Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: The Mitsubishi Evo is no more

Kaikki hauska loppuu aikanaan. Fakta kyllä (valitettavasti) lienee, että satsaamalla sähköhilavitkuttimiin kosiskellaan pidemmällä tähtäimellä aika paljon isompia ostajajoukkoja kuin Evo-fanit.
 

ast

Z27AG
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: The Mitsubishi Evo is no more

Kilpailijat ainakin tykkäävät, Subarun myynti taitaa kasvaa?

Sähköautonkin voin kyllä ostaa, mutta en mitään econo-boxia.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Omakohtaisesti ei onneksi kouraise, mutta täytyypä sanoa sen verran että mielestäni aivan h**vetin tyhmä veto Mitsubishiltä. :mad: Itse en ainakaan näe mitään epäloogista siinä, että on sekä ns. ekologisia autoja ja sitten erikseen urheiluautomallisto. Tekeehän volkkarikin jotain 3ltr/100 kuluttavia Lupoja ja sen lisäksi Maybach-nimen turvin piilossa mahtimoottorilaivoja. Olisihan mitsu voinut tehdä vaikka vastaavan tempun ja eriyttää Ralliartin omaksi merkikseen. Myydä jatkossa sitten Mitsubishi-sähköautoja kuluttajille ja Ralliart Evolutioneita kuljettajille. ;D Noh, ei mahda minkään. Sähkövatkainlinjastolle käy Japanissa turboasentajan tie.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

DaJackal sanoi
Tekeehän volkkarikin jotain 3ltr/100 kuluttavia Lupoja ja sen lisäksi Maybach-nimen turvin piilossa mahtimoottorilaivoja.

tuota noin.. vw?? ::)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

nahkuri sanoi
tuota noin.. vw?? ::)

Ähh, huomaa että on vähän väsyksissä. Phaetonhan se volkkarin luksusmalli on, ja vielä ihan rehellisesti vw-logo keulassa. Tiedä sitten mistä tuo Maybach tuli mieleen. I stand corrected. :peukku
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

P*skaa mutta minkäs teet..Kohta sitten suhistellaan jollain I-mievin kipoilla ja hybridi colteilla kun muuta ei saa.. :seina Toivottavasti nyt edes joku sporttisempi bensa mitsu tulisi jatkossakin olemaan.. :mad:
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Vai semmosta. Noh, pidetään huolta nykyisistä Evoista ja nautitaan! Näitähän toistaseks riittää.
Ei varmaan Evojen arvoa laske tää uutinen.
 

ast

Z27AG
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Ja siis selvyyden vuoksi: kympillehän ei annettu mitään aikarajaa tuossa jutussa eli tuotanto on edelleen käynnissä ja loppuu sitten joskus.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Harmillistahan tämä on, mutta niin se taitaa olla, ettei 10-20v päästä tarvitse paljoa vastaavanlaista hupia pitää kuin nykyisin. Pitää siis nauttia vielä kun voi :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

MakeM sanoi
Harmillistahan tämä on, mutta niin se taitaa olla, ettei 10-20v päästä tarvitse paljoa vastaavanlaista hupia pitää kuin nykyisin. Pitää siis nauttia vielä kun voi :)

Juu, ollaan me onnekkaita. :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Olihan tämä uutinen jo tavallaan tiedossa kun uutiset "Dieselhybridi" Evosta alkoivat liikkua... Jos Evon kysyntä on vielä vilkasta niin saattaapi jotain "Faceliftiä" puskea jossain vaiheessa...
 

ast

Z27AG
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

mystinengalant sanoi
Juu, ollaan me onnekkaita. :)

20 vuoden päästä on sellaiset virtual realityt että voimme retroilla polttamatta bensaa :)
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

mikäs se oli kun kauan aikaa sitte lueskelin suunnitteluvaiheessa olevasta sähkö-evosta? siinäkö tulevaisuus?
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

MakeM sanoi
Harmillistahan tämä on, mutta niin se taitaa olla, ettei 10-20v päästä tarvitse paljoa vastaavanlaista hupia pitää kuin nykyisin. Pitää siis nauttia vielä kun voi :)
Tämä on vähän kuin rallissa aikanaan B-ryhmäläiset(<3). ;D
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

ast sanoi
20 vuoden päästä on sellaiset virtual realityt että voimme retroilla polttamatta bensaa :)

Jep ja samalla joku tuoksu mikä muistuttaa bensan ja öljyn tuoksua sumutetaan nenään.. oijoi.. :D

Sit voi lapsen lapsilleen muistella: "Joo kyllä kato pappa sillo oli ajelees tollasel BENSAKÄYTTÖSEL autol.. OIjoi ku mentii poikien kaa sillo nelipyöräluisus.. ja tytöt tykkäs.. (ja mummo tähän komppaa tietenki..) No tottakaai.. oli oikeen kylän komein kolli ja menevin menopeli..!"

:D
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

cubeqtio sanoi
oli oikeen kylän komein kolli ja menevin menopeli..!"

:D

nyt oot kyllä tainnu nähdä unta. ;D tai ehkä se on miehestä kiinni.. :p
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Todella harmillinem uutinen. :( :mad:

Tuo on aivan käsittämättömän huono uutinen koko merkin kannalta, siitä perspektiivistä, että se valmistaisi nykymenon mukaan autoja, joilla on hauska ajaa.

Nimittäin tuollahan luki, "policy chgange", eli politiikan muutos ympäristöystävällisten autojen valmistajaksi, joka viittaa siihen, että kaikki hauskat mallit tapetaan, ja varmaan kaikki ympäristöystävälliselle imagolle haitalliset mallit haudataan. Esim. Pajerokin saattaisi olla silloin poistolistalla, joka kuulostaa sekin todella huonolta. Jäljellekkö jäisi iMievin kaltaiset vessat? Minusta iMiev on ideana hyvä, mutta toteutus on vielä kaukana toimivasta sähköautosta jolla on potenttiaalia oikeasti menestyä maailmalla missään, esim. Hondan CRX Clarity vetyautohan pieksi sen joka asiassa, ja oli silti sentään auton näköinen, ja kokoinen.

Ei, etteikö Evo tuottaisi rahaa, ja tuloa, vaan halutaan luoda nyt yht'äkkiä niin kovin ympäristöystävällinen imago. Aika pirun rohkea veto mielestäni. Tuossa nimittäin on 50-50 mahdollisuudet, että tuo menee pahasti mönkäänkin, jos ilmastonmuutos osoittautuukin ohimeneväksi buumiksi, jolta se nyt näyttää, jos se ei tulekkaan niin vahvana kuin IPC:n kaltaiset paneelit ovat peloitelleet, ei ympäristöystävällisyys välttämättä lyökkään noin vahvasti läpi. Tuossa tavallansa poltetaan siltoja, joiden yli on ensin kävelty, eli tapetaan se nykyään ruokkiva käsi, tuosta brändiperpektiivistä. Haudataanko kaikki se tieto ja taito mihin on viimeiset 40 vuotta ainakin panostettu?

MMC on 40 vuotta, ajanut moottoriurheilu ideologialla eteenpäin, ja rakentanut kuvaa sporttisesta merkistä. En usko, että sitä kolmessa vuodessa kokonaan vaihdetaan, kaikille maailman ihmisille, vaikka kuinka tapetaan kaikki moottoriurheilu toiminta planeetalta.

Vielä lopuksi voin sanoa, ettei MMC ole yksin tässä veneessä, seuraava Subarunkin STI, huhutaan olevan diesel.
http://www.autoblog.com/2010/06/11/autocar-next-subaru-sti-to-go-diesel-rival-mitsubishi-e/

Tässä vielä Autoblogin uutinen aiheesta:
http://www.autoblog.com/2011/03/02/report-mitsubishi-official-says-evo-franchise-is-dead/
 
M

mikada

Guest
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

No siinä mielessähän tämä juttu sopii Mitsun imagoon, kun Mitsuhan on ollut aina uusia tekniikoita kehittämässä ja edelläkävijänä monissa innovatiivisiaa ratkaisuissa esim. visko, GDI, Mivec diesel yms. Eli Mitsu ottaisi tulevaisuudessa ensimmäisenä semmoisen malliston tuotantokäyttöön, mistä muut valmistajat esittelevät vasta protoja tai pelkästään teorioita ;)
 

Devi82

New Member
Liittynyt
19 Elokuu 2004
Sijainti
Tampere
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Nyt kyllä kyrsii jos tuo totta on :seina
Aina ollut haaveena ostaa uusi evo, kun oma talous sen sallii :seina
Noh, kohta se olisi ollut mahdollista, mutta haaveeksi se tuon uutisen myötä sitten taisi jäädä :seina
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Devi82 sanoi
Nyt kyllä kyrsii jos tuo totta on :seina
Aina ollut haaveena ostaa uusi evo, kun oma talous sen sallii :seina
Noh, kohta se olisi ollut mahdollista, mutta haaveeksi se tuon uutisen myötä sitten taisi jäädä :seina

Kai niitä käytettyinäkin saa melko uuden veroisia... ja kuten jo edellä mainittiin, X:n valmistushan ei siis ole vielä loppumassa, ainoastaan seuraajaa sille ei (tämän uutisen mukaan) ole tulossa.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

masa- sanoi
Ei, etteikö Evo tuottaisi rahaa, ja tuloa, vaan halutaan luoda nyt yht'äkkiä niin kovin ympäristöystävällinen imago. Aika pirun rohkea veto mielestäni.

Minä en kyllä oikein usko että Evolution-mallit on mitsulle mitenkään kovin valtaisia rahamääriä tuottanut. Varsinkaan katuautokäyttöön myydyt. Varusteet samoja kuin muissa autoissa, joten niistä säästyy rahaa mutta kaikki muu onkin kallista. Moottoria tehdään vain tähän malliin, AYC-perä ei taida olla käytössä muualla, loota ei ole käytössä muualla, alusta ei ole käytössä muualla jne. Kalliiksi tulee kun ei kuitenkaan kovin montaa yksilöä muuhun autotuotantoon verrattuna valmisteta vuodessa.

Eipä tuota toki tappiollakaan varmasti tehdä, mutta..
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Mite rohkenen olla erimieltä että Evot on varmasti tuottanu varaosapisniksellä jonkinverran paalua Mitsulle ainaki rallitouhuissa. ???
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

-JP- sanoi
Olihan tämä uutinen jo tavallaan tiedossa kun uutiset "Dieselhybridi" Evosta alkoivat liikkua... Jos Evon kysyntä on vielä vilkasta niin saattaapi jotain "Faceliftiä" puskea jossain vaiheessa...

Facelift on jo julkaistu
http://autocarsnews.info/new-cars/2011-mitsubishi-lancer-evolution/
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

http://www.twitlonger.com/show/93ftl0

vai oliko jo w tietoa?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Mani sanoi
Facelift on jo julkaistu
http://autocarsnews.info/new-cars/2011-mitsubishi-lancer-evolution/

Jotain muuta kuin se että takasiipi on otettu pois , oli hakusessa... :) Eli veikkaan ,että tulee oikeasti "Faceliftiä" , joskus.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Mä taas oon aika pessimisti tuon faceliftin suhteen. Voisin veikata et tuo 2011 julkastu jää viimeiseksi. reilu 3vuotta julkasusta joten luulis et ei sen kummempia tule enää.
Ei vissiin muistakaan ole pahemmin faceliftejä tullu ?

Mitä tuohon tullu nyt julkaisun jälkeen.

AERO KIT ( sisältää uudemman mallisen etu/takapuskurin sekä leveämmät helmat
Erillainen putkisto nyt 2011
Uudemman malliset helmat 2011
FIS näyttö punasesta, värillseksi
FQ-400 malli ( Briteille )
+ jotain muuta turhaa
 

Tunari-82

Active Member
Club Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Tuulilasissa 2/2011 oli uusien evojen rekisteröinteinä 2009/4kpl, 2010/6kpl
Voiko olla noin pieniä luvut :nykii
Jos nuo pitää paikkaansa ja mikäli muu maailma menee yhtään samassa linjassa evojen myynnin suhteen,niin en ihmettele että tehdas pohtii mallista luopumista.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

No suomen rekisteröintiluvuista ei kannata paljoa muun maailman johtopäätöksiä vetää..
 

2bad4you

Member
Liittynyt
9 Maaliskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

"Further to some comments published in the press recently, production of the current Lancer Evolution continues as planned. As for its successor, regulations and market feedback will dictate its engineering package & architecture. Stay tuned. " Mitsubishi Lancer Evolution Facbook tililtä, eipä taideta nyt ihan tuotantoa olla lopettamassa ja seuraajasta ei ole vielä tietoa.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

MakeM] Minä en kyllä oikein usko että Evolution-mallit on mitsulle mitenkään kovin valtaisia rahamääriä tuottanut. [b]Varsinkaan katuautokäyttöön myydyt.[/b] [/quote] [quote author=Maxxximus sanoi
Mite rohkenen olla erimieltä että Evot on varmasti tuottanu varaosapisniksellä jonkinverran paalua Mitsulle ainaki rallitouhuissa. ???

No niin no... Mutta joo, liikutaan kuitenkin vähän erilaisissa summissa kuin mitä tuotto on ihan tavan henkilöautoista..
 

UITTO-

Active Member
Club Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

uus asx kymppitonnin halvempi ku evo9 uutena ja mahdolliset myyntiluvut kyllä enemmän asx:n puolella kuin evon.

Eipä tuo mitsua kaada vaikkei evoa enää tehdäkään, toisaalta sen tekemiseenkin varmasti enempi rahaa menee kuin perus lancerin, jolloin se myös näkyy hinnassakin, ei varmaan paljon enempää käteen jää evosta kuin peruslanceristakaan.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Tunari-82 sanoi
Tuulilasissa 2/2011 oli uusien evojen rekisteröinteinä 2009/4kpl, 2010/6kpl
Voiko olla noin pieniä luvut :nykii

en kyllä millään uskoisi. jos miettii, että eipä se evo x nyt ihan mielettömän harvinainen näky ole liikenteessä.. niin, ellei sitten 2008 puolella ole rekisteröity vaikkapa pariakymmentä kymppiä. eikös sen myynti suomessa alkanut 2008 kesällä?
 

Tunari-82

Active Member
Club Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Tuntuu että noita kymppejä on tuotu aikapaljon jenkeistä.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

UITTO- sanoi
uus asx kymppitonnin halvempi ku evo9 uutena ja mahdolliset myyntiluvut kyllä enemmän asx:n puolella kuin evon.

Eipä tuo mitsua kaada vaikkei evoa enää tehdäkään, toisaalta sen tekemiseenkin varmasti enempi rahaa menee kuin perus lancerin, jolloin se myös näkyy hinnassakin, ei varmaan paljon enempää käteen jää evosta kuin peruslanceristakaan.

Mä veikkaan että jää vähemmän..
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Ei tietenkään valmistajaa kaada marginaalisesti myyvät mallit.

Mutta, uskon kyllä, että Mitsu teki evolla voittoa, enkä ihmettele, vaikka kate olisikin suurempi mitä normi autossa, koska kyseessä on erikois tuote, sarjassa jossa kilpailua ei ole aivan mahdottoman paljon. "Se joka uuden Evon ostaa, ostaa sen maksoi se 50 tai 60 tuhatta." Eli ei Evoa osteta pelkästään siksi, että se olisi mahdottoman halpa, vaan myös siksi, että se on Evo. Normi autoluokassa kilpailu on niin suurta, ja kulut jo niin alas painettuja, ettei mitenkään voida mennä tuollaiseen jos halutaan pysyä elossa ylipäätään.

Ja noista yhteisistä osista muiden kanssa: Nelivetoahan tai, sen eräänlaista variaatiota käytetään jenkkien Outlanderissa, S-AWC. Moottoria ainakin ralliartissa, ja 4B11 peruskoneena muuten kyllä luetaan maailmanmoottoriksi. Mutta onhan siinä toki eri materiaaleista tehtyjä peruskomponenttejä jne. että sikäli toki kaukana koneen perusversiosta, mutta kuitenkin kyllä se suunnittelu lohkaisee auton valmistajalle koituvista kuluista paljon tuollaisen erikoisauton kohdalla. Ja esim turbo puolen tekniikaa Mitsu jakelee jenkkivalmistajillekkin, Chryslerin 2 litrainen turbokone, joka tuottaa Evon koneen vastaavia lukuja, sisältää hyvin pitkälti Mitsun tekniikaa.

En usko, että Evoa tehdään tappiolla, tai erityisen huonolla tuotolla päivääkään. Se on erikoistuite, ja muutenkin, yleensä tuossa segmentissä on aina varaa suuntaan jos toiseen hinnoittelussa. Se on kuitenkin niin haluttu. Mutta olihan Evolla ennenkaikkea merkitys brändille ja se merkitys näköjään nyt koettiin liian haitalliseksi.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Offtopiciksi meinaa karata, mutta...

Tappiolla tuskin tekee kukaan autonvalmistaja mitään, jotain muutamia Halo-careja lukuunottamatta.

Mutta tosiaan, eipä tuota samaa nelivetojärjestelmää taidetä käyttää missään muussa. Eli säädettävä keskilukko ohjauksineen sekä tuo S-AYC on pelkästään Evoa varten. 4B11:ssa ihan eri sisuskalut Evossa ja muissa malleissa. Vähän semmonen juttuhan se tuppaa olemaan että osaa x saa aika paljon halvemmalla kun tilaa 100 000 kappaleen sarjan, kuin 1000 kappaleen sarjan. Mikäs on muuten äksän autoveroton hinta Suomessa?
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Ei aivan täysin samana, mutta variaationa, jenkeillä on tarjolla Outlander GT. Siinä on S-AWC, jossa on säädettävä ACD kuten evossa, sillä erotuksella, että siinä oli Tarmac, jotain, ja Lock. Eli, ohjelmointi hieman eri, ja myös vähän offroad painotettu.

Jenkkien Outlander GT:ssä on myös AYC, mutta se on siinä etuakselilla, ja nimetty joksikin AFD:ksi tai vastaavaa, Active Front Differential. Se silti tekee täysin samaa mitä Evon AYC, ja sen lisäksi toimii 100%:en automaattilukon tavoin hitaassa möyrinnässä.

Ja onhan ralliartissakin ACD, eli ainakin kolmesta autosta se jo löytyy. TC-SST:kin alkaa löytyä jo aika monesta mallista.

Outlander ja Lancer rakentuvat samalle perustalle, joten en ihmettele sinäänsä yhtään, että ne jakaisivat tekniikkaa keskenään.

Mitsun nimeämispolitiikkoa noille nelikoille on niin sekavaa, meidän Outlanderista löytyy neliveto jonka nimitys on AWC, eli All Wheel Control. Jenkkien GT mallissa on taas Super All Wheel Control, kuten Evossakin on samalla nimellä, vain pienin eroavaisuuksin.

Meni kyllä jo aika OT:ksi varmaan moderaattorin mielestä, mutta liittyyhän se Evon, mitä yhteistä sillä on muiden mallien kanssa. :)
 

2bad4you

Member
Liittynyt
9 Maaliskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Ja edelleen ainakin jenkeissä Mitsu on ilmottanut että Evon jatkajaa ei ole vielä päätetty ja oikaisivat nimenomaan, että kyse ei ole tuotannon lopettamisesta.
 

Kanerv4

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2010
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

nahkuri sanoi
tuota noin.. vw?? ::)

tekeehän vw noita mahtikoneitaan ns.muiden merkkien suojissa, vw omistaa myöskin audin,lamborginin,bugattin.
kuten jossain top gearin jaksossa muistelisin niin vw logot siellä bugattin lohkon kyljessä on. ja sama pesurinsäiliö kuin golf v:eessä samat lambossa.
 

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Sinänsä ei niin väliä kun on ollut puhetta että seuraava evo olis hybridi niin ei innosta enää ::) Kyl evo 9 on se mikä pitää vielä joskus saada! :driver
 
M

mikada

Guest
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

No siinä mielessä on Mitsulle tappio jos EVO kuopataan jossain vaiheessa, kun se on melkeinpä ainut Mitsun tuotenimike, mikä on jo legenda eläessään. Jos esim. Volkkari tai Ooppeli tekisi vastaavan tuotteen, niin luulenpa, että ei menisi kaupaksi ainakaan samalla hinnalla, mitä EVO maksaa vaan pitäisi myydä halvemmalla.
 

ast

Z27AG
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

MitsuMi sanoi
Jos esim. Volkkari tai Ooppeli tekisi vastaavan tuotteen, niin luulenpa, että ei menisi kaupaksi ainakaan samalla hinnalla, mitä EVO maksaa vaan pitäisi myydä halvemmalla.

Ainakin Fiat joutuu myymään versiotaan aika paljon halvemmalla ;D
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Kanerv4 sanoi
tekeehän vw noita mahtikoneitaan ns.muiden merkkien suojissa, vw omistaa myöskin audin,lamborginin,bugattin.
kuten jossain top gearin jaksossa muistelisin niin vw logot siellä bugattin lohkon kyljessä on. ja sama pesurinsäiliö kuin golf v:eessä samat lambossa.

Ainakin Bugatti Veyronista löytyy VW logoja joka puolelta siksi, että se on VAG:n sellainen, tapa "näyttää", mihin he pystyvät kun rahaa on tarpeeksi, jonka he ovat itsekkin julkisesti sanoneet. Koko auto on suunniteltu ja tehty VW:n "insinööritaidon" näytökseksi, ja PR-temppu, jonka onkin tarkoitus olla ajettava mainos VW:stä. Ei mitään muuta. Veyronit valmistetaan käsityönä ja myydään ali hintaan, ne tekevät valtavasti tappiota jokaisen myydyn veyronin kohdalla.

Siksi mielestäni ihan pilipalijuttu koko Veyron. Meneehän se suoralla pirun kovaa, mutta valtava tankki on tyhjä 12 minuutissa jos tehoja käyttää, ja toisekseen ei 1800kg painava laiva mikään rata-auto ole. ;D Että sikäli, kyllähän VW näytti, että vaikka rahaa on aivan käsittämätön kasa, eivät he urheiluautoa osaa suunnitella, enää nykyään. ;D Tuo on minusta älytöntä, että Bugatin hintaisesta autosta löytyy joitain audista revittyjä kodelaudan nappuloita.

Mutta tottahan se on mitä sanoit, että VW tekee autoja joka luokkaan, eri brändeillä tosin, mutta silti, he eivät koe sitä haitaksi. Tosin, eihän VW yritäkkään esittää mitään erityisen ympäristöystävällistä. VW tavoittelee Toyotan asemaa ja valtavia volyymeja. Mitsubishille tämä on nimenomaan imagokysymys, he kokevat, että evo on paha takaisku heidän ympäristöohjelmalleen. Mitsu vetäytyi virallisessa määreessä rallitoiminnasta, Dakar rallista 2009, sulki ralliart pajan 2010, ja ilmoitti lopettavansa evon valmistuksen 2011. Aika selvältähän tuo kulku näyttää kun kaikki moottoriurheilutoiminnot ajetaan järjestelmällisesti alas. :-\
 
M

mikada

Guest
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

ast sanoi
Ainakin Fiat joutuu myymään versiotaan aika paljon halvemmalla ;D
Juu toi Fiuden Punto "EVO" ei taida kyllä muutenkaan pärjätä Mitsun EVO:lle kuin määräaikaishuoltojen hinnoissa ja polttoaineen kulutuksessa ;D Taitaapi hävitä Mitsun 10 EVO:lle perheauto mitoissakin, mitä tulee takakontti tilaan ja sisätiloihin hmm. no muunneltavuudessa ehkä pärjää ::)
 

Laza

///Ralliart///
Club Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

Vähän OT, mutta kai tuosta lisensoinnista Protonille (maleesialainen merkki) mitsullekin jotain irtoaa:

http://www.autoblog.com/2010/12/03/proton-builds-itself-a-mitsubishi-evolution/

http://www.automagazined.com/2010/09/proton-waja-2010-replacement-model-mitsubishi-lancer-getting-true-at-tv3-news/
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

masa- sanoi
Siksi mielestäni ihan pilipalijuttu koko Veyron. Meneehän se suoralla pirun kovaa, mutta valtava tankki on tyhjä 12 minuutissa jos tehoja käyttää, ja toisekseen ei 1800kg painava laiva mikään rata-auto ole. ;D Että sikäli, kyllähän VW näytti, että vaikka rahaa on aivan käsittämätön kasa, eivät he urheiluautoa osaa suunnitella, enää nykyään. ;D Tuo on minusta älytöntä, että Bugatin hintaisesta autosta löytyy joitain audista revittyjä kodelaudan nappuloita.
:eek:fftopic
Omasta mielestäni taas tuhathevosvoimainen tuotantoauto ei ole kovinkaan pilipalijuttu. Ihan sama minkä toisen tuotantovehkeen aikanaan rullasi vierelle niin jäi kuin tikku paskaan. Eikä kyllä taida nykypäivänäkään mitään kovin kilpailukykyistä olla. Pari hassua yksilöä jotka eivät varmasti ole ajo-ominaisuuksiltaan yhtä helppoja.

En tiedä mistä itse sitten meinasit tuon tehoisessa autossa saada sitä voimaa jos ei siitä valtavasta polttoainesäiliöstä? Tarkoituksena ei myöskään liene ollut mitään rata-autoa rakentaa, koska harvempaa kiinnostaisi kadulle semmoista edes sellaisella miljoonan euron alehinnalla ostaa. Tosin Supersports todisti jo Top Gearissa aikalailla sen että meneehän tuo radalla ihan perkeleesti kun vähän viilaa. Ja olihan tuossa magnesiumiset viikset ratin takana, pyöröharjattua terästä kojelaudassa sekä konetilassa vaikka minkälaisia yksityiskohtia mitä kukaan ei tule koskaan näkemään yms, että ihan ok-custom osaa kyllä mielestäni...

Mutta tosiaan, +1000hp käytettävässä sekä kestävässä muodossa, mukava ja helppo ajaa, hienot sisätilat, vakaus 400+km/h nopeudessa plus sarjatuotanto, onnea paremmalle yritykselle :)
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Evojen valmistus päättyy..The Mitsubishi Evo is no more

:eek:fftopic
:) Niin, tässä ero tulee lähinnä mielipteestä, filosofiasta. Onhan Veryon luomuksena hieno ja vähintäänkin hyvin erikoinen, mutta itse en arvosta ihan noin korkealle sitä, että auto menee "vain" käsittämättömän kovaa. Onhan se noin painavaksi, testien mukaan kohtuullisen hyvä ajettavakin, mutta paljosta siinä on saanut tinkiä, siltikkin. Ero on filosofiassa.

Jos itse olisin ollut VW insinööri, olisin tehnyt siitä paljon kevyemmän, näin ei tehoakaan tarvita niin järjetöntä määrää, eikä polttoainetta kulu niin paljoa. Enkä yrittänyt väkisin tehdä sekä luxusautoa, että suoralla kovaa menevää samaan, vaikka ehkä siinä piileekin Veryonin erikoisuus, mitä muut eivät tarjoa. Toisekseen, olisin keskittynyt muuhunkin kuin ultimaattiseen nopeuteen. Tankkihan on ilmeisimmin liian pieni, jos 12 minuutissa tehoja käyttämällä, se on tyhjä . . . Eli tankin pitäisi olla vielä isompi, auton kevyempi, jne. Menee F1 autokin aika pitkään tehoja jatkuvasti käyttämällä, ja huippunopeus ei kauas jää tuosta, joten kyllä tuo on ihan korjattavissa oleva ongelma. Joko isontamalla tankkia tai tinkimällä jostakin.

Onhan Veryonin nopeusennätys jo rikottu ja paljon halvemmilla autoilla, joten siksi, minusta se osoittautui vähän flopiksi tuossa määreessä.

Ja oiekassa olet, muut jäisivät kuin tikku paskaan, suoralla. Ei sitä mikään muu vehje tarjoa, mutta en ihmettele miksei tarjoakkaan. Koska en ymmärrä sitä pointtia, mikä tuolla vehkeellä on. :) Ja sanan "tuotantovehje" voi senkin määritellä monella tapaa. Ei tuo kuitenkaan liukuhihnalla tehtävä ole, joten kannattamatonta lystiähän tuo valitettavasti on. Mutta eihän se meitä haittaa, että Bugatti haluaa lahjoittaa työtään maailmalle.

Enkä usko, että 400:aa menevän auton tekeminen toimivaksi ja sarjatuotettavaksi itsessään on mikään ongelma, miksi olisi? Kunhan rahaa on tarpeeksi, niin kyllä tekijöitä löytyy, ja se tässä eron tekeekin. VW maksamassa koko lystin.

Mutta tosiaan, +1000hp käytettävässä sekä kestävässä muodossa, mukava ja helppo ajaa, hienot sisätilat, vakaus 400+km/h nopeudessa plus sarjatuotanto, onnea paremmalle yritykselle
Mutta uskotko tosiaan itse, ettei mikään muu taho pystyisi rakentamaan samanlaista autoa? :) Tietämyskö loppuisi vai mikä? Vai miksi niitä ei ole muita? Ei siinä ole pointtia, muuta kuin näytönhalu. Tosin järjellähän autoasioita ei voi paljon ajatella.

No onhan se erittäin hieno laite luokassaan, ja ainutlaatuinen. Ja meni nyt kyllä aivan offtopiciksi. Pahoittelut.
 
Ylös Bottom