Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Tuntuu siis samalta kuin takarenkaissa olisi reilusti liian vähän painetta, voiko tämä johtua löysärunkoisista talvirenkaista vai varaudunko alustanvaihdossa lisäosilla? Oireet alkoivat tutulla tiellä ajaessa "muutaman" routakuopan yllätettyä.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

käy tarkistaa pyöränkulmat
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

kyllä, menee alustan ruuvauksen jälkeen tarkistukseen. tuuppisin auton takapäätä kotiin tullessa sivulta ja joustaahan ne renkaat sivusuuntaan parisen senttiä, heilumisen taajuus on kuitenkin niin nopea ja loppuu melko pian etten usko sen johtuvan pelkistä renkaista.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

TimoI sanoi
kyllä, menee alustan ruuvauksen jälkeen tarkistukseen. tuuppisin auton takapäätä kotiin tullessa sivulta ja joustaahan ne renkaat sivusuuntaan parisen senttiä, heilumisen taajuus on kuitenkin niin nopea ja loppuu melko pian etten usko sen johtuvan pelkistä renkaista.
Muljuuko se kuivallakin asfaltilla?
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Ylätukivarsien sisäpään puslapesät kannattaa tarkistaa ettei ole halki korin puolelta.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Rehveli sanoi
Muljuuko se kuivallakin asfaltilla?
[/quote

Ei ole kuivaa tietä näkynyt vielä. Tuntuu jarrutuksessa mielenkiintoselta, liikettä ei paljoa ole mutta sen tuntee kyllä.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Mulla oli takaata tukivarsi löystynyt/jäänyt löysälle suuntauksen jälkeen. Tuntui just muljuvan ihmeellisesti.

Vaikka tunkilla auto ylös ja heiluttelee renkaat läpi. Väljän kyllä huomaa.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

lancer evo-r sanoi
Mulla oli takaata tukivarsi löystynyt/jäänyt löysälle suuntauksen jälkeen. Tuntui just muljuvan ihmeellisesti.

Vaikka tunkilla auto ylös ja heiluttelee renkaat läpi. Väljän kyllä huomaa.

Ok, menee tolpat vaihtoon piakkoin kumminkin niin tulee katottua, kesärenkaista kaks oli kulunut pahasti sisäreunoistaan, kulmat päin persettä vai normaalia etuakselilla?
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Takavakaajan koiranluut tai AYC/ACD-pumppuvika
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Jos ne oireet alkoivat routakuoppien jälkeen niin jotainhan sieltä on pettänyt tai pyöränkulmat päässeet liikkumaan.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

ast sanoi
Jos ne oireet alkoivat routakuoppien jälkeen niin jotainhan sieltä on pettänyt tai pyöränkulmat päässeet liikkumaan.

se ei nyt ole satavarmaa kuitenkaan, ensimmäinen kerta jolloin tuli ajettua mutkatietä reippaammin ja aloin kiinnittämään huomiota asiaan ja pujottelin sitten paremmalla tiellä kotimatkalla. oon ajanu aika rauhaksiin liukkaat kelit jollei ota huomioon jotain luistatteluita.

Tolpat menee vaihtoon ensitilassa nyt ku sain uudet kumit vanteille en nyt osaa varautua oikeen ku hitsauskoneella tähän hommaan, puretaan sit uusiksi jos jotakin tulee.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

TimoI sanoi
Tuntuu siis samalta kuin takarenkaissa olisi reilusti liian vähän painetta, voiko tämä johtua löysärunkoisista talvirenkaista vai varaudunko alustanvaihdossa lisäosilla? Oireet alkoivat tutulla tiellä ajaessa "muutaman" routakuopan yllätettyä.

Sanoisin ,että CT9A kopan ominaisuus , mun auto on ollut uudesta lähtien tuollainen , toki olen tuosta ominaisuudesta yrittänyt päästä eroon.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

-JP- sanoi
Sanoisin ,että CT9A kopan ominaisuus , mun auto on ollut uudesta lähtien tuollainen , toki olen tuosta ominaisuudesta yrittänyt päästä eroon.

Autossa ei näytä olevan mitään varsinaista vikaa kun ylhäällä kävi, pyöränkulmat tosin mittaamatta. Autossa on vakioiskarit ja takana vakiojouset edessä H&R:n madallusjouset, Gislavedin talvirenkaita syytän tässä vaiheessa. renkaasta jalalla työntämällä saa auton tuljumaan monta senttiä sivusuunnassa niin edestä kuin takaakin. vanteet kyllä pysyy koriin suhteessa paikallaan.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

TimoI sanoi
Autossa ei näytä olevan mitään varsinaista vikaa kun ylhäällä kävi, pyöränkulmat tosin mittaamatta. Autossa on vakioiskarit ja takana vakiojouset edessä H&R:n madallusjouset, Gislavedin talvirenkaita syytän tässä vaiheessa. renkaasta jalalla työntämällä saa auton tuljumaan monta senttiä sivusuunnassa niin edestä kuin takaakin. vanteet kyllä pysyy koriin suhteessa paikallaan.

Taisit juuri itse vastata mistä ongelma/ominaisuus johtuu...
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

-JP- sanoi
Taisit juuri itse vastata mistä ongelma/ominaisuus johtuu...

Sopiiko udella vielä että millä konstein olet omassatuota hillinnyt ellei asetu tuolla b6+tein yhdiatelmällä?
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

B6 on tarkoitettu vakio jousille eli kyllä -JP- taitaa olla oikeilla jäljillä tässä. B8 sarjassa tulee sitten mahdollisuus madallukselle.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Basbarduu sanoi
B6 on tarkoitettu vakio jousille eli kyllä -JP- taitaa olla oikeilla jäljillä tässä. B8 sarjassa tulee sitten mahdollisuus madallukselle.

Siis siellä on nyt vakioiskarit, takana vakiojouset ja edessä h&r jouset edeltävien omistajien jäljiltä. Sekasikiönä en halunnut pitää niin ostin markkinapalstalla pyörineet bilstein iskarit tein madallusjousilla. Tämä ei tainnut olla siis hyvä ratkaisu? Vahinkoa eli allelaittoa ei vielä ole tapahtunut.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Jaa a. Voithan tuota kokeilla jos oot kerran jo osat hankkinut mutta noi B6 Bilsteinit on tosiaan tarkoitettu ei madaltaville jousille. B8 ja sitä isommilla numeroilla olevat iskarit mahdollistaa madalluksen(tai maastureissa korotuksen).
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

TimoI sanoi
Sopiiko udella vielä että millä konstein olet omassatuota hillinnyt ellei asetu tuolla b6+tein yhdiatelmällä?

TimoI sanoi
Siis siellä on nyt vakioiskarit, takana vakiojouset ja edessä h&r jouset edeltävien omistajien jäljiltä. Sekasikiönä en halunnut pitää niin ostin markkinapalstalla pyörineet bilstein iskarit tein madallusjousilla. Tämä ei tainnut olla siis hyvä ratkaisu? Vahinkoa eli allelaittoa ei vielä ole tapahtunut.

Miksi rakennat alustaa noin monen eri valmistajan osista ?

Eli sulla pitäis olla saman valmistajan tolpat + saman valmistajan jouset , muuten on vian haku ja ominaisuuksien tarkastelu vaikeaa.

Tiedätkö H&R jousien Kg/mm2 ? Tiedätkö TEIN jousien Kg/mm2 ?

Jotta auton saisi edes jotenkin balanssiin niin pitäisi olla edes saman valmistajan tolpat ja mielellään suurinpiirtein saman ikäiset yksilöt.

Helppoa tietä ei ole ,mutta jokin coilisatsi säädettävällä takavakaajalla niin voit ainakin päästä lähelle niitä ominaisuuksia joita olet hakemassa.

Ehkä edullisimmasta päästä ratkaisu : BC-racing + Whiteline ?

Takapäätä kun kirraat mieleiseksesi ko. kokoonpanolla niin saat haettua ainakin sen pisteen , missä pito takapäästä katoaa ,muttei enää "keinahtele" , löysäät ja pito tulee takaisin , eli pääset säätämään autoas edes vähäsen sinne päin mitä haluat.

Noilla vakio iskareilla + madallus jousilla auto madaltuu ,muuta ei välttämättä tapahdu ?
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

-JP- sanoi
Miksi rakennat alustaa noin monen eri valmistajan osista ?

Eli sulla pitäis olla saman valmistajan tolpat + saman valmistajan jouset , muuten on vian haku ja ominaisuuksien tarkastelu vaikeaa.

Tiedätkö H&R jousien Kg/mm2 ? Tiedätkö TEIN jousien Kg/mm2 ?

Jotta auton saisi edes jotenkin balanssiin niin pitäisi olla edes saman valmistajan tolpat ja mielellään suurinpiirtein saman ikäiset yksilöt.

Helppoa tietä ei ole ,mutta jokin coilisatsi säädettävällä takavakaajalla niin voit ainakin päästä lähelle niitä ominaisuuksia joita olet hakemassa.

Ehkä edullisimmasta päästä ratkaisu : BC-racing + Whiteline ?

Takapäätä kun kirraat mieleiseksesi ko. kokoonpanolla niin saat haettua ainakin sen pisteen , missä pito takapäästä katoaa ,muttei enää "keinahtele" , löysäät ja pito tulee takaisin , eli pääset säätämään autoas edes vähäsen sinne päin mitä haluat.

Noilla vakio iskareilla + madallus jousilla auto madaltuu ,muuta ei välttämättä tapahdu ?

Mun on pakko myöntää että olivat ensimmäiset edulliset jotka tulivat vastaan, asiaan lainkaan perehtymättä siis. Kerkesin lukemaan että auto muuttuu paremmaksi pintakovuuden suhteen ja tein muutaman oletuksen oletuksen päälle..
kaivoin kuvan iskareista, niissä on tarrassa koodit:

F4-BE5-A436-T0
MN 101899

Eli ei mitään hajua mitkä bilsteinit ne on. pitää miettiä tota säädettävää alustaa tai oikeammin sitä että pystynkö budjetoimaan nuo vielä ennen kesää. Koht pitää laittaa gixeri myyntiin että voi keskittyä tohon mitsuun :D
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

TimoI sanoi
kaivoin kuvan iskareista, niissä on tarrassa koodit:

F4-BE5-A436-T0
MN 101899

Eli ei mitään hajua mitkä bilsteinit ne on. pitää miettiä tota säädettävää alustaa tai oikeammin sitä että pystynkö budjetoimaan nuo vielä ennen kesää. Koht pitää laittaa gixeri myyntiin että voi keskittyä tohon mitsuun :D

Evon orkkis bilsteinit.

Kyllä siinä moottoripyörä tiellä on kun alkaa Evoa harrastamaan.... :)
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

-JP- sanoi
Eli sulla pitäis olla saman valmistajan tolpat + saman valmistajan jouset , muuten on vian haku ja ominaisuuksien tarkastelu vaikeaa.

Nuin karkeasti jaoteltuna. Mutta mutta esim. Bilstein käyttää Eibachin jousia, joten suoraan tehtaalta tulee näitä eri valmistajien palapelejä. Mutta siinä ne jouset on toki laskettu ja testattu sopiviksi.
 
Vs: Evon taka-akseli tuntuu mutkitellessa irtonaiselta

Basbarduu sanoi
Nuin karkeasti jaoteltuna. Mutta mutta esim. Bilstein käyttää Eibachin jousia, joten suoraan tehtaalta tulee näitä eri valmistajien palapelejä. Mutta siinä ne jouset on toki laskettu ja testattu sopiviksi.

Mä katon noi jousien jäykkyydet kun pääsen kotia to tai pe ja pistän esille tänne. Jos on poskellaan täysin niin säädettävä alusta ostoon. Jos joltakulta käytettynä löytyy niin sopii nakata yvllä.
 
Takaisin
Ylös Bottom