Vs: Galant E3 vakionopeuden säädin ei toimi
mystinengalant sanoi
Kaksi sanaa. Polkimien anturit.
Tää veikkaus osuu varmaan oikeeseen.
Tuossa kun ajelin valkeakoski-espoo väliä oli taas aikaa räpläillä tuota cruisea, niin sehän lähti yht'äkkiä toimimaan motarilla. Siinä sitten mentiin iloisesti espooseen asti kunnes alkoi pk-seudun ruuhkat (osuin kehä 1:lle klo 16:30). Noh tästä innostuneena matka kun kohti lohjaa heti sen jälkeen kun oli saatu nostettua talvirenkaat kyytiin niin taas kokeilemaan kruisea, niin sehän taas alkoi mököttämään eikä suostunut toimimaan taas hetkeen kunnes jossain vaiheessa se rupesi taas toimimaan.
Lohjalla kun oli saatu sumpit juotua niin matka jatkui kohti kotia. Matka sujui ihan hyvin nummelaan saakka, jossa piti hidastaa edessä menneen traktorin takia (eivät perkeleet osanneet mennä ohi vaikka ei tullut vastaan ketään.) Tämän jälkeen nummela-hyvinkää välillä tuli yritettyä laittaa cruisea päälle noin 100 kertaa mutta ei millään. Tässä vaiheessa olin mielestäni paikallistanut vian jarrupolkin kosketushäiriöön taikka cruisen viiksen set-painikkeeseen, koska tuntui että se lähti päälle kun sitä painoi tietyssä asennossa. Vika kun oli aina alkanut kun oli jarruttanut. Hyvinkään kohdalla kun tuli käännyttyä rampille niin tuli vaihdeltua vaihteita ja kiihdytyskaistalla löin vakkarin päällä ja sehän meni päälle, kun mielestäni oli jo 5. vaihde silmässä, mutta olikin kolmonen. Tämän jälkeen vaihdoin kuitenkin vielä 5:lle ja sen jälkeen vakkari ei enää toiminut. Niin silloin se iski. Sehän on kytkinpolkimen anturi! Tätä teoriaa tuli vielä varmisteltua pitkin matkaa aina kun piti vaihtaa vaihdetta.
Elikkästä voiko se vaikuttaa asiaan, kun tuntuisi että kytkimessä olisi hieman ilmaa. (Tämä ilma eksyi sinne moottorin vaihdossa kun yritin aluksi tyhmänä irroittaa kytkimen letkua väärästä kohtaan.) Noh, täytyisihän tuo kytkin ilmata muutenkin.
Mutta missäs tuo kytkimen anturi sijaitsee jos sen vaikka uittelis crc:ssä?
ps. niin joo, cruise oli mallia sähköinen.