Evoa ostamassa

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evoa ostamassa

Minkähänlainen känsäkoura tuota rattia on pyöritellyt,kun on mennyt noin hurjan näköiseksi. ;D
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Konehuoneesta:
- erillinen maajohtosarja (näkyy kuvassa) -> jostain syystä sassin päällä makaa KUUMASSA yks maakaapeli? outoa
- SQV kopio dumppi?
- Tulpattu vakio bypass sisäänmeno
- vakiota pienempi akku
- Cusco look poikkituki
- akun plussanavassa olevien sulakkeiden suojakansi puuttuu
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

cubeqtio sanoi
Konehuoneesta:
- erillinen maajohtosarja (näkyy kuvassa) -> jostain syystä sassin päällä makaa KUUMASSA yks maakaapeli? outoa
- SQV kopio dumppi?
- Tulpattu vakio bypass sisäänmeno
- vakiota pienempi akku
- Cusco look poikkituki
- akun plussanavassa olevien sulakkeiden suojakansi puuttuu

Saisiko näitä tekstitettynä Suomeksi kun tuppaa tämä 'sanasto' olemaan vähän kateissa? Miksiköhän on pienempi akku?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

Kylänkisasin sanoi
Mahtaako muut ominaisuudet/viat olla kuinka vakavia?

Jotain pikku räveltelyä koitettu koneelle harrastaa. Ei tossa kuvassa isompia puutteita ole. Livenä pitäs nähdä.
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Kuinka iso homma on tuo etuvalojen vaihto ja sumuvalon asennus? Tarkoitan, että mitä vaatimuksia ko. asioiden kanssa on, että auto menee leimalle? Ja paljonko hintaa näille tulee? En löytänyt foorumeilta osaluettelosta neloseen valoja. Vaatimustenmukaisuustodistuksenkin tarvitsee, paljonko näille hintaa?
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Kylänkisasin sanoi
Kuinka iso homma on tuo etuvalojen vaihto ja sumuvalon asennus? Tarkoitan, että mitä vaatimuksia ko. asioiden kanssa on, että auto menee leimalle? Ja paljonko hintaa näille tulee? En löytänyt foorumeilta osaluettelosta neloseen valoja. Vaatimustenmukaisuustodistuksenkin tarvitsee, paljonko näille hintaa?

Motonetistä saa valot saman vuotuisesta Lancerista ja niihen sovitettua moottorit, joko mitsun omat tai muun valmistajan. Timanttitiskiltä haettaessa tulee moottorit mukana. Näihin sitten johdotukset + valojen säätöpotikka. Sumuvalolle joku nappula, valo itsessään ja johdotukset.

Hintoja en osaa sen kummemmin antaa kun riippuu mitä kaikkea tarvitsee hankkia vai löytyykö jotain em. luetelluista tavaroista valmiiksi. Motonetin sivuilta varmaan löytyy ihan hyvin nuo.

Vastaavuustodistuksen hintahaarukka on iso paikasta riippuen mistä tilaa. Ainakin Plus Katsastus kauppaa tuollaista mun tiedon mukaan 230€ hintaan ja ilmeisesti K1 asemat tarjoaa suunilleen samaan. Noi taitaa olla halvimmat, muualta sit on aika hintavaa.
 

harrim

Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

multa löytyy kuukauden käytetyt nelosen etuvalot hyllystä käy suomen teille niissä ei oo moottoreita ;) pakettiautopojilta makso vastaavuustodistus 275e :seina
 

Jon^^

Tilipitappi
Liittynyt
20 Kesäkuu 2012
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Evoa ostamassa

En viitsi tähän tehdä uutta topiccia, mutta Evo olisi itsellenikin hankinnassa. Olen lukenut useita kymmenia sivuja foorumin evo-osiota sekä tuon Evoa hankkimassa topicit sun muut.

Ensin ajatuksena oli hankkia IV, mutta crankwalkista lukiessani sain tarpeekseni ja päätin, että jos lätkäistään vähän enemmän rahaa tiskiin ja hankitaan vitonen josta tuon pitäisi olla poistunut jos käsitän täysin oikein.

Suoraan Jaappanista en viitsi autoa lähteä tilaamaan, mutta esim Japan importsilla näkyy olevan sopivahko vitonen taxfreenä myynnissä.
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4878805

Olisiko tuossa mahdollisesti sopiva kaara näin ensimmäisenä Evona. Verot lienee siinä 2 kiloeuron luokkaa, ajovalot jonkun 500 euroa. Nesteet ja ruostesuojaus pitäisi myös huolehtia kuntoon. Budjettina ajattelin jotain 13 000e, mutta mahtaako olla edes riittävän suureksi laskettu.

Lähinnä auto pitäisi tulla käyttöautoksi, jahka sen saa valmiiksi joskus niin että sen voi katsastaa huoletta... mutta mietitään nyt joku järkevä ratkaisu, jos joskus sen elinikäisen evohaaveen saa kuitattua :driver
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Evoa ostamassa

Varmaankin jo aikasemmin sanottu et jos tuntuu et rahat nippanappa riittää evon ostoo niin kantsii unohtaa.

Sieltä tulee ylläriä kumminkin
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Jon^^ sanoi
Suoraan Jaappanista en viitsi autoa lähteä tilaamaan, mutta esim Japan importsilla näkyy olevan sopivahko vitonen taxfreenä myynnissä.
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4878805

Lähinnä auto pitäisi tulla käyttöautoksi, jahka sen saa valmiiksi joskus niin että sen voi katsastaa huoletta... mutta mietitään nyt joku järkevä ratkaisu, jos joskus sen elinikäisen evohaaveen saa kuitattua :driver

Jos käyttöautoa haluat niin katsele joku vähemmän rävelletty yksilö.

OT:

En ole kyllä Rumempaan etupuskuriin vielä törmännyt ?! ???
 

Jon^^

Tilipitappi
Liittynyt
20 Kesäkuu 2012
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Evoa ostamassa

Joo etupuskuri on erittäin ruma tossa, kehtaavatkin pistää moisia :nykii

Ja onneksi tässä on aikaa hyvin kasvatella tilin saldoa tuon auton osalta. Eiköhän sitä nyt vielä muutaman kerran viitsi helteillä ajella ikkuna auki, vaikka se niskaan ottaakin vähän. Eiköhän joku mahtiyksilö osu kohdalle kun rauhassa tutkii tilannetta :) Mutta vitonen sen pitäisi olla jotta edes yksi murhe olisi vähemmän
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Jon^^ sanoi
Joo etupuskuri on erittäin ruma tossa, kehtaavatkin pistää moisia :nykii

Ja onneksi tässä on aikaa hyvin kasvatella tilin saldoa tuon auton osalta. Eiköhän sitä nyt vielä muutaman kerran viitsi helteillä ajella ikkuna auki, vaikka se niskaan ottaakin vähän. Eiköhän joku mahtiyksilö osu kohdalle kun rauhassa tutkii tilannetta :) Mutta vitonen sen pitäisi olla jotta edes yksi murhe olisi vähemmän

Aikamoiselta rävellykseltä näyttää tuo linkin auto. Yleisellä tasolla sanoisin itse, että hankkimalla hyvän nelosen sinulla on aika monta murhetta vähemmän kuin halvemman pään vitosen kanssa.
 

Jon^^

Tilipitappi
Liittynyt
20 Kesäkuu 2012
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Evoa ostamassa

nokonzok sanoi
Aikamoiselta rävellykseltä näyttää tuo linkin auto. Yleisellä tasolla sanoisin itse, että hankkimalla hyvän nelosen sinulla on aika monta murhetta vähemmän kuin halvemman pään vitosen kanssa.

Oukein, pistetään tuo kommentti ylös vaikuttamaan hankintaprosessissa. Ja saahan tuon walkin mittautettua huoltojen yhteydessä, että ei pääse murheet kasaantumaan ihan niin yllättävästi.. Pitää etsiä täältä hämeenlinnan suunnalta joku osaava paja joka osaa noita evojuttuja. :) ja siitä budjetista joka vitosen kanssa on niin siitä sais hyvin neloseen varaosabudjettia jos ei lähde mitään megaluokan nelkkua hakemaan.. nelosiahan on nettiautokin täynnä joten ei muuta kun tarkastelemaan autot läpi ja etsimään sopivia japanin tuonteja.
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Evoa ostamassa

Samaa mieltä. Yleisesti ottaen näissä kannattaa katsoa niitä hintahaitarin yläpäässä olevia yksilöitä. Ellei tietysti ole hyvät tilat itsellä ja auton saa todella edullisesti.
Esimerkiksi alustaan saa menemään yllättävän paljon rahaa jos suurinpiirtein kaikki joutuu vaihtamaan. Joka nippeli maksaa sen 100e vaikka tilaa ulkomailtakin.

nokonzok sanoi
Aikamoiselta rävellykseltä näyttää tuo linkin auto. Yleisellä tasolla sanoisin itse, että hankkimalla hyvän nelosen sinulla on aika monta murhetta vähemmän kuin halvemman pään vitosen kanssa.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Evoa ostamassa

^Eikös sillä just käyttöautossa olis väliä? ::) Vai onko niin paljon kehittyny tekniikka 3-4-5 että 4 ja 5 menis pienemmällä liemellä, despite heavier chassis?
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Urran sanoi
^Eikös sillä just käyttöautossa olis väliä? ::) Vai onko niin paljon kehittyny tekniikka 3-4-5 että 4 ja 5 menis pienemmällä liemellä, despite heavier chassis?

Vaikee sanoa tohon, aika lailla varmaan samalla kaikki menevät ja riippuu säädöistä sun muista sitten loppupeleissä. Onhan toi 5 sisältään huomattavasti modernimpi kuin 4 ihan penkkien ansiosta ;D Paremman näkönenkin.

Tosiaan ei niitä halvimpia vitosia välttämättä kannata katsella vaan sitten noita kalliimpia nelosia. Kannattaa selata forumia ja pistää tänne osto ilmoitus niin voi irrota ihan hyvään rahaan ok vitonen jos suoralla rahalla ostamassa. Saa sitten samalla selattua käyttäjän viestejä jos autossa on ollut jotain jne.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Ainakin 4 ylöspäin on helpompi boksia säätää vissiin?
Mikäli käyttikseks haluaa ja haluaa "nykyaikaista" autoa niin sitte melkee on jo seiskaa asti mentävä...Eikä evo edelleenkää silloinkaan ole "hiljainen" kulkine, mut pitääks näide ollakaa ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Urran sanoi
^Eikös sillä just käyttöautossa olis väliä? ::) Vai onko niin paljon kehittyny tekniikka 3-4-5 että 4 ja 5 menis pienemmällä liemellä, despite heavier chassis?

Juu kannattaa ostaa Evo jos haluaa säästää polttoaine kuluissa... mietis nyt vähän... :)

[ 9 menee alle 10l/100Km , jos ajaa samaa vauhtia jollain muulla autolla niin pääsee alle 6l/100 Km lukemiin ja on samassa ajassa perillä. Jos laittaa lapun lattiaan niin kulutus kasvaa tuonne 45l/100 Km lukemiin. Jollain muulla autolla pääsee samalla kulutuksella vielä nopeampaa vauhtia ja on aikaisemmin perillä. ]
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Evoa ostamassa

^No mut oikeesti. Every little helps :D

Mut ei nyt sekoiteta mitään vaginoita tohon kulutusvertailuun :D CS korista sedan lanccuakaan et saa menee 6L/100km :D

Mut se siitä offista -> jatkuu
 

harrim

Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

on tuo keltanen vitonen ollu jo melko kauan myynnissä en tiiä mikä on ku ei mee kaupaks. ja eikai niitä kulutuksia kannata miettiä jostainhan se voima on otettava :)
 

Mitssu

New Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Tere,

Olis tarkoitus tuoda työreissulta mukana Evo VII Irlannista Dublinin ja Belfastin alueilta tämän vuoden puolella ja autontuontia koskien kysyisin hieman neuvoa ;)
Reissu kestäisi n.4-viikkoa ja sen aikana auton siis ostaisin, mutta mitenkäs homma toimii siirtokilpien/papereiden kannalta saattaminen Suomeen kilpiin asti?

Ensimmästä evoa olen ostamassa ja muutamia vinkkejä heikoista kohdista mitä kannattaa tsekata, olen jo katsonut valmiiksi, mutta miten on ruosteiden yms laita Briteissä/Irlannista ostetuista autoista? Kaikki vinkit ja tiedot koskien maahantuontia saa laittaa tähän, joista olisin kiitollinen :peukku
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Mitssu suosittelen vierailemaan Mamasan nimisen yrityksen sivuilla ja harkitsemaan myös Japanista tuomista.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Evoa ostamassa

Mitssu sanoi
mutta miten on ruosteiden yms laita Briteissä/Irlannista ostetuista autoista?

Taitaa olla nämä juuri ne paikat missä ruoste on arkipäivää.Tutki pohja ja takakaaret kunnolla.Aina parempi jos saat autoa ylös niin voit katsoa kunnolla.Samalla näet onko vuotoja tai muuta mukavaa.Testaa kytkin ja että vaihteet toimii hyvin ja katso ettei kojetaulussa ole mitään ylimmääräisiä valoja.Varmasti hyvä vinkki on että jos sinä epäilet jotain niin kannattaa etsiä uusi kohde.
 

Mitssu

New Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Nyt olisi muutama käyty katsomassa ja yksi varteen otettava löytyin Pohjois-Irlannista JDM ja Uk:n kilvissä, mutta ongelma on nyt se, ettei kukaan tunnu tietävän miten kaupat sujuvat täällä tai edes Briteistä tuodessa. Tarvitseeko auto ensin poistaa maan rekisteristä, jotta saa laittaa omat siirtokivet (esim Saksassa pun/keltapäiset kilvet)??

Maahantuonti kävisi helpoiten, kuin ajaisin Dublinin satamaan ja sieltä rahtilaivalla Vuosaareen/Hankoon, josta sitten noutaisin auton.

Kaikki tieto/vinkit, niin rahtifirmoista kuin omista kokemuksista ovat tervetulleita ;)
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Evoa ostamassa

Mitssu sanoi
Nyt olisi muutama käyty katsomassa ja yksi varteen otettava löytyin Pohjois-Irlannista JDM ja Uk:n kilvissä, mutta ongelma on nyt se, ettei kukaan tunnu tietävän miten kaupat sujuvat täällä tai edes Briteistä tuodessa. Tarvitseeko auto ensin poistaa maan rekisteristä, jotta saa laittaa omat siirtokivet (esim Saksassa pun/keltapäiset kilvet)??

Maahantuonti kävisi helpoiten, kuin ajaisin Dublinin satamaan ja sieltä rahtilaivalla Vuosaareen/Hankoon, josta sitten noutaisin auton.

Kaikki tieto/vinkit, niin rahtifirmoista kuin omista kokemuksista ovat tervetulleita ;)



Eikös EU maasta ostettua autoa saa ajaa suomeen paikallisilla rekkareilla, mikäli on kauppakirjat, luovarit ja vakuutukset kondiksessa? Sitten kotosuomesta punakilvet?
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Evoa ostamassa

Menee vähän hämärän muistikuvan perusteella nyt mutta kuitenkin muistaisin että UK:n kilvillä saa ajaa, vakuutukset kannattaa/täytyy ottaa vaan Suomesta. Mutta esim. saksassa auto poistetaan ensin rekisteristä ja otetaan saksan vientikilvet jotka voimassa 7/14pv. Korjatkaa jos meni pieleen ;D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

-JP- sanoi
Juu vientikilvillä. Auto oli kuitenkin poistettu Saksassa rekisteristä.

Oli varmaan poistettu joo. Mutta siis, samat kilvet oli autossa kun Saksassa ollessakin.
 

Mitssu

New Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Ok, kiitos tiedosta ja sen verran "helpottuu", että matka jatkuu Walesiin, joten katseet siirtyy sinnepäin ja UK-tuontiin, joista varmasti monella kokemusta.

Kun autolla olisi tarkoitus ajaa UK:ssa, niin täytyykö se poistaa täällä rekisteristä ja vakuutukset ottaa Suomesta voimaan vai export-tyylinen vakuutus esim 30pv ja maan kilvillä laivaan (mitä muuten suositelette?), niin kuin Saksasta.

Katsastukseen E-hyväksyntää tarvittavat/muutettavat osat ovat lienevät (valot yms, mutta mitä vielä?), mut miten on erityisesti evo 7/8 kohdalla, onko uudempi evo 8 "helpompi" leimata vai onko huhujuttuja?
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

Mitssu sanoi
Ok, kiitos tiedosta ja sen verran "helpottuu", että matka jatkuu Walesiin, joten katseet siirtyy sinnepäin ja UK-tuontiin, joista varmasti monella kokemusta.

Kun autolla olisi tarkoitus ajaa UK:ssa, niin täytyykö se poistaa täällä rekisteristä ja vakuutukset ottaa Suomesta voimaan vai export-tyylinen vakuutus esim 30pv ja maan kilvillä laivaan (mitä muuten suositelette?), niin kuin Saksasta.

Katsastukseen E-hyväksyntää tarvittavat/muutettavat osat ovat lienevät (valot yms, mutta mitä vielä?), mut miten on erityisesti evo 7/8 kohdalla, onko uudempi evo 8 "helpompi" leimata vai onko huhujuttuja?

Otat vakuutuksen Suomesta kun tiedät auton runkonumeron. UK-kilvet voi olla autossa koko ajan kiinni, eikä niitä jälkeenpäinkään tarvitse mihinkään palautella.

Evo 8 "helpompi rekisteröinti" perustuu siihen, että niitä on myös EU-tyyppihyväksyittyinä ja vastaavuustodistuksen saa siten suoraan maahantuojalta. Sellaiseen ei kuitenkaan missään tapauksessa kannata ryhtyä, veroja tulee tuhottomasti enemmän, rakentelu on tiukemmin säädelty ja auto on teknisesti "vajaampi".
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

nokonzok sanoi
Evo 8 "helpompi rekisteröinti" perustuu siihen, että niitä on myös EU-tyyppihyväksyittyinä ja vastaavuustodistuksen saa siten suoraan maahantuojalta. Sellaiseen ei kuitenkaan missään tapauksessa kannata ryhtyä, veroja tulee tuhottomasti enemmän, rakentelu on tiukemmin säädelty ja auto on teknisesti "vajaampi".

Eiks tääkin vaan ole sitte niitä autoja koskien jotka on uutena Briteis rekisteröity? Eli JDM import 8:seista kirjottaako maahantuoja lausuntoa, jos runkonro ei ole "Eu-tyyppinen"?
Sinänsä tällä ei ole väliä.
Seiska tai kasi, hinnassa eroa lähinnä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Harri K sanoi
Eiks tääkin vaan ole sitte niitä autoja koskien jotka on uutena Briteis rekisteröity? Eli JDM import 8:seista kirjottaako maahantuoja lausuntoa, jos runkonro ei ole "Eu-tyyppinen"?

Siinähän sanottiinkin että niitä on ollut myös EU-tyyppihyväksyttyinä (ns. Evo 8 260 briteissä). Kaikki uutena UK:ssa rekisteröidyt taas eivät ole EU-tyyppihyväksyttyjä, esimerkkinä FQ mallit.

Maahantuojalta saanee vastaavuustodistuksen vain EU-malleihin.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Evoa ostamassa

Mitssu sanoi
Nyt olisi muutama käyty katsomassa ja yksi varteen otettava löytyin Pohjois-Irlannista JDM ja Uk:n kilvissä, mutta ongelma on nyt se, ettei kukaan tunnu tietävän miten kaupat sujuvat täällä tai edes Briteistä tuodessa. Tarvitseeko auto ensin poistaa maan rekisteristä, jotta saa laittaa omat siirtokivet (esim Saksassa pun/keltapäiset kilvet)??

Maahantuonti kävisi helpoiten, kuin ajaisin Dublinin satamaan ja sieltä rahtilaivalla Vuosaareen/Hankoon, josta sitten noutaisin auton.

Kaikki tieto/vinkit, niin rahtifirmoista kuin omista kokemuksista ovat tervetulleita ;)

Pitäs käyttää hakua, autoja nää kaikki vaan on, oli evo tai pajero ;)
Tollanen löytyy suht helposti:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25903.0


Tällä tavalla mä oon hakenu kaksi autoa:

Jani T sanoi
Josko nyt kirjoittais pienen raportin tuosta auton hausta tuolta UK:sta.

Eli aloin homman etsimällä sopivaa autoa pistonheads.com sivustolta (autotrader.co.uk ja lancerregister.com hyviä myös)
Sopivat löydettyäni kirjoitin sähköpostia saadakseni lisää infoa ja kuvia autoista, sen jälkeen laitoin ne omaan "paremmuusjärjestykseen" sen jälkeen tilasin lennon Helsinki-Heathrow (a 66€), lautan Harwich-Esbjerg Tanska (315€) ja laiva Tukholma-Turku (72€)
(Hotelleja katsoin myös Englannin päästä, hinnat n. 50£++/yö, vuokra-autot saman verran vrk. Joita en kuitenkaan tarvinnut koska kaverini joka asuu Lontoon ulkopuolella haki meidät kentältä ja asuimme hänen luonaan.)

Sovimme 1 vaihtoehdon omistajan kanssa että hän varaa auton minulle ja maksoin hänelle varausmaksun 50£ (Ei pyytänyt enempää, enkä olisi paljoa enempää edes maksanut) Tarkistin vielä kotosuomessa ollessani mycarcheck.com sivustolta autojen rekisterit, ja totesin yhtä lukuunottamatta olevan kunnossa (ei mitään "hakuja" päällä)

Lensimme sitten (keskiviikko) iltalennolla Lontooseen, kaveri haki meidät kentältä ja painuimme hänen luokseen nukkumaan yön yli ja aamusta suuntasimme Walesiin katsomaan ekaa vaihtoehtoa joka sitten paljastui jopa paremmaksi mitä uskalsin odottaa, eli teimme kaupat heti siltä seisomalta. Soitin myös omaan vakuutusyhtiööni Pohjolaan josta sain vakuutuksen valmistenumeroa vastaan. Tyyppi repi rek otteesta pienen luiskan itselleen (oman osansa) ja itselleni jäi loput otteesta n. 3 sivua A4 koossa, pienen kuitin kirjoitimme myös (pieni=semmonen pikkunen puhelinpöydältä yleensä löytyvä paperibloki), rahat kouraan ja omistin auton :)

Siitä ajelimme sitten takaisin kaverini luo ja seuraavana pvnä kävimme vaihtamassa talvirenkaat (jotka olin tilannut kaverille jo etukäteen) auton alle.

Sunnuntaina ajoimme Harwichiin, jossa tulli kysyi passit ja kenen auto on ja toivotti hyvää matkaa (ei siis kysynyt missään vaiheessa auton papereita :) ) Ei muuta kuin auto laivaan ja Tanskaan, jossa sitten saavuttuamme maanantaina (n. klo. 13.15) taas tulli kysyi samat jorinat eikä muuta.
Siitä ajoimme läpi Tanskan (siltamaksut 35€ ja 40€ Malmöhön, Malmössä poliisi/tulli pysäytti ja kysyi passit ja ajokortin ja miksi minulla on autossa renkaat takapenkillä ja onko takakontissa toinen pari :D Ja eikä taas muutaku hyvää matkaa :)

Sieltä jatkoimme sitten Tukholmaan rauhallisesti koska iltalaivaan (lähtö n.20.00) ei ollut mitään toivoa keretä matkan ollessa 960km ja olin varannut tiistai aamulaivalta (klo. 07.15) paikan.
Saavuimme Tukholmaan ti. aamuyöstä klo 01.30 ja torkuimme autossa check-inin aukeamista odotellessa.
Aamulla sitten checkaus ja siitä taas laivaan. Illalla saavuimme Turkuun n. klo 19.30 ja tullin kautta hakemaan käyttöönottolupaa ja sitten päästiinkin kotiin.
Eli homma on oikeastikin helppoa jos vaan viitsii aikaa käyttää hiukkasen.

Huomioita matkan varrelta:

-Jos ei satu kavereita olemaan saarella tai ei muuten halua jäädä maistelemaan nähtävyyksiä niin suosittelisin lähtemään jo tiistaina, jolloin kauppa voisi tehdä ke-to aamupäivän aikana jolloin on mahdollisuus keritä torstai illaksi Harwichiin laivaan jolloin kerkeisi jo lauantai illaksi kotiin.

-Tanskassa kannattaa tankata jos tarvitsee korkea oktaanista niin heti kun näkyy esim. Shell jossain, me jouduimme ajelemaan hetken edes takas koska Q8 ei myynyt kuin e92 ja e95 bensoja.

-Missään vaiheessa ei auton rek.otetta kysynyt kukaan, ei edes Suomessa käyttöönotto ilmoitusta tehdessä.

-Mazdagon ohjeistuksessa muistan lukeneeni että pitäis käydä DVLAn(paikallinen rek.toimisto) toimistolla, no ei tarvitse, rekisteristäpoiston voi tarpeen vaatiessa hoitaa Suomestakin.

-50£ on iso raha englannissa, jos Suomessa vaihdatte niin pyytäkää myös pienempiä seteleitä.

Nyt ei tuukkaan muuta mieleen, jos saatte jotn selvää tästä sepustuksesta niin hyvä, jos ette niin kysykää toki lisää.
Laitan myös jos/kun tulee jotain uutta mieleen

Toinen auto tuotiin Euroopan läpi ajamalla, "rahti" hinnoissa ei varmaankaan loppupeleissä ollut suurta eroa :)
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Ja noita 260 EU malleja voidaan sitten myös koittaa myydä FQ mallina, runkonumerosta näkee sitten sen hyvin. CT9A-x alkaa FQ runkonumero joka on lyhyt kun kaseista on kyse. EU mallissahan oli sitten pitkä. Seiskan FQ runkonumerosta mulla ei ole tietoa, mutta eipä tuo mitenkään juuri poikkea ns. normaalista GSR mallista paitsi merkeiltään.

Ei ns. JDM (FQ) mallissakaan ole mitään ihmeellistä, sumuvalo vasemmalle taakse, etuvalot oikealla kuviolla ja vastaavuustodistus konttorilta esim. K1 tai Plus katsastus, varmaan muutkin voivat niitä tilata.

Yhden seiskan ja kaksi kasia olen kilvittänyt, mitään ongelmia ei ole ollut.
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

Iltaa jälleen,

Olen tuskissani ollut tässä aina aloitusviestin kirjoittamisesta lähtien. Autokuume on ollut sietämätön, mutta kesällä aikaa ei vaan siunaantunut ajatukselle auton ostamisesta muiden kiireiden ja yksityiselämän asioiden vuoksi. Nyt kuitenkin syssyn lähestyessä kuume on taas noussut ja noussut. Uskokaa tai älkää, kävin koeajamassa Supraa kesällä. Melkonen mylly tuo twinturbo Supra, mutta eihän sellasella talvella kukaan mitään tee.

Sensijaan tällänen pirtsakka neliveto olisi talven lumille paljon mukavempi.

Olen muutaman viikon haikaillut http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4867668 yksilön perään. Auto myydään halvalla, mutta tässä mietityttääkin, että menenkö nyt ihan pommin ostamaan? Vakuutusten yms. jälkeen rahaa laittamiseen jäisi kyllä ihan mukavasti vaikka jotain suurempaakin hajoaisi. En kuitenkaan haluaisi mitään pommia ostaa, rahalle on parempaakin käyttöä.

Kommentoikaa ja ehdottakaa!
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evoa ostamassa

Ratti ainakin näkyy olevan vaihdettu bägittömään,liekö kolaroitu vai mutten vaan?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Etulippa puuttuu ja myös kannattaa tutkia miten toi ovi on rutussa.

Pohjaa kannattaa katsella ja konehuoneestakin kuva ois kiva.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evoa ostamassa

Tunari-82 sanoi
Ratti ainakin näkyy olevan vaihdettu bägittömään,liekö kolaroitu vai mutten vaan?
Kannattaa kysyä onko bägitön ratti rekisteriotteessa ettei tule ongelmia katsastuksessa.

Tässä nelosessahan oli se moottorin tyyppivika joka kannattaa selvittää onko hoidettu kuntoon.
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

http://dl.dropbox.com/u/14916740/evo.JPG

Kuva moottorista, vähän huonohko ja kaukaa otettu mutta kyllä siitä jottai näkkee.

Vaikuttaako etulipan puuttuminen muuhun kuin ulkonäköön? Crankwalk on mittautettu huoltamolla eikä sitä ole ollut. Tietenkään ei kukaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta sellastahan se kai on näiden pelien kanssa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Sytkäjärjestelmä ei ainakaa ole orkkis...joku turattu tilalle.
Pakolämpömittari vissii löytyy.
Dumppi ei oo orkkis.
Imuputki ei ole orkkis eikä suodatinkaan.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Kylänkisasin sanoi
http://dl.dropbox.com/u/14916740/evo.JPG

Kuva moottorista, vähän huonohko ja kaukaa otettu mutta kyllä siitä jottai näkkee.

Vaikuttaako etulipan puuttuminen muuhun kuin ulkonäköön? Crankwalk on mittautettu huoltamolla eikä sitä ole ollut. Tietenkään ei kukaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta sellastahan se kai on näiden pelien kanssa.

Sulla näyttäis noi puolat olevan vähän tollee erikoisesti kiinni itsejatketuilla johdoilla ja venakopan suoja puuttuis.

Se alalipan takana pitäis olla pienet ilmaohjaimet (ainakin kuvan mukaan). Näiden pitäis ohjata ilmaa jarruille tms..
 

Liitetiedostot

  • lippa.jpg
    lippa.jpg
    68.9 KB · Lukukerrat 605

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Imuputki näyttää Blitzin / HKS tekeleeltä. Dumppi vaikuttaisi olevan Blitzin supersound.

Ja tosiaan en tiedä mikä on sinun mielestä auton ostamisen jälkeen mukavasti jäävä rahasumma laittamiseen, katselisin riittäisikö tuosta vitoseen ja sitten vielä jäisi se kuuluisa touhutonni tuonkin jälkeen.
 

Kylänkisasin

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2012
Vs: Evoa ostamassa

No tuon nelosen jälkeen jäis pari kolmekin touhutonnia. Vitoseen ei taida rahkeet riittää.
 
Ylös Bottom