Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

kyllähän se tääläki hieman häiritsee ku saa jumpata sen kans näköjään enemmänkin.. vertasin mä noita pahveja päällekkäin monta kertaa,, mutta kun se tosiaan käydessä ihan suihkuna tuli tiivisteen välistä niin ei sille muuta selitystä löydy kuin tuo kuvan osoittamassa kohdassa uupuva tiivistys reunassa.. voin ottaa muutaman lisäkuvan vielä asian selventämiseksi.. mistäs felpron tai cometicin saa nyt noipeiten tilattua? ps. täälä olis sitten kerran kiristetty ja 1km ajettu 1005A700 ylimääräsenä.. ::)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Juuri noi pienet vesikanavat ja sit imukanavat on pienemmät evo3ssa
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

https://www.dropbox.com/s/n0pb8ff2egrgtrs/20141216_094302.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/v8fix3nflc348tv/20141216_094844.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/xgdibamhp04si82/20141216_094933.jpg?dl=0

siinäpä hienoa paint taidetta. ;D

ei vaikuta mielestäni nyt pienemmät imu,- ja vesikanavat.. kansi on jotenkin pienempi tuohon tiivisteeseen verrattuna selventääkö nämä kuvat asiaa?

mistä nopeasti cometic tai muu sopiva? liukasta, saab sutii
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

5kerros.. eikös se nyt tuolla varaosanumerolla aina ole 5kerroksinen..? Selvensikö noi ylemmät kuvat nyt mistä kiikastaa..?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

JuhaL sanoi
5kerros.. eikös se nyt tuolla varaosanumerolla aina ole 5kerroksinen..? Selvensikö noi ylemmät kuvat nyt mistä kiikastaa..?

kyllä selventi, mua vaan häiritsee miksei mulla oo samanlaista ongelmaa vaikka kaikki muu on ihan samaa. :mad:
 

galaniitti

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2008
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

itellä on ysin vakio tiiviste kolmosen koneessa ollu välissä 2.5 vuotta ja ei ainakaan voi väittää että ois sievästi ajettu tai vähällä paineella ja hyvin on pitäny kaikki sisällä
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Loppuviikolla käyn tiskiltä tilaamassa, otan vähän kuviakin sitten miten natsaa vakiopahviin, kanteen ja lohkoon.
 

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

joo, olis hauska nähdä mikä on erilainen.. noista mun kuvista näkee aika selvästi minkätakia ei sovi? :) nyt siellä on se cometic ja toimii ku junan vessa. *kop kop
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

;D ;D ;D

Mullakin mehii jäähdytinnestettä samasta paikasta. tosin ainoastaan kun kone on kylmä, tulee jokunen pisara eikä nyt 500km ajon aikana kadonnut edes puolta desiä nestettä.

Noihin on varmaan tehty joku muutos noihin pahveihin, mulle kuitenkin samat lelut kun viimeksikin ja piti kaikki sisällä? nyt uusi deltasta tilattu pahvi ja tiputtelee. :mad:
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Jep jep

Tää juhal:n pahvi muuten tuli tänne ja laitettiin hylomarin kanssa paikalleen. Tihkutti ennen jälkikiristystä ja sen jälkeen loppu. Tosiaan pultit kiristy jälkikiristyksellä vaikka tosiaan mls pahvi jota ei tarvitsisi ?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

tepi sanoi
Jep jep

Tää juhal:n pahvi muuten tuli tänne ja laitettiin hylomarin kanssa paikalleen. Tihkutti ennen jälkikiristystä ja sen jälkeen loppu. Tosiaan pultit kiristy jälkikiristyksellä vaikka tosiaan mls pahvi jota ei tarvitsisi ?

Laitoitko mihin momenttiin ensin ja sitten jälkikiristys?
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

100nm ja moottoriöljyllä. Käyttö lämpimäks ja viileenä yksitellen kiristys samaan.

Tulikin mieleen että momenttiavain vaihtui tässä välin niin kiristyminen on niiden heiton takia mahdollista.

Mutta joo se tihkuminen loppui. Koskaan ei ole ollut tuon pahvin kanssa ongelmaa 6 bolt koneessa.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Mulla nyt nelosen 3 kerros ja pitäny kaikki tähän mennessä. 95nm laitoin itte.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Nyt ois tuommonen 1005A700 .. ja mietin tässä etät kun pakosarjaa käyttää kohta kuitenkin irti kun pitää vaihtaa niin melkein samoilla vaivoilla irtoais imusarja ja vaihtus kannentiviistekkin ja pultit arppiin..

Kovin on vaan kahta kuppikuntaa käykö ja eikö käy.. ja sen lisäksi että uskaltaako pistää kuparisprayn kera plaanaamattomalle kannelle/lohkolle.. kansi/lohko ei ole ikinä ollut auki eikä ylikuumentunut tms.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

J. Puhakka sanoi
Nyt ois tuommonen 1005A700 .. ja mietin tässä etät kun pakosarjaa käyttää kohta kuitenkin irti kun pitää vaihtaa niin melkein samoilla vaivoilla irtoais imusarja ja vaihtus kannentiviistekkin ja pultit arppiin..

Kovin on vaan kahta kuppikuntaa käykö ja eikö käy.. ja sen lisäksi että uskaltaako pistää kuparisprayn kera plaanaamattomalle kannelle/lohkolle.. kansi/lohko ei ole ikinä ollut auki eikä ylikuumentunut tms.

Mulla oli ekassa kokoonpanossa vaan kone auki, kuparispray ja pahvi väliin ja kovaa ajoa (silloin kun oli vaan se 290hv) ja hyvin pelasi.

Nyt oli kansikin oikaistu ja lohkokin mitattu suoraksi mutta silti sattui vasta tokalla kerralla pitämään. (mutta se syy tihkumiseen voi olla myös että syylärin korkki oli rikki joka teki turhaa painetta)

Laita vaan kun rupeat. ja imusatsia ei kannata turhan päiten irrottaa kansipokassa.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

T. Kiili sanoi
Mulla oli ekassa kokoonpanossa vaan kone auki, kuparispray ja pahvi väliin ja kovaa ajoa (silloin kun oli vaan se 290hv) ja hyvin pelasi.

Nyt oli kansikin oikaistu ja lohkokin mitattu suoraksi mutta silti sattui vasta tokalla kerralla pitämään. (mutta se syy tihkumiseen voi olla myös että syylärin korkki oli rikki joka teki turhaa painetta)

Laita vaan kun rupeat. ja imusatsia ei kannata turhan päiten irrottaa kansipokassa.

Vertailin mä tuossa tuohon cometicciin tuota tiivistettä ja nuissa JuhaL kohdissa ei ollut minun toisessa 8v lohkossa edes reikiä, kannesta en tiedä kun ei ole pöydällä. Pitänee ostaa for study
Erot näyttäs olevan parissa vesireijässä.. tuossa tiivisteessä suurin osa alareunan vesireijistä on puolet pienempiä pienempiä ja pariin kertaan jopa tukossa, pitäneeköhän nuo porata auki sit?

En oo ihan varma saako kantta nostettua tuo cyclone paikallaan..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

J. Puhakka sanoi
Erot näyttäs olevan parissa vesireijässä.. tuossa tiivisteessä suurin osa alareunan vesireijistä on puolet pienempiä pienempiä ja pariin kertaan jopa tukossa, pitäneeköhän nuo porata auki sit?

Siinä Evo 9 tiivisteessä on eroa vesireikien koossa (ja osa tukossakin) verrattuna sekä vanhempaan Evo 8 MR 5-kerroksiseen että Evo 4-8 3-kerroksisiin. Liekö haettu muutosta veden kiertoon. Itse laitoin sellaisenaan reikiä porailematta viitosen lohkon ja kannen väliin ja kyllähän se ainakin näyttää miedon virityksen kestävän eikä ollut lämpö-ongelmia radalla tms. Tiiviste korvaa suoraan vanhemman 8 MR tiivisteen joten silläkin perusteella uskalsin toimia niin
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

Omaan kolmoseen kun tein rempan tossa niin juttujen mukaan niihin on ihan omat pahvit.

Ittellä on cometicin 1.5mm lätkä, kestää ihan mallikkaasti kun pinnat koneistettu.
Cosworthilta saa kans evo 3:seen pahveja.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

peNKku sanoi
Omaan kolmoseen kun tein rempan tossa niin juttujen mukaan niihin on ihan omat pahvit.

Ittellä on cometicin 1.5mm lätkä, kestää ihan mallikkaasti kun pinnat koneistettu.
Cosworthilta saa kans evo 3:seen pahveja.

On toki, paljon maksaa cometic tai cosworth kolmoseen?
 

peNKku

Mitsubishi Lancer Evolution 3 -1995
Liittynyt
12 Toukokuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Evo3 kannentiivisteen sopivuus sekä vaihto.

dani sanoi
On toki, paljon maksaa cometic tai cosworth kolmoseen?

Cometic 1.3mm MLS 85,5mm bore 123,00€
http://www.tomson.com.pl/product-eng-968-Cometic-head-gasket-C4233-051-Mitsubishi-Eclipse-4G63.html

86mm bore
http://www.tomson.com.pl/product-eng-969-Cometic-head-gasket-C4234-051-Mitsubishi-Eclipse-4G63.html

87mm bore
http://www.tomson.com.pl/product-eng-970-Cometic-head-gasket-C4235-05-Mitsubishi-Eclipse-4G63.html
 
Ylös Bottom