Galant -83 4g63

TikiMies

Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Sijainti
kuopio
Tänne höpinät tähän liittyen http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=53486.msg442754#new
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Voi voi, kateeks' käy. ;D
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

tuota ylävesiletkun lähtöä tuossa ihmettelin niin kävisköhän tuohon L200/pajeron lähtö…
suunta voisi tuurilla tulla jakopäätä kohden…. ;)

mä vertailen noita lähtöja… ku on tuo yksi 8valve imusarja tuolla vielä :) (termari kotelon kansi lähdön kanssa)
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Hieno! :peukku
Mistä tuo ratti on hommattu?
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa että koneen lämmetessä alkaa jakohihna vollottamaan tyhjäkäynnillä? :eek: Pitkään etsin äänen lähdettä ja sitten sen sain paikallistettua jakopäästä lähteväksi. Pikkusen hihnaa löysytin ja ääni hävis kunnes taas palasi parin päivän päästä ja taas sitten katosi. Eri kiristin rullaakin kokeilin mutta ei vaikuttanu mitenkään.
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Mullakin piti uutena jollotusta lämpimänä, mutta sen kuuli vain tyhjäkäynnillä. Ääni sittemmin hävisi itsekseen.
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

nostokurki sanoi
Mullakin piti uutena jollotusta lämpimänä, mutta sen kuuli vain tyhjäkäynnillä. Ääni sittemmin hävisi itsekseen.
Aijaa, no pitää sitten vaan ajaa se hihna hiljaseksi :D
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Osaisko joku kertoa onko etuveto 4g63 kaasari koneen kannella ja tuolla eci multi ruisku koneen kannella mitä eroa?
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Kaasarikoneen kannes on imusarjan puolella reikä bensapumpulle, ja muistaakseni jotain eroa oli venttiileiskin, olikohan imuvena pienempi ku ruiskun kannes..
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

mikki87 sanoi
Kaasarikoneen kannes on imusarjan puolella reikä bensapumpulle, ja muistaakseni jotain eroa oli venttiileiskin, olikohan imuvena pienempi ku ruiskun kannes..
Ok! Ens viikolla tarkotus hakea semmonen ruiskukone niin mietin että vaihtasko koko kannen vai pelkän ruiskun imusarjan tuohon rempattuun kaasarikoneeseen. Vähä helpompi tulee tuosta turbotus kokeilusta kun ruiskuks muuttaa, niin ei tarvii kaasarin kanssa pelleillä.
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

TikiMies sanoi
Ok! Ens viikolla tarkotus hakea semmonen ruiskukone niin mietin että vaihtasko koko kannen vai pelkän ruiskun imusarjan tuohon rempattuun kaasarikoneeseen. Vähä helpompi tulee tuosta turbotus kokeilusta kun ruiskuks muuttaa, niin ei tarvii kaasarin kanssa pelleillä.

En tiedä miten galantissa, mutta celestessä ainakin tulee ongelmia sen etuvetosen imusarjan kanssa. Se imusarja ottaa kiinni iskaritorniin / pääjarrusylinteriin.

kuva: http://dy.fi/nku
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Wlooffy sanoi
En tiedä miten galantissa, mutta celestessä ainakin tulee ongelmia sen etuvetosen imusarjan kanssa. Se imusarja ottaa kiinni iskaritorniin / pääjarrusylinteriin.

kuva: http://dy.fi/nku

Juu, kyllä luulisin että se menis galanttiin kun mahtuu kerta tuo dohckilainenkin kun vaan käänsi kaasuläppäkotelon toiselle puolelle. http://tikimies.kuvat.fi/kuvat/Galantin+projekti+kuvat/20140621_141205.jpg

Oisko heittää mittoja imusarjasta niin vois mittailla mahtuuko?

Ps.ei muutes auennu toi sun linkkis
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Jos tarkoitus on turbottaa (niin kuin ilmeisesti on), niin ehdottomasti ruisku.

Mutta jos on tarkoitus pitää vaparina.... niin TUPLAT. Sellaista ei ole nimittäin hetkeen aikaan tällä(kään) foorumilla tehty... :driver

TSI-imusarja, ja pystytuplat (jos ei vaakaimuille ole tilaa).
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

TikiMies sanoi
Juu, kyllä luulisin että se menis galanttiin kun mahtuu kerta tuo dohckilainenkin kun vaan käänsi kaasuläppäkotelon toiselle puolelle. http://tikimies.kuvat.fi/kuvat/Galantin+projekti+kuvat/20140621_141205.jpg

Oisko heittää mittoja imusarjasta niin vois mittailla mahtuuko?

Ps.ei muutes auennu toi sun linkkis

Mä monta kertaa kokeilin että se varmasti toimisi, mutta ilmeisesti se on suojauksen takana.
Toimiikos toi.
https://onedrive.live.com/redir?resid=1350BE97E7433759!666&authkey=!AOs48iIjeMLQpqM&v=3&ithint=photo%2cjpg
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

TikiMies sanoi
Juu nyt toimii :peukku Ai se imusarja on tuommonen 2 osanen. No aika huonosti näyttää sopivan tuossa kuvassa.

Rullamitalla mitattuna niin. 27.5cm + se tuen ruuvipaikka 1cm
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Juupati juu... Se ruiskuks muuttaminen ja turbotus tyssäsi siihen kun ei se imusarja olisi mahtunut. Ja kun ei olis ollu ne tehotavoitteetkaan turbotettuna kummaset niin päätin että pysykööt vaparina ja kaasari koneena. Mutta mutta... voimaahan tähän vähä pitäisi saada ja tässä syksyn mittaan miettiny kaikenlaista ja tulin siihen tulokseen että jos laittas tämmöset koneeseen:
-vauhtipyörän kevennys
-nokan hiotuttaminen
-säädettävä nokkapyörä
-kannen laskeminen+kanavien siistintä
-yamaha r1 kaasarit tai vastaavat
-peltipakosarja.

Nuo prätkän kaasarit olisi hyvät koska imusarjan teko olisi helppoja ja ne veisivät vähemmän tilaa kuin vaakaimu tuplat. Ja lisäksi niitä saa halvalla.

Nii ja sitäkin mietin olisko järkeä rakentaa 16v kannella vai onko se sama tehä tuolla 8v kannella??
Nyt sitten kokeneemmilta virittäjiltä olis hyvä saada vinkkejä ja tietoa tähän projektiin miten kannattas tehä?
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

TikiMies sanoi
Nii ja sitäkin mietin olisko järkeä rakentaa 16v kannella vai onko se sama tehä tuolla 8v kannella??
Nyt sitten kokeneemmilta virittäjiltä olis hyvä saada vinkkejä ja tietoa tähän projektiin miten kannattas tehä?

16V kannen kanssa se imusarja ei sitten taas pitäisi muodostua ongelmaksi. Ainakin maailmalla on niitä paljon tehty. + 16V imusarjan kaasuläpän siirtäminen toiseen päähän on helpompaa.

Tai sitten voit ostaa multa 4g63rwd tbo imusarjan / ruiskun :)
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Juu tuon 16v imusarjan sovitus onkin jo tuttua kun tuohon toiseen galantti projektiin rakentelin jo koneen ;)
_smaller.jpg


Nyt vaan mietiskelin että jos tuon toisen koneen rakentas kaasareilla, niin oisko siitä 16v kannesta kaasareilla muuta hyvää kuin että se ois siistin näköinen :D

Mutta joo, eiköhän tuo nyt ole kuitenkin köyhänä järkevin rakentaa sillä 8v kannella mikä jo mulla on, eikä turhaan tuhlata 16v kansiin :D
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Martelius vois varmaan tehdä sulle sopivan laipan. Kysyisin ainakin ja myös muista vastaavista putiikeista kuten KKD:ltä. Vie nokat Juhalle http://www.camshaftworks.com/

Hyvälle näyttää :peukku
 
Vs: Galant 2.0l -82 "talviauto"

Basbarduu sanoi
Martelius vois varmaan tehdä sulle sopivan laipan. Kysyisin ainakin ja myös muista vastaavista putiikeista kuten KKD:ltä. Vie nokat Juhalle http://www.camshaftworks.com/

Hyvälle näyttää :peukku

Hyvältä näyttää!!

Niin ja Marteliukselle tai KKD:lle vaan soittoa. :)
 
Vs: Galant -83 4g63

Onkos kukaan muutoskatsastellu näitä 1.6l galantteja 2.0 koneelle? Joutuuko jarrut vaihtamaan vai onko 1.6l ja 2.0l jarrut samat? Entä tarviiko mitään vastaavanlaisuus todisteita yms?
 
Voi muutoskatsastas, muistaakseni tarvii eteen jäöhdytetyt levyt ja taakse isommat rummut

TD mallissa olis levyt takana ja jäykkä perä, automaatti ja turbo on erillisjousitettuja
 
Vs: Galant -83 4g63

Mr mmc sanoi
Voi muutoskatsastas, muistaakseni tarvii eteen jäöhdytetyt levyt ja taakse isommat rummut

TD mallissa olis levyt takana ja jäykkä perä, automaatti ja turbo on erillisjousitettuja

Juu juu, eli onko ne jäähdytetyt levyt ne mitä motonet kauppaa vm.81-84 1.6 farmari ja 2.0 galantteihin? Meneekö ne levyt nuiden vakio satuloiden kanssa?

Nuita galantin akseleita ei vaan turhan usein oo myynnissä, nii en tiiä joutuuko sitten muun merkin akselin vaihtamaan jos meinaa jarrujaki päivitellä. Olkos nuissa td galantin perissä lukkoja? Jotenki semmonen muistikuva on että niissä ois.
 
Vs: Galant -83 4g63

Ei tuo konepellin nosto nyt huonolle näytä mut tavallinen ois parempi. Millasta aukkoa meinasit lokariin? Esimerkki kuvaa?
 
Vs: Galant -83 4g63

Hei!

Nyt kun olet päässyt tämän kanssa näin pitkellä, niin voitkin ostaa multa sitten ihan aidon turbo galantin sekä kylkeen toisen priiman vapari galantin kopan. Yhdistettynä saa täydellisen, tai sitten saat paketista otettua kaiken mitä tarvitset... että saat katsastettua tuon omasi.. kun akselit on turbo mallissa, kuten jo 2.0 vaparissakin täysin erilaiset.. koko paketti 1500€ sisältää ihan hirmuisesti osia A161-163A malliin.

Olen huono kirjoittamaan mihinkään mitään, mutta näitä galantteja koko ikäni rakentanut ja osiakin niihin on sitten ihan oikeasti kovasti..
Halaun auttaa, voit soittaa!

050-5112731/ Jarkko
 
Vs: Galant -83 4g63

TikiMies sanoi
Nyt jos alkais tätä konetta suunnittelemaan pellin alle niin mitenkähän tuo moottorinohjaus olis helppo ja halpa toteuttaa? :D Minullahan oli jo se megasquirt paketti, mutta rahapulassa sen möin pois viimevuonna... Olisikohan järkevää hankkia esim, gti galantin, eclipsen yms johtosarja, anturit ja sitten ecu vaikka evosta tai turbo eclipsestä? Vai miten kannattas tehdä?

Ihan mitään älyttömän helppoa tapaa tohon ei varmaan ole. Hintsusti pienempi vaiva on laittaa varmaan sellanen E931 turboecu just jostain eclipsestä, senkin säätäminen reaaliajassa vaatii sen ostrich emulaattorin toki. Noista nyt vois selvitä muutamalla satasella. Huomioitavaa on että esim tollasessa E3x galantissa osa anturin liittimistä vaihtuu siinä 90 luvun hujakoilla. Eli se kannattaa pitää mielessä johtosarjaa hommattaessa.

evo8 ecu on tietysti parempi, jos kiinnostaa jotain flexifuel touhuja tehdä. Vähän enemmän tulee sitten tietysti päänraapimista niiden liitinten kanssa. Viinahommat onnistuu kyllä toki prommillisella vanhemmallakin eculla. Tämän reaaliaikaisesta säätämisestä ei ole tietoa, normaalisti se tehdään niin että auto sammuksissa flashataan uusi kartta.
 
Vs: Galant -83 4g63

Multa lähtee edukkaasti evo 8 USDM ecu jos kelpaa. :) Ollut mun autossa ennen ja väistyi nyt toisen ecun tieltä.
 
Vs: Galant -83 4g63

JK.Galant sanoi
Hei!

Nyt kun olet päässyt tämän kanssa näin pitkellä, niin voitkin ostaa multa sitten ihan aidon turbo galantin sekä kylkeen toisen priiman vapari galantin kopan. Yhdistettynä saa täydellisen, tai sitten saat paketista otettua kaiken mitä tarvitset... että saat katsastettua tuon omasi.. kun akselit on turbo mallissa, kuten jo 2.0 vaparissakin täysin erilaiset.. koko paketti 1500€ sisältää ihan hirmuisesti osia A161-163A malliin.

Olen huono kirjoittamaan mihinkään mitään, mutta näitä galantteja koko ikäni rakentanut ja osiakin niihin on sitten ihan oikeasti kovasti..
Halaun auttaa, voit soittaa!

050-5112731/ Jarkko
Nyt ei kyllä valitettavasti ole mahdollista/varaa ostaa lisää galantteja :-\



Slider sanoi
Ihan mitään älyttömän helppoa tapaa tohon ei varmaan ole. Hintsusti pienempi vaiva on laittaa varmaan sellanen E931 turboecu just jostain eclipsestä, senkin säätäminen reaaliajassa vaatii sen ostrich emulaattorin toki. Noista nyt vois selvitä muutamalla satasella. Huomioitavaa on että esim tollasessa E3x galantissa osa anturin liittimistä vaihtuu siinä 90 luvun hujakoilla. Eli se kannattaa pitää mielessä johtosarjaa hommattaessa.

evo8 ecu on tietysti parempi, jos kiinnostaa jotain flexifuel touhuja tehdä. Vähän enemmän tulee sitten tietysti päänraapimista niiden liitinten kanssa. Viinahommat onnistuu kyllä toki prommillisella vanhemmallakin eculla. Tämän reaaliaikaisesta säätämisestä ei ole tietoa, normaalisti se tehdään niin että auto sammuksissa flashataan uusi kartta.
Okei, kiitoksia tiedoista :peukku


cubeqtio sanoi
Multa lähtee edukkaasti evo 8 USDM ecu jos kelpaa. :) Ollut mun autossa ennen ja väistyi nyt toisen ecun tieltä.
pidän mielessä :peukku
 
Vs: Galant -83 4g63

Slider sanoi
Ihan mitään älyttömän helppoa tapaa tohon ei varmaan ole. Hintsusti pienempi vaiva on laittaa varmaan sellanen E931 turboecu just jostain eclipsestä, senkin säätäminen reaaliajassa vaatii sen ostrich emulaattorin toki. Noista nyt vois selvitä muutamalla satasella. Huomioitavaa on että esim tollasessa E3x galantissa osa anturin liittimistä vaihtuu siinä 90 luvun hujakoilla. Eli se kannattaa pitää mielessä johtosarjaa hommattaessa.

evo8 ecu on tietysti parempi, jos kiinnostaa jotain flexifuel touhuja tehdä. Vähän enemmän tulee sitten tietysti päänraapimista niiden liitinten kanssa. Viinahommat onnistuu kyllä toki prommillisella vanhemmallakin eculla. Tämän reaaliaikaisesta säätämisestä ei ole tietoa, normaalisti se tehdään niin että auto sammuksissa flashataan uusi kartta.
Mun tekemät ohjeet on ecun johdotukseen gti galanttiin löytyy jäsenten puolelta, mulla on JDM evo 8 ecu -89 gti galantin johtosarjassa map ohjattuna
 
Takaisin
Ylös Bottom