Evo X hukkaa vedon

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Outo juttu tapahtui tänään... Moottorin lämmettyä hyvin jne, ekassa täyskaasukiihdytyksessä kuului pakoputkesta "poks" ja veto kierroksilla loppui siihen.
Alhaalla vääntää sen mitä edelleen eli kehittää hieman painetta kyllä, mutta kun kierrokset nousee 4000+ niin kuin ei olis ahtopainetta juuri ollenkaan / hyvin vähän.
Mitään vikakoodeja ei ole, ei mitään silmin havaittavaa tai korvin kuultavaa vikaa. Auto toimii muuten täysin ok, öljyt ja muut nesteet on tallella.
Ja tänään oli siis näillä nurkilla -20 - -25
Voiko katti poksahtaa tuolla tavalla ? Kaikki vinkit otetaan vastaan ::)
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Evo X hukkaa vedon

cooleri jäässä? aiheuttaa mm. jotain tuon tapaista.
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo X hukkaa vedon

ralliartin fuel cut aiheuttaa ainakin pamauksen ja meno loppuu "kuin seinään" ;)
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: Evo X hukkaa vedon

Kiitos ajatuksista, enpä tiennyt että coolerikin voi jäätyä
Turbon putket on tutkittu ja ne on kaikki ok.
Mistä fuel cut johtuu ?
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo X hukkaa vedon

ehkä joku arvo menee yli sallitun. toivottavasti johtuu vain pakkasesta.

edit: sst?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo X hukkaa vedon

Onko ahtomittaria?
Hukkiksen kello jäätänyt ja hukkaportti auki koko ajan?
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Evo X hukkaa vedon

mitsumikko sanoi
Taitaa nämä coolerin jäätymiset olla enemmän VAG vikoja ;D

Ei pidä paikkaansa, mm. Vr4, Evo, ja jopa Colt czt ssä tavattu moisia...

tästä tulikin mieleen oma tarina :eek:fftopic

kerran coltilla lähettiin reissuun ja pakkasta oli -28 ja naureskelin kaverille et maanantaina varmaan saa sulatella noita autoja töissä ku joka toisesta löpö tai cooleri jäässä.
Vauhtia sen 100kmh sit yhtäkkiä yhden vedon jälkeen puff ja veto hävis ja auto rupes hyytymään mil valo mittariin. Linkuttamalla kotia talliin ahto letku irti ja lämmitin puhaltamaan niin rupes vettää tulemaan. =) :eek:fftopic

ai niin ja outlanderit sama homma etenkin 2.2hdi tcsst auto jos keulasuojat uupuu niin voi jäätyä. ;)
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: Evo X hukkaa vedon

Jep, hiukan lisää tutkittu autoa ja... selvästi pakoputkessa jokin ahdistaa kun vähän saa kenkää ja lämpöä ::) Heti kun moottori on lämmin, toimii ok, ahtopaineet ok jne. Mutta vähän kun saa lämpöä enemmän, alkaa pakopuoli ahdistaa ja ahtopaine pudota.
100 cell katti ja Miltek 3" putkisto. Mutta vähän enemmän kun lämpenee, alkaa pikkuhiljaa ahdistaa. Toisesta ulostulosta ei tule juuri kuin henkäys, vaikka toisesta tulee tulikuumaa kaasua torven täydeltä.

Takalambda on ohjelmallisesti kytketty pois käytöstä, eli ei tule vikakoodia jos katti on rikki. (muuten sytytti vikavalon ko. katin kanssa muutaman kilsan välein).

Onko kukaan kuullut että vapaavirtausputkistossa olisi jotain hajonnut irti saakka ja tukkinut putkiston osittain ? Kun ottaa auki niin onko parempi varautua uuden katin kanssa ::)
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Evo X hukkaa vedon

Eikös sen nää toimiiko katti kun ottaa pakokaasu analyysin et onko sisäkalut lähteny kävelee ja tukkii putkistossa ..
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Evo X hukkaa vedon

asx sanoi
Eikös sen nää toimiiko katti kun ottaa pakokaasu analyysin et onko sisäkalut lähteny kävelee ja tukkii putkistossa ..
Ei välttämättä. Kesällä oli yksi fordi jossa katista hyvä siivu jääny tukkeeksi ja poistamisen jälkeen sai silti päästöt läpi.
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Evo X hukkaa vedon

akio sanoi
Ei välttämättä. Kesällä oli yksi fordi jossa katista hyvä siivu jääny tukkeeksi ja poistamisen jälkeen sai silti päästöt läpi.

Meillä on ollut Volvo josta puolet katin sisäelimet poistettiin.. Meni nätisti päästöt läpi sen jälkeenkin ;D

Oireili vähän samalla tavalla kun Handen auto, mutta koska katin kenno oli liikkunut katin sisällä se irronut osa tukkinut putkea ja moottori ei vaan jaksanut vetää. Tietyillä kierroksilla auto vihelsi aika pahasti.
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: Evo X hukkaa vedon

Simonsays:n pajalla tänään todettua: katalysaattorin sisuskalut ovat vaihtaneet paikkaansa. Uusi sijainti on takimmaisen äänenvaimentimen sisällä, kohdassa jossa 3" putki haarautuu kahdeksi 2.5" putkeksi :seina
Noh eiköhän se siitä :driver
Kiitokset kaikille auttaneille :)
 
Ylös Bottom