Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Ei ole vaihdettu eli orkkis tasureilla mennään. Salaisuutena tiuha öljynvaihtoväli (silloin kun käytin autoa määräaikaishuolloissa, niin 7500km välein ja nyt kun itse huoltanut niin 10tkm välein) ja noin 40 tkm välein tehty Forte Motorflush huuhtelu. Tuo huuhtelu saattaa auttaa noihin sinunkin naputteluihin ellei ole annettu naputella jo liian pitkään, mutta kokeilla kannattaa. Se on aika halpa testi.maggara18 sanoiTe joilla ei naputa, onko vaihdettu venttiilivälyksen tasaajat?
No minä olen ajellu pääasiallisesti Teboilin Diamond 5W40:llä. Yhteen väliin oli Shell Helix 5W40, mutta siinä oli semmoinen ihme ominaisuus, että aina kun öljymäärä tippui minimin ja maksimin puoleenväliin tikussa, niin alkoi vilauttelemaan oranssinväristä vähäisen öljymäärän merkkivaloa ??? Muilla öljyillä en ole tuommoiseen omituiseen törmänny.zalskin sanoiMitäs öljyjä ootte käyttänyt ja kuinka usein vaihdettu? entäs forte yms. käsittelyt?
Harri K sanoiFurtzi: heitä ne longlife öljyt kuuseen...niitä ei pitäs käyttää ainakaa Mitsuissa.
GDI:n vaihtoväli on muuten 7500km maksimissaan..
Poltto-öljy tai diesel ajaa saman asian kuin tuo maltaita maksava forte.Hei!
Nostan vanhaa ketjua. Minulla on -01 Carisma 1.8 gdi koneella. Venttiili naputtaa tosi selkeästi välillä. Tein Forte käsittelyn viikko sitten, mutta huomasin vasta toimenpidettä aloittaessa, että korjaustoimenpiteeksi Fortea olisikin pitänyt käyttää 2pulloa, mutta tulin ostaneeksi vain yhden. Totesin, että ei auta muu kuin tehdä käytössä olevalla määrällä ainetta, koska tiloja tehdä ei ole jatkuvassa käytössä.
Naputus ei hävinnyt toimeenpiteen myötä. Nyt mietinkin, että onkohan koneelle haittaa jos käsittelyn tekisi lähiaikoina uudelleen 2pullon annostuksella joka olisi kuulunut olla jo tuolloin?