Evo IX vaihteisto 6 mt

wrx sti

Member
Liittynyt
21 Elokuu 2005
mitenkäs muilla on tuon vaihtamisen kanssa 1-2:lle ?
mulla ainakin tuottaa vaikeuksia saada nopeassa vaihdossa sujuvasti nimenomaan tuo väli,muille vaihteille vaihtamisessa ei mitään ongelmia, näin on ollut alusta asti ??? eli aivan kuin yrittäis vaihtaa keppi väärässä asennossa kakkoselle ..se auttaa jos käyttää keppiä keskiasennossa .
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Samanlaista takkuamista ollut täälläkin päin ja sama ollut muissakin yksilöissä.. lähinnä tuntuu olevan ihan normaalia kuin vikaa :seina Tästäkin tulee miinusta tuntumasta vs. STI :p
 

wrx sti

Member
Liittynyt
21 Elokuu 2005
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

malinen sanoi
Samanlaista takkuamista ollut täälläkin päin ja sama ollut muissakin yksilöissä.. lähinnä tuntuu olevan ihan normaalia kuin vikaa :seina Tästäkin tulee miinusta tuntumasta vs. STI :p

Mietityttänyt, että koska sillä pilaa synkat oikein kunnolla ,jos innostuu "repimään"
harmittava ominaisuus ,muuten aski ihan ok .
 

Merliini

Evo IX
In Memoriam
Liittynyt
11 Tammikuu 2007
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

1-2 rutisee täälläkin, 3-2 pudotuksessa samaa ei esiinny, sekventaaliaski kehiin niin siitäkin päästään :seina
 

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Samanmoisia tuntemuksia myös täällä.. Vähän vaikean oloinen on välillä tuo 1--> 2 vaihto. Huolella saa ainakin lootan öljyt olla lämpimät ennen kuin rupeaa yhtään nopeammin vaihtelemaan. Onko tuohon laatikkoon jotain tietyn merkkistä öljyä mikä voisi vaivaan auttaa, vai onko paras vain pysytellä alkuperäisessä merkissä?
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Itselläni tuota ongelmaa taas ei ole, vaihteet menee sukkana sisään (...ainakin vielä) ja oli mm. yksi niistä syistä miksi lopulta kallistuin EVOon STI:n sijasta. Koeajamani STI:n laatikko oli tuntumaltaan vähintäänkin epämääräinen EVOn laatikkoon verrattuna, jossa tuntuma ja tarkkuus vaihtamisessa olivat kertaluokkaa paremmat IMO. STI:n laatikko pyki kahdesti nopeissa vaihdoissa koeajon aikana :mad: Koeajoin molempia autoja samana päivänä peräkkäin, joten vertailu oli helppo tehdä ja kun ensin ajoin EVOn niin sen jälkeen STI tuntui huomattavasti epämääräisemmältä. Mutta autot ovat yksilöitä ja luultavasti koeajamani STI oli huono sellainen, vaikkakin siinä oli kilometrejä vähemmän kuin EVOssa (~4tkm vs. ~9tkm)

Mutta ei kuitenkaan ongelmia EVOn laatikon kanssa toistaiseksi.... :)
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Hiukan tuntuu tosiaan 1-2 väli siltä että aika napakasti saa keppiä heilauttaa jotta kakkonen menee sisään jos tosissaan ajaa... tai jos sattuu hiukan huolimattomasti kytkintä polkemaan, niin johan rusahtaa.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Tjoki sanoi
tai jos sattuu hiukan huolimattomasti kytkintä polkemaan, niin johan rusahtaa.

Tämähän ei tietenkään ole mikään EVOn yksinoikeus ;)
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Joo, se on kumma tuo 1-2 vaihtaminen. Samaa kankeutta on ollut jokaisessa ajamassani mitsussa, sekä myös muutamassa Audissa ja bemarissa ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Juggis sanoi
Joo, se on kumma tuo 1-2 vaihtaminen. Samaa kankeutta on ollut jokaisessa ajamassani mitsussa, sekä myös muutamassa Audissa ja bemarissa ;D
Samaa havaittu myös Hondissa,Nissaneissa,Fordeissa yms,että eiköhän ole aika yleinen "ongelma"..
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Haluaisko joku viisas muuten valaista, että mistä tuo käytännössä johtuu? Pakkohan tuolle on olla joku looginen syy.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Vaihteiston välityssuhde eli akseleiden keskinäinen pyörimisnopeus muuttuu eniten kahden pienimmän vaihteen välissä, siksi synkroilla on eniten hommaa tasata tämä ero ennen vaihteen kytkeytymistä.

Tämä ihan lonkalta heitettynä, en ole tutkinut asiaa sen enempää.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Mulla ei esiinny mitään takkuamista vaihteissa, päinvastoin juuri STI:hin verrattuna aivan huippu vaihteisto! No ehkä nyt pientä näillä pakkasilla(-20....-27) kylmänä, mutta ei muuten.
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Tarzi sanoi
Itselläni tuota ongelmaa taas ei ole, vaihteet menee sukkana sisään (...ainakin vielä) ja oli mm. yksi niistä syistä miksi lopulta kallistuin EVOon STI:n sijasta. Koeajamani STI:n laatikko oli tuntumaltaan vähintäänkin epämääräinen EVOn laatikkoon verrattuna, jossa tuntuma ja tarkkuus vaihtamisessa olivat kertaluokkaa paremmat IMO. STI:n laatikko pyki kahdesti nopeissa vaihdoissa koeajon aikana :mad: Koeajoin molempia autoja samana päivänä peräkkäin, joten vertailu oli helppo tehdä ja kun ensin ajoin EVOn niin sen jälkeen STI tuntui huomattavasti epämääräisemmältä. Mutta autot ovat yksilöitä ja luultavasti koeajamani STI oli huono sellainen, vaikkakin siinä oli kilometrejä vähemmän kuin EVOssa (~4tkm vs. ~9tkm)

Mutta ei kuitenkaan ongelmia EVOn laatikon kanssa toistaiseksi.... :)

STI:ssä on vaihdettava ensimmäisenä hommana ne orkkislootaöljyt täyssynteettiseen.. ne on mineraalipohjaisia ja eivät sovi kylmiin keleihin. Mulla on Motul GEAR 300 lootassa ollut aina Subaruissa ja vaihdot toimii aina jouhevasti ilman yhtään mitään takkuilua.. ainoa mikä takkuilee on tuo rrkeleen EVO IX:n 1->2 väli! :seina Muutenkin siitä puuttuu se "suora" tuntuma josta en oikein tykkää.. enkä myöskään siitä, että kaikki EVO IX kuulostaa vanhalta Sierralta kiihdyttäessä :)
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

malinen sanoi
enkä myöskään siitä, että kaikki EVO IX kuulostaa vanhalta Sierralta kiihdyttäessä :)

:eek: Kaveri koeajon jälkeen just kehui koneen ääniä, minusta ääntä saa lähteä hivenen enemmän, muuten ok.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

1-2 takkuaa mitsuissa yleensäkin.
Redlinet ollu nyt sisässä ja kylmänä ei toimi olenkaan (synkka lopussa kylläkin) mutta lämpöisenä pelaa varovasti.
Onha tuossa ~90tkm takanakin jo tosin, synkat ja kytkin menee lähiaikoina uusiks :)
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

malinen sanoi
STI:ssä on vaihdettava ensimmäisenä hommana ne orkkislootaöljyt täyssynteettiseen.. ne on mineraalipohjaisia ja eivät sovi kylmiin keleihin.

Koeajo siis oli kesähelteillä viime kesänä ja viime kesä oli näillä leveysasteilla todella kuuma, joten tuo lämpötila tuskin aiheutti sitä STIn laatikon kömpelöä tuntumaa ;). Ehkä juuri tämän paikallisen leudomman ilmaston takia tuon oman vessan laatikko ei ole vielä alkanut pykimään kun lämpötila oli viikonloppunakin lähes kesäisissä lukemissa auringon paistaessa. Lumista ja pakkasista nyt ei ole vielä tietoakaan....mahtaako tänä talvena tulla lainkaan :-\
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

AntiDrizztus sanoi
Kyllä täällä itä suomessa on -20c ;).

Juu, niin varmasti onkin....en epäile yhtään. Täällä Budapestissä taas oli viikonloppuna lähemmäs +20 ja aurinko paistoi :p
 

ilmari

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Ei mun Evon vaihteissa ole ainakaan ollut mitään häikkää, kaikki välit pelaa ihan jees :peukku
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Eri öljyjähän voi kokeilla auttavatko ne, tässä maahantuojan suositukset:

Voimansiirron öljyt ovat
- vaihteisto GL 4 / 75W - 85W luokan öljy ja määrä 2.2 l
- kulmavaihde LSD öljy ja määrä 0.6 l
- takaperä LSD öljy ja määrä 0.55 +/- 0,02 l
- käyttömekanismi ATF SP III 0,55 - 0,6 l ( periaatteessa ei vaihdeta, mutta käytännössä n. 90 000 km)
- ja käyttömekanismin putkisto 1,0 l
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Harri K sanoi
1-2 takkuaa mitsuissa yleensäkin.
Redlinet ollu nyt sisässä ja kylmänä ei toimi olenkaan (synkka lopussa kylläkin) mutta lämpöisenä pelaa varovasti.
Onha tuossa ~90tkm takanakin jo tosin, synkat ja kytkin menee lähiaikoina uusiks :)
Mulla pelaa laatikko hyvin.
Mitä olen kuulut niin redline (liisteri öljy) ei hyvä sunkrolaatikolle. Kuluttaa sunkät nopeaa (metalli hile hinkkaa)
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Juggis sanoi
Haluaisko joku viisas muuten valaista, että mistä tuo käytännössä johtuu? Pakkohan tuolle on olla joku looginen syy.

Osa "syynä" voi olla se miksi ykkönen - kakkonen rusahtaa helpommin kuin muut vaihdot on se että vapaastipyörivät hammaspyörät ykkösessä ja kakkosessa on on huomattavasti isommat halkaisijaltaan/ järeydeltään kuin 3 -4 -> Pyörivää massaa isolla kehällä -> synkat joutuu koville. esim galantin rs lodjussa/ muissakin mitsuissa on synkat samaa kokoa kaikissa vaihteissa niin rasitus on eri. Tiedä, tasoittaako välityssuhteet noita vai korostuuko viel enemmän, ei jaksa miettiä ;D Toinen on että alemmat vaihteet saa enemmän runtua kuin 3-4 joten ne kuluvat nopeemmin. Toki uudessa autossa tätä ei viel pitäis huomata.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Tdi?? sanoi
Mulla pelaa laatikko hyvin.
Mitä olen kuulut niin redline (liisteri öljy) ei hyvä sunkrolaatikolle. Kuluttaa sunkät nopeaa (metalli hile hinkkaa)

Kyllä redlinet muute o auttanu. Tosin katsotaa ny mitä laitetaa ku loota ja kytkin avataan..
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Tdi?? sanoi
Mulla pelaa laatikko hyvin.
Mitä olen kuulut niin redline (liisteri öljy) ei hyvä sunkrolaatikolle. Kuluttaa sunkät nopeaa (metalli hile hinkkaa)

Itsellä toiminut täydellisesti. Orgaanisissa sekä messinki synkissä. Orgaaniset tahtoo kai muuten vaan kulua nopeasti (mitsun harharetki vol xx) Vieläkö semmosia on uusissa autoissa, vai mitä materiaalia ne on ?
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

tepi sanoi
Itsellä toiminut täydellisesti. Orgaanisissa sekä messinki synkissä. Orgaaniset tahtoo kai muuten vaan kulua nopeasti (mitsun harharetki vol xx) Vieläkö semmosia on uusissa autoissa, vai mitä materiaalia ne on ?

Kyllä ne mielestäni nykyään on pääasiassa keltametallisia.. eli esim. messinkiä.
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Juischi sanoi
Samanmoisia tuntemuksia myös täällä.. Vähän vaikean oloinen on välillä tuo 1--> 2 vaihto. Huolella saa ainakin lootan öljyt olla lämpimät ennen kuin rupeaa yhtään nopeammin vaihtelemaan. Onko tuohon laatikkoon jotain tietyn merkkistä öljyä mikä voisi vaivaan auttaa, vai onko paras vain pysytellä alkuperäisessä merkissä?

Itselläni oli tätä vaivaa ja reklamoinkin asiasta maahantuojalle, vaihdettiin PrintSportin suositusten mukaisesti lootaan Castrol TAF-X 75W-90 GL4+ öljyt ja nyt toimii mukavasti!
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Öö, eikös Motulilta löydy ihan vastaava litku? Muuten hyvä kuulla ku omassakin voisi laatikko toimia talvella vähän paremmin...
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Peke sanoi
Öö, eikös Motulilta löydy ihan vastaava litku? Muuten hyvä kuulla ku omassakin voisi laatikko toimi talvella vähän paremmin...

Löytyy.. Motul itse suosittaa GEAR 300:sta siihen lootaan.

Castrol TAF-X on myös täyssynteettinen ja hyväksi havaittu testien perusteella, GEAR 300 toimivuudesta en itse osaa sanoa kuin että Subaru WRX STI MY05:ssa se toimii todella hienosti!
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Juu kiitti tiedosta. Syksymmällä ajattelin laittaa Motulia muuallekin ku koneeseen...
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Löytyi tälläinen:

http://evomoto.com/tech_info.php?tPath=1&tech_id=28&osCsid=e501c429b8adca9eb970dcb9622f475b

Keskustelua sen tuomista hyvistä tuloksista, kysyin tuolla apua muillekin täällä oleville samalla!

http://www.lancerregister.com//showthread.php?threadid=123535&goto=newpost
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

malinen sanoi
Löytyi tälläinen:

http://evomoto.com/tech_info.php?tPath=1&tech_id=28&osCsid=e501c429b8adca9eb970dcb9622f475b

Keskustelua sen tuomista hyvistä tuloksista, kysyin tuolla apua muillekin täällä oleville samalla!

http://www.lancerregister.com//showthread.php?threadid=123535&goto=newpost

Säädetty tänään ohjeiden mukaisesti! Auttoi merkittävästi esim. alhaisilla kierroksilla vaihtaessa kakkoselle, jossa näissä kaikissa on ollut ongelmia uutena.

Ohje toimii hyvin, kannattaa eka kokeilla 1.5 kierrosta myötäpäivään ja ajaa testilenkki, tarvittaessa 0.5 kierrosta lisää = max. 2 kierrosta myötäpäivään jolloin sen pitäisi olla hyvän tuntuinen! Internetistä on joskus apua paljonkin! :peukku Näköjään tehtaalta säädetty sopivasti kaikki autot päin p:tä sen 1->2 vaihtotoiminnan osalta :seina

Homma on helppo tehdä ja aikaa siihen ei mene kuin n. 10min kunhan työkalut pysyy kädessä, tilaa on vähän ahtaasti ratin alla :)
 

Andy´s

EX: Lancer evolution VIII MY05
Liittynyt
31 Joulukuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Ymmärsinkö oikein!Eli tuo säätää vain polkimen asentoa ??? Kasissa tuppaa toi kolmonen oleen välillä vähän kenkku...eli pienen pieni rusaus käy jos ei oo pedaali iiiihan pohjassa...muilla vaihteilla tätä ei tapahdu...ite aatellu kans et johtuu öljyistä....mut jos toi vaik auttas...
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Andy´s sanoi
Ymmärsinkö oikein!Eli tuo säätää vain polkimen asentoa ??? Kasissa tuppaa toi kolmonen oleen välillä vähän kenkku...eli pienen pieni rusaus käy jos ei oo pedaali iiiihan pohjassa...muilla vaihteilla tätä ei tapahdu...ite aatellu kans et johtuu öljyistä....mut jos toi vaik auttas...

Jep, öljyjenkin vaihto kannattaa mutta toi on yleisin ongelma.. kytkinpoljin vaatii ajan kanssa säätämistä, uusissa EVOissa tuntuu olevan ongelma näköjään ettei se irroita riittävän nopeasti/irroita kunnolla ollenkaan.

Näyttää auttavan kommenttien perusteella.
 

Andy´s

EX: Lancer evolution VIII MY05
Liittynyt
31 Joulukuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

täytyypi tos viikonloppuna koittaa säätää...jos vaik auttas :driver Kiitokset Maliselle,hyvistä vinkeitä :peukku
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Juu, erinomainen vinkki, koska kyllä toi joskus vähän "tökkii" 1 -> 2 vaihdossa. Siis vain lukkomutteri auki ja ylöspäin tota systeemiä...? Olikos tuolla mitään edessä vai pääseekö suoraan käsiks? ::)
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Peke sanoi
Juu, erinomainen vinkki, koska kyllä toi joskus vähän "tökkii" 1 -> 2 vaihdossa. Siis vain lukkomutteri auki ja ylöspäin tota systeemiä...? Olikos tuolla mitään edessä vai pääseekö suoraan käsiks? ::)

Eipä ole :) Kunhan noudatat ohjeita ja saat ängettyä itsesi sinne jalkatilaan.. mitään ei ole tiellä, mutta älä myöskään valitse liian pitkiä työkaluja siihen.

Mutteri auki, kierros MYÖTÄPÄIVÄÄN 1-1.5 alkuun kokeiluksi ja kiristys. Jos tarvitsee lisää niin sitten laita vielä se 0.5 kierrosta.

Hyvä merkki on esim. permanent tussilla merkitä toiselle tankoa missä se on nyt alkuperäisessä asennossa niin näkee helposti ne kierrokset :peukku

Ja kun säädätte niin ajakaa loota lämpimäksi!

Suosittelen myös kuitenkin niiden lootaöljyjen vaihtamista esim. Castrol TAF-X tai GEAR 300 (tästä ei ole vielä tarkempaa kokemusta..)
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Tässä vielä hieman selvempi ohje:

http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=260040
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Moi,

Nyt on testituloksia Motul GEAR 300:sta. Ehdottomasti paras lootaöljy tuohon EVO IX GSR 6 vaihteiseen lootaan! Edes Castrol TAF-X ei ollut näin hyvä! Suosittelen! :peukku
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

^ Hyvä tietää. Tohon mutteriin mä en oikein päässy käsiks, pitää yrittää joku päivä uudelleen. :p
 

Terppi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2007
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

malinen sanoi
Moi,

Nyt on testituloksia Motul GEAR 300:sta. Ehdottomasti paras lootaöljy tuohon EVO IX GSR 6 vaihteiseen lootaan! Edes Castrol TAF-X ei ollut näin hyvä! Suosittelen! :peukku


Suosittelen myös tätä gear 300 laatikkoon ja kytkimen säätöä yhdellä kierroksella,loppu
kaikki turhat rusahtelut :)

Pexi,ei kuulunut siviilivehkeissä olla mangneettia ;)
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Tiistaina näkee, miten nuo Motulit vaikuttaa. Ja jos säädättäs samalla kytkintä...
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Terppi sanoi
Pexi,ei kuulunut siviilivehkeissä olla mangneettia ;)

Hyvä tietää. :peukku Printsportiltako sait vahvituksen asiaan?
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Vai tällaista, mulla rusahtaa joskus kakkonen ja sillöin tällöin kolmonenkin. Pitäisiköhän se siis iskeä motulia kehiin ja säätää tuota kytkintä sitten?
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

Öljyt vaihdettu, ehkäpä jo tuntuu pikkasen paremmin toimivan. Säätö "unohtui", se pitää ehkä vielä tehdä. Motulit koneessa ja laatikossa + jarrunesteet ajattelin kans vielä vaihtaa. Autosta ei löytynyt kerrassaan mitään vikaa ja kyseessähän oli 15tkm huolto. :)
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: Evo IX vaihteisto 6 mt

säädin ohjeen mukaisesti,tuosta kasista kytkimen. oi joi nyt pelaa kuin unelma... :driver :driver
 
Ylös Bottom