Hiilariteippaus

BamBu^^

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Hiilariteippaus

Haanpää sanoi
Tuli tänään ostettua hiilaritieppiä, mattoveitsi ja uusi hiustenkuivain joilla piti tehdä taikoja sisustan osiin. Ihan kohtuullista jälkeä tuli ottaen huomioon todella lyhyet hermot ja etten ole ennen teippaillut. Tosi helposti menee silti teippi ruttuun, josta se ei enää niin helposti oikene mutta kaikenkaikkiaan tässä lajissa jos jossain kyllä harjoitus tekee mestarin!
:peukku
 

Ambonius

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2011
Sijainti
SJK
Vs: Hiilariteippaus

Onko joku teipannut noita evon "kangas" ovipahvia hiilarilla?? jos kuvaa sais miltä näyttää 8)
 

BamBu^^

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Hiilariteippaus

Ambonius sanoi
Onko joku teipannut noita evon "kangas" ovipahvia hiilarilla?? jos kuvaa sais miltä näyttää 8)

En lähtis kokeilemaa. ;D En usko, että pysyy... Käy nukkauttamassa. ;)
 

Ambonius

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2011
Sijainti
SJK
Vs: Hiilariteippaus

BamBu^^ sanoi
En lähtis kokeilemaa. ;D En usko, että pysyy... Käy nukkauttamassa. ;)
Joo en aatellukkaa lähtee kokeilee, meinasin vaan että jos joku on jo yrittäny niin kuinka on mahtanu käydä ;D
 

alec1984

Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2009
Vs: Hiilariteippaus

Haanpää sanoi
Tuli tänään ostettua hiilaritieppiä, mattoveitsi ja uusi hiustenkuivain joilla piti tehdä taikoja sisustan osiin. Ihan kohtuullista jälkeä tuli ottaen huomioon todella lyhyet hermot ja etten ole ennen teippaillut. Tosi helposti menee silti teippi ruttuun, josta se ei enää niin helposti oikene mutta kaikenkaikkiaan tässä lajissa jos jossain kyllä harjoitus tekee mestarin!

Eli jos oikein ymmärsin niin jopa meikän hermoilla, jotka on todella huonot ja tärisevillä käsillä,kannattaa kokeilla teippaamista, jotkut osat kaipais vähän uusintaa pinnoilta :/
 

Heimo26

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2008
Sijainti
oulu
Vs: Hiilariteippaus

Teipattiin mun Vr-4 gallun katto tuolla 3m-Dinocilla. Kaveri joka tekee niitä työkseen oli auttamassa, mutta aika helppoahan tuo oli. Pitääkin tuo konepelti teippailla ite.
Käännettiin vielä ne jyrkät kulmat mitkä galantin katossa on eikä tarvinnu ees pahemmin lämmitellä. Helpompaa kuin kuvittelin, mutta toki oli hyvä että oli kokemusta näin eka kerralla messissä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Hiilariteippaus

Ambonius sanoi
Onko joku teipannut noita evon "kangas" ovipahvia hiilarilla?? jos kuvaa sais miltä näyttää 8)
Ota kankaat pois ja laita teippi siihen muovin päälle. Itseasiassa voisin ehkä itse toteuttaa tuon(joskus) ku nuo kankaat on nii paskaset.
 

hapis

Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2012
Sijainti
Kaarina
Vs: Hiilariteippaus

Moni on tästä teippaamisesta puhunut niin päätin kokeilla ja tilasin itelle 16 neliötä tuota valkoista hiilariteippiä.
Ikinä en ollu teipannut ennen mut muutamilla hyvillä vinkeillä siitä selvisi mielestäni ohan ok.
Ainut on kuvassakin näkyvä kuskin etu lokari mikä pitää tehä uusiksi,Mut ensimmäisen palan voi kai laittaa harjottelun piikkiin.
Mut tosiaan ei ole mikään amerikantemppu tuo teippaus jos vaan on vielä kaveri apuna.
 

Liitetiedostot

  • Mitsu 0021.JPG
    Mitsu 0021.JPG
    139.7 KB · Lukukerrat 696

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Hiilariteippaus

Mä kokeilin hiilikuituteippiä ykköseni oveen ja kivan näköinen tuli, saa nähdä miten pysyy. Tässä vielä hieman keskeneräisenä.
 

Liitetiedostot

  • viljon_ovi.jpg
    viljon_ovi.jpg
    185 KB · Lukukerrat 477

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Hiilariteippaus

mua kiinostaisi myös kokeilla hiilari teippiä kone peltiin... ;)

mistä ootte isompia paloja ostaneet?
 

BamBu^^

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Hiilariteippaus

Mr mmc sanoi
mua kiinostaisi myös kokeilla hiilari teippiä kone peltiin... ;)

mistä ootte isompia paloja ostaneet?
Mitä oon ite ymmärtäny ni 3m dinoc ainaki on 122 leveetä rullakamaa. Korjatkaa joku jos leveempää löytyy..? Kysele jostai teippifirmasta. Arvokasta kamaa toi on. Mulla ois itseasias varastos viel n.150x122 pala josta voisin luopua.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Hiilariteippaus

BamBu^^ sanoi
Mitä oon ite ymmärtäny ni 3m dinoc ainaki on 122 leveetä rullakamaa. Korjatkaa joku jos leveempää löytyy..? Kysele jostai teippifirmasta. Arvokasta kamaa toi on. Mulla ois itseasias varastos viel n.150x122 pala josta voisin luopua.
Ite oon tilannu 3M dinocia jenkeistä (jos oikein muistan). Tullu rullat ohi tullinki ;D
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Hiilariteippaus

Dinoc on sisustuskalvo. 3M 1080-sarjan teipit paremmin ajoneuvojen teippaukseen soveltuvia ja 1,52m levetätä tavaraa.
Ainakin tuo 1080 on muotoja sisältävissä osissa paljon miellyttävämpää käsitellä. Listahinnat pyörinee siinä karvan alle 60€/m
 

BamBu^^

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Hiilariteippaus

_AH_ sanoi
Dinoc on sisustuskalvo. 3M 1080-sarjan teipit paremmin ajoneuvojen teippaukseen soveltuvia ja 1,52m levetätä tavaraa.
Ainakin tuo 1080 on muotoja sisältävissä osissa paljon miellyttävämpää käsitellä. Listahinnat pyörinee siinä karvan alle 60€/m
Tuota dinocia on sen takia ittelläki ku se tuli ensin markkinoille. Tais maksaa sillon joku 85€/m. Kyllä tuollakin autoja teippaa mut ei kyllä tunnu pysyvän tiukoissa kulmissa. Ei oo kokemuksii itellä tosta 1080 teipistä mutta varmasti parempaa esim
konepeiton teippaamiseen. Eikö toi oo kiiltävää eli paremman näköstäkin ku dinoc?
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Hiilariteippaus

On se ehkä hieman kiiltävämpää. Ei kuitenkaan mikään älytön ero ja pinta ei silti ole sileä, vaan se kuviointi on siinä pinnassa. Lähtökohtaisesti kuitenkin paljon notkeampaa, niin mukavampaa käsitellä.

Ainakin kun tuota auton teippauksiin tarkoitettua kamaa käyttää, niin täytyy muistaa "paistaa" se teippi kuumailmapuhaltimella pari-kolme kertaa 150 asteiseksi. Silloin teippi unohtaa alkuperäisen muotonsa ja omaksuu sen kappaleen muodon eikä niin kovasti yritä lähteä rypistelemään irti. Kulmissa ja reunojen alle taitettaessa varsinkin tärkeää.
 
Ylös Bottom