Evo4 Tyhjäkäyntihäikkää

santikko

Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Hiljaiselle foorumille pientä aprikoitavaa.
Elikkä pitkään seissyt evo 4 kyseessä. Käytelty kyllä silloin tällöin. Nyt otettu vähän ajoon. Ensimmäinen reissu meni hyvin, ei mitään ongelmia. Toisella reissulla, kunnon launchin jälkeen kiihdytyksessä irtosi vaihdevaijerin teline vulkanoinnista, ja nilkutettiin 5-vaihteella tallille. Kierrokset oli välillä 500rpm luokkaa luistattaessa. Tämän jälkeen tuli tyhjäkäyntiongelmia.
Ensin korjaantui kun käytti maf:in johdon irti, kävi aivan normaalisti taas. Siis johto takaisin työnnettynä.

Uusi lenkki, käy hyvin, kunnes saa kunnolla lenkkaria niin tyhjäkäynti alkaa taas ontumaan. Ei anna koodia. Päävirta pois ja takaisin--> taas toimii.

Joku tyhjäkäyntielin takkuilee?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Millasia ne tk-ongelmat oli? Onko joku muukin paikka voinut hajota launchissa? Eihän ole tullut mitään imuvuotoja tms.?
 

santikko

Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tosiaan, pudottaa tyhjäkäynnin vaivalloiseksi 4-600rpm tai sammuu. Ilmavuodolta kuulostaa, mutta virrat poiskäyttämällä paranee. Kokeilen vielä opettaa tyhjäkäynnin lämpimällä koneella, ja koitetaan uudestaan.
Ahtoputket tuntui olevan tiukasti paikoillaan ja kaikki muukin kuten pitää.

Miten tuo moottorinohjaus-kaasuläppä symbioosi toimii, jostain luin viittauksen että kaasuläppä saattaa kuvitella olevansa moottorijarrutuksessa eikä tyhjäkäynnillä? Jos tyhjäkäyntimoottori takertelee jotenkin?
Paikallaan vakio by-pass joka pitää, vakio moottorinohjaus.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Auto seissyt akku irti ?

Ottaa hetken aikaa ja x-määrän kilometrejä kunnes ecu oppinut tyhjäkäynnin uudelleen.

Vanhaa bensaa, kaada tuoretta joukkoon ja aja tankki tyhjäksi.
 

santikko

Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Juu on seissyt akku irti, mutta tyhjäkäynti on opetettu.
Tyhjäkäynti löytyi, pakkasnesteen lisääminen auttoi, tai ajaminen. Nestettä meni n. 3 litraa, pitää seurailla mitä tapahtuu. Auto on ollut hallilla varastoinnissa, liikuteltu vähän väliä pihassa. Toivottavasti on vuotanut jostain syylärin tyhjennyspropusta siellä, hakiessa jäi nestepinta tarkistamatta.
Moottori on ollut atomeina, ennen varastointia ajettu ehkä 200km.
 
Ylös Bottom