tkm urahihna vaihdettu takuseen,piti rullaavaa/helisevää ääntä.
Hihna pääsi "soutamaan" kiristys pyörän päällä ja antoi siitä äänen.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Terppi sanoi
Evo ix 07

14tkm urahihna vaihdettu takuseen,piti rullaavaa/helisevää ääntä.
Hihna pääsi "soutamaan" kiristys pyörän päällä ja antoi siitä äänen.

Hyvä että tuli noin helpolla kuntoon. Edes toinen taloyhtiön parkkiksen evoista on ilman ylimääräsiä sivuääniä. :peukku
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Mulla laatikko pitää rohisevaa ääntä, kytkin (poljin) ylhäällä poljin pohjassa loppuu.
Huoltomieskin kuuli laatikon rohisevan, mutte eivät sitten välittäneet.
Eli ei tutkittu mitenkään. Näin ekassa isommassa huollossa.
Niin rohina ei ole jatkuvaa, mutta isontunut ajanmittaa.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tdi?? sanoi
Mulla laatikko pitää rohisevaa ääntä, kytkin (poljin) ylhäällä poljin pohjassa loppuu.
Huoltomieskin kuuli laatikon rohisevan, mutte eivät sitten välittäneet.
Eli ei tutkittu mitenkään. Näin ekassa isommassa huollossa.
Niin rohina ei ole jatkuvaa, mutta isontunut ajanmittaa.
Painelaakeri vainaa...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

No eihän se kunnossa ollut. Pahasti ravistava käyntihäiriö 5000-6000 kierroksen huitteilla ja tehoa kateissa reilu 20kw. Tehokäyrä on kuin juopon polku. St:llä epäilivät ilmamäärämittaria tai ettei mivec säädä nokkaa oikein.

Maahantuojan insinöörin kanssa paloi käpy niin että "pienen" palautteen jälkeen puheyhteys katkes. Alko heittää ihan suoraa p*skapuhetta siitä että mitä autoon on tehty ja että kyseessä on nyt uusi vika ja blaa blaa. Mä kerroin mitä mieltä mä olen hänen asiantuntemuksestaan. Kolme kuukautta se on ollut vajaatoimintainen ja 6 viikko pajalla alkoi juuri :seina Koska maahantuojaa ei kiinnosta keskustella asiasta enää muuta kuin pelkkää sontaa, palkkasin asianajajan jos hän vaikka sais jotain älyllistä keskustelua irti maahantuojasta. Tai ainakin tietää keinot miten ne vastineet saadaan sieltä jos ei halua muuten löydy.

Jos jotain hyvää niin Muuralan Vehon korjaamopäällikkö oikeasti yrittää kaikkensa että auto tulisi kuntoon, vievät korjaamisen jälkeen auton itse penkkiin st-motorssille jotta näkevät onko se kunnossa ja jos ei niin saa vähän viitteitä mitä siihen pitää vielä tehdä. Vaikka maahantuojan inssi oli sitä mieltä että noi penkkihommat on ihan turhia :)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Suomesta varmaankin löytyy ammattitaitoisempaa väkeä korjaamaan Evoasi, kuin Muuralan VEHO ja maahantuojan ingenjööri. Säästäisi kummasti sinun ja muiden osapuolten hermoja/aikaa/rahaa. Toivottavasti tulee kuntoon, itsellä vaan on pelkkiä huonoja kokemuksia maahantuojan/paikallisten huoltoliikkeiden edesottamuksissa takuuseen liittyvissä asioissa.

Tosin eipä ole autossa ollut mitään vikaa tuon kyseisen episodin jälkeen.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Gooze sanoi
Suomesta varmaankin löytyy ammattitaitoisempaa väkeä korjaamaan Evoasi, kuin Muuralan VEHO ja maahantuojan ingenjööri. Säästäisi kummasti sinun ja muiden osapuolten hermoja/aikaa/rahaa. Toivottavasti tulee kuntoon, itsellä vaan on pelkkiä huonoja kokemuksia maahantuojan/paikallisten huoltoliikkeiden edesottamuksissa takuuseen liittyvissä asioissa.

Samanlaisia kokemuksia aikanaan kasin kanssa. Älkää v*tuttamaan pelkkä ajatuskin.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Sinuna sopisin jo muuralan Vehon kanssa siten, että viet auton ST-motorssille korjattavaksi ja lasku muuralalle. Kun kerta jo itsekin sinne penkityksee ovat viemässä... luulisi, että sopisi heille!
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Puolessa vuodessa oli metallinen Mitsubishi-avaimenperä kulunut blankoksi, vaihtoivat herttoniemen Vemixillä uuteen. ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Merliini sanoi
Puolessa vuodessa oli metallinen Mitsubishi-avaimenperä kulunut blankoksi, vaihtoivat herttoniemen Vemixillä uuteen. ;D
Sama täällä. Pitäisiköhän itsekin käydä.. ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Harri K sanoi
Sinuna sopisin jo muuralan Vehon kanssa siten, että viet auton ST-motorssille korjattavaksi ja lasku muuralalle. Kun kerta jo itsekin sinne penkityksee ovat viemässä... luulisi, että sopisi heille!
No alkuviikosta ne vie sen st-motorssilla kun ovat taas korjanneet sitä. Nyt vaihtoivat suuttimet. Kysyin kyllä että eikö tuo kannattaisi korjata ihan kerralla kuntoon eikä näin ja lupasin tehdä parhaani että maahantuoja joutuu korvaamaan jotain tästä huippupalvelustaan. Vehon pojat ei paljoa mahda sille missä tai miten sitä korjataan, maahantuoja päättää mitä sille tehdään ja missä tehdään kun on takuuasioista kysymys. Maahantuojan ukot sitä nyttenkin ovat "korjanneet", ne hoitaa hankalat tapaukset itse.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Merliini sanoi
Puolessa vuodessa oli metallinen Mitsubishi-avaimenperä kulunut blankoksi, vaihtoivat herttoniemen Vemixillä uuteen. ;D

Sama täällä että se on kulunut. Saiskohan vaihdettuu uuteen kun tuli rallitiimin autossa toi ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

No vihdoin se toimii kuten pitääkin. Suuttimien vaihto poisti loput ongelmat.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

UltimateIX sanoi
No vihdoin se toimii kuten pitääkin. Suuttimien vaihto poisti loput ongelmat. Koska en tienny kuin tänne lisätään kuvia niin tässä linkki galleriaan jossa dynolappu: http://irc-galleria.net/view.php?nick=[fka]&image_id=68451215

Ps. Jos joku ehtii opastaa kuvan tänne siirtämisessä niin laitan sen tänne suoraan mielelllään.

Hyvän näköiset lukemat vakioautolle!

Kuvan lisääminen foorumille onnistuu siten, että painat viestin kirjoitus ikkunan alapuolelta lisätoiminnot linkkiä. Sitten vain selaat koneelta oikean tiedoston. Huomaa kuvan kokorajoitus 150 kb.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

No nyt näyttää pelaavan! Kyllä tuo on ollut aikamoista taistelua huollon suhteen, mutta onneksi nyt pelaa.

Kuvan liittämisestä... Tässä ohje:

Kuvan_liittaminen.JPG
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tai vielä tämän kirjoitusikkunan alareunasta klikkaat lisätoiminnot ja sieltä pääset siis liittämään kuvan (kuten nokonzok neuvoi)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Hyvän näköiset lukemat vakioautolle!

Kuvan lisääminen foorumille onnistuu siten, että painat viestin kirjoitus ikkunan alapuolelta lisätoiminnot linkkiä. Sitten vain selaat koneelta oikean tiedoston. Huomaa kuvan kokorajoitus 150 kb.

217.03 kilowatt = 295.078 679 603 horsepower [metric] ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Johan on voimansiirron häviöitä, pelkästään luvuista laskettuna 34%

Tosin dyno on napannut pyörätehon eri kohdasta kuin moottoritehon joten taitaa olla yksi tai kaksi prosenttiyksikköä tuon alle. Mitä siirappia siellä askissa oikein on vai onko ST-motorsin dynossa vähän koristellut korjauskertoimet että saadaan asiakas tyytyväiseksi? ::)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

ast sanoi
Johan on voimansiirron häviöitä, pelkästään luvuista laskettuna 34%

Tosin dyno on napannut pyörätehon eri kohdasta kuin moottoritehon joten taitaa olla yksi tai kaksi prosenttiyksikköä tuon alle. Mitä siirappia siellä askissa oikein on vai onko ST-motorsin dynossa vähän koristellut korjauskertoimet että saadaan asiakas tyytyväiseksi? ::)

Tähän kommenttiin viitaten, taitaa monella muulla olla vielä kovemmat korjauskertoimet kun "kaikista" vakio yseistä saadaan järjestäen reilusti yli 300 hevosen lukemia ::)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

???Mun evo 8 apurin puolen etupää kolisee vasemmalle kääntäessä kaks kertaa ollut valohoidossa jyväskylän autobestillä eilen vaihtoivat alatukivarren 4.5 tuntia meni odotellessa kunnes ilmoittivat et kolina jatkuu........ eivät tiedä mistä kolina johtuu kolisee vaikka veto ei ole päällä onko kellään ollut samanlaista vikaa? huh huh ottaa pannuun.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
???Mun evo 8 apurin puolen etupää kolisee vasemmalle kääntäessä kaks kertaa ollut valohoidossa jyväskylän autobestillä eilen vaihtoivat alatukivarren 4.5 tuntia meni odotellessa kunnes ilmoittivat et kolina jatkuu........ eivät tiedä mistä kolina johtuu kolisee vaikka veto ei ole päällä onko kellään ollut samanlaista vikaa? huh huh ottaa pannuun.

Mulla ysissä ääntää taas kuskinpuolen etunurkka. Olen joskus kuullut että ongelmat johtuvat pääasiassa iskarin yläpäästä: Jousi hankaa jousikuppiin ja käännettäessä ( ja terävässä montussa) päästää kolahtavan äänen. Jousikupista uupuu vaimennus (kumi). Sopivan kokoinen kumiletkunpätkä jousen yläpäähän pujotettuna on kuulemma auttanut. Oma kosla on vasta menossa huoltoon joten minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Mulla ruennut Evo kolisee, vaikka ei ole vakiotolppiakaan. :(
Pitääkö muilla mittariston suojapleksi todella ärsyttävää sirinää, ihan ku ois irti koko höskä. Mitenkähän ton sais hiljaseks?
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Peke sanoi
Pitääkö muilla mittariston suojapleksi todella ärsyttävää sirinää, ihan ku ois irti koko höskä. Mitenkähän ton sais hiljaseks?
Mulla oli sama ongelma.
Ratkaisu siihen on helppo: Ota se musta kehys irti, butyylia tms väliin ja kehys takas. Ei ääntele enää. :peukku
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

ewopower sanoi
Mulla ysissä ääntää taas kuskinpuolen etunurkka. Olen joskus kuullut että ongelmat johtuvat pääasiassa iskarin yläpäästä: Jousi hankaa jousikuppiin ja käännettäessä ( ja terävässä montussa) päästää kolahtavan äänen. Jousikupista uupuu vaimennus (kumi). Sopivan kokoinen kumiletkunpätkä jousen yläpäähän pujotettuna on kuulemma auttanut. Oma kosla on vasta menossa huoltoon joten minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia.
Tuntuu kuuluvan lajiin, mulla sama vika. Luin kanssa jostain että se vaatii joko purkka-liimaa ja putkenpätkää tai sitten jonkun ihan älyttömän hintaisen osan sinne, joten koliskoot. Ei se koko ajan tee sitä, ehkä sen takia sen huomaakin sitten niin herkästi. Seuraavaan huoltoon vielä matkaa ja kun se vietti koko kesän huollossa niin pidän sitä ihan periaatteesta ajossa välillä :)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Lauantaina huomasin , että oli lähteny takakontista maalit kiitään sisäpuolelta , niiden luukussa olevien kumitassujen kohdalta.... :seina


.......täytyy käydä vemixllä huomauttaan kun ehtii.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

-JP- sanoi
Lauantaina huomasin , että oli lähteny takakontista maalit kiitään sisäpuolelta , niiden luukussa olevien kumitassujen kohdalta.... :seina


.......täytyy käydä vemixllä huomauttaan kun ehtii.

Laita vähän paikkamaalia ja huopatarran pala siihen päälle, niin ei lähde maalit vastedes pois.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Juu näin olen ajatellut tehdä kun ensin olen käynyt sopimassa korvauksista....
Siittä lähdetään että ei autoista maalit voi tollai lähtee käveleen.

Kumitassuja kun kiersi hieven kiinnipäin niin pehmeämpi ääni ainakin alkoi kontinluukusta kuulua. Voisivat edes maahantuojan tarkastus huollossa sen kiristyksen suorittaa jos eivät tehtaalla ehdi.





typoja..
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Jotenkin äkkiseltään nyt rupeaa tuntumaan, että aika monessa pikkuasiassa on viimeistely jäänyt puolitiehen esim. verratuna WRX STI ???
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

-JP- sanoi
Juu näin olen ajatellut tehdä kun ensin olen käynyt sopimassa korvauksista....
Siittä lähdetään että ei autoista maalit voi tollai lähtee käveleen.
typoja..
Hmm...jos täällä eteläsuomessa käytät huollossa niin varaa hieman aikaan niihin palavereihin aiheesta takuukorjaukset. Elleivät ole sitten viisastuneet kun väki on ostajien luukulla tullut hiukan tietoisemmaksi niistä takuukorjauksien takkuiluista. Noi maaliviatkaan ei ole ihan läpihuutona menny korjaukseen suoraan. Toivon vilpittömästi että palvelu olis parantunut eivätkä sulle kitisis mokomista kun joutuvat korjaa ne lopulta kumminkin.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Eturitilästä karisee maalit ja sen korjaamiseksi ovat PR-mielessä spraymaalanneet niitä.. paitsi, että eivät pysy ilman sellaista alleruiskutettavaa kiveniskumassaa. Vastauksena on on Veho vauriokorjauksen mukaan "eihän auton laatua ole tarkoitus parantaa".

Muutenkin useammassa tapauksessa tutuilla on ihme vänkäystä harrastettu itsestäänselvissä takuucaseissa. Heh! ;D

Mahdollisesti seuraavaa Mitsua joskus hankkiessa tälläiset pistää kyllä todella miettimään.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Löysin vanhan sähköpostin aiheeseen liittyen. Hyvä Veho!

Viitaten puhelinkeskusteluumme, alla lyhyt selvitys huollon kanssa ilmenneistä ongelmista. Auto on tämän vuoden helmikuussa Herttoniemestä ostettu Lancer Evo 8, rekisteri EXJ-850.

Kesärenkaille vaihdettaessa alkoi etupäästä alustasta kuulua selittämätöntä kolinaa epätasaisella pinnalla ajettaessa. Erityisesti käännettäessä kovia paukahduksia kuulua usein. Toin auton ensin pikahuoltoon tämän takia. Juuri sinä päivänä ei jostain syystä Herttoniemessä kuitenkaan ollut pikahuoltoa. Soitin Olariin jossa kerrottiin olevan runsaasti tilaa. Paikalle päästyäni tilaa ei kuitenkaan ollut. Puhuttuani paikallisen huollon esimiehen kanssa auto kuitenkin tarkastettiin, mutta vikaa ei löytynyt. Autolle varattiin huoltoaika Herttoniemestä. Koko päivän kestäneissä tutkimuksissa ei mitään vikaa löytynyt. Kävin aamulla itse ajamassa huoltomiehen kanssa selvittääkseni tarkemmin mistä on kysymys. Auto jäi vielä puoleksi päiväksi huoltoon, mutta mitään ei edelleenkään osattu tehdä. Myöhemmin oli ilmeisesti maahantuojalta tullut korjausohje ja auto saatiin lopulta kuntoon toisella kerralla.

Varasin Herttoniemestä ajan öljynvaihtoa varten. Vein auton aamulla huoltoon kun iltapäivällä soitettiin, että öljynvaihto ei onnistunut kun oikeanlaista suodatinta ei ollut hyllyssä. Ajanvarauksen ja huollon välillä oli useita päiviä, sillä välin suodattimen olisi todennäköisesti saanut tilattua.

Jarrulevyjen mentyä kieroon varasin vaihtoajan Herttonimestä. Levyjä ei ollut hyllyssä joten ne piti tilata. Vein auton huoltoon sovittuna aamuna. Iltapäivällä kerrottiin, että tilatut levyt olivat väärät.
Toisella kerralla levyt saatiin vaihdettua.

Kun jarrulevyt muutaman tuhannen kilometrin jälkeen olivat taas kierossa varasin ajan jälleen Herttoniemeen. Tarkoitus oli selvittää mikä jarruissa on vikana koska jarrulevyjen tulisi luonnollisesti kestää huomattavan paljon pidempään. Auto oli jälleen koko päivän huollossa.
Kun hain autoa, todettiin, että mitään erityistä ei löytynyt ja että auto pitäisi viedä Muuralaan jarrulevyjen sorvaukseen kun Herttoniemessä ei kuulemma ole tarpeeksi isoa sorvia näiden jarrujen työstämiseen.

Ymmärrän, että auto on erikoinen ja kaikkiin ongelmiin ei löydy ratkaisua käsikirjasta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että öljynsuodattimen kaltaisia tarvikkeita tulisi hyllyssä olla ja mikäli osia joudutaan tilaamaan ne olisi oikeita. Erityisen harmillista on se, että nämä puutteet on havaittu vasta kun auto on jo tuotu huoltoon.
Jarrulevyjen kanssa tuntuu, että ongelmaan ei ole edes yritetty löytää ratkaisua; ensimmäisellä kerralla lyötiin vain uudet osat kiinni ja nyt jälkimmäisellä kerralla ehdotellaan levyjen sorvaamista. Nähdäkseni tämä on seurauksen hoitamista kun itse syy pitäisi löytää.

Auton laatu on muutenkin sitä luokkaa, että jos kysymyksessä ei olisi ominaisuuksiltaan sellainen kuin se on, olisin jo hankkiutunut siitä eroon. Erilaisia kolinoita, nitinöitä ja natinoita on kuulunut uudesta saakka milloin mistäkin. Nyt esimerkiksi kulettajan penkki natisee ja ilmastoinnin ollessa päällä pellin alta kuuluu kolinaa. Lisäksi maalipinta on luokattoman huono, kiveniskemäjälkiä on enemmän kuin 10 vuotiaassa autossa keskimäärin ja kattotelineistä on kahden käyttökerran jälkeen jäänyt jäljet kattoon.

Toivon nyt, että nämä ongelmat saataisin kerralla kuntoon tavalla tai toisella. Vaikka Vehossakin myydään reilusti kalliimpiakin autoja, olen sitä mieltä, että tässäkin hintaluokassa on jo lupa odottaa jonkinlaista laatua niin itse tuotteelta kuin huolloltakin.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Toivon nyt, että nämä ongelmat saataisin kerralla kuntoon tavalla tai toisella. Vaikka Vehossakin myydään reilusti kalliimpiakin autoja, olen sitä mieltä, että tässäkin hintaluokassa on jo lupa odottaa jonkinlaista laatua niin itse tuotteelta kuin huolloltakin.

Tuo eturitilänmaalausjuttu oli ihan pientä onneksi. Sanoin kyllä kiukussani, että "eihän tietysti 50000eur autosta juuri mitään laatua voi odottaakaan..." :)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Se on poijaat väärä auto ostettu, jos natinat,räminät ja paukkeet haittaa. Taasen pitänee muistuttaa mihin tämäkin auto on alunperin suunniteltu... :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom