Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Evokuutio

Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR -07
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Tää varmaan kuuluu taas luokkaa tyhmempiin kysymyksiin mutta kysynpähän kuitenkin. ;D

Nyt kun on kelit taas kylmenneet niin Evo joka ei muutenkaan ole sieltä lämpimämmästä päästä niin tuntuu että on muuttunut entistäkin kylmemmäksi.

Eli onko kellään samaa, että tuntuu puhaltavan kylmää ilmaa hansikaslokeron takana olevasta raitisilmasuodattimen päällä olevasta vaahtomuovihässäkästä?

Onko jossain joku venttiili tms. jonka voi laittaa kesä/talviasentoon vai pitääkö tässä tunkee joku tyyny hanskalokeroon. ???
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Nyt kun on kelit taas kylmenneet niin Evo joka ei muutenkaan ole sieltä lämpimämmästä päästä niin tuntuu että on muuttunut entistäkin kylmemmäksi.
Väärin, on meinaa todella parhaimpia lämmittäviä autoja mielestäni.
Koska termari viimeksi vaihdettu?
Sisätilan lämppärille tuleekos sähköjohto rintapellin läpi? Oisko sielt läpivienti irti tai jopa laittamatta? Tai joku muu läpivienti irronnu?
Tai raitisilmasuodatin väärin asennettu/tukossa?

Onko mittarin mukaan moottorin lämpötila muutamassa minuutissa (2min tms) normaalissa 1mm alle puolenvälin?
Puhaltaako lämmitys +30 asteella niin kuumaa kuskin puolelle että kättä alkaa lähes "polttamaan"? (pitäisi puhaltaa meinaan todella kuumaa)
Tee testi:
auto sammuksissa mutta virrat päällä.
pää kuskin jalkatilaan ja sieltä katsot yläoikealle missä näet "muovirattaan".
Käännä lämpötilan säätö ihan kylmälle ja katso että säädin liikkuu täysin toiseen asentoon.
Käännät vastaavasti ihan kuumalle ja katsot että säätö liikkuu myös täysin toiseen asentoon.
Näistä on näitä rattaita hajonnu (rallikäytös yleistäkin rynkytyksessä)
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Tulipellissä varmaan joku läpivientikumi ei ole paikallaan.

Samaa mieltä, lämpimin auto mitä on eteen tullut. Ihmeen kylmänä vaan käy vaikka termari vaihdettu. 80astetta näyttää apexin kapula normiajossa. Hanaa antaessa nousee kyllä sinne 100asteeseen, eli ei luulis anturin olevan rikki?

Harri K sanoi
Väärin, on meinaa todella parhaimpia lämmittäviä autoja mielestäni.
Koska termari viimeksi vaihdettu?
Sisätilan lämppärille tuleekos sähköjohto rintapellin läpi? Oisko sielt läpivienti irti tai jopa laittamatta? Tai joku muu läpivienti irronnu?
Tai raitisilmasuodatin väärin asennettu/tukossa?

Onko mittarin mukaan moottorin lämpötila muutamassa minuutissa (2min tms) normaalissa 1mm alle puolenvälin?
Puhaltaako lämmitys +30 asteella niin kuumaa kuskin puolelle että kättä alkaa lähes "polttamaan"? (pitäisi puhaltaa meinaan todella kuumaa)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Timppa: orkkis termari? tarvikkeissa on 80, 82 ja vissii 85 asteinenkin tms.

82asteinen orkkis vissiin on MD363571
 

Evokuutio

Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR -07
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Termaria ei ole vaihdettu muistaakseni mun aikana koskaan ellei silloin vaihdeta kun on lisätty lohkolämppäri mutta siitäkin on aikaa jo 6v.

Sisätilanlämppärille ei ole haaroitusta vedetty.

Kone mielestäni lämpeää normaalisti ja puhaltaa kuumaa suuttimista mutta jalkotilaan tulee heikosti lämmintä ellei ole käännetty puhallusta suoraan jalkatilaan.

Raitisilmasuodatin on vaihdettu varmaan jotain 3v. sitten.

Pitää tehdä toi testi kunhan pääsee töistä.


Harri K sanoi
Väärin, on meinaa todella parhaimpia lämmittäviä autoja mielestäni.
Koska termari viimeksi vaihdettu?
Sisätilan lämppärille tuleekos sähköjohto rintapellin läpi? Oisko sielt läpivienti irti tai jopa laittamatta? Tai joku muu läpivienti irronnu?
Tai raitisilmasuodatin väärin asennettu/tukossa?

Onko mittarin mukaan moottorin lämpötila muutamassa minuutissa (2min tms) normaalissa 1mm alle puolenvälin?
Puhaltaako lämmitys +30 asteella niin kuumaa kuskin puolelle että kättä alkaa lähes "polttamaan"? (pitäisi puhaltaa meinaan todella kuumaa)
Tee testi:
auto sammuksissa mutta virrat päällä.
pää kuskin jalkatilaan ja sieltä katsot yläoikealle missä näet "muovirattaan".
Käännä lämpötilan säätö ihan kylmälle ja katso että säädin liikkuu täysin toiseen asentoon.
Käännät vastaavasti ihan kuumalle ja katsot että säätö liikkuu myös täysin toiseen asentoon.
Näistä on näitä rattaita hajonnu (rallikäytös yleistäkin rynkytyksessä)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Evokuutio sanoi
Kone mielestäni lämpeää normaalisti ja puhaltaa kuumaa suuttimista mutta jalkotilaan tulee heikosti lämmintä ellei ole käännetty puhallusta suoraan jalkatilaan.
automaatilla ei voi pitää talvella evojen lämmönsäätöö kun mittaus on ylempänä.
Jaloille +tuulilasille on koko talven mulla ja sillon paras/tasasin lämpö.
 

Evokuutio

Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR -07
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

En mä pidä automaatilla muuta kuin kesäkuumalla

Harri K sanoi
automaatilla ei voi pitää talvella evojen lämmönsäätöö kun mittaus on ylempänä.
Jaloille +tuulilasille on koko talven mulla ja sillon paras/tasasin lämpö.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Ainakin näissä vanhemmissa tulee ilmastoinninsäätimille haitariputki ja jos se on irti ei säätö pelaa.
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Evo IX puhaltaa kylmää hansikaslokeroon

Basbarduu sanoi
Ainakin näissä vanhemmissa tulee ilmastoinninsäätimille haitariputki ja jos se on irti ei säätö pelaa.

Ysissä pelkät johdot. Juuri polttimon noihin vaihtaneena ::)
 
Ylös Bottom