Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Kommeeta :) tuo pitää kyllä käydä joskus koeajamassa/istumassa kyydissä.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

CE valo alkoi näyttelemään olemassa oloaan. 2500-3000rpm tasakaasulla syttyy ja sammuu heti kun kierrokset menee yli tai alle. Mut1 näyttää vikakoodiksi 31 nakuanturi. Tuo mut1 ei sinällään osaa sanoa muuta tuosta. Liekköhän tuo sitten nakuttaa vai anturi sekoilee vai tuleeko joku muu värinä tuohon paukkulautaan siinä kierrosalueella.
Hyviä ideoita?
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
c27f14b31dc6957d87c7dd8730ad6ca4.jpg


Ei kuulu paljaalla korvalla eikä stetoskoopilla mitään normaalista poikkeavaa...

98E5 on tankissa, NGK BKR6E-11 tulpat on juuri vaihdettu, öljyt ja suodatin on juuri vaihdettu. Nyt uusilla öljyillä ei edes nostajat naputa. Lambda näkyy pelaavan kuten pitääkin kun MUT1 katsoin ajaessa. Mikähän lie, kylläpä se sieltä ajamalla pihalle tulee jos siellä joku isompi on ;D
Kiva toki jos löytyisi aiheuttaja..

https://youtu.be/O-24_DHoCGo
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Voihan se anturi olla tiensä päässä ton ikäisessä autossa.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Basbarduu sanoi
Voihan se anturi olla tiensä päässä ton ikäisessä autossa.
Samaa miettinyt ja mielessäni toivonut.. yritin mittaillakin sitä tuossa mutta on tuo liitin niin kivasti imusarjan alla..
Jossain näissä mikälievaraosapuulaaki.kom oli tarvikeanturi 52€+pk. Ei silti huvittaisi tilailla ennenkuin saa vähän varmuutta..
Pitää vielä illemmalla kokeilla uudella onnella..
 

Liitetiedostot

  • Näyttökuva 2017-08-01 kello 15.20.48.png
    Näyttökuva 2017-08-01 kello 15.20.48.png
    111.2 KB · Lukukerrat 712

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Ecu osaa sytyttää CE valon ainakin avoimesta piiristä. Luultavasti myös suljetusta, sopivalla vastusarvolla pitäisi homman onnistua rikkomatta ecun knock inputtia. Ihan tarkasta kytkennästä en osaa sanoa kun muistaakseni valo syttyy myös silloin kun anturi on liittimessä paikallaan, mutta ei ole moottorissa kiinni. Vai onko se vaan toi WSM:n kakkosjohto sit yksinkertaisesti mikä pitää olla maassa.

Nakuanturivian pitäisi kyllä aiheuttaa järkyttävää tehon puutetta kun ecu myöhäistää ennakkoa aika reilusti varmuuden vuoksi. Tosin oma muistikuva on jostain galantista että muuta muutosta ei ollu ku valo kun otin anturin piuhat irti. :(
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Slider sanoi
Ecu osaa sytyttää CE valon ainakin avoimesta piiristä. Luultavasti myös suljetusta, sopivalla vastusarvolla pitäisi homman onnistua rikkomatta ecun knock inputtia. Ihan tarkasta kytkennästä en osaa sanoa kun muistaakseni valo syttyy myös silloin kun anturi on liittimessä paikallaan, mutta ei ole moottorissa kiinni. Vai onko se vaan toi WSM:n kakkosjohto sit yksinkertaisesti mikä pitää olla maassa.

Nakuanturivian pitäisi kyllä aiheuttaa järkyttävää tehon puutetta kun ecu myöhäistää ennakkoa aika reilusti varmuuden vuoksi. Tosin oma muistikuva on jostain galantista että muuta muutosta ei ollu ku valo kun otin anturin piuhat irti. :(
Niin tehot on kyllä tallella selkeästi. Tätä pitää vielä vähän tutkia ja ihmetelllä.

Aikaistui tuo talveksi suunniteltu putkiston uudelleen rakennus.. Prkleen matalalattia autot ja tallin korkeat kynnykset ;D

f53f91b5b0a471a669857218ba550b82.jpg
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Kaipa nuista palikoista saa savupiipun tehtyä. Galant V6 katti ja paikallisesta varaosasta vähän 2,5" palikoita.

5a747333f08932483841a29367bfb4e7.jpg


No semmonen siitä tuli. Jospa tuo sopis pahemmin kolisematta allle.

21a40bb80827894c6fd7bbf459ecbe87.jpg


Siellä istuu ku Tyyne kuvassa!

bf85744c0775105317a551aef138d930.jpg


Äkkiä suoraan leimasetän juttusille kun on savupiippukin nyt kunnossa ja kuinkas sitten kävikään...

00fbac104d019485124089e9dfcbc17e.jpg
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Onnitteluni! :peukku Onko tuo revisio putkistosta nyt korkeammalla vai pistätkö enemmän lankkuja ettei ota uudelleen kontaktia lattian kanssa? Tuon vaimentimen lisääminen oli varmastikin hyvä päätös.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Basbarduu sanoi
Onnitteluni! :peukku Onko tuo revisio putkistosta nyt korkeammalla vai pistätkö enemmän lankkuja ettei ota uudelleen kontaktia lattian kanssa? Tuon vaimentimen lisääminen oli varmastikin hyvä päätös.
Samalla korkeudella on kun ylemmäs ei mahtunut.. pitää vaan opetella elämään vähän erilailla kunhan seuraavan kerran talliin tarvii nosturille ajaa..

Juu ja tuo entinen 3" ränni pelkällä pienellä takavaimentimella oli vähän meluisa.
Periaatteessa varmasti 2" olisi riittänyt mutta tuossa paikallisessa nyt ei olisi 2" ollut kaikkia tarvittavia palikoita.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
6a0f7e7ac8357e75430d51817f283d8d.jpg


Tässä nyt on tullut vajaa 200km ajettua tuolla öljynvaihdon jälkeen ja ylipäätään.
Tuo nakuhomma häiritsee mieltä ihan jonkun verran.
Vaihdoin tänään aamulla valvolinen 5w-40 öljyt sisään. Tuon parisatkia ajetun öljyn seassa ei ollut mitään hippuja tai kiiltoa, onneksi.
Vaihdon jälkeen kuitenkin CE-valon esiintyminen väheni huomattavasti. Syttyy kyllä vielä kun ajaa tuota 2500-3000rpm tasakaasulla mutta harvakseltaan.
Näinpä ollen tilata naksautin kiertokangenlaakerit ja pitää ensi viikolla vaihdella ne.
Ne nyt on helppo vaihtaa alakautta kun öljypohjan raapaisee irti. Mieluummin vaihtaa nuo parinkympin hintaiset laakerit, kuin että ajaa tuon alakerran silpuksi.

ToDo listalla talvelle:
- Vasemman etuoven siistiminen ja maalaus
- Puskurin siistiminen ja maalaus
- Maskin siistiminen ja maalaus
- Murrosnivelet vaihtoon (Näkyi Japanpartsin osana saavan euroopasta 33€/kpl ) ;D
- Jarrusatulat eteen vaihtoon (Vaihtosatulat euroopasta 58€/kpl) Eipä paljon kannata tiivisteitä rueta vaihtamaan.
- Jarrulevyt ja palat eteen vaihtoon
- Kirkkaat sivuvilkut
Täydentelen listaa sitä mukaa kun tulee mieleen.. muuten ei muista itsekään.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Njoo sinäänsä fiksu päätös, jos oletetaan että se nakutustunnistus on ehjä. Toi minipajerohan heittäytyi vedottomaksi aina välillä ja lämpimänä kuulu korviinkuultava naputus tasaajasta, ei edes paha sinäänsä.

Evoscannilla loggailin ja totesin että "jostain syystä" nakut nousee tappiin ihan tasa-ajossa tai kuormittaessa, ja voima häviää.

DSCN5768.JPG


Rullakeinuhan siellä oli ottanu loparit ja kairaili nokkaan itelleen tilaa.. :/

DSCN5772.JPG


Et sensuhteen kannattaa toki hetki käyttää aikaa pohtimiseen että luottaako nakutustunnistuksen kertomaan. :p Toki CE valo vähän taas puhus sen puolesta että ecu on todennut anturin vialliseksi.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Sinnepä naksahti mennä uudet kiertokangenlaakerit paikoilleen.
Olihan nuissa ajan tuomaa kulumaa. Hyvin toiveikas olen että tuo mystinen naku hävisi. Selvinnee lähipäivinä. Liimautukoon öljypohja nyt huomiseen ensin.
Oli tuo öljypohja käytetty joskus ennenkin irti. Tarina ei kerro miksi. Oma epäilys tuli että olisi vaihdettu 2000 vuonna kun tuo on naksautettu ajaa jonkun perään silloin, tiedäppä näistä.

df277220aea3d11890be89fdfb7d4573.jpg


6c5c5f11b103b1ecfc528261547d748f.jpg


61cfddde0ec1cbc5d67a4e31a5468b25.jpg
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Reipas 20km nyt testiä ajettu. Vikakoodia pukkaa edelleen nakusta...
Mitään nakupurskeita ei enää tule, muutamia pieniä mutta osaa johtua tuosta iänikuisesta V6 Galantin lambdasta. Ei ihan oikeaa elämää elä mutta kulkee. Uusi on ollut viikon tulossa kun vaan saapuisi.
Ajelempahan nyt kunnes tulee se uusi lambda ja loggailen sitten uudestaan.
 

Liitetiedostot

  • GTInaku2.JPG
    GTInaku2.JPG
    120.9 KB · Lukukerrat 571
  • GTInaku.JPG
    GTInaku.JPG
    108.8 KB · Lukukerrat 578

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Se "vanha konsti", käyt tankkaamassa RE85 vaikka 10-15L ja loput bensaa. Oikeat detonaatiot katoaa sillä.

Vähän huonohan tuo 1g nakutustunnistus on, siitä ei pääse mihinkään. Aika moni tästäkin kerhosta etsiny haamunakua ja sitä on sit poistettu mitä erilaisimmilla ratkasuilla. Villeimpänä varmaan tuo Puhakan ja minun konsti että eculta on koodilla viety kyky säätää sytkää jos kuulee nakutusta. Turboissa on hyvä kun on se ledipalkki niin siitä sen nakun tai haamunakun sit näkee. Eilen viimeeks palo ledit taulussa ku nostajat napsutti, mut eipähä haitannu menoa. :p

Tuo on kyllä ennenkuulumatonta että sulla vilkkuu se CE valo, eli epäilisin sitä anturia.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Ei tullut käytyä tankkailemassa vielä muuta kun 98E5.
Nyt on ehjä uusi lambdakin paikallaan ja tikkaa nätisti kuten pitääkin.
Edelleen vikakoodia nakkelee nakuanturista tasakaasulla. Logissa ei CE syttymishetkellä tai lähiaikoinakaan ole mitään normaalista poikkeavaa. Pitänee vaan se anturi tilailla talvella ja vaihtaa.

Alla muutama shotti kun kävin 17 minuuttia loggaamassa seka rämppäilyssä.
Keittohan tuolta näkyy loppuvan 3. ja 4. vaihteella vedättäessä urku auki.. Kaipa se löytyy lääke siihenkin talven mittaan...
 

Liitetiedostot

  • naku.JPG
    naku.JPG
    119.3 KB · Lukukerrat 491
  • naku2.JPG
    naku2.JPG
    123.9 KB · Lukukerrat 503
  • naku3.JPG
    naku3.JPG
    120.2 KB · Lukukerrat 496

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

ddf26e89c9e639934adf9143b3ed4761.jpg


Mätänetin halvin hyllystä löytynyt öp-mittari asennettu. Saapipahan mielenrauhan kun tietää että siellä pysyy öljynpaineet normaalina kylmänä ja lämpimänä.
Virrat päällähän tuo jo näyttää 0,4 mutta ei sillä ammuta, vaan ei sillä kyllä osuisikaan!
Oletettavasti tuosta näyttämästä on mielessään vaan aina vähennettävä sen verran.
No mutta 4,7bar@2800prm kuulostaa minun korvaan normaalille.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

6eb7e4e54f28cd4891557edfe0051a53.jpg


Kemoraa päivä pyöritetty ja 57 kierrosta tuli rallattua vaikka keli oli justiinsa kuvan kaltainen. Lopussa nyt oli hetki vähän parempaa. 1.36.9 jäi race chronoon.

Kuppipenkki ja jotkut muut kuin loppuun ajetut hankookin kesärenkaat ensi kerralle...

ImpEdit: Niin kävinhän minä tuolla nokilekallakin 3 kierrosta driftaamassa kaatosasteessa 4wd lock & asc off asetuksilla.. 1.55 kelloon leikkimällä ;D
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

4033e60b3f802275f5794995e9482a7f.jpg


Jakkarat ostettu odottelemaan talven pimeitä iltoja millon joutaa asentamaan.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Joopati joo. Otin väkkärän hetkeksi talliin ihmeteltäväksi.

Totta se kun tunnustelin että jarrut olisi vähän meinanneet loppua Kemorassa viimeisillä kierroksilla...

IMG_0073.heic


Vaan kai sitä on yritetty kun märällä/kostealla radalla sai takarenkaatkin tähän kuntoon.

IMG_0079.heic



Eteen mallailin Sigman kaksimäntäisiä satuloita rautoineen. Sinnehän ne menisi kuin isä äidin selkään.
Pitäisi varmaan vielä miettiä mitkä levyt tuohon istuisi. Niiden kokoa on myös nostettava 256 -> 276mm. Muutenhan tuo voisi löytyä ihan EA Galantista mutta... tuo hemmetin etunavan rakenne näissä.

IMG_0075.heic


IMG_0076.heic


Tilaakin jää vielä tuonne 15" vanteen sisään hyvin.

IMG_0077.heic


IMG_0078.heic


Jos on hyviä ajatuksia tuohon jarrujen päivittelyyn niin kertokaahan ihmeessä. Ei tarvitse sitten suotta prc edellä puuhun kiivetä.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Vaihda koko olka-akseli, pääset helpoimmalla ja saat laakerit mitkä kestää rääkkiäkin.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Itseasiassa mulla ois hyllyssä ainakin CS3W Lancerista kotoisin olevat...

4f62fdd7ad25b21a415f981a47d42480.jpg
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Siellähän oli tallin hyllyssä vähän ajetut 276mm levytkin. Boorit pitäisi olla samat joten kyllä tuosta voisi paketti tulla.

a85075c8c11e480897af849440a6fd37.jpg
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Tässä mittilöinyt ja tutkinut niin alapallot vaihtamalla tuon setin pitäisi mennä tosiaan suht bolt-on.
Katsotaanhan miten se sitten oikeassa elämässä menee kunhan rupean tekemään ;D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Helpon tie on tosiaan vaihtaa galantin (e33) etunavat olkineen ja niihin sitten saakin jo jarrua. Isoimmat taitaa olla outtiksen 2 mäntäiset 294mm levyillä (pitää tosin porata jako..) eikä tarvitse vaihdella alapalloja tms. Ainoa vika joka niissä on niin raidetangonpäät on alapuolella mutta se onnistuu kyllä kartiomallisella viilalla hieraista sopivaksi.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
T. Kiili sanoi
Helpon tie on tosiaan vaihtaa galantin (e33) etunavat olkineen ja niihin sitten saakin jo jarrua. Isoimmat taitaa olla outtiksen 2 mäntäiset 294mm levyillä (pitää tosin porata jako..) eikä tarvitse vaihdella alapalloja tms. Ainoa vika joka niissä on niin raidetangonpäät on alapuolella mutta se onnistuu kyllä kartiomallisella viilalla hieraista sopivaksi.
RT päät tosiaan tulee nuissa CS Lancerin olka-akseleissa myös toisinpäin.. Pitänee tutkia mahtuisiko ne elämään jos päätä vain pyöräyttäisi puoli kierrosta. Mutta tämä jumppa jää ensi vuoden puolelle.
Täytyy kunnostella nuo satulat yms. valmistella ensin niin sitten ei ole kuin niksnaks kuten aina ;D

Ajelin kissanvessan (jalkatilassa laatikollinen kissanhiekkaa) takaisin betonilaatalle ja heitin hupun niskaan.


c90e1809aaa0331430f2753320695a12.jpg
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Taitaa vaikuttaa myös ohjausgeometriaan mikäli vaihtaa pallonivelen toiselle puolelle olkavartta. Varsinkin bumpsteer saattaa tulla ikävän tutuksi :)
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

nostokurki sanoi
Taitaa vaikuttaa myös ohjausgeometriaan mikäli vaihtaa pallonivelen toiselle puolelle olkavartta. Varsinkin bumpsteer saattaa tulla ikävän tutuksi :)

Tuossa on joku -40 tai 60mm madallus, saattaa bump steerit vaikka parantua raidepää alapuolelle laittamalla ???
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

korsma sanoi
Tuossa on joku -40 tai 60mm madallus, saattaa bump steerit vaikka parantua raidepää alapuolelle laittamalla ???
Juu ei ole havaintoa paljonko nuo Koni sport tolpat pudottaa. Matalahkohan tuo on.

Rojektihan ei ole edennyt yhtään minnekkään. Tuntuu näitä muitakin rojekteja olevan. Jos ei muuta niin lopussa olevat jarrupalat on vaihdettava ennen isompia ajuja.

Tiedä sitten mitä tänkin kanssa tekis. Kävi jo hairahtaneessa mielessä jos myisi koko vehkeen pois. Tiedäppä sitten.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Tuli kokeiltua talven jäljiltä käyntiin. Ensimmäiseen starttiin tärähti pyörimään.
Jos tuntuu mielenkiintoiselle autolle niin järkeviä tarjouksia saa esittää yv:nä. Pitäisi saada pihaa jostain laidasta raivattua kesän projektien tieltä.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Reki taas liikenteessä. EcoX lähti ja Outtis on vielä levällään niin piti nakkasta vaan uudet jarrupalat eteen. Onpahan millä maitokauppaan kanttailla.

Edelleen 3k rpm seudulla syttyy ce. Nakuanturi. Tankkasin Kuopiossa käydessä puolet ja puolet 85/vpower. Ihan samalla tavalla syttyy. Vedot ei ei siis katoa minnekkään vaikka ce syttyy. Outo on mut olkoon.
Ei nyt jaksa syventyä kun on pari muutakin rojektia kesken.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Imperion Lancer GTI kesäkiikku *69*

Takapönttö tipahti toissa päivänä irtipoikki ;D
Pikainen 4.2min keräily tallista ja taas mennään. Pitänee ehken käydä joku vaimennin tuohon tilalle kunhan kerkiää.
Onneksi tuli viime kesänä edes se yksi vaimennin laitettua tuolle alle. Tällä hetkellä se onkin sitten ainut. Nytpähän tuo ei sisälle huuda, mutta mahtaa kylän lippispäät tietää millon setä tulee gerbiilillä.

Takapönttö vaihdettu, leimattu puhtain paperein ja vaihtanut omistajaa 8.8-18

Katsellaan ensi kesänä sitten taas jotain kesäkiesiä....
 
Ylös Bottom