evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

LLEMPPA

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2014
Sijainti
Nurmijärvi
Elikkäs kun noin 3000rpm alle laskee kierrokset niin kuullostaa siltä että joku pelti olisi irti jostai mutta kun tarkkaa kuunteli että mistä ääni kuuluisi niin venttiilikopan sisältä tämä särinä/kolina kuuluu? ??? Apuja paremmin tietäviltä!!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

Tuu käymään ni katellaan yhessä tuota.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

Nostaja/nostajat ?

Jos näin niin GSC:tä Mamasanilta tilalle.
 

LLEMPPA

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2014
Sijainti
Nurmijärvi
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

Harri K sanoi
kuinka /miten vaihto suoritettu? Oliko nokkapukit irti? Mitkä nostajat tilalle laitettu?

Tolla ihan oikealla avaimella otettu nostajat pois paikoiltaan ja camskililtä tilattu ne paremmat nostajat ei niitä 100e "tarvike" nostajia
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

onko tuluppasuojan ruuvit kii kaikki?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

Jos kerta kopan sisältä, niin mahdollisesti rempassa saatu ne huohotuksen "loiskelevyt" vinoon ja nokka tökänny nyt pellin melkeen irti, että rämisee? Tai ottaa johonkin kiinni.

Kannattaa kurkata, jos tosiaan venakopan alta kuuluu.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

Heitetääs ilmoille semmonenkin hauska ominaisuus noissa vanhempien evojen turboissa, että se hukkaportin läppä voi löystyä liitoksestaan niin, että ite läppä kilisee todella voimakkaasti kun moottori tärisee, yleisimmin kuuluu kun kierrokset laskee tyyliin 5-6krpm -> 1-2krpm.

Myös kellon tanko itsessäänkin voi kilistä. Ei toki välttämättä ole tässä tapauksessa kyseessä tämä, mutta näitä on ollut..
 

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

sama homma mullakin oli ku etin vikaa niin ne hukkaportin läpät helis aika vittumainen ääni.... mutta uuemman evon turbo niin häviää nuo viat ei niitä kannata mennä korjaamaa vaikka myö hitsattii tigillä ne läpät kii mut ne voipi jäähä vuotamaa ei hyvä ei.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

Luulisi että niiden pitää päästä elämään lämpölaajenemisen vuoksi. Vaikea kuvitella että pitää hitsattuna. Jos kello on kireällä niin yleensä jotain on muuttanut muotoaan eikä läppä siten tiivistä kunnolla ja jää helisemään.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: evo4 kolinaa/särinää moottoriassa

-JP- sanoi
Joo naulataan siitä keskeltä "niitin/akselin?" kohdalta kiinni.
mä ajattelin et reunoilta kiinni umpeen ;D

joo toki voi hitsata mut yleensä läppä pitää myös portata...
 
Ylös Bottom