Galant e3* 1,8 vetarin sisemmät nivelet

Olllli

E32 Galant Hatchback
Liittynyt
20 Joulukuu 2016
Mistähän saisi hankittua galanttiin vetarin sisemmät nivelet? Mieluiten jorpakon tältä puolelta..
Ravistaa vedättäessä suoralla sen verran et kohta hajoaa jotain ;D
 

vph

Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2011
Vs: Galant e3* 1,8 vetarin sisemmät nivelet

Tuo voi olla hankala jos ei halua investoida alkuperäisiin. 1.8 kaasariversiossa on 22-uraiset akselit ja niihin ei tarvikevalmistajilta näytä löytyvän sisäniveliä. Jos vaihtaisit akselit 23-uraisiin (1.8i, 2.0) niin niihin saisi molempien päiden niveliä muutamalla kympillä. Taitaa olla maljat kuluneet ja alustan madallus pahensi tilannetta?
 

Olllli

E32 Galant Hatchback
Liittynyt
20 Joulukuu 2016
Vs: Galant e3* 1,8 vetarin sisemmät nivelet

Kiitos kattavasta vastauksesta.
Madallus varmasti teki oman osan. Eniten harmittaa etten suoraa vaihtanut uudempaa tekniikkaa kun tuon moottorin kunnostin..
Ajetaan nyt sit tuolla sen mitä kestää ja sit mietitään joku toinen tekniikka tai uudempi mitsubishi :)
 

vph

Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2011
Vs: Galant e3* 1,8 vetarin sisemmät nivelet

1.8i/2.0 akselit sopii tuohon suoraan, jos jostain löydät. Oikealle puolelle sopii jopa nelivetoisen akseli, vasemmalle puolelle ei käy nelivetoisen eikä etuveto2.0Gti:n akselit sovi kummallekaan puolelle. 1.8 Dieselin akselit sopii muuten mutta niissä on 8mm pituusero (vasen pitempi/oikea lyhyempi). 1.6 akselit on liian pienet. Mitsun vetonivelet on aina aiheuttaneet hämminkiä tarvikeosien myyjille.

Minulta saat ilmaiseksi dieselin akselit jos näyttää että pituusero ei haittaa? Ne on tosin ajettu sen 350tkm mutta niihin saa uusia niveliä.
 

Akeem

Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2009
Sijainti
Kemi
Vs: Galant e3* 1,8 vetarin sisemmät nivelet

Onkohan mulla sama vaiva vaikka malli eri (E5x) ? alkoi täristämään satunnaisesti yli kuudenkympin nopeuksissa ja aloin tutkia tilannetta.

Huomasin että kuskin puolen jousi on alapäästä poikki, arvelin tätä syyksi tärinälle. Vaihdoin etupään jouset ja iskarit.

Eka koeajo meni ok, mutta moottoritie nopeudessa alkoi sitten seuraavana päivänä tärräämään uudestaan.

Normaali maantienopeutta nyt sitten pystyi töihin ajelemaan, kun valitsi toisen reitin.
 
J

Jone

Guest
Vs: Galant e3* 1,8 vetarin sisemmät nivelet

Lainaan viestiketjua kysyäkseni sopiiko kyseinen vetonivel minun autooni... Auto on -89 Galant, sedan ja siinä on 1.8l bensamoottori kaasuttimella.

Eli sopiiko esimerkiksi tämä: https://www.nimark.fi/buy/pascal_g15004pc_256/ jossa siis: "Ulkohammastus, pyöräpuoli 25 ja sisähammastus, pyöränpuoli 23.

Kyse on siis ulommasta nivelestä!

vph sanoi
1.8 kaasariversiossa on 22-uraiset akselit ja niihin ei tarvikevalmistajilta näytä löytyvän sisäniveliä. Jos vaihtaisit akselit 23-uraisiin (1.8i, 2.0) niin niihin saisi molempien päiden niveliä muutamalla kympillä.
Tämä siis laittoi miettimään, että jos tuon tilaan niin tilaanko turhia osia tallin nurkkaan pölyyntymään...
 
Ylös Bottom