Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Mistäs tuollaisen vikaa kannattaisi lähteä ihmettelemään. Viiksen päätyyn syttyy kyllä valo kun sen laittaa on-asentoon, mutta vaikka sitä set painiketta painaa 30s (mikä on käyttöohjekirjassa ohjearvona), niin silti se ei pidä sitä nopeutta. Cruisen säätölaatikkoon konehuoneessa menee yksi johtonippu ja tässä kaikki.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

vikakoodien lukemisella kannattaa aloittaa, mitsun omalla testerillä pääsee sinnekkin käsiksi..
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

Olikos sulla nyt vanhempaa vai uudempaa mallia cruise?

Uudemmassa menee AP-letku pumpulta->vaijeireille,ja se on "tyyppivikana" pykinyt->vuotaa eikä toimi.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

Wlooffy sanoi
Mistäs tuollaisen vikaa kannattaisi lähteä ihmettelemään. Viiksen päätyyn syttyy kyllä valo kun sen laittaa on-asentoon, mutta vaikka sitä set painiketta painaa 30s (mikä on käyttöohjekirjassa ohjearvona), niin silti se ei pidä sitä nopeutta. Cruisen säätölaatikkoon konehuoneessa menee yksi johtonippu ja tässä kaikki.

Jos luet siitä ohjekirjsta sen kohdan missä tuosta 30s houritaan englannin puolelta niin huomaat että siinä on pieni käännöskukkanen. (ei tosin vaikuta teikän ongelmaan)
Kyllä se menee päälle ja pois painamalla.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

J. Puhakka sanoi
Jos luet siitä ohjekirjsta sen kohdan missä tuosta 30s houritaan englannin puolelta niin huomaat että siinä on pieni käännöskukkanen. (ei tosin vaikuta teikän ongelmaan)
Kyllä se menee päälle ja pois painamalla.
Ei nyt varsinainen käännösvirhe,ainakin uudemmassa oli "ominaisuutena",että jos akku oli irti,niin "ensimmäisellä" kerralla piti painaa pidempään,muuten ei jäänyt päälle.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

mystinengalant sanoi
Kaksi sanaa. Polkimien anturit.
TAI SITTEN..

Palaili mieleen,että omassani oli myös joko kytkin-tai jarrupolkimen kumitassu mihin anturin pää osuu niin kulunut että anturi oli auki.

Uusi kumitassu->toimi.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

Eikös näissä ollut jotain ongelmia, että viiksipaketistakin kärvähti jotain? Entäs cruisen boksi?
Ite ainakin joskus vaihdoin asiakkaan E39 pelkän viiksipaketin ja rupesi pysymään virrat cruisessa. Tämä siis katkoi virran cruiselta, kun yritti ottaa halutun nopeuden säätimeen.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

Mullon ainakin varastossa kaks huonosti toimivaa viiksipakettia eli kyllä niitäkin voi mennä
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

mystinengalant sanoi
Kaksi sanaa. Polkimien anturit.

Tää veikkaus osuu varmaan oikeeseen.

Tuossa kun ajelin valkeakoski-espoo väliä oli taas aikaa räpläillä tuota cruisea, niin sehän lähti yht'äkkiä toimimaan motarilla. Siinä sitten mentiin iloisesti espooseen asti kunnes alkoi pk-seudun ruuhkat (osuin kehä 1:lle klo 16:30). Noh tästä innostuneena matka kun kohti lohjaa heti sen jälkeen kun oli saatu nostettua talvirenkaat kyytiin niin taas kokeilemaan kruisea, niin sehän taas alkoi mököttämään eikä suostunut toimimaan taas hetkeen kunnes jossain vaiheessa se rupesi taas toimimaan.

Lohjalla kun oli saatu sumpit juotua niin matka jatkui kohti kotia. Matka sujui ihan hyvin nummelaan saakka, jossa piti hidastaa edessä menneen traktorin takia (eivät perkeleet osanneet mennä ohi vaikka ei tullut vastaan ketään.) Tämän jälkeen nummela-hyvinkää välillä tuli yritettyä laittaa cruisea päälle noin 100 kertaa mutta ei millään. Tässä vaiheessa olin mielestäni paikallistanut vian jarrupolkin kosketushäiriöön taikka cruisen viiksen set-painikkeeseen, koska tuntui että se lähti päälle kun sitä painoi tietyssä asennossa. Vika kun oli aina alkanut kun oli jarruttanut. Hyvinkään kohdalla kun tuli käännyttyä rampille niin tuli vaihdeltua vaihteita ja kiihdytyskaistalla löin vakkarin päällä ja sehän meni päälle, kun mielestäni oli jo 5. vaihde silmässä, mutta olikin kolmonen. Tämän jälkeen vaihdoin kuitenkin vielä 5:lle ja sen jälkeen vakkari ei enää toiminut. Niin silloin se iski. Sehän on kytkinpolkimen anturi! Tätä teoriaa tuli vielä varmisteltua pitkin matkaa aina kun piti vaihtaa vaihdetta.

Elikkästä voiko se vaikuttaa asiaan, kun tuntuisi että kytkimessä olisi hieman ilmaa. (Tämä ilma eksyi sinne moottorin vaihdossa kun yritin aluksi tyhmänä irroittaa kytkimen letkua väärästä kohtaan.) Noh, täytyisihän tuo kytkin ilmata muutenkin.

Mutta missäs tuo kytkimen anturi sijaitsee jos sen vaikka uittelis crc:ssä?

ps. niin joo, cruise oli mallia sähköinen.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

Wlooffy sanoi
Mutta missäs tuo kytkimen anturi sijaitsee jos sen vaikka uittelis crc:ssä?

Anturi on suunnilleen mittariston alapuolella, löytyy kun seuraa kytkinpoljinta.
 
Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi

En tiedä miten samanlainen systeemi on lantussa (veikkaisin, että aika samanlainen), mutta ex Carismasta lopetti cruise toimintansa. Oli silloin vielä uusi auto niin cruisen kytkin vaihdettiin tuossa tapauksessa takuuseen.
 
Takaisin
Ylös Bottom