Evon ecu

Vs: Evon ecu

Tdi?? sanoi
Semmoista kyselisin.
Onko kaikissa evo 9:ssä "sama" moottorinohjaus??

Ysistä en aivan varmaksi sano, mutta aikaisemmissa Evoissa on eroa eri versioiden kesken. Elektroniikka lienee pitkälle samaa, mutta ainakin pinnijärjestys on erilainen. Ja jos en väärin muista niin osassa CT-Evoista on eri liitin JDM- ja euro-mallissa.

Eli ei nyt aivan satavarmaa faktaa, mutta pitäisin enemmän kuin todennäköisenä, että välttämättä ei ECU käy suoraan heittämällä toisesta autosta. Jos siis sitä kysymykselläsi hait :)
 
Vs: Evon ecu

Muistelisin kanssa ettei toisen samanlaisen ysin ecu kävisi heittämällä. Joutuisi ainakin jotain "parametri"muutoksia tekeen(esim. käynnistyksenesto jne)
 
Vs: Evon ecu

Mustaakseni briteillä oli jtn parametrejä/toimintoja ecussa mitä täällä ei ole ysissä.
 
Vs: Evon ecu

nokonzok sanoi
Ysistä en aivan varmaksi sano, mutta aikaisemmissa Evoissa on eroa eri versioiden kesken. Elektroniikka lienee pitkälle samaa, mutta ainakin pinnijärjestys on erilainen. Ja jos en väärin muista niin osassa CT-Evoista on eri liitin JDM- ja euro-mallissa.

Eli ei nyt aivan satavarmaa faktaa, mutta pitäisin enemmän kuin todennäköisenä, että välttämättä ei ECU käy suoraan heittämällä toisesta autosta. Jos siis sitä kysymykselläsi hait :)

Eikö ajattelin oisko nuissa "erikoismalleissa" mr ja fq, paremmat ecut isoja tehoja ajatellen.

Onko kukaan kysynyt motec:in hintoja mitsun oman ecun kuoriin?
 
Vs: Evon ecu

Tdi?? sanoi
Eikö ajattelin oisko nuissa "erikoismalleissa" mr ja fq, paremmat ecut isoja tehoja ajatellen.

Joissain on lisäbokseja ecun rinnalla. Ne rapsitaan yleensä ensimmäisenä pois viritettäessä.
 
Vs: Evon ecu

Euroopan versioissa on sama moottorinohjaus ja ajonestokoodeja muuttamalla käy autosta toiseen. Myös RS ja GSR -mallien ECUt ovat keskenään yhteensopivia.

Vakioahtimen kanssa ei Motecciin siirtyminen ole tarpeellista. Vakioeculla pärjää hyvin ~400 heppaan asti. Motecin kanssa voi ongelmaksi tulla mm. kylmäkäynnistys. Mielestäni ideaali ratkaisu on erikseen säädettävä boxi bensan ja syttyjen ohjaamiseen jos halutaan siirtyä uuteen teholuokkaan. Kun vakioecu hoitaa "perusasiat" on elämä tod.näk. ongelmattomampaa. Mikäli en väärin muista Motec säädettynä on 4-5000 EUR.
 
Vs: Evon ecu

Tdi?? sanoi
Eikö ajattelin oisko nuissa "erikoismalleissa" mr ja fq, paremmat ecut isoja tehoja ajatellen.

Onko kukaan kysynyt motec:in hintoja mitsun oman ecun kuoriin?

FQ400 sisältää tuon M800 oemin, uutena tuollaisen saa ~2000€ briteistä, erona gold boxiin ettei se ohjaa kahdeksaa suutinta.
 
Vs: Evon ecu

Christian Alatalo sanoi
FQ400 sisältää tuon M800 oemin, uutena tuollaisen saa ~2000€ briteistä, erona gold boxiin ettei se ohjaa kahdeksaa suutinta.

miten tuon motec m800 oem poksi katsastuksessa??
 
Vs: Evon ecu

Vaihdat vakio ecun takaisin. M800 on plug & play eli käyttää auton vakio johtosarjaa. -> siis nimenomaan tuo oem.
 
Vs: Evon ecu

http://www.artec-power.fi/chiptuning.html Tuossa siis Artec-powerin jonkinlainen selostus heidän tarjoamastaan viritystavasta. Tiedustelisin nyt viisaammilta, että onko esim. Karalan (stage1), AMWorksin tai St-motorsin tarjoama lastutusviritys tehty juuri prikulleen tuolla samalla periaatteella?
 
Vs: Evon ecu

evoluutio sanoi
http://www.artec-power.fi/chiptuning.html Tuossa siis Artec-powerin jonkinlainen selostus heidän tarjoamastaan viritystavasta. Tiedustelisin nyt viisaammilta, että onko esim. Karalan (stage1), AMWorksin tai St-motorsin tarjoama lastutusviritys tehty juuri prikulleen tuolla samalla periaatteella?
Kyllä.
 
Vs: Evon ecu

Ok. :) Entä pystytkö vielä sanomaan, ovatko käytännössä luotettavuudeltaan/toimivuudeltaan samaa tasoa (säätäminen autokohtaisesti)? Voiko muuten vakiotehoisessa evossa esiintyä fuelcut-ilmiö?
 
Vs: Evon ecu

evoluutio sanoi
Ok. :) Entä pystytkö vielä sanomaan, ovatko käytännössä luotettavuudeltaan/toimivuudeltaan samaa tasoa (säätäminen autokohtaisesti)? Voiko muuten vakiotehoisessa evossa esiintyä fuelcut-ilmiö?

Jos fuel-cut tulee vakiona, niin jotain on rikki. Luotettavuudessa kaikki ovat varmasti hyvin lähellä toisiaan. Artecin Sakua ja ST-motorrissia varmaan hieman enemmän arvostetaan keskustelupalstoilla ja "piireissä". Turbotec on hieman enemmän jakanut mielipiteitä, mutta pidän sitä silti oikein hyvänä vaihtoehtona.
 
Vs: Evon ecu

Cirrus sanoi
Jos fuel-cut tulee vakiona, niin jotain on rikki. Luotettavuudessa kaikki ovat varmasti hyvin lähellä toisiaan. Artecin Sakua ja ST-motorrissia varmaan hieman enemmän arvostetaan keskustelupalstoilla ja "piireissä". Turbotec on hieman enemmän jakanut mielipiteitä, mutta pidän sitä silti oikein hyvänä vaihtoehtona.
Taidan siinä tapauksessa tarkastuttaa autoni. Olen meinaan havainnut jonkinmoista kiihtyvyyden pätkimistä. Tuo ST-motors on minulle sijainniltaankin paras, mutta säädetäänkö siellä ollenkaan autokohtaisesti noita ECU-systeemejä?
 
Vs: Evon ecu

evoluutio sanoi
Taidan siinä tapauksessa tarkastuttaa autoni. Olen meinaan havainnut jonkinmoista kiihtyvyyden pätkimistä. Tuo ST-motors on minulle sijainniltaankin paras, mutta säädetäänkö siellä ollenkaan autokohtaisesti noita ECU-systeemejä?

Minulla oli jotain vikaa tyhjäkäyntisuuttimen kanssa vai mikähän se lopullinen analyysi oli. Se aiheutti yhden terävähkön pätkäisyn noin 1/2 - 3/4 kaasulla vedättäessä. Ilmio oli aluksi tosi harvinainen ja ajan kanssa vähän tiheni. Kierroksia yleensä noin 3500-4000 kun tapahtui.

St-motorssilla on oma 4WD-penkki ja he säätävät ralliautoja ja kaikkia. Vaikka en ole siellä kosaan mitään autoa käyttänyt, niin sanoisin, että he varmasti käyttävät autosi penkissä ja suorittavat tarvittaessa säätöjä ohjelmaan, jonka siihen laittavat.

EDIT: Sen verran pitää mukailla tuota toisen ketjun linjaa, että kun sinäkin olet jo aika paljon neuvoja täältä saanut. Suosittelisin harkitsemaan oikeasti jäseneksi liittymistä tämän vuoden alusta. Tuet samalla hienon kerhon toimintaa.
 
Vs: Evon ecu

evoluutio sanoi
Ok. :) Entä pystytkö vielä sanomaan, ovatko käytännössä luotettavuudeltaan/toimivuudeltaan samaa tasoa (säätäminen autokohtaisesti)? Voiko muuten vakiotehoisessa evossa esiintyä fuelcut-ilmiö?

toki siis kannattaa vika paikallistuttaa myös maahantuojan pajalla, mikäli takuuta autossa vielä on. Fuel-cut ei kuulu tosiaan vakiovireiseen autoon.
 
Vs: Evon ecu

Harri K sanoi
toki siis kannattaa vika paikallistuttaa myös maahantuojan pajalla, mikäli takuuta autossa vielä on. Fuel-cut ei kuulu tosiaan vakiovireiseen autoon.
Tuli tästä mieleen, että tuossa taannoin olin kuulevinani jotain asiaankuulumatonta ääntä autostani. Vein sen merkkiliikkeeseen tarkastettavaksi ja siellä eivät mitään vikaa löytäneet. Tästä tarkastuksesta minulle lankesi 30€:n lasku. Meinaan vaan, että on ilmeisesti syytä olla varma siitä että autossa on jotain vikaa ennen kuin sen vie pajalle, ettei tule tuollaisia turhia laskuja...
 
Vs: Evon ecu

evoluutio sanoi
Tuli tästä mieleen, että tuossa taannoin olin kuulevinani jotain asiaankuulumatonta ääntä autostani. Vein sen merkkiliikkeeseen tarkastettavaksi ja siellä eivät mitään vikaa löytäneet. Tästä tarkastuksesta minulle lankesi 30€:n lasku. Meinaan vaan, että on ilmeisesti syytä olla varma siitä että autossa on jotain vikaa ennen kuin sen vie pajalle, ettei tule tuollaisia turhia laskuja...

Jos tehdasvakio autossa tulee fuelcut? Niin ei se ehjä ole. Toki Bensa pitää olla vähintään 98, eikä kosteutta muutekaan tankissa.
 
Takaisin
Ylös Bottom