Evo3, anti-lag käyttöön??

Arkke

Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
Oulu
Elikkäs löysin sellaista tietoa että Evo3 olisi ensimmäinen sarjavalmisteinen auto/mitsu missä olisi anti-lag ELI paukku valmius tehtaalta lähtiessä,

Miten saan käyttöön tämän ns,paukun? onko kukaan tälläistä tutkinu?



KIITOS!!!! :peukku
 

Arkke

Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Arkke sanoi
Elikkäs löysin sellaista tietoa että Evo3 olisi ensimmäinen sarjavalmisteinen auto/mitsu missä olisi anti-lag ELI paukku valmius tehtaalta lähtiessä,

Miten saan käyttöön tämän ns,paukun? onko kukaan tälläistä tutkinu?



KIITOS!!!! :peukku

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=P_sxYl74heQ
 

Arkke

Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Ehkä pistin väärään kategoriaan, laitetaampa tekniikkapuolelle...
 

Arkke

Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Eikö kellään ole tietoa?

Oma kielitaito on niin huono varsinkin autosanastoissa etten osaa edes hakea mistään jenkkisivustoilta.. :-\

Voisiko joku kielitaitoinen selvittää asiaa ja antaa vähän neuvoa??

Kitoos!!
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Arkke sanoi
Elikkäs löysin sellaista tietoa että Evo3 olisi ensimmäinen sarjavalmisteinen auto/mitsu missä olisi anti-lag ELI paukku valmius tehtaalta lähtiessä,

Miten saan käyttöön tämän ns,paukun? onko kukaan tälläistä tutkinu?



KIITOS!!!! :peukku

Valmius varmaankin tarkoittaa vain SAS:n olemassaoloa. En usko, että vakio ECUlla saadaan toimimaan. Ja vaikka saisikin niin ei se kyllä oikeasti kannata.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Tuohonhan on muutamia eriasteisia menetelmiä mutta suoraan eculta tekemättä mitään et saa sitä käyttöön. Etenkään kolmosen omalla eculla kun sitä et voi fläshätä.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

nokonzok sanoi
Valmius varmaankin tarkoittaa vain SAS:n olemassaoloa. En usko, että vakio ECUlla saadaan toimimaan. Ja vaikka saisikin niin ei se kyllä oikeasti kannata.

Ei kolmosessa ole edes tuota SAS-järjestelmää.

Kyllä se käytännössä jonkun toisen ECUn vaatii jos paukun sinne haluut.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Ilmeisesti EPROM-emulaattorilla pitäisi myös onnistua? Ainakin juutuubissa on kyllä videoita missä väitetään vakio-ecuun tehdyn.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Vaatii uudelleenohjelmoinnin eli prommauksen tai kokonaan uuden moottorinohjauksen.

Lähtörajoittimella saa ahtimen eliniän tiputettua todella lyhyeksi.
 

Arkke

Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Tälläista löysin:

http://www.kosunenracing.com/evolution.html




Lancer Evolution III [CE9A-010]
Moottorin teho oli nyt 270hv:aan (198 kw). Paino nousi 10 kg, jolloin GSR-mallin painoksi tuli 1260 kg. Etupään ilmanohjaimen muotoa oli paranneltu, jotta välijäähdyttimen ja jarrujen jäähdytysilman saanti olisi esteettömämpi. Uutta olivat isompi takaspoileri, kylkihelmat sekä takapuskurin alaosan muotoilu. Evolution III:n etujousituksena on MacPherson-pyöräntuenta ja takana monivarsituenta. Evo III:ssa oli myös manuaalikäyttöinen välijäähdyttimen vesiruisku.

Kreikan Acropolis-rallissa vuonna 1995 autoon asennettiin myös aktiivinen etulukko. (Evolution III oli myös ensimmäinen sarjavalmisteinen auto, jossa oli anti-lag eli "paukkusysteemi" turbossa heti tuotantolinjalta) eli myös ryhmässä N. Rallin kannalta Evolution I-III ovat täysin eri autoja kuin myöhemmät IV-IX versiot.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Tarkoitatkohan sellaista "kierrosten rajoitinta" kuten esim. Ysissä ?

moottorin käyntiin , kytkinpohjaan , jarrupohjaan , ykkönen pesään , jarruylös ja varovasti kaasua , jos kytkeytyi järjestelmä päälle niin kierrokset rajoitettu n.5000 rpm. (saattaa mennä myös eri järjestyksessä... ei ole juuri nyt autoa millä testata)

Tosin ei ole mitään tietoa onko E3 :ssa tätä.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Sit vaan paukuttelemaan jos sulla sellanen on ollut heti tuotantolinjalta lähtiessä. :peukku Mun kolmosessa ei ainakaan ollut. ::)

Nyt vaan uutta moottorinohjausta kattelemaan sillä saat paljon muitakin etuja kuin pelkän paukun mistä ei oikeessa elämässä ole mitään hyötyä. ;) Mut jos tarviit todella anti-lag systeemiä esim. kun menet ajamaan rallia tai sprittiä niin varmasti joku HKS tai vastaava ohjaus toimii varmasti paremmin kuin ohjelmoitu vakio ECU.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Ralliukot käyttää vissiin kaasuläpän alla olevaa anturia tuohon paukun kytkentään.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Paukku, antilag on nyt ihan eri asia mikä tuo paikallaan paukuttelu filmi on. Mikähän se suomeksi olisikaan lähtörajoitin? mutta englanniksi stutterbox ainaskin. Tuo rajoittaa lähtö kierrokset vaikkapa 5000rpm kaasupohjassa ja myöhäistää sytytystä, jolloin se saa ahtimen ahtamaan, kun auto on paikallaan. Lähes sama mitä JP sanoi, mutta tässä nyt noi ahdot nousee riippuen asetuksista 0.5 bar luokkaan.


Tuon stutterbox ominaisuuden saa toimimaan kolmosen vakio ecuun polttamalla uuden eeprom piirin, Taikka siihen pystyy kytkeä eeprom emulaattorin.

http://www.youtube.com/watch?v=jNwCkCOMcu8&feature=related Tuossa vakio ecussa toimiva launchi.
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

tepi sanoi
Paukku, antilag on nyt ihan eri asia mikä tuo paikallaan paukuttelu filmi on. Mikähän se suomeksi olisikaan lähtörajoitin? mutta englanniksi stutterbox ainaskin. Tuo rajoittaa lähtö kierrokset vaikkapa 5000rpm kaasupohjassa ja myöhäistää sytytystä, jolloin se saa ahtimen ahtamaan, kun auto on paikallaan. Lähes sama mitä JP sanoi, mutta tässä nyt noi ahdot nousee riippuen asetuksista 0.5 bar luokkaan.

Kyllä tuossa filmissä ihan samat ainekset kyllä oli kuin paukussa eli antilagissa, eli sytkää myöhäselle ja soppaa pikkusen enemmän jolloin ahdin alkaa heräämän. Itselläni bemariin Autroniciin tein ja hienosti toimi. Ei sillä kyllä mitään tehnyt kun suti vaan lähdössä kahta kauheammin, mutta oli se teininä liikennevaloissa kiva lelu.
Mainitsemasi lähtörajoitin on vain rajoitin alhaisemmalle kierrosluvulle lähdössä. Siinä ei ennakkoa muuteta.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

paitsi että paukku eli anti-lag toimii myös nostettaessa kaasu. siis ei tarvi olla kytkin pohjassa....launch control + flat shift sitte noita kytkinpolkimeen liitettyjä sytkänmyöhästämisiä/kierrostenrajottimia
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Pluto sanoi
Kyllä tuossa filmissä ihan samat ainekset kyllä oli kuin paukussa eli antilagissa, eli sytkää myöhäselle ja soppaa pikkusen enemmän jolloin ahdin alkaa heräämän. Itselläni bemariin Autroniciin tein ja hienosti toimi. Ei sillä kyllä mitään tehnyt kun suti vaan lähdössä kahta kauheammin, mutta oli se teininä liikennevaloissa kiva lelu.
Mainitsemasi lähtörajoitin on vain rajoitin alhaisemmalle kierrosluvulle lähdössä. Siinä ei ennakkoa muuteta.

No ei tuossa tuo ominaisuus toimi vauhdissa = ei ole oikea paukku


Edelleen normi stutterbox joka nostaa paikallaan ahtoja.
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

tepi sanoi
No ei tuossa tuo ominaisuus toimi vauhdissa = ei ole oikea paukku


Edelleen normi stutterbox joka nostaa paikallaan ahtoja.
Mistä sen tiedät ettei toi vaihdossa toimi? Paikallaanhan tuo auto videossa oli...
Itsellänikin oli vain nappulasta laitettu toimimaan, niin saa paukuteltua paikallaankin, jotkut pistää kytkimeen anturin. Toiset tekee ohjelmallisesti ecuun katsomaan kaasuläpän asentoa verrattuna kuormitukseen.

Eli edelleenkin ihan oikea paukku.
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Pluto sanoi
Mistä sen tiedät ettei toi vaihdossa toimi? Paikallaanhan tuo auto videossa oli...
Itsellänikin oli vain nappulasta laitettu toimimaan, niin saa paukuteltua paikallaankin, jotkut pistää kytkimeen anturin. Toiset tekee ohjelmallisesti ecuun katsomaan kaasuläpän asentoa verrattuna kuormitukseen.

Eli edelleenkin ihan oikea paukku.

Joo, mutta ei nosta ahtoja. Kone tarvis siinä tapauksessa myös ilmaa. esim. throttle kicker tai vastaavaa. Ei pelkkä sytkän myöhästäminen ja pieni polttoaine lisä riitä siihen.
 

Arkke

Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Antilag ja stutterbox on kakseri asiaa, antilag on paukku mutta vain lähtöpaukku eli myöhästää syttöä niin paljon että se bensa räjähtää vielä pakosarjassakin ja lisää tottakai sitä bensansaantiakin ja tämä sen takia että pakosarjassa räjähtävä pensa nostattaa ahtoja kun moottorilla ei ole muuta rasitusta mikä niitä ahtoja nostattaisi (ei toimi ajossa) täytyy olla oikea ohjainlaitteisto jos haluaa oikean paukun,

ja stutterbox on tosiaan vain lähtörajoitin joka rajoittaa kierrokset parhaaseen vääntöalueeseen lähdössä, (ei nostata ahtoja) ennenkuin auto liikkuu, ja tämä "stutterbox" esiintyy hyvin monessa uudemmassa urheiluautossa esim: uudemmat evot, bmw, huyndai, tavalla kikkailu kytkin jarru vaihde vilkku vinkkari penkinsäätö rengaspaineet tai jtn sinnepäin :peukku ;D

Ja nythän haen sitä että miten tällaisen antilagin saisi käyttöön?, enkä sitä mikä se on tai mikä sen toimintaperiaate on, hieman poikkeaa nämä aiheet, voishan tuonne aloittaa uuden aiheenkin
(MIKÄ ANTILAG ON).

Hieman olen jo kärryillä mut sitä varmaa vastausta ei mulla ole, eli ecun ohjelmointi? vai kikkailu hommia?

Kiitos kuitenkin kommenteista!!
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Tällainen on tehty

http://geekmapped.com/forums/showthread.php?s=14f4c39082b7ec4ffb2959cbe8e128a2&t=670
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Semi off topic. Mutta tuommosen pelkän lähtörajottimen joka
NOSTAA AHTOJA saa tehtyä yksinkertaisesti apexi safcII jos semmonen löytyy...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Kyllä ALS on kunnon paukku eli pitää ahdot yllä myös vaihteiden vaihdossa. Lähtöpaukku ei ole mikään ALS. Nimensä mukaisesti Anti Lag eli turbon viivettä tolla ehkäistään. Pidetäään ahdin pyörimässä vaikkei olisi kuormitusta.

Jotain keskustelua:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20457.0

http://en.wikipedia.org/wiki/Antilag_system
 

Pluto

BMW e92 335i
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Sijainti
Raisio
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

[jo sanoi
Joo, mutta ei nosta ahtoja. Kone tarvis siinä tapauksessa myös ilmaa. esim. throttle kicker tai vastaavaa. Ei pelkkä sytkän myöhästäminen ja pieni polttoaine lisä riitä siihen.

Näin on, yleensä tähän käytetään tyhjäkäyntimoottoria/läppää, koska sen saa sähköisesti auki. Ei tarvi itse painaa kaasua.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo3, anti-lag käyttöön??

Arkke sanoi
Ja nythän haen sitä että miten tällaisen antilagin saisi käyttöön?,

No jos nyt haluat tuon lähtöpaukuttelun jota jenkit stutterboxiksi kutsuvat, joka siis nostaa ahtojakin paikallaan:

Poltatutat jollain / taikka itse tuon ast:in linkissä olevan binäärin eeprom piirille. Foorumilaisista slider ja minä pystytään ainaskin polttamaan uuden lastun sulle.
Kolvaat ecuun eeprommi piirille kannan johon sitten voit tyrkkästä uuden "lastun" paikalleen, jos et itse pysty niin kysyppä neuvoja taasen jani alholta taikka slideriltä.

http://www.youtube.com/watch?v=m9GmUdtpG2A
http://www.youtube.com/watch?v=jNwCkCOMcu8&feature=related
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Mitsun_ECU:n_toiminta

Nuo on nyt tehty sillä vakio eculla ja tuolla geekmapped lastulla.

Taitaa tuolla clubi puolen osioissa olla enemmänkin juttua e3 lastuista ?

Samalla siihen lastuun kannattaa tyrkkästä check engine on knock modi, joka siis sytyttää check engine valon kun ecu huomaa nautusta koneessa.
 
Ylös Bottom