Evoa ostamassa

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

MäTSi sanoi
Vierestä sitä pööpöilin, kun kaveri haki pajeron tuolta samaisesta liikkeestä niin minä tietysti pyörisin evon kimpussa ;D

Et sattunu alle kurkkaamaan? mä en ole siis koko autoa nähnyt vaikka liikkeessä kävinkin.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

TimoI sanoi
Kuulostas hienolta jos se ottaa vielä kilogixxerin talvee vasten vaihdossa, siksi oon valikoitunu tonne kun halusivat väliin vaan 10500. auton hinta tosin oli sillon edellispäivänä 17290e

Kaveri on myös prätkä harrastaja joten ainakin kannattaa ehdotella.
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

onko tommonen FQ300 muuten huono sijoitus? kai nää oikeelta ajettavat kiinnostaa eniten kovia jdm-miehiä jotka ei innostu lainkaan brittimalleista?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Ei kait se siinä mitenkään huonompi tai parempi sijoitus ole , Evot 7 - 9 kaikki koko lailla samanlaisia autoja , kunto ja hinta luultavasti ne tärkeimmät asiat.

Lähes kaikki osat käyvät ristiin kuhunkin , eli jos vaikka pidät ysin ulkonäöstä taikka et pidä niin vaihdat vain puskurit toisenlaisiin.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Evoa ostamassa

TimoI sanoi
onko tommonen FQ300 muuten huono sijoitus? kai nää oikeelta ajettavat kiinnostaa eniten kovia jdm-miehiä jotka ei innostu lainkaan brittimalleista?

semmonen juttu että noi eri FQ mallit eroaa lähinnä mun mielestä pienilllä yksityiskohdilla esim penkeillä. Softassa on samat ennakot ja bensat, siellä on vaan muistaakseni ahtopyyntöjä nostettu. tjtn.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

mystinengalant sanoi
semmonen juttu että noi eri FQ mallit eroaa lähinnä mun mielestä pienilllä yksityiskohdilla esim penkeillä. Softassa on samat ennakot ja bensat, siellä on vaan muistaakseni ahtopyyntöjä nostettu. tjtn.

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=156207&highlight=model+differences
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

-JP- sanoi
Ei kait se siinä mitenkään huonompi tai parempi sijoitus ole , Evot 7 - 9 kaikki koko lailla samanlaisia autoja , kunto ja hinta luultavasti ne tärkeimmät asiat.

Lähes kaikki osat käyvät ristiin kuhunkin , eli jos vaikka pidät ysin ulkonäöstä taikka et pidä niin vaihdat vain puskurit toisenlaisiin.

Eli ei niitä kumminkaan kammoksuta, sama minkä mallin ostaa kunhan mielyttää itteensä ni tappion määrä hölmöilemättä suht sama? se oli asia mikä mua kiinnostaa :)
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

-JP- sanoi
Meniköhän se Teemun T:n kasi jo ?

Ei ainakaan tarttis arpoo ruosteiden kanssa ja hinta pyynti about samaa luokkaa ja rattikin oli monien mielestä "väärällä" puolella valmiiks.

Auto on edelleen minulla kotona tallissa. Olen Miamissa ja tulen joulukuun alussa Suomeen. Eli auton myynti on nyt jäissä sen takia.

Todennäköisesti törkkään sen takaisin nettiautoon jossakin vaiheessa, koska ei tämä ympäristö ainakaan helpota tuota vinkkelikasi-kuumetta, kun joka nurkalla kuuluu lotkotusta.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

mystinengalant sanoi
semmonen juttu että noi eri FQ mallit eroaa lähinnä mun mielestä pienilllä yksityiskohdilla esim penkeillä. Softassa on samat ennakot ja bensat, siellä on vaan muistaakseni ahtopyyntöjä nostettu. tjtn.

Softasta sen verran et vissiin kaikki ysin ja kympin FQ mallit on Ecutekin softalla.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evoa ostamassa

TimoI sanoi
onko tommonen FQ300 muuten huono sijoitus? kai nää oikeelta ajettavat kiinnostaa eniten kovia jdm-miehiä jotka ei innostu lainkaan brittimalleista?

Brittihistoria ei koskaan ole etu, mutta toisaalta näitä CT-korisia ei Japanista ihan mahdottomasti ole roudattu. Suurin osa on siis juurikin Brittiautoja. Kuten aina, kysymys on aina hinnan ja laadun suhteesta. Tuossa yksilössä pyynti on mielestäni aika kaukana pohjoisessa. FQ300-malli ei tuo mitään hintaan lisää.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Evoa ostamassa

Harri K sanoi
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=156207&highlight=model+differences

Tuo oli hyvä taulukko... Mutta selittää se että luet ecusta otettua vakiorommia ja se näyttää lähes samalta....kuin täysin vakioevossa. Eli että ne olisiki tehty piggypackeilla. no ei ihmetytä. Britit :) Hassua että ralliartille ei ole voitu opettaa 2000 luvun alussa miten noita ecuja muokataan :)
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

Nyt on tuo FQ300 nähty, vedelle alttiit paikat öljytty, ruostetta ei pahemmin ollut, vasemmassa takakaaressa kaksi alle 1cm halkaisialtaan olevaa kuplaa, konehuoneessa oikean puolen iskaritolpan vieressä kolikon kokonen läikkä. konepellin sieraimien vieressä pokkauksessa pieni lommo, etupuskuri oikealta puolelta hieman repsotti, taitaa olla aika tyypillistä näissä? Ei siis ainakaan niin paha mitä tämänkin ketjun luettuani oletin, en vaan tiedä miten yleistä tuo öljyäminen on?

Ajamaan en lähtenyt kun tiedän että se olis ollu kättäpäälle tunnesyistä ilman järjen häivääkään, toisaalta nää ottaa mopon ja auton vaihdossa molemmat niin aika helppoa mulle kun ei jää ylimääräisiä vehkeitä roikkumaan pihalle kun oon ihan helkkarin huono saamaan niitä edes myyntiin asti, maksettuja kun ovat.

Auto kävi erikoisenkin kauniilla äänellä kylmänä, oletin että käyntiääni olisi ollut raaempi tms, kädellä havaittavaa tärinää ei ollut nimeksikään. jakohihna vain suhisi hiljakseen, tulin melko luottavaiseksi. Joku pelko on kumminkin takaraivossa vielä, oiskohan tuo 17300 (mikä on auton myyntihinta) vaan yksinkertaisesti liian korkea?

EDIT: Onko tämä lähempänä oikeaa hintaa? pyörän saa aina tappiolla liikkeeseen kyllä ja jäähän tosta väliraha vielä pienemmäksi?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5877171
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Ota vaan yhteyttä Teemuun ja ostat ali hintaisen LHD kasin jossa historia on tiedossa. :peukku
Kerran se vain kirpaisee kun Evon ostaa ,vaikka budjetti menisikin tiukalle. :)
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

TimoI sanoi
EDIT: Onko tämä lähempänä oikeaa hintaa? pyörän saa aina tappiolla liikkeeseen kyllä ja jäähän tosta väliraha vielä pienemmäksi?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5877171

Tuo vaikuttaa todella halvalta. Tietty syy voi olla muukin, kuin auton huono kunto, mutta tarkkana olisin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Alkaa olla kyllä seiskan hinta kohdallaan tuossa, käyttöpeliksi varsinkin ihan eri luokkaa kuin vanhemmat korimallit, harrasteena ei sitten niin väliä :)

Ja FQ:sta on mielestäni turha maksaa yhtään ylimääräistä, siinä ei saa kuin lätkien statusarvon ja koko ikänsä briteissä viettäneen auton ruosteet kaupan päälle. Lisä-ECU kannattaa heittää roskikseen joka tapauksessa nykypäivänä ja putkisto löytyy lähes kaikista nykyisin kun alkuperäiset ovat lahonneet tai muuten vaan vaihdettu.
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Samppa sanoi
Tuo vaikuttaa todella halvalta. Tietty syy voi olla muukin, kuin auton huono kunto, mutta tarkkana olisin.

Kauan ollut myynnissä, liekö siksi hinnan tiputus. Huomattu että ei myy sikahintaan nuo vaikka miten olisi talvi tulossa sun muuta.

Sanoisin että todella järkevän hintainen, suunilleen sen mitä menee fiksukuntoiseen sopivilla kilometreillä kaikkineen kilpiin jos itse toisi.
Ehdottomasti katsomaan ja tarkastelemaan lähemmin auto millainen se on. Eipä noista seiskoista siis sikahintaa kannata maksaa kun eivät nuo maltaita muutenkaan enään kustanna.
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

janza sanoi
Kauan ollut myynnissä, liekö siksi hinnan tiputus. Huomattu että ei myy sikahintaan nuo vaikka miten olisi talvi tulossa sun muuta.

Sanoisin että todella järkevän hintainen, suunilleen sen mitä menee fiksukuntoiseen sopivilla kilometreillä kaikkineen kilpiin jos itse toisi.
Ehdottomasti katsomaan ja tarkastelemaan lähemmin auto millainen se on. Eipä noista seiskoista siis sikahintaa kannata maksaa kun eivät nuo maltaita muutenkaan enään kustanna.

Soittelin tälle, on kolmatta tai neljättä kuuta myynnissä. lähtee halvalla kun lähtee ulkomaille hommiin ainakin toistaiseksi.

Meinasin repiä pelihousut kun tarjosin tota gixxeriä liikkeeseen ja kerto antavansa hyvän hinnan, 3600e?? kysyin sitten että paljonko meinaa lappuun laittaa ni 7700 oli vastaus. Suututti niin kovin et taidan jättää sen vaikka itelle seisomaan ja ostan evon sit suoraan, tuo vantaalainen olis varmaan tässä kohtaa fiksuin hintansa puolesta. Rata-ajoa ajatellen, mitenkä tuo rajoitin kannattaa poistaa? pätkiikö se sytytystä vai miten?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Nopeusrajoitin? Se on ecussa ja lähtee esim. auton säädätyksen yhteydessä kätevästi.

Pakoputkisto, bensapumppu ja säädöt niin ei ole enää ihan toivottoman laiska.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

janza sanoi
Kauan ollut myynnissä, liekö siksi hinnan tiputus. Huomattu että ei myy sikahintaan nuo vaikka miten olisi talvi tulossa sun muuta.

Sanoisin että todella järkevän hintainen, suunilleen sen mitä menee fiksukuntoiseen sopivilla kilometreillä kaikkineen kilpiin jos itse toisi.
Ehdottomasti katsomaan ja tarkastelemaan lähemmin auto millainen se on. Eipä noista seiskoista siis sikahintaa kannata maksaa kun eivät nuo maltaita muutenkaan enään kustanna.

Alkaa sit vissiin seiskat painua fiksujen vanhempien kanssa samaan hintaan. Pitäsköhän tollanen hakee talvileluks :p
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

ast sanoi
Nopeusrajoitin? Se on ecussa ja lähtee esim. auton säädätyksen yhteydessä kätevästi.

Pakoputkisto, bensapumppu ja säädöt niin ei ole enää ihan toivottoman laiska.

Jeps, putkistoja olen jo kattonu kun toihan on nyt sellanen kuuluisa "räpeltämätön" saako suomesta muita kuin amw:n? mut eiköhän se vakiona pysy nyt aika pitkään kumminkin, käytettyjä palikoita vois olla edullisempaa pulttailla vanhaan autoon.
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Samppa sanoi
Alkaa sit vissiin seiskat painua fiksujen vanhempien kanssa samaan hintaan. Pitäsköhän tollanen hakee talvileluks :p

Joo, jengihän vaan pitää noita sikahinnoissa ja useita kuukausia myynnissä. Oman vanhan seiskan myin 2011 syksyllä ah-05:lle ja se oli silloin jo edullisempi mitä porukka pyytää vieläkin seiskoista, kilvissä. Ilman LHD valoja kylläkin tuolloin kaupat tehtiin. Joten sanotaan että tuo 13-14k on järkevä hinta seiskalle omasta mielestä jos siitä eroon haluaa.

Mutta tosiaan ehdottomasti jos päivittäin meinaa tollasella ajella niin seiskasta eteenpäin kannattaa katsoa. Paljon sivistyneempi kokonaisuus kuin vanhemmat korit, eri asia sitten toki jos välttämättä haluaa juuri tietyn malliversion niin eipä tuo sivistynyt kokonaisuus silloin paljon vaakakupissa paina.

Sanotaan vielä hintavertailuksi että myin oman Evo 8 MR (RHD) pari kuukautta sitten. Pelimerkkejä suoralla kaupalla jäi taskuun sen hieman yli 18 000€ ja auto oli perussiisti (~110tkm ajettu), täydellisesti huollettu jne. Eli tuosta voi joku vertailla hieman jos noita katselee missä hinnoissa pyörii. Nämä yli 16 000€ pyynnit seiskoista, mitkä ovat peruskuntoisia, putkivireisiä on mielestäni liikaa. Sitä en sano etteikö joku yksilö tuon arvoinen olisi.

:eek:fftopic

Ikävähän tässä taas Evoa tulee kun talvikin puskee pikkuhiljaa ;D
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Evoa ostamassa

Meinasin eilen kirjoittaa juurikin tästä asiasta nutta hyvä että Janza tekikin pohja työn valmiiksi.Isoin paukku mitä silloin suomen halvimpaan seiskaan on tullut oli turbon hajoaminen mutta sekin sattui vasta tänä kesänä joten tuskimpa sitä kukaan olisi osannut ennakoida silloin kun kauppoja tehtiin ;D Ruosteeta tässä yksilössä oli pikkasen mutta omatoimisesti niistä on selvinnyt jo aika hyvin ja jos talven aikana ammattilainen tekisi takakaarien korjaukset koska on näkyvät paikat joissa on pikkusen tullut rupea.Täksi talveksi auto on tulossa ajoon kahden talven seisonnan jälkeen joten saapi nähdä osaako nelikkoa enää luisuttaa parin välitalven jälkeen ;)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

ah-05 sanoi
Meinasin eilen kirjoittaa juurikin tästä asiasta nutta hyvä että Janza tekikin pohja työn valmiiksi.Isoin paukku mitä silloin suomen halvimpaan seiskaan on tullut oli turbon hajoaminen mutta sekin sattui vasta tänä kesänä joten tuskimpa sitä kukaan olisi osannut ennakoida silloin kun kauppoja tehtiin ;D Ruosteeta tässä yksilössä oli pikkasen mutta omatoimisesti niistä on selvinnyt jo aika hyvin ja jos talven aikana ammattilainen tekisi takakaarien korjaukset koska on näkyvät paikat joissa on pikkusen tullut rupea.Täksi talveksi auto on tulossa ajoon kahden talven seisonnan jälkeen joten saapi nähdä osaako nelikkoa enää luisuttaa parin välitalven jälkeen ;)

Älä tuhoa mun ajatusmaailma kertomalla, että evot ei ookkaan ruosteettomia autoja. Muiden laitteiden kuppaa korjaillessa aina tulee mieleen, että tuo -98 ei kupli ja uudempia käyttiksiä saa maalailla. Nyt mun mitsumaailma romahti lopullisesti. Eka isku oli kun käytiin Mikolle ettimässä 5-6 Evoa ja muka hyväkuntoisissakin ilmeni jopa ulkopelleissä ruostetta. Timantit ei ookkaan ikuisia prkl.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Samppa sanoi
Älä tuhoa mun ajatusmaailma kertomalla, että evot ei ookkaan ruosteettomia autoja. Muiden laitteiden kuppaa korjaillessa aina tulee mieleen, että tuo -98 ei kupli ja uudempia käyttiksiä saa maalailla. Nyt mun mitsumaailma romahti lopullisesti. Eka isku oli kun käytiin Mikolle ettimässä 5-6 Evoa ja muka hyväkuntoisissakin ilmeni jopa ulkopelleissä ruostetta. Timantit ei ookkaan ikuisia prkl.

Jos oot ajanut omallas talvella + suolassa niin älä katso tankin päälle. :)
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evoa ostamassa

cubeqtio sanoi
Jos oot ajanut omallas talvella + suolassa niin älä katso tankin päälle. :)

Onhan tuota tullu aika monesta suunnasta ihmeteltyä ja en mä tuota omaa mitenkään erityisenä pidä. Kyllä siellä ruosteisia pultteja löytyy ja alustasta pintaruostetta, jos oikein aletaan etsiä jne. normaalia mistä mikään liikenteessä oleva auto ei voi välttyä, kun ikää on 15 vuotta. Mutta noi kuplivat ulkopellit, ruosteessa olevat ovenvälit jne. pistää ainakin itteni epäilemään myös sen muunkin korin kuntoa ja muutenkin auton aiempaa ylläpitoa. Sillon kun Mikolle autoa etittiin, niin laitteet oli myyjien mukaan täysin toimivia ja tosi siistejä ja siltähän ne kuvissa näyttikin mutta...
Kyllä näissä tarkkana kannattaa olla. Moni laite raahattu tänne hinnat alkaen ryhmästä ja sit täällä kun hinnat on sitä, että monilla riittää kynnet jo ekaks autoksi, niin ei se muuta tartte. Dumppi suhisten assaa ympäri niin kauan ku kulkee ja lopuks Seija&Jukka maahantuonnille vaihtoon.
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

Samppa sanoi
Onhan tuota tullu aika monesta suunnasta ihmeteltyä ja en mä tuota omaa mitenkään erityisenä pidä. Kyllä siellä ruosteisia pultteja löytyy ja alustasta pintaruostetta, jos oikein aletaan etsiä jne. normaalia mistä mikään liikenteessä oleva auto ei voi välttyä, kun ikää on 15 vuotta. Mutta noi kuplivat ulkopellit, ruosteessa olevat ovenvälit jne. pistää ainakin itteni epäilemään myös sen muunkin korin kuntoa ja muutenkin auton aiempaa ylläpitoa. Sillon kun Mikolle autoa etittiin, niin laitteet oli myyjien mukaan täysin toimivia ja tosi siistejä ja siltähän ne kuvissa näyttikin mutta...
Kyllä näissä tarkkana kannattaa olla. Moni laite raahattu tänne hinnat alkaen ryhmästä ja sit täällä kun hinnat on sitä, että monilla riittää kynnet jo ekaks autoksi, niin ei se muuta tartte. Dumppi suhisten assaa ympäri niin kauan ku kulkee ja lopuks Seija&Jukka maahantuonnille vaihtoon.

Olis ollut kyl mielettömän komiaa saada vanhempien maksama evo ensiautoksi... Huolto-ohjeissa lukee että peräöljyt yms pitää vaihtaa säännöllisin väliajoin, mitähän tässätapauksessa tarkottaa säännöllinen? kerran vuoteen, kerran 10tkm, kerran kuussa vai mitä? Moottoriöljyillä näytti olevan aika selkee 7500 ja tiuhemmin jos polkee.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

En muista huolto ohjetta , mutta :

- moottori öljyt 5tKm
- voimansiirto (kaikki muut öljyt) 20 tKm , vähintään joka toinen vuosi.

Noilla ohjeilla pärjää jos ei paljoa aja...

(..kohta alkaa käyttöauto sitä ja käyttöauto tätä keskustelu...)
 

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Evoa ostamassa

-JP- sanoi
En muista huolto ohjetta , mutta :

- moottori öljyt 5tKm
- voimansiirto (kaikki muut öljyt) 20 tKm , vähintään joka toinen vuosi.

Noilla ohjeilla pärjää jos ei paljoa aja...

(..kohta alkaa käyttöauto sitä ja käyttöauto tätä keskustelu...)
<

Mulla on työauto erikseen, ei mua huoltaminen haittaa laisinkaan. Tulee siviiliautoon max 20tkm vuodessa, taitaa olla pajahommia toi ayc ilmaus? Onko näissä ajateltu jo tehtaalla sitä huoltoa, tarkoitan siis että öljyjenvaihdot onnistuu nosturilla perää irroittamatta jne?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Lataa WSM niin osaat purkaa melkee koko auton :)
Vaikka ruotsin mitsuclubin puolelta löytyy workshopmanualit pdf muodossa ladattavissa.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

TimoI sanoi
<

Mulla on työauto erikseen, ei mua huoltaminen haittaa laisinkaan. Tulee siviiliautoon max 20tkm vuodessa, taitaa olla pajahommia toi ayc ilmaus? Onko näissä ajateltu jo tehtaalla sitä huoltoa, tarkoitan siis että öljyjenvaihdot onnistuu nosturilla perää irroittamatta jne?

Kyllä. Nimen omaan huoltoa on ajateltu kun autoa on suunniteltu. AYC hoituu myös , omatoimisesti/DIY tyyppisesti ,jos haluaa tehdä.
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Evoa ostamassa

Mä oon ajanu mitsulla ehkä 1500km tänäkesänä ja öljyt oon tainnu vaihtaa 5kertaa =)

TimoI sanoi
Olis ollut kyl mielettömän komiaa saada vanhempien maksama evo ensiautoksi... Huolto-ohjeissa lukee että peräöljyt yms pitää vaihtaa säännöllisin väliajoin, mitähän tässätapauksessa tarkottaa säännöllinen? kerran vuoteen, kerran 10tkm, kerran kuussa vai mitä? Moottoriöljyillä näytti olevan aika selkee 7500 ja tiuhemmin jos polkee.
 

|auri

New Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2011
Vs: Evoa ostamassa

Joo, ei näistä oikeen pääse eroon. Omistin vitosen vuosi sitten ja nyt alkanut taas kuumotella Evo, vaikka sillon vannoin ettei enään Mitsubishiä pihaan tule. Kaipailisin rehellisiä vastauksia omistajilta, joilla auto toimii käyttiksenä. Miten on autot toiminut, voiko autoon luottaa, että pääsee perille? Korjaatko autoa viikon ja ajat viikonloppuna pillurallia ja sunnuntaina tilailet uusia osia camskilliltä? Sillon kun vitosen hommasin, ajattelin että varmasti tulee hajoamaan, mutta en ihan odottanut koko auton käytännössä leviävän käsiin. Pk-seudulla tulee autolla vähäiset kilsat ajettua ja työautolla tulee päivisin liikuttua, joten auto ei ole välttämätön, mutta olis se kiva jos autoon pystyisi edes vähän luottamaan ;D. Perä "räjähti", AYC paskana, öljyt pihalle kahdesta eri paikasta, syyläri alkoi vuotamaan, tehostajan öljyt pihalle, kytkinnesteet pihalle työsylinteriltä, ilmastoinnin kompuran pultit poikki ajon aikana(mitä vittua ;D??). Alkaa ihan itkettää kun muistelee tota listaa 8)

EDIT: JDM E8-9 hakusessa siis.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

kerrotaan sitte, evo7 dailydriven autona:
- ostettu 2011 marraskuussa (Irkkutuonti ja oli ollut reippaa vuoden irkuissa ja myyjä yksi näistä parjatuista myyjäliikkeistä)
- auto koeajoon sovittu 3pv ajaksi ja nosturilla tarkistukset
- kauppakirjaan parit lisäehdot jotka mun ja myyjän välisiä
- KAIKKI nesteet (öljyt, jäähdytys yms kurat) vaihdoin heti laatumerkkeihin
- ajettu 2kk kunnes teetätin täyden ruosteenestokäsittelyn (ja tätä ennen autosta purettu melkeinpä kaikki irtonainen irti suojausta varten)
- 7500km välein moottoriöljynvaihto ja 20tkm välein voimansiirtoöljyt (ja puolivuosittain tsekattu nestepinnat) Ajomäärä vuodessa noin 15-20tkm.
kesä 1:
- Turbon väljyys huomattu (koko ahdin "huollettu", vain kuoret jäi jäljelle "vanhaa")'-
- Kytkin samaan aikaan vaihdettu uuteen (alkoi täristään lähdössä, evo 7-9 tuttu monelle)
- muuten normi huoltoja

kesä2:
- vihdoinkin jakopää vaihdettu vesipumppuineen kaikkineen
- vihdoinkin tehonmittaus tehty ~375hp (yllättävän hyvä tulos)

kesä3??
- lootan synkrojen uusinta (tiedossa tämäkin jo näillä tehoilla)

ja täysin jokapäiväises työajossa (15km suunta). Radalle ei ole ehditty...
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Itsellä Evo 6 GSR Japanintuonti

- 96tkm mittarissa kun saapui Suomeen
- Maalipinnassa sanomista, mutta muuten tosi hyvässä kunnossa (oikeasti RUOSTEETON)
- Liikkeen toimesta kaikki öljyt ja jakopää vaihdettu - samalla myös vaihdettiin hydr.nostajat

Autolla ajettu nyt 5 kesää ja 4 talvea. Kokonaiskilometrimäärä on nyt 188tkm. Auto on ollut tähän kesään asti päivittäisessä ajossa. Ajettu myös välillä 160km työmatkaa. Kulutus 9-10l/100km pelkällä matka-ajolla.

Korjaustoimenpiteet:
- AYC-pumppu antautui viidentenä kesänä -> pumpun välilevy paisui -> korjattu itse
- erinäisiä puslia kulunut loppuun ympäri alustaa
- GAB -asfalttialusta kuoli kolmantena kesänä -> tilalle BC BR
- jarrusatuloiden tiivisteiden uusiminen
- Etupuskuri halki (oma vika.... tai siis lumipenkan.. )
- jaaa nyt näyttäis siltä, että yks ABS -anturi sanoi sopparin irti

Nuo siis viiden kesän ja neljän talven aikana jolloin rullattu mittariin melkein 100tkm.

Tilanne nyt:
- ABS -anturivika?
- Maalata pitäis -> ikää on.. ja väri vähän haastava..
- Turbon huolto -> ajettu kohta 200tkm ja ei niiiiin hiljaa..
- pintahilsettä pohjassa -> massaus tehty samana vuonna kun auto hankittu -> pitää uusia/korjata

Itse en näe miksei evo kelpaisi päivittäiseen ajoon. Tosin sanat "mukavuus" tai "hiljainen" ei kuulu tämän auton ylistyssanastoon.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

cubeqtio sanoi
Tosin sanat "mukavuus" tai "hiljainen" ei kuulu tämän auton ylistyssanastoon.

Jep, 2 viimeistä kiteyttää aika hyvin kaiken. Jos etsit noita ominaisuuksia niin vaihda ainakin automallia haku kentässä :)
 

|auri

New Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2011
Vs: Evoa ostamassa

Joo, ei sillon kova alusta, tai karmea sisämelu itteäni haitannut. Ainoa mikä sillon vitutti oli huono kääntösäde, Helsingin keskustassakin joutuu välillä ajelemaan ja ahtaisiin paikkoihin autoa sovittelemaan. Ainoa mikä nyt vaan mietityttää on toi luotettavuus.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

|auri sanoi
Joo, ei sillon kova alusta, tai karmea sisämelu itteäni haitannut. Ainoa mikä sillon v*tutti oli huono kääntösäde, Helsingin keskustassakin joutuu välillä ajelemaan ja ahtaisiin paikkoihin autoa sovittelemaan. Ainoa mikä nyt vaan mietityttää on toi luotettavuus.

Jokainen auto (merkkiin tai malliin katsomatta) on luotettava - mikäli sitä on huollettu oikeasti ja ajallaan. Ei nyt 10km tarkkuudella öljynvaihdot taikka sitä kaikkein kalleinta raceöljyä vaan, että edes KERRAN vuodessa sattuis vaihtaa moottoriöljyt ja sen suodattimen edes. Siis jos ajokilsat pysyy alle 10tkm. Niin ja kurkkais sinne konepellin alle jos kuuluu jotain "outoja ääniä" eikä lähde linjalle "ajetaan vika ulos".

Evot vaativat tosin hieman enemmän huolenpitoa - ovathan moottorit vakiona korkeaviritteisiä ja jatkuvalla nelivedolla. Jos haluat halvalla päästä niin osta jokin pappamalli - merkillä ei väliä. 1.0l Fiiatti varmaan on 10 kertaa halvempi huoltaa kuin Evo 8.

Tosin - evojen varaosat eivät ole niiiiiiiin kalliita kuin vois olettaa. On noita saksalaisia merkkejä mitkä ovat aika reilusti kalliimpia varaosiltaan...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Ja jottei totuus unohtuisi niin puhumme autosta , jonka voimansiirron osat ovat yhdet markkinoiden kestävimmästä päästä. Samoin myös kone.

Jos on auto pidetty vakiona alusta lähtien niin 300tKm menee ihan öljyjä vaihtamalla.

Virittelemällä saat kaiken rikki tai ainakin osien elinikä lyhenee merkittävästi.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

Voimansiirto on tosiaan melko jämäkkää tavaraa jo tehtaalta lähtiessä. Toki senkin saa rikki mutta oikein käytettynä kestää aika huimia voimia.
 

ansman

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2006
Vs: Evoa ostamassa

Oma Evo-historia menee seuraavasti: VIII -> IX -> X -> IX. Kympin ja ysin välillä tuli käytyä joitakin kertoja pimeällä puolella (=ripakopallinen Subaruita) mutta onhan nämä Evot kyllä aivan omassa luokassaan. Varsinkin ysi perusvireillä on aivan mahtava laite. Tarkoituksena oli hankkia TME mutta kun niiden hinnat ovat keräilyhistoriansa takia varsin kovia ja sitten taas autona VI ei mielestäni yllä IX:n tasolle.

En lukenut koko ketjua mutta eihän näistä autoista voi kuin nauttia. Suosittelenkin ostohousujen jalkaan sovittamista ja auton pikaista hankkimista. Naapurit tosin vähän ihmettelevät kun keski-ikää lähestyvä isi painaa menemään lintulauta heiluen pitkin lähiön katuja. Toivotaan että nämä tuuheat movemberit vähän kompensoivat katu-uskottavuuden rajallisuutta:).
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Itselläni on ollut kaksi evoa, ensin nelonen reilun vuoden ja viitonen nyt reilut neljä vuotta. Yhtään voimansiirron osaa en ole saanut ajettua rikki ja rataa on kierretty ainakin 5 ratapäivää per vuosi ja vääntöäkin on joskus ollut hieman enemmän kuin tehtaalta. Talviajoa ei tosin ole juurikaan harrastettu ja kilometrit muutenkin luokkaa 10 tkm / vuosi harrasteajoa.

En harrasta kiihdytysajoa enkä sudittelua - siinä taitaakin olla resepti kestävyyden kannalta ahkeran ennaltaehkäisevän huoltamisen lisäksi.

Eniten ongelmia on ollut jarrujen kanssa mikä on normaalia kun liikutaan aivan jarrujärjestelmän suorituskyvyn ylärajoilla. Melkein joka ratapäivän jälkeen on saanut niitä huoltaa.

Yhtään vakioahdinta ei myöskään ole hajonnut eikä yhtään öljyvuotoa voimansiirrosta ilmennyt. Ohjaustehostimen letku petti Saksassa viime vuonna, mutta kotiin asti selvittiin kuitenkin. Muut esiintyneet viat ovat lähinnä omista muutoksista ja rankasta käytöstä johtuvia. Nelosessa tosin oli crankwalkkia jo ostettaessa mikä korjattiin heti ja viitosen kone on muuten vaan huvin vuoksi vahvistettu, ei siksi että jotain olisi hajonnut tai ollut hajoamassa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evoa ostamassa

ansman sanoi
Naapurit tosin vähän ihmettelevät kun keski-ikää lähestyvä isi painaa menemään lintulauta heiluen pitkin lähiön katuja. Toivotaan että nämä tuuheat movemberit vähän kompensoivat katu-uskottavuuden rajallisuutta:).

Antaa naapurien ihmetellä ja ajaa millä haluavat. Elämä on liian lyhyt. Turha sitä on tuhlata jollain tylsällä autolla ajamiseen.

ast sanoi
Eniten ongelmia on ollut jarrujen kanssa mikä on normaalia kun liikutaan aivan jarrujärjestelmän suorituskyvyn ylärajoilla. Melkein joka ratapäivän jälkeen on saanut niitä huoltaa.

Tarkoitatko Bremboja vai Endlessejä? Joka tapauksessa ne on kyllä kovilla sun käytössä ja vaatiikin huoltoa. Noi evon omat Brembot on kyllä tosi helpot huoltaa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Basbarduu sanoi
Tarkoitatko Bremboja vai Endlessejä? Joka tapauksessa ne on kyllä kovilla sun käytössä ja vaatiikin huoltoa. Noi evon omat Brembot on kyllä tosi helpot huoltaa.

Mulla ei ole koskaan ollut Endlessin jarruja paitsi jotain jarrupaloja aikoinaan. Sekä nelosen vakiojarrut että brembot kyseessä ja suurin syy on että jarrujärjestelmän maksimikapasiteetti alkoi olla ylitetty mikä luonnollisesti tapahtuu jossain vaiheessa jos muuta tekniikkaa päivitetään mutta jarruja ei paloja ja levyjä lukuunottamatta.
 
Ylös Bottom