Jarrupalat ratakäytössä

Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Olen ajanut myös orkkis Bremboilla jotka olivat tehtaan jäljiltä. Hyvin kesti ja pelas kun vain vaihtoi nesteet.

Olen myös ajanut Aten jarruilla kuluvälineenä Saab ja EBC palat, ei mitään ongelmia.

Eli en vieläkään ymmärrä mitä tarkoitatte ettei palat kestä kuin 2-3 kierrosta ?

Mä ainakin tarkoitan sitä että ei pysty ajamaan putkeen enempää ilman jäähdyttelyä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Olettekos mistä hommanneet noita jarrunesteitä.Aina kun jostain löytäny nii postikulut helkatinmoiset.Tai sitten vastapainoksi kova myyntihinta.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ah-05 sanoi
Olettekos mistä hommanneet noita jarrunesteitä.Aina kun jostain löytäny nii postikulut helkatinmoiset.Tai sitten vastapainoksi kova myyntihinta.

Ostaa jotain muuta samalla niin kulut pienenee.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ah-05 sanoi
Olettekos mistä hommanneet noita jarrunesteitä.Aina kun jostain löytäny nii postikulut helkatinmoiset.Tai sitten vastapainoksi kova myyntihinta.

Tuota kuluu niin vähän että ei kai niitten kans kannata sen kummemmin pelleillä kun ostaa vaan samalla kun käy ostamassa muita varaosia?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Motonetistä ainakin löytyy RBF600 hyllystä kohtuuhintaan.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Rbf600, teräspunosletkut ja kunnon palat jotka kestää lämpöä eikä sula. Titaani-shimmilevyt eivät myöskään haittaa.
Paloiksi voin suositella ferodo ds3000 tai ds1.11
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Uudet palat pitäisi hankkia radalle. Mistä olette hankkineet?
Mietin jos ostaisin Mamasanilta EBC:n siniset palat radalle ja kadulla pitäisin edelleen RoadHousen paloja.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Basbarduu sanoi
Uudet palat pitäisi hankkia radalle. Mistä olette hankkineet?
Mietin jos ostaisin Mamasanilta EBC:n siniset palat radalle ja kadulla pitäisin edelleen RoadHousen paloja.

Siniset käy vallan mainiosti kadullekin. Melkein päädyn niihin taas seuraavaksi kun ei jaksa kuunnella tuota vinkunaa enää.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Bluestuff NDX on mielestäni paras EBC:n pala, mutta valitettavasti se ei vielä tarkoita kovinkaan paljoa ratahommissa.

Tiettyyn rajaan asti tuo toimii ihan kivasti, puree ok, kitkakerroin kelvollisen stabiili. Mutta kun raja sitten ylittyy niin kitkakerroin romahtaa ja auto ei enää pysähdykään. Tämä tulee siis yllättäen ja pahimmillaan johtaa ulosajoon tai sitten pitää ajaa ylivarovaisesti kun paloihin ei voi luottaa. Jos omassa setupissa pysytään tukevasti rajan alapuolella niin miksei, mutta kovaa ajettaviin tehokkaisiin autoihin mielestäni liian epästabiili seos.

Kadulla pelaa ok, ihan turha tätä vaihtaa sen takia pois alta.

Ikävä tosiasia taitaa olla että hyvä ratapala maksaa paljon. Esim Ferodo DS3000, DS1.11, Carbotech XP10+, Carbone Lorraine...
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Ikävä tosiasia taitaa olla että hyvä ratapala maksaa paljon. Esim Ferodo DS3000, DS1.11, Carbotech XP10+, Carbone Lorraine...

+1

On täällä jo mielestäni yritetty kattavasti kertoa mitkä toimii ja mitkä ei. Toinen asia on, että kannattaako hankkia erikseen paloja kadulle ja radalle ? Ei toimi katupalat kadulla ja ratapalat radalla kun levyissä on eri kitkamateriaali kiinni.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Joo on täällä tietoa ajattelin vaan että olisiko jotain tapahtunut tällä saralla sitten viime vuoden. Eipä nuita oikeasti radalla ja kadulla hyviä paloja taida olla joten jatkan RoadHousen paloilla kadulla ja radalle ajattelin tilata Rossilta DSUNOt.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Basbarduu sanoi
Joo on täällä tietoa ajattelin vaan että olisiko jotain tapahtunut tällä saralla sitten viime vuoden. Eipä nuita oikeasti radalla ja kadulla hyviä paloja taida olla joten jatkan RoadHousen paloilla kadulla ja radalle ajattelin tilata Rossilta DSUNOt.

Kyllä niitä on. Esim : PF tai ferodo 2500
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

No ainakin nuissa mun .11 paloissa oli surkea pito kylmänä jos vertaa nuihin RH:n paloihin. Ferodoista en osaa sanoa mitään. Mut tosiaan mitä mieltä olette jos laitan DSUNOt eteen ja DS2500 taakse radalle?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Basbarduu sanoi
Mut tosiaan mitä mieltä olette jos laitan DSUNOt eteen ja DS2500 taakse radalle?

En usko että se paras vaihtoehto on, toisessa on nouseva ja toisessa laskeva kitkakerroin lämpötilan funktiona.

DS1.11 pitää kylmänäkin kuten käyrää ekstrapoloimalla voi päätellä, ääni tosin on kovahko (rohina, ei vinkuna) kadulla.

FCP776H_2.jpg
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

DS1.11 ois varmaan oikein hyvä mutta ehkä laitan samaa materiaalia olevat palat molemmille akseleille kuten JP sanoi.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Itsellä ollu monta vuotta edessä ds3000 tai ds1.11 ja takana ds2500. Hyvin on toiminut. Jatkossakin taakse laitan ds2500 kun niitä hyllyssä on.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Carbotechille ääni täältä. Ei sovi sit lainkaan kadulle, mut radalle kylläkin. Itse ajelen XP20 edessä ja takana XP10. Toimii komeesti ilman abseja.

PF:n palat kadulla ja maltillisessa rata-ajelussa on mun kokemusten mukaan paras kompromissi. EBCn tuotteista Blue NDX taitaa olla ainut mitä käyttäisin. Yellowit on aika huonot jos vähäänkään ajaa radalla. Oranget taas sulaa alle, mut pitää hyvin. Blue kestää parhaiten ja puree hyvin.

Fedoroita oon miettiny ja ne varmaan tulee sit seuraavaks kun on tarvettta.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

cubeqtio sanoi
PF:n palat kadulla ja maltillisessa rata-ajelussa on mun kokemusten mukaan paras kompromissi.

Tällainen maltillinen rata-ajelu mielessä PF:n paloilla vai? ::)

Ferrodon paloista meillä ei ole muista kuin UNO:ista kokemusta.. ja tälle kaudelle ne vaihdetaan PF paloihin. Että sellaista.
 
Takaisin
Ylös Bottom